Gå til innhold

Oppfølgere vi savner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppfølgere ønskes til:

 

Shenmue 2 - DreamCast, Xbox

 

Episk spill der man følger den unge kampsportutøveren Ryo Hazuki gjennom først og fremst Hong Kong, men også andre byer og områder, på 80-tallet. Spillet er en direkte fortsettelse av forgjengeren Shenmue, som introduserte oss for historien. Ryo har funnet ut at mannen som drepte hans far for å stjele et dragespeil dro til Hong Kong, og drar så dit, uten mye annet enn det han står og går i. Selve gameplayet er en kombinasjon av "walk'n talk" i typisk adventure-stil, og intense kamper som minner mest om Virtua Fighter. Kampsystemet mangler ikke mye på å ha samme dybde som nettopp VF, med et utall komboer og angrep som krever litt fingerferdighet. Enkelte deler av spillet foregår cinematisk, i såkalte QTE-sekvenser, der man trykker riktig knapp på riktig tidspunkt for å utføre forhåndsbestemte handlinger i et scenario som utspiller seg. Vanskelig å legge fra seg, og nesten vemodig når det tar slutt - særlig siden det er så åpenbart at historien bare såvidt har begynt.

 

 

Nox - PC

Westwoods take på action-RPG i beste Diablo-ånd. Veldig spillbart alene, fullstendig genialt online.

Litt goofy historie, men det avhengighetsskapende, lett å beherske, vanskelig å mestre-gamplayet og muligheten for å spille gjennom spillet på tre veldig forskjellige måter betyr timesvis med underholdning. Online er det som en litt middelaldersk counter-strike fra et isometrisk perspektiv, med flere interessante moduser. En oppusset versjon med liknende gameplay ville feid alle andre Diablo-kloner av banen.

 

Thief 3 - PC, Xbox

Thief burde jo ikke trenge noen forklaring. Etter at Looking Glass gikk in til regjeringen etter å ha fullført Thief 2, tok Ion Storm over. De led samme skjebne, til tross for at Thief 3 er et fantastisk spill. Grafisk vil jeg si det lå langt forut for sin sin tid, og selv i dag ser det veldig pent ut. Gameplaymessig tilførte det Thief-gameplayet noen nye dimensjoner som gjorde det enda bedre, samtidig som det klarte å bevare alt som Thief-serien handler om - stealth, førsteperson, tyverier og interessante, intrigefylte historier. Thief-kloner finnes ikke, og siden vi vil ha mer Thief, må det en oppfølger til. :[

 

Outcast - PC

Du, i rollen som Cutter Slade, hardbarket spesialsoldat med oransje T-skjorte, sendes til et parallellt univers for å rette opp noen problemer. Ting går ikke helt som planlagt, og teamet ditt samt mesteparten av utstyret blir spredt utover hele verden. Du må samle sammen folkene, før du gjør det du kom dit for. Som om ikke det var nok, har de intelligente vesenene som befolker verdenen bestemt seg for at du er en skikkelse fra profetiene deres, og skal redde dem fra en tyrann eller to. Fullstendig Open-ended sci-fi action-adventure i en ukjent og umåtelig kreativ og pen verden.

Dette spillet er beviset på at The Elder Scrolls ikke har enerett på free-roaming-spill. Gammelt, men fremdeles godt. Å gjøre noe liknende om igjen burde være fullt mulig i dag, særlig siden de kan ta lærdom av andre spill av den "åpne" typen.

 

 

Rune - PC

Brutal viking-action fra Human Head. I Rune følger du Ragnar, en ung viking med pent, blondt hår som er den eneste overlevende etter at en av Lokes medløpere senket langskipet hans, og drepte hele mannskapet, inkludert hans far.

Du får dra gjennom alt fra underverdenen til fjellheimen, og Ragnar får til og med tid til et besøk i helvete før han er ferdig. Hele tiden farger du snøen rød ved å hogge deg gjennom mengder av monstre, fiendtlige vikinger, og ellers stort sett det meste som kan hogges gjennom.

I dag har man Devil May Cry og God of War i samme sjanger, men verken Kratos eller Dante kommer i nærheten av Ragnar når det gjelder å være mann. Dessuten er vikinger mye morsommere enn demoner og spartanere, enten de nå er guder eller ikke.

 

 

Bilder av samtlige spill finnes på f.eks. IGN.com.

