Gå til innhold

Moderering på samletråder


Bør samletråd tillates?  

75 stemmer

  1. 1. Bør samletråd tillates?

    • Ja
      49
    • Nei
      22
    • Vet ikke/ingen formening
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Strengt talt bør de som ønsker å nekte slike tråder forklare hvorfor de skal nektes. "Bevisbyrden/argumentbyrden" ligger på deres skuldre. :)

MysticoN: WoW har ikkje ein tråd av den typen du ønskjer. Derimot er det trådar som går mot meir spesifikke ting.

Men WoW har en egen kategori, da stiller saken seg litt annerledes

Lenke til kommentar
Shaman tråden! Diskuter her

Tråder lik disse finnest for alle klassene i dette spillet. og her diskuterest ALT ang klassen. Når dere tenker dere om så er ikke denne posten så forskjellig fra en TF2 post.

Slå saman alle desse trådane, legg til eit par trådar om diskusjon av ulike patcher og serverar, 30 sider med ulike problem og strø på litt bilete på toppen. Då begynner det å likne på ein samletråd som du ønskjer.

 

Eg minner og om at eldre trådar kan vere utforma under litt andre reglar.

 

eller er det bedre at vi lager 5-6 Diskuter "insert class name here" her for TF2 i spill forumet?

Kva ønskjer du å diskutere? Viss du har tenkt å lage ein guide for å velje den rette klassa vil det vere naturleg med ein tråd som tek for seg og vurderer alle klassene. Har du derimot eit problem med å bruke eit våpen som bare ei klasse har, kan dette passe i ein eigen tråd.

 

Vi kan diskutere kart, de forskjellige klassene, tips og tricks til å bli bedre med div classer på div kartene.

Vi kan diskutere Sprays, player picture og photoshop. kan også hende at noen trenger hjelp med å få laget en spray.

Kan diskutere team setup. sette opp kamper kanskje.

 

Er også sikkert mye mer jeg ikke kommer på i farten.

 

Utofrma under andre reglar? vist jeg ikke husket feil så var TF2 posten en "gammel" post, men den vart ikke låst av før noen "fant" den.

 

I går fant jeg Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden i hoved kort tråden. Kan ikke tro at alle disse de store postene er laget før denne regelen du snakker om.

 

Er det VIRKELIG så stor forskjell om man diskutere:

Shaman som main healer.

Shaman templates/Buildes

Shaman i pvp

Shaman i Arena

Shaman + .... = best pve/pvp combo?

 

eller

 

Når kommer dette hovedkortet

Hjelp hovedkortet er skadet

Hvor i bios finner jeg......

Trykker her får å lese tester om dette hovedkortet.

Hvor er dette kortet billigst?

 

eller

 

noen som har noen gode til å bli bedre demo man?

Hvor er det best å sette opp turrents på 2fort?

Kan noen hjelpe meg å lage en spray med .... .....

Her her en film om hvordan en spy skal spillest

Vist det hadde kommet en expansion, hva mener du hver klasse burde få?

 

Det at noen av disse postene er nyere enn andre er bare tull. når dere kommer med en ny regel må no det gjelde hele forumet. Det er nesten som å si at vist det blir laget en ny trafikk låv så skal det kun gjelde de som tar serfikatet etter denne regelen kom i bruk.

 

Dette er bare forvirrenes. På den ene siden har vi en Mod som gjør alt for å forsvare denne "regelen", på den andre siden har vi en fra forumstyret som sier at likt skal være likt. enten si nei beklager slike poster gotar vi ikke, og vi kommer til å rydde opp i forumet eller slike poster er tillat, så lenge trådstarter er flink å oppdatere første posten og det diskuterest en evne som er intrisant. mener ikke at dette skal gå over stokk og stein som f.eks Den store lest/sokk tråden.

