Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Gjest nylig operert
Et spørsmål: jeg lurer på om det bare er den strengen som er like ved urinrøret som er for kort hos meg. Det går i grunn greit å dra forhuden tilbake, men denne tråden holder mer igjen enn selve forhuden.

 

Har dette "fenomenet" et navn, og hvordan behandles det?

 

Hei!

Jeg hadde trang forhud og stram streng. Dvs at forhuden var for trang til at den gikk lett over penishodet, og at det stremmet rundt penis når jeg hadde trekt den tilbake. Den så veldig sammentrykt ut...og det var veldig ubehagelig.

Jeg hadde også stram streng, det gjorde at når jeg trakk forhuden tilbake ved slapp tilstand så trakk forhuden med seg penishode som strengen var festet til. Det ble også ofte sår på strengen etter samleie... Du kan enten smøre kortison salve på strengen for å myke den opp, eller rett og slett gjøre det som gir best resultat på sikt... fjerne den ved å klippe den bort hos en kirurg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"De syv dødssyndene" på TV2 fremstilte jo i kveld (torsdag 13. desember) omskjæring som et rent og skjært helvete.

 

Da må jeg bare understreke for alle nyskjerrige sjeler i denne tråden at omskjæring ikke alltid er nødvendig som behandling mot trang forhud. Noen ganger er omskjæring best, men det er mye mindre smerter involvert enn det vi ble vitne til på Dødssyndene i kveld, etter det jeg har forstått.

 

Tenkte bare jeg måtte understreke det, etter at kveldens episode virkelig rystet meg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Gutt19

Sitter og lurer på en sånn operasjon. Har lest litt i tråden her og ser at jeg ikke har det langt på nær så fælt som andre har. Jeg klarer å dra tilbake forhuden i erigert tilstand etc., men strengen min er altfor kort så hvis jeg drar forhuden lenger enn hodet bøyes penis framover.

 

Dette byr på noen få problemer som hadde vært fint å fått fikset. Det jeg lurer på er informasjon om hvor lenge man må vente med å onanere og med å ha sex etter operasjon? Er det vondt å få ereksjon etter operasjon (med stingene i)? Høres veldig vanskelig ut med to uker for å kunne onanere.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest Gjest :)

Da har jeg vært igjenom min andre operasjon. i dag tidlig trappa jeg opp til samme sted som sist :) (trådstarter)

 

 

Gikk enda raskere denne gangen, han sa han hadde lagd en svær åpning nå, så nå var han sikker på at den skulle funke, får bare vente å se når hevelsen gir seg.

 

 

Hadde stor hevelse, pissa vannrett :S

 

 

skulle egentlig bli omskjært, men på operasjons bordet, sa legen at han bare skulle fikse forhuden der, og omskæring ikke nødvending.

Lenke til kommentar
Fantastisk fin tråd! Trodde ikke det var så mange i min situasjon. Nå er dagen berget!

Ja. Jeg trodde at det var enormt sjeldent.

Så fortalte jeg det til en veldig god venn av meg at jeg hadde problemer, så viste det seg helt tilfeldigvis at han hadde samme deal, og vi var ganske i samme båt. Har gjennomgått omtrent samme situasjon.

 

Uansett: Det er mange unge menn som har trang forhud, av en eller annen grad, og det er viktig at alle får vite at det er mulig å gjøre noe med det. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bekymret og trøtt ^^
Hei, jeg fant ikke noe om hvordan en Trang Forhud operasjon fungerer her, men fant en tråd om penis, men velger å lage en ny som handler om operasjon og avskrekking av å få "fikset" det :)

 

Siden der er så mange gutter her på forumet, så er det sikker noen her som har det, men som kvier seg for å operere eller snakke om det :)

 

 

 

Jeg har hatt problemet i ca 6 år er 22 år nå, har aldri brydd meg om det, men har hatt sex, og det fungerte greit, men svei av og til vist dama ikke var våt nok.

 

så det hemmer jo litt.

 

 

så fant ut for 4 måneders siden at jeg skulle få fiksa meg, dro til Fastlegen min, satt meg i en stol og fortalte om problemet, han gikk da inn å bestilte en dagoperasjon til meg på sykehuset, han sjekka ikke meg eller noe, bare snakka.

 

 

Fikk brev for 1 uke siden at jeg skulle fredag den 27.04 inn på dagen for en operasjon,

 

kom på sykehuset, fikk en seng på ett rom, skifta til pasient skjorte, litt venting, legen kom inn så på penisen og sa hva han skulle gjøre,

 

Bare lage ett snitt i den og sy om, etter en stund kom det 2 sykepleier inn med beroligende middel, drakk det, kom tilbake litt seinere for å hente meg til operasjonen, der fikk jeg full narkose, sovna som en stein :thumbup:

 

våkna opp ca 30 min seinere, ferdig, kjente ikke en dritt når jeg lå å slappa av, var der kl 12.30 var ute av sykehuset kl 16.00, er litt øm og sår, kan leve igjen på mandag :)

 

skal strekke huden over i morra :)

 

Levestandar økt betraktelig :)

Heisann! (:

Veldig intressant å lese om det du har gjennomgått, og, vel, jeg skal gjennom denne operasjonen på fredag, og er så forferdelig nervøs! jeg vet praktisk talt ikke hvor jeg skal gjøre av meg. bare lurer på om det gjør forferdelig vondt etter selve inngrepet av legen? (vær ÆRLIG nå :p)

 

mvh. en trøtt og bekymret gutt på 15 (-:

Lenke til kommentar
Er det noen her inne som var rundt 20år-jomfru gikk til legen fikk fixet på forhuden og debuterte etter det? noen som kan forklare om alt gikk etter planen, og det var sånn du hadde sett det for deg til slutt? hvor deilig det var? :whistle:

 

Jeg definerer trang forhud hos gutter på 2 forskjellige måter. De som har komplex og ikke tør å ha sex, og de som har hatt sex og ikke er redd for utrykket til jenta når de ser saken demmes, men som likevell må ta en operasjoin for å føle seg vell. noen som er enig i dette?

 

enig, alle veit at jeg har trang forhud, skal operere i april, og det er chillern liss, høvler fortsatt damer selv med litt trangt pølseskinn;D

Lenke til kommentar
Gjest Anonym-gjest
enig, alle veit at jeg har trang forhud, skal operere i april, og det er chillern liss, høvler fortsatt damer selv med litt trangt pølseskinn;D

 

 

Det finnes vel mange tilstander av dette ? du sier du har LITT trang forhud...

Du kan tydeligvis ikke ha så veldig store problemer etter hva du skryter på deg:P

 

Jeg har slitt med trang forhud, kort/stram streng, en tut med forhud som ligger videre fra enden av penishodet, og det hele bender seg litt nedover. Er ikke bare bare å hoppe til køys med et kvinfolk da må jeg innrømme:( det er ingen god tanke å ha i hodet hele tiden.

 

Og til deg som sa at dette var en fin tråd! helt enig, trodde jeg var en av veeldig få som hadde denne plagen. Og denne tråden gjorde det siste puffet jeg måtte ha.

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å kjøre på med en operasjon. Jeg bare lurer på hvordan det er med tanke på foreldre. