Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Dubai i Mars.

 

Noen som har tips til hotell? Helst så rimelig som mulig men fordel om det er et ok utested/bar på hotellet da jeg skal dit med en kompis.

 

Andre forslag til gjøremål i Dubai? Turen er på totalt 8 dager.

Skulle til å foreslå Atlantis, men det kommer muligens over budsjett. Anbefaler uansett hotell med strand om dere får det til og i alle fall et brukelig basseng. Flere hoteller har "badestamper" for å kunne si at de har basseng, så sjekk om det de har er brukelig.

 

I Dubai er den viktigste sosiale arenaen digre shoppingsentre som er virkelig digre og har mye å se og gjøre. Om det ikke er strand på hotellet finnes det offentlige strender som dere bør få med seg. Det er vanligvis ganske dødt der, men vannet er herlig.

 

8 dager er ganske mye i Dubai så jeg vil anbefale å prøve å få til en tur til Oman/Muscat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo i praksis nesten 2 reisedager inne i de 8 dagene, men ja, vi tenkte å leie en så feit bil vi har råd til å kjøre til Muscat. :)

Vær klar over at det er et land hvor de har en ordning med blodpenger. Kommer dere ut for en ulykke gjelder ikke vanlig vestlig rettspraksis og dere kan bli nødt til å betale erstatning for andres skade selv om de hadde skylden. Den som ikke kan betale blir satt i fengsel.

 

Dette er ikke "syden". Det er også mye annet som er forskjellig her som dere bør være klar over:

-nulltoleranse for å være beruset på offentlig sted.

-nulltoleranse for narkotiske stoffer, selv smertestillende medisiner eller sovemedisin med resept kan gi langvarig opphold i fengsel.

-all fysisk kontakt med det motsatte kjønn på offfentlig sted kan straffes for.

-utenomekteskapelige forhold eller forsøk på det kan straffes

-å slenge med leppa til politiet kan bokstavelig talt bli det siste man gjør

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne måneden går turen til Orlando og Panama.

 

Etter dette er kun 7 andre turer booket. :cry:

Kun 7 andre ja hehe, imponert over hvor mye du reiser?Du må ha utømmelig lommebok. Sjalu samtidig som jeg unner deg det.

Edit: Glemte hva jeg skulle spørre om. Skal til Tyrkia/Alanya i mai. Noen som har vært på dette hotellet: http://www.ving.no/tyrkia/alanya/long-beach-harmony hva syntes dere?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Kun 7 andre ja hehe, imponert over hvor mye du reiserDu må ha utømmelig lommebok. Sjalu samtidig som jeg unner deg det.

Det er snakk om å prioritere og finne turer til best mulig pris. Det mangler ikke på folk som bare på bil bruker mere enn jeg bruker på reiser. Man burde heller spørre personer som har bil, hytte, båt eller røyker om de har vunnet i Lotto.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er snakk om å prioritere og finne turer til best mulig pris. Det mangler ikke på folk som bare på bil bruker mere enn jeg bruker på reiser. Man burde heller spørre personer som har bil, hytte, båt eller røyker om de har vunnet i Lotto.

 

 

Hvor finner du disse turene?

 

Reisebudsjettet mitt i 2014 var vel på nærmere 30.000 totalt, og jeg var kun på 2 turer.

Èn weekend i Roma i februar, og tur/retur Tromsø-Kirkenes med den billigste hurtigruta ferja midt på sommeren.

 

Har lyst å reise mer i år, men da til billigere penger.

Lenke til kommentar

Det er lett å reise billig hvis du er villig. Reiste f.eks. på en måneds interrail (30 dager) for 12000 kroner inkl alt.

 

Men krever du å reise en spesiell plass til en spesiell tid blir flybilletter dyrt. Bruker du taxi istedenfor buss/t-bane blir det dyrt. Lever du på luksushotell fremfor et koselig guesthouse blir det dyrt. Spiser du på restauranter i nærheten av turistattraksjoner blir det dyrt. osv osv.