 

Men WoW har en egen kategori, da stiller saken seg litt annerledes

 

Helt enig. enda en grunn til at sammle poster skulle vært lov. er mye lettere å finne den posten du leter etter i et forum som er for det spillet du spiller enn en forum for alle verdens spill.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
(...)

Er også sikkert mye mer jeg ikke kommer på i farten.

Og det kan ein ikkje gjere i spesifikke trådar?

 

Utofrma under andre reglar?

Reglar og føringar kan endre seg over tid. Særleg når det er snakk om trådar som er fleire år gamle kan det vere at desse er posta under andre reglar (til dømes før tre-ords-regelen kom).

 

 

 

Det at noen av disse postene er nyere enn andre er bare tull. når dere kommer med en ny regel må no det gjelde hele forumet. Det er nesten som å si at vist det blir laget en ny trafikk låv så skal det kun gjelde de som tar serfikatet etter denne regelen kom i bruk.

Når du først er inne på trafikkreglar så siterer eg litt frå reglane rundt førarkort.

traktor, men bare traktor med tillatt totalvekt høyst 3500 kg hvis klasse B er ervervet etter 1. januar 2005

 

motorredskap med tillatt totalvekt høyst 7500 kg og større motorredskap med maksimal konstruktiv hastighet 50 km/t, men bare motorredskap med tillatt totalvekt høyst 3500 kg hvis klasse B er ervervet etter 1. januar 2005

Som du ser har ikkje alle reglar tilbakevirkande kraft. Dette er rett og slett ikkje mogleg i praksis. Sånn vil det og vere på eit forum.

 

På den ene siden har vi en Mod som gjør alt for å forsvare denne "regelen" ...

Så det er klart uttaler eg meg som ein brukar av forumet. Vidare har eg spurt kvifor du ønskjer eit unntak frå ein regel. Om regelen er riktig eller ikkje er ikkje spørsmålet.

 

Helt enig. enda en grunn til at sammle poster skulle vært lov. er mye lettere å finne den posten du leter etter i et forum som er for det spillet du spiller enn en forum for alle verdens spill.

WoW-kategorien er større enn PC-spel målt i talet på visningar. PC-spel har rett nok fleire trådar (men WoW har flest innlegg), men dette er nok fordi PC-spel er to kategoriar som er slått saman og WoW er ein relativt ny kategori.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
WoW-kategorien er større enn PC-spel målt i talet på visningar. PC-spel har rett nok fleire trådar (men WoW har flest innlegg), men dette er nok fordi PC-spel er to kategoriar som er slått saman og WoW er ein relativt ny kategori.

 

Joda, det er sant at WoW er et større spill enn TF2. men siden WoW har et egent forum er det mye lettere å finne det du leter etter i det spillet. om den store shaman tråden er en gammel eller ny tråd skal ikke ha noe å si. En regel er en regel uansett. Og si at den regelen ikke gjelder fordi at wow er et "større" spill er rett og slett bullshit.

 

Vi har sammle tråder / de store tråder i alle ender i forumet.. så at vi da ikke skal få låv til å lage en til om TF2 er bare rart, virker mer som om at det er pga at det er noen som ikke liker det spillet.

 

Hvilken regel er det som sier at sammle tråder ikke er tillat? og hvorfor starter du ikke å låse av andre de store / sammle tråder TTT? Mener du VIRKELIG at det er rett at denne "regelen" skal være opp til vær enkelt mod å følge den og låser av kun de sammle trådene hvor de ikke liker innholdet?

Lenke til kommentar

Ikke nok med at noen forum for ha store samletråder.

Men TF2 posten ble stengt etter 19 sider, samtidig har man Test Drive Unlimited tråden som er på 118 sider i samme kategorien. Den har ikke blitt stengt, selv om det er like mye en samletråd som TF2 posten. Det blir jo praktisert forskjellig i samme forum! Eller så er det rart at dere har oversett en tråd på 118 sider som var på førstesiden store deler av sommeren.