 

 

Jeg hadde vært en lykkelig mann dersom en oppfølger til bare ett av disse spillene ble annonsert, i syvende himmel dersom det gjaldt samtlige. :p

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Som allerede nevnt en verdig oppfølger til Deus Ex. Siden ingen har sagt hvorfor, kan jeg gjøre det:

 

Eneren har en knallgod og fengende historie, noen herlige områder, historien fortelles på en måte som driver deg frem og videre hele veien. Du kan velge å bruke vold eller snike og hacke deg gjennom (det meste) av spillet. I toeren kan du velge å ikke bruke vold absolutt hele veien, hvorav det i eneren er påtvunget ved fler tilfeller. På den annen side er Deus Ex 2 rene sovepillen i forhold til eneren, og jeg har aldri likt grafikken i DE 2. Det var også mislikt for konsollpreget og fordi det var latterlig tungdrevent for selv rimelig kraftige PCer.

 

Jeg vil ha et Deus Ex 3 som går tilbake til røttene og fortsetter med det Deus Ex gjorde så bra og riktig.

Lenke til kommentar

Deus Ex var faktisk så bra at det ikke kan ha en oppfølger, det går bare ikke. Spesielt med tanke på slutten, hvor du har 3(4?) forskjellige utfall som forandrer hele verdenssamfunnet på forskjellige måter. Men gjerne et liknende spill fra de samme geniale folkene.

Lenke til kommentar

Conker's Bad Fur Day 2!

 

Dette var det beste spillet på N64, hysterisk morsomt :) Jeg ber til høyere makter at Rare lager en oppfølger til xbox 360. Akkurat nå kaster de desverre bort verdifull tid på Banjo Kazooie og annet tull. Skulle gjerne byttet inn Perfect Dark, Kameo og Viva Piñata i et nytt Conker spill.

Lenke til kommentar

Interstate 76

 

Interstate 77 skal etter sigende ha vært på trappene. Jeg mener å ha lest detaljer om historien, men av en eller annen syk grunn valgte de å droppe det til fordel for Interstate 82, som ikke nådde forgjengeren til anklene.

rouse1.jpg

 

Teppetykk stemning og rått gameplay. Fet funk og digre flak med påmonterte våpen. Mech Warrior uten Mech, men med Mustang i stedet. Likevel ble det med ett spill og en tilleggspakke (Nitro Riders). Hvorfor, Activision? :cry:

 

interstate_76.jpg

Lenke til kommentar

En verdig oppfølger til Carmageddon I og II! Å måke gjennom gamle damer, sauer og kyr, ta brutale stunts og fly flere hundre meter gjennom luften har aldri vært helt det samme etter Carmageddon I og II! Ingen ting har noen gang kunnet målt seg med å kjøre hundreoghelvete inn i en lyktestolpe og se bilden dele seg i to på langs heller.....

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Commander Keen

 

Jeg ønsker ikke en direkte oppfølger, men snarere et nytt spill i Commander Keen serien. Grunnen til det er at "Commander Keen in Goodbye Galaxy!" var et av de første dataspillene jeg har spilt, og det har helt siden da vært noe helt for seg selv. Et nytt spill i serien med tilnermet likt gameplay og forbedret grafikk med skikkelige mellomsekvenser hadde vært meget morsomt. Så lenge de beholder det humoristiske elementet.

 

Baldur's Gate: Dark Alliance II

 

Det var opprinnelig planlagt en oppfølger, men den ble desverre kanselert. Grunnen til at jeg vil ha et spill nr. 3 i serien er enkelt å greit fordi nr. 1 og nr. 2 i serien var svært fengende (spesielt til å være hack 'n' slash). Dessuten var spillene _svært_ utfordrende på vanskelighetsgraden extreme, noe som gjor det meget arti å spille det rundt flere ganger. Dette er dessuten et av de spillene jeg har brukt mest tid på, selv om jeg ikke har eid en Playstation 2 selv. Jeg tror det sier litt om hvor godt jeg likte spillet.

 

Rainbow Six: Raven Shield

 

Ja, jeg vet at det finnes Ranbow Six: Las Vegas og jeg vet også at gameplayet fra de første Ranbow Six spillene forsvant en gang imellom Raven Shield og Las Vegas. Dermed annser jeg ikke Ranbow Six: Lockdown og R6: LV som verdige oppfølgere siden det er helt nye spill med samme navn. Gameplayet i fra Raven Shield var godt gjennomført og var ikke så main stream FPS aktig som R6: LV i tillegg har planlegningsfasen forsvunnet helt. Det går ikke i mine øyne, skal det være taktisk så må det være taktisk hele veien.

