Gå til innhold

Moderering på samletråder


Bør samletråd tillates?  

75 stemmer

  1. 1. Bør samletråd tillates?

    • Ja
      49
    • Nei
      22
    • Vet ikke/ingen formening
      4


Anbefalte innlegg

Edit: Vil presisere at denne var myntet på spill forumet.

 

Hvorfor slå så himmla hardt ned på samletråder?

Jeg tror dette kan være med å ødelegge skrivelysten til en del brukere av forumet.

 

Jeg snakker da om FORNUFTIGE tråder, ikke sånne "jalla" samletråder.

 

Har hørt argumentet om at disse blir uoversiktelige osv etter en stund. Jeg for min del liker bedre en halvlang tråd (ikke 50 sider +), en 15 forsjellige tråder om det samme.

 

Javel, forslag:

Et spill kan ha max 20 sider i samletråd, om den passerer 20 sider, stenges den. Dersom første post inneholder mye god informasjon, flyttes dette over i ny tråd.

 

Fint om gestapo modereringen kan reduseres, og vil får beholde de koselig og gode trådene om forskjellige spill.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er vitsen med et helt forum om man skal samle alt i 1 tråd?

 

Brukere må få lov til å stille sine spørsmål fritt på forumet, om man har en samletråd ender den tråden med å være meget uoversiktelig, og når noen spør om noe får det bare "vi har en tråd om dette allerede" svaret.

 

Altså, mye bedre med flere småposter og en god søkefunksjon enn en uoversiktelig samletråd man ikke kan søke i.

Lenke til kommentar

(Ønsker tråden flyttet tilbake til tilbakemeldinger til gamer.no forumet.)

 

Hva mener du med et helt forum bear? Pc spill har da bare et forum for eksempel.

 

Jeg mener folk må få poste i både samletråden og lage en ny småtråd. Man trenger ikke en samle tråd til et bittelite spørsmål. Derimot kan man finne mye god info i en samletråd, syns det er veldig rart at man vil prioritere så mange småtråder fremmfor en samletråd. Til tider kan det virke som om mange ikke bruker søkefunksjonen uansett.

 

Det som ergrer meg mest, er at vi ikke får lov å ha en info tråd om et spill, da dette blir klassefisert som en samletråd, om den bare er på 2 sider.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Jeg er mot samletråder. Vil jeg ha svar på et spesifikt spørsmål, så er det tusen ganger bedre å stille det spørsmålet i en egen tråd. Stilles det i en samletråd, så må jeg lete etter svaret på akkurat mitt spørsmål, siden det i mellomtiden garantert har kommet en hel haug innlegg som ikke er interessante.

 

I forhold til pollen, så vil jeg si at samletråder gjerne kan tillates for min del, så lenge brukere ikke blir henvist til en samletråd når de stiller et spørsmål i en egen tråd.

Lenke til kommentar

Du har nok ikkje heilt rett Fisker. Vi har fleire samletråder i spelkategorien, men desse tek i hovudsak for seg spesifikke ting (til dømes World of Warcraft screenshots og Playstation 3 Informasjonstråd!). Det vi ikkje ønskjer er dei store generelle samletrådane som tek for seg alt og ingenting.

 

Trådstarter skriv at han ønskjer å tillate "fornuftige" samletråder. Dette er noko vi gjer i dag. Tråder av typen "Den store World of Warcraft-tråden" virker ikkje fornuftig, av dei grunner som blir nemnt ved stenging av denne typen trådar.

 

Når det gjeld argumentet om at du ønskjer ein stor samletråd framfor mange trådar om same emnet, vil eg ikkje seie meg einig med dette. For det første er det nok med ein tråd om eit emne. Søkefunksjonen er ein nøkkel her. Vidare fører gjerne ein samletråd til at det same spørsmålet blir stilt 28 gonger i løpet av dei første sidene. Dette fordi ingen orker å lese igjennom heile den store tråden for å sjå om spørsmålet er stilt før. Då vil det vere lettare å sjå i ein enkelt tråd der spørsmålet er besvart.