Lenke til kommentar
Ikke nok med at noen forum for ha store samletråder.

Men TF2 posten ble stengt etter 19 sider, samtidig har man Test Drive Unlimited tråden som er på 118 sider i samme kategorien. Den har ikke blitt stengt, selv om det er like mye en samletråd som TF2 posten. Det blir jo praktisert forskjellig i samme forum! Eller så er det rart at dere har oversett en tråd på 118 sider som var på førstesiden store deler av sommeren.

 

ja, vi vet alle at det er mange sammle tråder her, og at en regel skal kun gjelde få at de synest jeg er rart.

Lenke til kommentar
Ja, hvorfor er reglene annerledes på deler av forumet?

Forskjellege deler av forumet vil ha forskjellege utfordringar som kan føre til eit behov for forskjellege reglar.

 

Og: ttt, hvorfor skal de behandles annerledes idag, bare fordi de ble laget for lengre tid siden?

Viss alle reglar skal ha tilbakevirkande kraft vil det bare bli kaos. Så i dette tilfelle må ein tråd vurderast ut frå dei reglande som var gjeldande på tidspunktet den vart oppretta.

 

Joda, det er sant at WoW er et større spill enn TF2. men siden WoW har et egent forum er det mye lettere å finne det du leter etter i det spillet. om den store shaman tråden er en gammel eller ny tråd skal ikke ha noe å si. En regel er en regel uansett.

Det du siterte der gjaldt størrelesen på WoW-kategorien i forhold til PC-kategorien, ikkje kva for eit spel som var størst. Når WoW-kategorien er så stor som den er, skulle ein tru det er vanskeleg å finne fram til den tråden ein er ute etter der og.

 

Uansett om "den store shaman"-tråden er gammal eller ny, er den ikkje det same som "den store WoW"-tråden. Og som sagt vil reglar med tilbakevirkande kraft virke dårleg i praksis.

 

Og si at den regelen ikke gjelder fordi at wow er et "større" spill er rett og slett bullshit.

Dette har eg heller ikkje sagt.

 

Vi har sammle tråder / de store tråder i alle ender i forumet.. så at vi da ikke skal få låv til å lage en til om TF2 er bare rart, virker mer som om at det er pga at det er noen som ikke liker det spillet.

Du får tru det du ønskjer, men sant er det ikkje.

 

Hvilken regel er det som sier at sammle tråder ikke er tillat?

Les mitt tidlegare innlegg: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9985707

 

og hvorfor starter du ikke å låse av andre de store / sammle tråder TTT?

Eg følgjer dei retningslinjer og føringer som blir gitt.

 

Mener du VIRKELIG at det er rett at denne "regelen" skal være opp til vær enkelt mod å følge den og låser av kun de sammle trådene hvor de ikke liker innholdet?

Nok ein gong kjem du med ting eg ikkje har sagt. Uansett så følgjer moderatorane retningslinjer og føringer. Enkelte av desse baserast på skjønn og då kan det oppstå ein viss forskjellsbehandling, sjølv om vi sjølvsagt gjer vårt beste for å behandle alle saker likt.

 

 

 

Ikke nok med at noen forum for ha store samletråder.

Men TF2 posten ble stengt etter 19 sider, samtidig har man Test Drive Unlimited tråden som er på 118 sider i samme kategorien. Den har ikke blitt stengt, selv om det er like mye en samletråd som TF2 posten.

Eg kan bare spekluere i kvifor den tråden ikkje er stengt. Kanskje vurderte den første moderatoren som såg på saka at det ikkje var noko gale med tråden og andre har respektert dette. Men som sagt dette er bare spekulasjon. I etterpåklokskapens namn kan ein kanskje seie at det var ein feil at den tråden ikkje er stengt.

 

ja, vi vet alle at det er mange sammle tråder her, og at en regel skal kun gjelde få at de synest jeg er rart.