 

Command & Conquer: Red Alert 2

 

Her er det stort potensiale for historie fortelling. Det kunne vært spennende å se hva som skjer imellom Red Alert 2 og Command & Conquer (Tiberium Dawn).

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
f.eks. hva gjorde Kane ilamme Stalin i Red Alert 1? osv.

Det her helt (u)klart at det er en forbindelse imellom Red Alert serien og Tiberium serien. Red Alert 3 vil forhåpentligvis klar gjøre den saken.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Oppfølger til tidenes FPS på konsoll:

 

goldeneye01.jpg

 

Dette spillet hadde alt: Glimrende kontroll, lekker grafikk, herlig gameplay, knallgøy multiplayer (Deathmatch mellom 4 :dribble: ) og nok våpen til å gjøre selveste Ammu-Nation misunnelig.

 

Ingen James Bond-spill senere har klart å leve opp til dette mesterverket fra Rare - tror heller ingen vil. Iallefall ikke før lisensen havner tilbake hos Rare.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
8083944.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
goldeneye.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
screen01.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
goldbar.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
goldeneye-01.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
goldeneye-02.jpg
Lenke til kommentar
Oppfølger til tidenes FPS på konsoll:

 

goldeneye01.jpg

 

Dette spillet hadde alt: Glimrende kontroll, lekker grafikk, herlig gameplay, knallgøy multiplayer (Deathmatch mellom 4  :dribble: ) og nok våpen til å gjøre selveste Ammu-Nation misunnelig.

 

Ingen James Bond-spill senere har klart å leve opp til dette mesterverket fra Rare - tror heller ingen vil. Iallefall ikke før lisensen havner tilbake hos Rare.

 

 

dette spillet har jo to oppfølgere, en officiell som suger drit og en som er helt hærlig og det beste spillet på n64

 

perfect dark og goldeneye2

Endret av cyberPanda
Lenke til kommentar

Zollid: Eg veit at det kjem/er komt, men eg har ikkje Xbox 360. Men viss Rare skal satse på X360 vurderer eg å kjøpe... :hmm: Men det blir ikkje enda, kjøpte Wii for ei stund sida og har ikkje så mykje pangar att. :whistle: Får venta til eg får jobba litt i sommar og sjå kva det blir til.

Lenke til kommentar
Et nytt Monkey Island spill

8547193[/snapback]

 

 

Kanskje de klarer det som revolution software klarte. Å gå tilbake til noe litt mer lignende det klassiske systemet. De fikk mye hets for Broken Sword 3 og 4eren som jeg ikke har fått spilt altfor mye er mye mer tro mot eneren og toeren. Men ikke på samme nivå uansett.

 

Escape from Monkey Island suger eselkuk.

Lenke til kommentar

Kjem med Banjo Tooie med beskrivelse:

 

Banjo Tooie

Plattform: Nintendo 64

 

Banjo Tooie huskar eg. Det skulle komt oppfølgar til på Wii, sidan eg ikkje har X360. :love:

Heime har eg Kazooie, Tooie og Gruntilda's Revenge (GBA). Dei einaste spela i Banjo-serien eg ikkje har er Banjo-Pilot og Banjo Kazooie 3. Banjo Tooie var det spelet eg spelte mykje før. Det er ein av dei beste spela eg har spelt.

 

Beskrivelse av Banjo Tooie:

Eg haskar at eg kunne forvandla meg om til Mumbo Jumbo, ein trollmann elns. Du kanne gå på ein knapp og bli til berre Banjo eller berre Kazooie. Huskar det ikkje heilt fordi det er lenge sidan eg spelte det.

 

Men eg ser fram til ein oppfølgar til Wii, ellers må eg kanskje spara til ein X360, viss det ser bra ut. ;)

 

 

Rampage: Litt enig der ja :ph34r: , men ein oppfølgar til Curse i 2D, i staden for 3D hadde vert litt betre kanskje. Slik er det med Heroes of M&M og, I, II, III og IV er i 2D, men etter Ubisoft kom blei det 3D, som i Heroes of M&M V. Tar litt tid å venne seg til 3Den viss alle dei andre spela før er 2D.

Endret av Kiwien6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...