Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Alenetur er fint det også. Hvordan var musikalen? :)

Jeg var aldri noen stor fan av Spice Girls, så Viva Forever var aldri oppe til diskusjon hos oss. Vi endte på Spamalot nå, og fikk en stor opplevelse.

 

Musikalen var overraskende bra. Nå er jo jeg voksen, så jeg er jo ikke "fan" av Spice Girls som den gang jeg var 12 år, men det var et artig gjensyn. Storyen til musikalen handlet ikke om Spice Girls, den handlet faktisk om problematikken rundt slike talentshow, som Idol etc. Det kyniske med industrien når ei jente velges til fordel for bandet hun egentlig er en del av - og hva stjernestatus kan gjøre med deg. Faktisk ganske interessant, samtidig ble det brukt mye humor. Sangene var det som var Spice Girls over det, samt dette med betydningen av vennskap.

 

Skulle gjerne sett Spamalot, men det er mer noe jeg ville sett med f.eks min mann og ikke alene. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er begge turene langhelger? Den Japanturen inneholder jo ganske mye, hvis det er første gang du er der. Og Guadeloupe er vel ikke bare og bare å komme seg til? Regner med du må via USA eller noen andre plasser i karibien, eller?

 

Men forsåvidt enig i at man rekker mye på en langhelg, imponerende hvis du klarer å få sett det du vil i både Tokyo, Kyoto og Hiroshima på en langhelg!

Lenke til kommentar

Har vært en helgetur i Tokyo før så jeg har allerede fått meg meg en god del der. Har egentlig bare Tokyo SkyTree på listen over ting jeg må få med meg der denne gangen. Utfordringen er egentlig å klare raske sporbytter på japanske jernbanestasjoner med minimalt med skilt som er leselige for dumme vestlendinger.

 

Guadeloupe reiser jeg til via Paris og blir der flere dager så jeg kan ta det med ro.

Lenke til kommentar

Guttetur til Amsterdam i påska. Orker ikke være sanseløst rusa i 4 dager, så jeg skal i alle fall bruke en full hel dag på museér og andre severdigheter.

 

Har virkelig lyst til å ta en liten tur til Budapest i sommerferien, og blir kanskje en tur til Irland\England med far og bror rundt sommeren også.

Endret av thadon
Lenke til kommentar

Det stemmer absolutt ikke. Hawaii er veldig forskjellig Og de har badetemperatur året rundt.

En jeg jobber sammen var i fjor i sommer på 3 ukers ferie til Hawaii og USA. De første to ukene tilbrakte hun på Hawaii, for så å være en uke i California. Når hun kom hjem sa hun at hvis hun skulle reist igjen hadde hun droppet Hawaii og heller vært tre uker i California.... Tipper vi har forskjellig smak.

Men hva er det egentlig som er så spesielt med Hawaii?

Lenke til kommentar
En jeg jobber sammen var i fjor i sommer på 3 ukers ferie til Hawaii og USA. De første to ukene tilbrakte hun på Hawaii, for så å være en uke i California. Når hun kom hjem sa hun at hvis hun skulle reist igjen hadde hun droppet Hawaii og heller vært tre uker i California.... Tipper vi har forskjellig smak.

Men hva er det egentlig som er så spesielt med Hawaii?

Folk er forskjellige og det er bra. hva man liker kommer selvsagt ann på hva man ønsker gjøre. Om shopping er den viktigste aktiviteten så er California klart best, jeg antar det var utslagsgivende for henne. :D

 

Om man liker å dykke eller snorkle er Hawaii klart best med fargerike koraller og fisker som man ikke ser inne på fastlandet. Om man ønsker å bade i havet så har jo California ikke engang badetemperatur i vannet midt på sommeren.

Endret av robertaas
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Som tidligere nevnt i tråden skal jeg til Dubrovnik til sommeren. Er det noen som har noen forslag til ting man bør se/gjøre? Noen som eventuelt har vært der og har noen personlige erfaringer med stedet?

Det er mye å velge i. Man må selvsagt gå litt i kø inne i gamlebyen og ta heisen opp på fjellet, men jeg anbefaler også å kaste seg på noen av de arrangerte dagsutfluktene i området, jeg tok en tur til Mostar, husk passet.

IMG_4754.JPG

 

Sonm sagt er det veldig folksomt inne i selve Dubrovnik og det er mange fine øyer i området man lett kommer seg ut til. Der er stemingen mere avslappet. Jeg valgte Kolocep som er ett av få steder med sandstrand, men det er som sagt mange fine øyer i velge i med god sommerstemning på båtene utover.

IMG_4934.JPG

 

IMG_4598.JPG

 

IMG_4973.JPG

 

IMG_5085.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Som tidligere nevnt i tråden skal jeg til Dubrovnik til sommeren. Er det noen som har noen forslag til ting man bør se/gjøre? Noen som eventuelt har vært der og har noen personlige erfaringer med stedet?

Skrev egentlig et svar i natt, men kunne ikke poste pga nedetid. Poster det nå, selv om robertaas har skrevet mye av det samme.

 

En tur på bymuren er vel nesten obligatorisk, og gamlebyen er generelt veldig koselig. Copacabana er en grei (men turistifisert) strand. Foreslår en båttur ut til Lopud og/eller andre øyer :) Og så finnes det noen veldig fine hager/grøntområder som kan være verdt et besøk. Sjekk også om dere er der når Sommerfestivalen er i gang.

 

Vi leide egen bil, og fikk på den måten sett steder som er typiske turiststeder (som Mostar i Bosnia, som jeg også anbefaler) og andre mer bortgjemte perler. Men jeg forstår selvsagt at arrangerte turer kan være vel så greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...