Du må gjerne gå igjennom og telle kor mange trådar som er stengt i forhold til kor mange som er opne av den typen som ikkje er ønskja. Viss eg skal tippe utgjer talet på stengte ein relativt høg prosentdel.

Lenke til kommentar
men til online spill synest jeg at det er litt andeledes.

Kva er som gjer at denne typen spel treng eit unntak frå regelen?

 

Enig. skal samle tråders gotas skal det være likt for alle!

 

Og det er forskjell fra å lage "Den store pepsi tråde" til å lage "Den store Tf2 tråden". kun et eksempel. jeg stemte for at samletråder skal gotas, men at vi må ha regler for de.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg er ihvertfall svært fornøyd med at gamer.no ikke tillater samletråder for hvert enkelt spill i spillforumet. Da slipper vi tråder som "Den store <navn på spill>-tråden". Slike tråder blir så uoversiktlig at det rett og slett blir en diskusjonsdreper, samt at slike tråder lett oversvømmes av kort off-topic innlegg.

Det har hendt flere ganger jeg har sluttet å besøke forum med mange slike store samletråder. Jeg har rett og slett ikke motivasjon til å lese mangfoldige nye sider i en tråd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Helt klart, men når et spillforum kun består slike samletråder er det mitt inntrykk at antall tråder om mer spesifikke ting rundt spillet går ned. Siden jeg ikke leser slike tråder blir det svært lite annet verdt å få med seg, og interessen min for å besøke forumet igjen forsvinner. Jeg vil sterkt mislike om spillforumet tok en slik utvikling, da det per i dag er blant de beste spillforumene som er ute på nettet, både når det kommer til norsk- og engelskspråklige forum.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Helt klart, men når et spillforum kun består slike samletråder er det mitt inntrykk at antall tråder om mer spesifikke ting rundt spillet går ned. Siden jeg ikke leser slike tråder blir det svært lite annet verdt å få med seg, og interessen min for å besøke forumet igjen forsvinner. Jeg vil sterkt mislike om spillforumet tok en slik utvikling, da det per i dag er blant de beste spillforumene som er ute på nettet, både når det kommer til norsk- og engelskspråklige forum.

 

Men så består jo ikke forumet av kun slike tråder. Om de blir fryktelig populære så har vi også mulighet til å hive dem alle over i en egen kategori. At noe blir populært og ønsket av mange brukere er jo i utgangspunktet en positiv ting og da er det nå bedre å tilrettelegge for det fremfor å forby det fordi de som ikke benytter seg av trådene ikke liker dem. Det blir jo litt bakvendt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Om man kan bevare kvaliteten på forumet samtidig som slike samletråder for spill tillates, skal ikke jeg klage. Men av egne erfaringer er jeg redd at det ikke går mye sammen på et spillforum.

Man trenger i så fall et regelsett for slike tråder, og trolig en god del moderering også. Generelt sett inneholder slike tråder svært mange ulike temaer som i dag normalt får sin egen tråd. Om man fortsatt ønsker slike tråder ser ikke jeg helt behovet for samletråder. Alt man sitter igjen med da er stort sett meningsløs chatting som ikke hører hjemme på et forum i mine øyner, ihvertfall ikke i et spillforum.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Poenget er at det ikke er meningsløst for veldig mange. For i slike tråder kan man diskutere småting som ikke nødvendigvis trenger en egen tråd og kan dele små og store øyeblikk rundt et spill. At de er så populære er et sikkert tegn på at mange ser en mening med slike tråder. Ikke ser jeg hvorfor en slik tråd behøver mange regler heller, erfaringsmessig klarer samletråder seg bedre uten detaljemoderering. Så lenge det kommer klart frem at man kan starte enkelttråder selv om det finnes en generell tråd så får man i både pose og sekk. For de av oss som ikke liker slike tråder så kan vi bare holde oss vekke, så får de som finner nyttverdien i de få lov til å holde på :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...