Gå til innhold

Oppfølgere vi savner


Anbefalte innlegg

PlanetSide2!

 

Fortsatt det eneste virkelige MMOFPSet etter fire år. Desverre er det få nye spillere som fortsetter siden veteranene kan og utnytter all fordeler spillet byr på, og mange gir opp pga. det store antallet bugs o.l. Til tross for at det er fire år gammelt og har rimelig dårlig grafikk, krever det enormt med CPU. Ingen av de originale utviklerne jobber fortsatt med spillet, og en dårlig kodet engine sørger for at mange bugs aldri kan bli fikset uten å bruke enormt mye ressurser på det, noe SOE ikke er villige til. Manglende oppmerksomhet fra SOE, i tillegg til hackere (har ikke sett en på mange måneder nå, men var et stort problem før), gjør at mange veteraner slutter å spille. Mange forlater også pga. at antallet spillere går ned, noe som har mye å si for spillopplevelsen. Men nå som Huxley og andre titler nærmer seg, har SOE begynt å gi PS litt kjærlighet igjen, og det har vært noe nytt content i 2007.

 

Til tross for alt det negative er PlanetSide fortsatt ett av de beste spillene noen sinne, og det har et rimelig bra community. PlanetSide 2 ville vært som jul og bursdag på en gang, men vil desverre neppe hende.

 

Banjo Kazooie og Banjo Tooie

Plattform: Nintendo 64

 

Banjo Kazooie og Tooie huskar eg. Det skulle komt oppfølgar til. :love:

Heime har eg Kazooie, Tooie og Gruntilda's Revenge (GBA). Det var eit av dei spela eg spelte mykje før. Det er ein av dei beste spela eg har spelt.

 

Kan ikkje sei meir, skal i konf. til ein slektning, men kjem med meir etterpå (screens og litt meir info).

8547151[/snapback]

 

Banjo Kazooie var mitt yndlings 1-playerspill til N64, har Banjo Tooie også, men syntes ikke det levde helt opp til eneren. Vil antageligvis skaffe meg det som kommer til 360 dersom det er noe tess.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe meg X360 viss det kjem fleire Banjo-spel, og viss det er andre spel som kjem til X360 som interesserer meg. ;)

 

Veit du om ein butikk der det er billeg X360?

 

 

Edit:

Litt On Topic:

 

Pitfall: The Lost Expedition

Plattform: GC, PC, GBA, Xbox, PS2, digiBLAST

 

Eg har det på GC og har runda det 2-3 gongar. Det var eit kjekt spel som eg brukte ein del timar på. Ein gong runda eg det på ei veke, pluss skule, lekser, andre ting som film og seriar på TV. Det var forskjellige ting du kunne ha og her er nokre:

  • Eit skjold
  • Fakkel
  • Gassmaske
  • Drikkeflaske (til å få opp liv)
  • Hakke (til å klatre)
  • Dynamitt
  • Ein badering (til å svømme på iskaldt vatn)
  • Slingshot

Det spelet koste eg meg med mykje då. :love:

 

Men eg skal legge meg no, god natt til alle her på forumet.

Endret av Kiwien6
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Oppfølger til tidenes FPS på konsoll:

 

goldeneye01.jpg

 

Dette spillet hadde alt: Glimrende kontroll, lekker grafikk, herlig gameplay, knallgøy multiplayer (Deathmatch mellom 4  :dribble: ) og nok våpen til å gjøre selveste Ammu-Nation misunnelig.

 

Ingen James Bond-spill senere har klart å leve opp til dette mesterverket fra Rare - tror heller ingen vil. Iallefall ikke før lisensen havner tilbake hos Rare.

 

dette spillet har jo to oppfølgere, en officiell som suger drit og en som er helt hærlig og det beste spillet på n64

 

perfect dark og goldeneye2

8551131[/snapback]

 

Når jeg snakker om oppfølger til GoldenEye, snakker jeg om:

# James Bond i hovedrollen, ikke Joanna Dark.

# En oppfølger laget av Rare, ikke EA.

Lenke til kommentar

Jeg kom på et spill til som virkelig fortjener en oppfølger som reparerer alt det som ble gjort galt.

 

F-22: Total Air War

 

taw7.jpg

 

Grunnen til at jeg vi ha en oppfølger til dette spillet er enkelt å greit fordi det er så omfatende. Kampanjen i spillet kan ta flere hundre timer å spille igjennom, realismen i spillet er svært god. I de fleste flysimulatorene så kan man f.eks. ikke buk-lande (lande uten hjul) uten at flyet eksploderer i et flammehav. Hvis du setter dette spillet opp i mot Jane's USAF (Jane's regnes som utviklerene av de mest realistiske simulatorene) så kan ikke realismen som tilbys i USAF sammenlignes. Hvis du kjører for langt unna rullebanen i USAF så sprenges flyet dit helt uten grunn. I F-22: TAW kan du lande hvor du vil, bare området er flatt nok til å kunne brukes som rullebane. Desverre lider TAW av en del bugs, og utviklingsstudioet (DID) er desverre nedlagt. Den kan forresten nevnes at DID har utviklet en del militære simulatorer også, noe som sansynligvis har vært til fordel for de komersielle flysimulator spillene de har gitt ut. Hvis det en gang kommer et nytt F-22 spill i fra de samme folkene som sto bak TAW, så vet jeg om minst én som skal bruke penger på det. Så fremst bugene i spillet faktisk blir patchet.

