Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørere gjerne litt mere om erfaringene fra Yerevan. Kunne tenkt meg en helgetur dit. :roll:

Yerevan er magisk; les Philip Marsden og kast deg på knallerten! Byen er tildels post-Sovjetkaos med alt for høyt byggetempo, ikke nødvendigvis det mest sjarmerende som har skjedd, det er historien som lokker.

Lenke til kommentar

Du vet at det er veldig dårlig timing å reise i dette området om sommeren? Høy temperatur, fuktighet og masse regn.

Har vært i både Vietnam og Thailand om sommeren, men det gikk greit for meg, selv om det selvfølgelig ble litt slitsomt til tider. Juni var dessverre den eneste måneden som passet i år, så fristet ikke å vente med tanke på at de neste ledige periodene er sommeren 2014 og 2015 :(
Lenke til kommentar

Begynner smått å tenke på reisemål for sommeren 2014 (pga. studier og jobb er det dessverre kun sommeren jeg ahr disponibel til å reise på). Skjønner at juli er midt i monsunperioden i deler av India, men er det noen her som har vært i Kerala eller andre deler av vest/sør-India i de norske sommermånedene som kan fortelle hvordan det var der?

 

Som et tilleggsspørsmål: Når er den beste perioden med tanke på vær og mengder turister å reise til Kina på? Da tenker jeg hovedsakelig på østkysten og Hong Kong.

Lenke til kommentar

Kaldt vær er ikke noe problem for de av oss som har ned mot 30 kalde i vintermånedene. Takk for tipsene til dere begge :)

Jeg har vært i Beijing i januar, og da var det nedi 25 kalde om morgenen og natten. Lite turister på den tiden da, men mot slutten av oppholdet var det "kinesisk nyttår"og veldig mange kinesiske turister …

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skjønner at juli er midt i monsunperioden i deler av India, men er det noen her som har vært i Kerala eller andre deler av vest/sør-India i de norske sommermånedene som kan fortelle hvordan det var der?

 

Var i Kerala i August i år. Det var relativt fuktig luft, og vi hadde et par skurer, og temperatur på ca. 30 grader.

 

New Delhi og Jaipur lå på 40 grader og ekstremt tørt, så Kerala var sånn sett en del mer behagelig. Men ikke forvent strålende sol hver dag.

 

Kerala er forøvrig et deilig sted, selv om jeg fant andre deler av India mer spennende. Kerala passer perfekt til avslapning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hvert i beijing flere ganger i jan/feb

 

Har opplevd alt dra mange minus til pluss så man kan gå rundt i jeans og genser på kveldatid. Varrier veldig i den byen

 

 

 

Jeg har vært i Beijing i januar, og da var det nedi 25 kalde om morgenen og natten. Lite turister på den tiden da, men mot slutten av oppholdet var det "kinesisk nyttår"og veldig mange kinesiske turister …

Lenke til kommentar

Jau, jeg har vært i London så mange ganger nå at jeg følte det var på tide. ;) Reiser alene, men jeg koser meg nok allikevel. Fikk en deal med både billett og 2-retters middag.

 

Skal på Viva Forever. :)

Alenetur er fint det også. Hvordan var musikalen? :)

Jeg var aldri noen stor fan av Spice Girls, så Viva Forever var aldri oppe til diskusjon hos oss. Vi endte på Spamalot nå, og fikk en stor opplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...