Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Har du noen steder å anbefale?
Regner med at du er klar over at det regner en god del der om sommeren og at det ikke er den beste sesongen for å dra dit.

 

Du kan jo prøve å finne "Miami Ink" og folk enten elsker eller hater Mango's som ligger rett ved stranden:

http://www.mangostropicalcafe.com/

Ok, akkurat det med regnet var jeg ikke klar over så takk for "advarselen". Miami Ink er faktisk på listen hvor jeg har tenkt meg allerede, hehe. :)

 

 

 

 

Jeg var i Miami for et par år siden og det er mye stilig å se. Bodde på Sheraton Bal Harbour og det var et relativt godt hotell. Art Deco området er det mye liv og baluba på kvelden, ganske kult.

 

Pass opp for å bevege deg inn i "latino-kvarteret" etter solnedgang.

Takker for tips, det er notert! :D Hvordan var prisen på det hotellet? Jeg har bare bestilt fly og ikke funnet noe sted å bo enda. nupe2.gif

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man får gjort mye på 2 dager om man er forberedt.

Ikke hvis det er med reisetiden. Tar fort 2 timer fra flyet treffer rullebanen til du har hentet bagasje og kommet deg inn til hotellet, gjerne mer hvis det er litt trafikk.

Når man drar til NYC er det jo fantastisk mye å se, og hvis man velger f.eks. å se frihetsgudinnen går det fort en del timer i kø, og da har du ikke fryktelig mye tid til å se resten av NYC.

 

For all del, man kan rekke en del på to dager, men jeg foretrekker ihvertfall et litt roligere tempo der jeg slipper å løpe rundt hele dagen for å se alt, og jeg tror ganske mange er av samme oppfatning.

Lenke til kommentar

Jeg er for så vidt enig i at et lavere tempo langt på vei er å foretrekke – selv med minst ti dager i en gjennomsnittlig europeisk by går jeg glipp av minst halvparten av det mange mener man bør få med seg (men hvor mye interessant kan man egentlig ramle over på tur hvis man alltid har tid til å få med alt guidebøkene anbefaler?). På den annen side: det er jo langt bedre å se litt av NY enn å ikke se noe i det hele tatt, med to dager kan man jo få med en del sentrale punkter, skjønt jeg personlig hadde satset på færre destinasjoner og mer tid på hvert sted.

Lenke til kommentar

Hvor i Ottawa skal du bo master air?

Nå husker jeg selvfølgelig ikke hva området heter. Vet ikke hvor godt du er kjent, men nærmeste transitway er Tunney's Pasture. Huset jeg skal bo i er mellom Holland og Wellington St. hvis det sier det noe.

 

Toronto og Ottawa i juleferien. Blir deilig med en tur tilbake igjen. :)
Det hørtes veldig kaldt ut.

Det blir nok kaldt, men det er desverre bare i juleferien majoriteten av mine bekjente er i Ottawa og Toronto.

Lenke til kommentar

Det er mye kunstmuseum dersom du er interessert i det. Mye spennende arkitektur også, kan anbefales å leie en sykkel og sykle rundt mindre gater litt borte fra de største hovedgatene. Mange fine, gamle bygninger med mye historie.

Heineken-bryggeriet er også mulig å besøke, da jeg var der fikk vi en fin guidet tur rundt og fikk sett hvordan de laget øl der.

Ellers kan jeg anbefale kanalbåtene hvis det er dårlig vær en dag, du sitter rolig og får sett byen fra et nytt perspektiv.

Lenke til kommentar

Eventuelt så kan du bli høy og finne deg en hore. Det er vel mye av det ungdomsturismen der byr på?

 

Uansett, jeg hadde nok valgt et par av forslagene til Henrik. Heineken museet høres ikke helt feil ut. Kanalbåt må da være ypperlig når det er godt vær Henrik? Finnes sånne åpne kanalbåter i CPH i hvertfall, som er meget behagelige nå sola skinner.

Lenke til kommentar

Skal til Amsterdam om en ukes tid.

Noe morro og gjøre der?

Anbefalt Amsterdam-lektyre: Tulip Fever. I tillegg til litt finansboblekos gir den et glimrende perspektiv både på kunstens gullalder i Amsterdam og håndtering av rikdom; høyaktuelt i et Norge der operahus og nasjonalmuseer spretter opp med stadig økende frekvens.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Litt OT:

 

Kan noen anbefale guidebøker til sør-Øst Asia? Helst Cambodia og Vietnam.

 

Engelsk eller norsk spiller ingen rolle.

 

_____________________

 

Mine neste reiser:

 

Garmisch-Partenkirchen (Syd-Tyskland) i Februar. Dette blir min ordentlige ferie i Tyskland. Vanligvis kun transit og korte en-dags opphold. Skal stå på ski og se på Ski-VM. Booket tilfeldigvis samme hotell som det norske alpinlandslaget, så det blir vel kanon.

 

Etter det drar det seg mot sommmer og da drar jeg og en kompis til Vietnam og Kambodsja i ca. 3 uker. Det blir knall. Ha Long Bay, Angkor Wat, Mekong delta etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...