Lenke til kommentar
Gal post *slettet*  :ph34r:

8537324[/snapback]

 

 

STUNTS Plattform: PC

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
stunts4.gif

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
stunts.gif

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
scr8.png

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
stunts.jpg

 

Tidenenes bilspill! :love:http://www.kalpen.de/stunts/downldst.htm

 

Skulle likt å se denne/en oppfølger komme som en XBLA/VC-tittel :D

8546931[/snapback]

 

sier bare trackmania jeg ;)

 

http://www.tm-united.com/eng/

 

 

 

jeg kunne tengt meg en god oppfølger til Street Rod , ikke noe som og tweake gamle biler , får og dragrace med de etterpå .

 

jeg vet det er noen som drev og ville lage en 3'er men det kom bare til alpha stadiet før prosjektet ble nedlagt :(

Lenke til kommentar

Tja, kunne godt tenkt meg en oppfølger av Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay som er selvsagt unntaket av regelen om at all filmbaserte spill er dårlige.

 

Edit: Kanskje si litt om grunnen ja: Jeg kunne godt tenkt meg å vite mer om hva som skjedde etter Chronical of Riddick filmen og jeg liker hvordan spillet føler og at det var for kort ^^.

Endret av Sirius Cobra
Lenke til kommentar

Giants: Citizen Kabuto

 

Dette er et kongespill der man skal spille tre forskjellige "raser" på forskjellige øyer. Dette spillet kan best beskrives som en blanding av action, litt rpg og god underholdning. Kabuto er et stort monster som må spise små komiske øybeboere for å vokse seg større. Kabuto er naturligvis øyenes sorte får. Du må beskytte beboerene mot Kabuto når du spiller første rasen (som heter Mercs så vidt eg husker). Giants blei tatt godt i mot når det kom og blei kåret til ein av dei beste spillene i 2001. Planet Moon Studios har utviklet spillet. Håper virkelig på en god oppfølger, men har mine tvil at det vil skje.

 

Carmageddon-spillene

 

Dei fleste har nok hørt om Carmageddon 1, 2 og 3 (TDU2000), deathmatch spill midt i et stort område med biler. Fotgjengere kan bli knust. Kjempeartig spill. Spillet har ein god del humor også.

Lenke til kommentar

Tror jeg snakker for alle old school folk her når jeg nevner en tittel :)

 

LAST NINJA

 

LastNinja.jpg

 

Absolutt det mest populære spillet på Commodore og ble kjapt en legende innen spillmiljøet. Musikken i spillet spilles den dag idag og har blant noe av det mest melodiøse og vakreste musikken noensinne :)

 

Jeg fatter IKKE hvorfor noen har rørt denne tittelen enda, klart vi har Ninja Gaiden men det er bare møl i forskjell.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg sanver en etterfølger til Outlaws!

 

Jeg er sikker på at jeg har spilt Outlaws mer enn noen andre spill. Det var helt perfekt uviklet og en oppfølger ville ikke skade.

 

Så, jeg venter tolmodig på Outlaws 2 :)

Lenke til kommentar

Rainbow Six: Shaven, not stirred - Et Tom Clancy-basert spill der amerikanske elitesoldater stormer et bordell i Harlem, New York, bare for å finne et dusin horer de må intimbarbere. Absolutt et coop-vennlig spill, og med støtte fra nye Eye Toy.

 

Tetris Redux - Et onlinebasert spill, i stil med WoW, der du må gå i et tjue mils spillandskap for å finne hver eneste brikke, drepe hekser og koseprate med trollmenn, bare for å rusle tilbake til start og dandere alle klossene for å få de til å gå opp.

 

Monkey Island of War - Vi besøker igjen våre kjære venner på sjørøverøya, men nå er den invadert av utenomjordiske vesener som ønsker å kvele, lemleste og drepe pirater og annet pakk. Din oppgave blir å kverke aliens med alskens våpen, som soldaten Azkabar, med 12-pack-mage og digre bolebukser.

Endret av neo2001
Lenke til kommentar

*klipp*

 

Carmageddon-spillene

 

Dei fleste har nok hørt om Carmageddon 1, 2 og 3 (TDR2000), deathmatch spill midt i et stort område med biler. Fotgjengere kan bli knust. Kjempeartig spill. Spillet har ein god del humor også.

8566352[/snapback]

 

Carmageddon er absolutt verdt å lage en oppfølger til, ja. Det er desverre noen mindre gode versjoner av spillet ute som kan ha gitt et dårlig inntrykk av serien.

Jeg snakker naturligvis om Carmageddon 64. Et spill som bare er Carmageddon 2 med helt ødelagt fysikk (bl.a. konstant "instant handbrake")

 

TDR2000 (The Death Race 2000) var absolutt et godkjent spill i mine øyne, men fysikken ble såpass forskjellig fra carmageddon 2 at det føltes nesten ikke ut som et spill i den serien.

 

Problemet med Carmageddon serien er jo naturligvis at det er bilspillenes svar på Postal, og hvor du i GTA spillene har muligheten til å drepe fotgjengere er det nesten obligatorisk i Carmageddon siden dette gir deg både bonustid og credits...

 

Så et nytt Carmageddon siktet på et voksent publikum hadde vært artig :D (har naturligvis alle de tidligere utgivelsene i serien på spillhylla ;) )

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Duke Nukem :realmad:

8607306[/snapback]

Det skal jo komme en oppfølger til det spillet. Duke Nukem Forever.

8609864[/snapback]

 

Hvis det noen ganger kommer ut.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Eternal Darkness: Sanity's Requiem

 

box-l.jpg

Noen år siden jeg har spilt det nå, men husker jeg var helt opphengt i dette spille. Historien, stemningen, alt var bare helt topp. Skulle likt å sett en oppfølger som baserer seg på hendelsene føre dette spille. Kansje en histore rundt faren til hvoedpersonen, Alexandra Rovias. Vel jeg skulle værtfall likt å sett et singelplayer spill som var like drivene som dette. Husker jeg kunne alle formlene og slikt i hode i lang tid etter at jeg hadde spilt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...