Gå til innhold

Two Worlds overgår Oblivion!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan iallefall si at 1.5 versjonen til PC er meget bra siden jeg har rundet spillet og sett svært få bugs. Spillet er også meget stabilt. Har ikke hatt en eneste kræsj.

 

Dette er kanskje det eneste litt nyere RPG spillet som ikke er ødelagt av bugs. Oblivion er jo helt ødelagt grunnet frameskipping/Microstuttering og Gothic 3 er jo også ødelagt grunnet bugs og at det går i sirup uansett PC man har. Men Gothic 3 skal jeg prøve å gi en sjanse. Prøver med litt forskjellige ini tweaks og slik.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Omvendt. Om du har Xbox 360 får du en dårlig programmert versjon som er (ifølge store nettsteder) rett og slett uspillbar.

Tviler på at at den er så mye bedre enn pc versjonen , xbox er jo bedre enn de aller fleste pcer.

 

Men vi får jo se.

1. Han sier xbox versjonen er værre enn PC versjonen.

2. Xbox 360 er ikke kraftigere enn de fleste PC'er. Spesielt ikke "de fleste PC'er" folk på forumet her har.

 

3. Two Worlds til Xbox 360 skulle enten bli shippet med en ekstra patch som gjør den mer mottakelig for 360, samt 1,5 patchen.

Lenke til kommentar
Omvendt. Om du har Xbox 360 får du en dårlig programmert versjon som er (ifølge store nettsteder) rett og slett uspillbar.

Tviler på at at den er så mye bedre enn pc versjonen , xbox er jo bedre enn de aller fleste pcer.

 

Men vi får jo se.

1. Han sier xbox versjonen er værre enn PC versjonen.

2. Xbox 360 er ikke kraftigere enn de fleste PC'er. Spesielt ikke "de fleste PC'er" folk på forumet her har.

 

3. Two Worlds til Xbox 360 skulle enten bli shippet med en ekstra patch som gjør den mer mottakelig for 360, samt 1,5 patchen.

9474012[/snapback]

 

 

Xbox 360 en er kraftigere til gaming enn pcer . Det står jo på ufattelig mange xbox forum og internettsider, bare se deg rundt så finner du det nåkk.

Lenke til kommentar

Siden det er du som skal overbevise meg får nok du komme hit med linker osv ;)

Xbox 360 kan vise oss såpass bra grafikk (bl.a) fordi utviklerne kan utvikle spesielt for innmaten i en 360. For og utvikle for PC'er må man utvikle med hensyn til alle mulige faktorer som RAM mengde, type prosessor alle forskjellige personer har, hva slags grafikkkort osv.

 

En PC er kraftigere enn Xbox 360, men siden utviklerne kan fokusere alt på en fastlåst hardware, kan de få spillene til og se bra ut, og kjøre bra.

Lenke til kommentar
Omvendt. Om du har Xbox 360 får du en dårlig programmert versjon som er (ifølge store nettsteder) rett og slett uspillbar.

Tviler på at at den er så mye bedre enn pc versjonen , xbox er jo bedre enn de aller fleste pcer.

 

Men vi får jo se.

1. Han sier xbox versjonen er værre enn PC versjonen.

2. Xbox 360 er ikke kraftigere enn de fleste PC'er. Spesielt ikke "de fleste PC'er" folk på forumet her har.

 

3. Two Worlds til Xbox 360 skulle enten bli shippet med en ekstra patch som gjør den mer mottakelig for 360, samt 1,5 patchen.

9474012[/snapback]

 

 

Xbox 360 en er kraftigere til gaming enn pcer . Det står jo på ufattelig mange xbox forum og internettsider, bare se deg rundt så finner du det nåkk.

9474075[/snapback]

 

Det stemmer nesten, men ikke helt. nvidia 8800gts/gtx/ultra og ati x2900xt har tilsvarende ytelse som grafikkprosessoren som sitter i xbox360-en, men mye mer minne. Dagens PC-er har 2-4x så mye minne som xbox360 og dagens dual og quad core prosessorer er kraftigere enn det du finner i xbox360-en.

 

Konklusjon: xbox360-en er kraftigere enn alle forrige generasjon pc-er, men svakere (først og fremst pga veldig lite minne) enn denne generasjons high-end pc-er.

Lenke til kommentar

Takker! :)

 

Da er det faktisk mye mulig jeg kommer til å digge spillet.. for, slik som med Gothic 3, så overså jeg alle bugs som det var snakk om, og simpelthen ELSKER spillet! :love:

 

Kanskje jeg burde ha gitt det et forsøk.. da kommer vel spørsmålet; Kjøpe til PC, eller til Xbox360!? -men, det blir vel en annen diskusjon i en annen tråd, regner jeg med..

 

 

:)

Lenke til kommentar

Tja.. vet ikke helt hva jeg syns om Two worlds.. Storyen er litt bedre en i Oblivion.. Personlig syns jeg at Oblivion ble for kjedelig..

 

Personlig syns jeg spillet fort blir for lett.. Har ikke rundet det ennå, men på lvl 43 har jeg 27 000 i skade med to hånds sverd og berserkermode.. Kombinert med earth shield som halverer skaden mot meg og gir den tilbake til mobben kan jeg nesten ikke dø lengre.. Golems og ogrer går ned på 4 slag uten at de kan gjøre noe serlig mere enn 10% skade på meg..

 

Liker heller ikke respec systemet.. Blir litt ubalansert og kjedelig at man kan spare på alle perma planter og perma loot til man har mange nokk, specce til lvl 10 i alchemy, lage masse potions for stats og så bare respecce tilbake og fordele statsene som man vil..

 

Og når vi er inne på skills og speccing.. Mange av skillsene er bugget og ødelagt, eller rett og slett ubrukelige slik at halvparten av dem ikke er vits i å sette poeng i..

 

 

Alt i alt.. Et ok spill som kunne vært mye bedre med litt mere arbeid.. Oblivion er fremdeles et mere gjennomarbeidet spill.. Eneste Two worlds vinner litt på er en anelse bedre storyline.

Lenke til kommentar

Jeg fikk spillet istad, og har v1.0, så leste jeg her at jeg må Patche til 1.4 før jeg kan laste ned 1.5 .. Men jeg prøvde å laste ned 1.5 isdet og det gikk veldig sakte, ca 3kb/s. og det tar jo flere dager. er det noen andre sider å laste den ned en fra Two Worlds offisielle sider som går litt raskere`?? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...