 

Poenget mitt er at du kan reise en weekend til Roma for 1000 kroner eller 10000 kroner, avhengig av hvordan du prioriterer. Selv syns jeg f.eks. leiebil ofte er en fornuftig investering, men luksushotell fremfor billige hotell veldig sjelden er det. Bruker f.eks. alltid t-bane hvis det er godt utbygd, men pleier av og til å ta taxi fremfor buss. Det gjelder bare å finne et komfort/prisnivå man selv er fornøyd med.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spesielt det å ikke bestemme seg for "hvor og når" på forhånd er viktig. Sett heller opp en liste med en rekke byer/steder du ønsker å besøke. Og når du finner ut at du har tid (gjerne god tid i forveien), så velger du ut den destinasjonen på listen din som på det tidspunktet gir billigst flybilletter og hotell (sett i forhold til hvor dyrt/billig det er å reise dit til vanlig).

 

Airbnb kan ofte gi billigere opphold i storbyer enn hotell. Og er du av den mer utadvendte typen, så kan også couchsurfing være en mulighet. Reiser du mye med fly så er det også verdt å se på bonuspoengordninger med flyselskaper.

Lenke til kommentar

Helgeturer til Asia/USA? Blir vel vanskelig i forhold til flytid osv?

Jeg tar ofte en ekstra dag om jeg reise rutenfor Europa:

-Vi har endel ekstra helligdager i Norge som kan brukes, for eksempel i mai er det mange.

-Om man har mulighet til det kan man for eksempel reise østover torsdag kveld og ta hjemmekontor fredag. Man bør da sikre at man har god nettforbindelse og et skikkelig skrivebord, ellers blir det bare tull aka gjemmekontor.

-Flere har avspasering de kan bruke.

-Flere har mulighet til å ta noen av feriedagene utenom de vanlige ferieperiodene.

 

Anbefaler å sørge for at slike reiser ikke går utover jobb eller studier. Tvert imot gir en reise tid til lesing og fordypning som man ellers kan ha problemer med å få tid til.

-

Lenke til kommentar

 

Helgeturer til Asia/USA? Blir vel vanskelig i forhold til flytid osv?

Jeg tar ofte en ekstra dag om jeg reise rutenfor Europa:

-Vi har endel ekstra helligdager i Norge som kan brukes, for eksempel i mai er det mange.

-Om man har mulighet til det kan man for eksempel reise østover torsdag kveld og ta hjemmekontor fredag. Man bør da sikre at man har god nettforbindelse og et skikkelig skrivebord, ellers blir det bare tull aka gjemmekontor.

-Flere har avspasering de kan bruke.

-Flere har mulighet til å ta noen av feriedagene utenom de vanlige ferieperiodene.

 

Anbefaler å sørge for at slike reiser ikke går utover jobb eller studier. Tvert imot gir en reise tid til lesing og fordypning som man ellers kan ha problemer med å få tid til.

-

 

Sant det du skriver her. Forøvrig, helgetur til et av Baltikum-byene i mars, langtur til USA i juni, forhåpentligvis.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Helgeturer til Asia/USA? Blir vel vanskelig i forhold til flytid osv?

Jeg tar ofte en ekstra dag om jeg reise rutenfor Europa:

-Vi har endel ekstra helligdager i Norge som kan brukes, for eksempel i mai er det mange.

-Om man har mulighet til det kan man for eksempel reise østover torsdag kveld og ta hjemmekontor fredag. Man bør da sikre at man har god nettforbindelse og et skikkelig skrivebord, ellers blir det bare tull aka gjemmekontor.

-Flere har avspasering de kan bruke.

-Flere har mulighet til å ta noen av feriedagene utenom de vanlige ferieperiodene.

 

Anbefaler å sørge for at slike reiser ikke går utover jobb eller studier. Tvert imot gir en reise tid til lesing og fordypning som man ellers kan ha problemer med å få tid til.

-

Sant det du skriver her. Forøvrig, helgetur til et av Baltikum-byene i mars, langtur til USA i juni, forhåpentligvis.
Hvor har du tenkt å reise til i USA ? Jeg bor i USA og hadde tenkt å se på Grand Canyon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...