Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kom med dokkumentasjon om du påstår det.

Nå var det vel strengt tatt du som kom med en påstand først, Dj_Evelen. Så bevisbyrden er din...

 

(Jeg skylder deg en tråd også. Har ikke glemt det.)

 

Geir :)

vel, det er korrekt, men han anklaget min påstand for å være ukorrekt, da er det i mine øyne først og fremst han som må komme med dokkumentasjon på det.

Vi drar denne tråden litt offtopic nå, og det beklager jeg ovenfor alle som kommer her for å diskutere 4chan eller se bilder, men slike påstander klarer jeg ikke la være å kommentere. Det er slike som deg som fører til stigmatiseringen av voldtektsofre. JA, det forekommer falske anmeldelser. Men sammeligner du dette med antallet voldtekter som ikke blir anmeldt av frykt for ikke å bli trodd, skam og feilaktig skyldfølelse så er det forsvinnende lite. Din skamløse svartmaling av denne gruppen kan vil føre til at flere vegrer seg for å anmelde. Dette er en gruppe som allerede ligger langt nede og slike, i beste fall naive, utsagn trykker dem enda lenger ned i søla. Jeg vurderte et par sekunder å prøve å leite opp noe tallmateriale, men vet du hva? Jeg gidder ikke. Bevisbyrden er som sagt din og jeg har bedre ting å gjøre enn å kaste bort tida mi på å motbevise håpløse utsagn. Jeg har heller mer lyst til å stange hodet gjentatte ganger i veggen. Tror faktisk det er mer givende.

Vel, kommentaren din er med på å trykke ned voldtektsanmeldte som skyldige før saken er avklart.

Kan ikke akkurat si det er så mye bedre.

 

I mine øyne, bedre at en voldtekt ikke blir oppklart en at en uskyldig person blir dømt for voldtekt. Uskyldig til det motsatte er bevist kalles det.

 

Om politiet ikke dømmer han så står du klar til å dømme han uten bevis. DET er forkastelig.

En politianmeldelse kan føre til flere ting. En sak kan henlegges fordi det ikke er tilstrekkelig bevis, den kan føre til domfellelse, den kan føre til frifinnelse og den kan henlegges fordi det er åpenbart intet straffbart forhold har funnet sted. Men for å få en avklaring på dette så må det først anmeldes. Og når du kommer og grunnløst påstår at de fleste (og det er meget sterke ord) anmeldelser av voldtekt er falske, ja hvor lett tror du det blir å gå til et slikt skritt å anmelde noen? Ingen kommer jo til å tro deg likevel. Jeg blir provosert av slike løgner som du serverer her.

Jeg heller ønsker ikke uskyldige i fengsel. Å antyde noe annet er lavmål. Men du må vel si deg enig at det beste er å få en avklaring?

Lenke til kommentar

Selvsgt er det best å få en avklaring, men så lenge ingen voldtekt har funnet sted er det bare tull å annmelde saken i mine øyne.

 

Uansett, anbefaler og lese igjennom følgende artikkel: http://www.dagbladet.no/kultur/2007/12/15/521293.html

 

Dog, ikke ta prosentene der for serriøst.

I følge VG er henleggelsesprosenten 84% og frifinnelsessprosenten 36%.

Det vil si at i 120% av sakene blir ingen dømt, og så lenge prosenten er over 100% må det være noe feil.

 

Uansett. Det er 3 ressultater som kan komme ut av en beskyldning:

 

- Skyldig i voldtekten (1%) <--prosent jeg har lest mange plasser, men ingen sikre kilder

- Ikke skyldig i voldtekten (36%) <--VG + lest tallet mange andre steder, ofte også 40%

- Ikke løste saker 63% (basert på tallene over for å få totalt 100%)

 

Så, med det kan man si:

1% av voldtektene er ekte, 36% er falske, og resten vet vi ikke om er ekte eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så, med det kan man si:

1% av voldtektene er ekte, 36% er falske, og resten vet vi ikke om er ekte eller ikke.

 

i call major bullshit. Bare fordi 1% blir dømt, betyr ikke det at de resterende 99% faktisk ikke er voldtekter. Har du hørt om mangel på bevis?

mangel på bevis er ikke nødvendigvis det samme som at personen er en voldtekstmann.

Hadde det vert tilfellet hadde man ikke trengt bevis.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Så, med det kan man si:

1% av voldtektene er ekte, 36% er falske, og resten vet vi ikke om er ekte eller ikke.

 

i call major bullshit. Bare fordi 1% blir dømt, betyr ikke det at de resterende 99% faktisk ikke er voldtekter. Har du hørt om mangel på bevis?

mangel på bevis er ikke nødvendigvis det samme som at personen er en voldtekstmann.

Hadde det vert tilfellet hadde man ikke trengt bevis.

 

Hadde man hatt bevis i absolutt alle saker hadde mer enn 1% blitt domfelt.

 

Men for å ikke gå altfor OT, vi er jo i 4chan threaden. IF YOU DON`T LAUGH, YOU LOSE!

 

post-175760-1282175666,7164_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Vet jeg ikke skriver så mye her, men jeg leser det meste i tråden. Det finnes faktisk en tråd som tar opp temaet voldtekt under seksualitet om dere er interesserte.

post-127711-1282176792,0218_thumb.jpg

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Selvsgt er det best å få en avklaring, men så lenge ingen voldtekt har funnet sted er det bare tull å annmelde saken i mine øyne.

 

Uansett, anbefaler og lese igjennom følgende artikkel: http://www.dagbladet.no/kultur/2007/12/15/521293.html

 

Dog, ikke ta prosentene der for serriøst.

I følge VG er henleggelsesprosenten 84% og frifinnelsessprosenten 36%.

Det vil si at i 120% av sakene blir ingen dømt, og så lenge prosenten er over 100% må det være noe feil.

 

Uansett. Det er 3 ressultater som kan komme ut av en beskyldning:

 

- Skyldig i voldtekten (1%) <--prosent jeg har lest mange plasser, men ingen sikre kilder

- Ikke skyldig i voldtekten (36%) <--VG + lest tallet mange andre steder, ofte også 40%

- Ikke løste saker 63% (basert på tallene over for å få totalt 100%)

 

Så, med det kan man si:

1% av voldtektene er ekte, 36% er falske, og resten vet vi ikke om er ekte eller ikke.

Leser man artikkelen korrekt: 84% av anmeldte saker henlegges. 36% av alle saker som prøves for retten ender med frifinnelse.

Endret av McBitch
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så, med det kan man si:

1% av voldtektene er ekte, 36% er falske, og resten vet vi ikke om er ekte eller ikke.

 

i call major bullshit. Bare fordi 1% blir dømt, betyr ikke det at de resterende 99% faktisk ikke er voldtekter. Har du hørt om mangel på bevis?

 

Det var jo akkurat det han sa. 1% er garantert ekte, og 63% KAN være ekte eller falsk. Oppklart kan gjerne være p.g.a mangel på bevis, men det må ikke.

Lenke til kommentar

Var det det? Mulig jeg har misforstått da, for jeg tolket det med en gang.

 

1% - Sanne historier, han/hun har blitt voldtatt.

36% - Avklart som usanne. Ingen har blitt voldtatt

63% - Henlagt/ingen bevis. Blir ikke avklart.

 

Med andre ord; 1% er sann, 36% er usann, 63% kan være begge deler.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...