Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

 

 

Kanskje en tur til Sør-Afrika til sommeren med fattern + 1 til 2 søsken.

Newcastle i oktober. Blir nok et rolig reiseår 2015 etter et ganske ivrig 2014

 

Ikke dårlig, hvor i Sør-Afrika bærer det?, Skal selv ned med fattern, brodern og gjeng i September

 

Garantert til området rundt Kruger i alle fall.

 

Aight, lengre nord her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du lever drømmen. Håper på å en gang gjøre det samme.

Joda, så neida, så ...

 

Fra regnskogen i Trinidad:

Siste gang jeg cruiset rundt Grenada og andre karibiske øyer på vår seilbåt, så hadde vi problemer med aggressive tiggere. Utrolig vakkert unntatt tiggerne

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar

Kan ikke egentlig huske å ha kommet over en eneste tigger. Det nærmeste måtte være noen heller stusselige gateopptredener i Las Palmas før vi krysset Atlanteren. Nå har jeg rett nok ikke vært innom Grenada, så mulig det er et problem vi har unngått ved ren og skjær flaks. Tiggerproblemet er uansett enormt mye større i Oslo enn noe sted jeg har vært i Karibien.

 

Turen har gått veldig bra hittil. Mange brutale squalls på vei fra Trinidad til Bonaire – en etappe vi for sikkerhets skyld håndstyrte så godt som hele veien på grunn av en kranglete autopilot – ellers har vi stort sett hatt gode forhold hele veien fra Norge. Ligger nå og venter på et værvindu for å komme oss til San Blas; håper virkelig det kommer snart, ellers blir det en litt kortere sesong i Stillehavet enn jeg kunne ønske meg. Satser på å gå til New Zealand i år, for så å fortsette gjennom resten av Stillehavet mot Australia neste år.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

16769696736_64dd6a1310_c.jpg

 

 

Hei, har du bildene dine i > full hd oppløsning slik at man kan bruke dem som wallpapers? helst enda større slik at det kan brukes på retinaskjerm. Takk :)

Lenke til kommentar

Los Roques er Venezuela. Å dra dit med egen båt gadd jeg ikke; alt for mye trøbbel med byråkrati og kriminalitet. Uansett venter Stillehavet, så det gjelder å holde dampen oppe. Kommer et værvindu for å gå mot Panama om et par dager, det blir stas.

 

Har bildene i full oppløsning, men sjelden nettilgang rask nok til at jeg gidder laste opp slikt.

Lenke til kommentar

Los Roques er Venezuela. Å dra dit med egen båt gadd jeg ikke; alt for mye trøbbel med byråkrati og kriminalitet. Uansett venter Stillehavet, så det gjelder å holde dampen oppe. Kommer et værvindu for å gå mot Panama om et par dager, det blir stas.

 

Har bildene i full oppløsning, men sjelden nettilgang rask nok til at jeg gidder laste opp slikt.

Kriminalitet på lille Los Roques? :hmm: Hadde du sagt Margarita kunne jeg kanskje skjønt det.

 

Om du skal til Panama har jeg akkurat vært og testet noen av øyene i San Blas. Primitivt, men pent.

IMG_5941.jpg

 

Man bør ikke bare dure gjennom kanalen, men ta seg tid til å dra nær noen av øyene hvor det er forskjellige typer aper som er vant til å komme seg nær eller oppi båtene for å få seg en matbit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er byråkratiet idet man drar inn en seilbåt verdt en del kroner. Går som oftest bra, men noen tilfeller har vært såpass absurde at jeg valgte å holde avstand; har ikke tid til å dra innom stort flere steder heller. Regner med å bruke en uke eller så i San Blas før vi drar mot kanalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...