Lenke til kommentar

Litt av problemet er at mange ikkje bruker søkefunksjonen i det heletatt, og dermed stiller spørsmålet uansett.

 

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor en informansjons tråd, automatisk blir stengt, da dette blir klassefisert som en "samletråd".

 

Kort og godt, jeg ønsker muligheten til å ha både småtråder og "samletråder", så kan de bruke søkefunksjonen om de ønsker. Når alternativene kommer opp etter søket, kan man klikke på små tråden for å finne svar.

 

Hva syns dere om en maks antall sider tråd da?

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Du har nok ikkje heilt rett Fisker. Vi har fleire samletråder i spelkategorien, men desse tek i hovudsak for seg spesifikke ting (til dømes World of Warcraft screenshots og Playstation 3 Informasjonstråd!). Det vi ikkje ønskjer er dei store generelle samletrådane som tek for seg alt og ingenting.

8558152[/snapback]

Nettopp! Her er jeg helt enig. Samletråder kan være nyttige når de er spesifikke (f. eks. "World of Warcraft screenshots", men samletråder som omhandler store temaer er unødvendig (f. eks. "Tråden om World of Warcraft").

Lenke til kommentar
Samletråder med en oppsummerende førstepost bør leve imo.

 

-Snorre

8561242[/snapback]

Og oppdaterende. ;)

 

Jeg har med tiden sett med litt bedre syn på generelle tråder om ting, hvor korte meningsytringer og statusmeldinger på hvor en er i spillet for eksempel bør kunne samles. Men en samletråd hvor alt om for eksempel "World of warcraft" diskuteres bør ikke eksistere.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Men en samletråd hvor alt om for eksempel "World of warcraft" diskuteres bør ikke eksistere.

8642282[/snapback]

Det tror jeg alle er enige i.

Men den hysterien som foregår nå med at alle spilltråder som ikke er sprut spesifike stenges fortere enn du kan si 'bananpai', er latterlig.

Med mindre tråden er ekstremt generell ala ditt eksempel over, så ser jeg ingen grunn til at samletråder ikke skal få lages og opprettholdes.

La brukerne få bestemme hvor de vil poste! Aiight?

Lenke til kommentar

Samtidig må det bli slutt på brukere som henviser til en "samletråd" for om noen vil ha svar på et spesifikt spørsmål er det ingen grunn til at alle spør i samletråden. Det skal heller ikke være andre ting med tråden som hinter til at alle spørsmål skal bli stilt der, for det skal dem ikke. ;)

Endret av TSP
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei, dette har plaget meg lenge. så lenge at jeg må spør. vi hadde en fin Team fortress 2 (her etter blir det TF2) som mange av oss som spiller dette spillet sjekket opp daglig for å poste/lese.

 

No skal jeg si at jeg kan forstå at dere ikke vil ha den "store" ... poster til alle spill som finnes, men til online spill synest jeg at det er litt andeledes. Vi har Den store poster i mobil forumet, wow forumet og sikkert mange andre deler av forumet.

 

Det ville vært mye enklere for oss vist vi hadde en post å forholde oss til, isteden for å lage en ny post for hvert spørsmål, problem eller andre emner. Jeg er sikker på at noen vil si, det er bare å søke, men det er ikke alle som er like flink å bruke søke funksjonen (inkludert meg selv). enten er det lettere å lage en ny post eller så vet de ikke at at den er der eller glemmer den.

 

 

en leif her og der.

Lenke til kommentar

Dette støttes. Strore chatte-tråder er ikke noen negativ ting, bare det passes på at folk holder seg til temaet.

Det er sånne tråder som gjør at folk føler seg inkludert på et forum. Sånne tråder kan man gå innom og møte de samme menneskene og snakke om ting man liker (i dette eksempelet, TF2).

Lenke til kommentar

Det er litt forskjellig praksis på dette alt etter hvor på forumet man er. I kulturdelen går det fint å ha store samletråder, i tillegg til mindre konkrete tråder. Brukerne får i både "pose og sekk". Men i andre deler av forumet praktiseres det annerledes. Jeg skal ta det opp i styret og få en avklaring og forhåpentligvis en fast praksis. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...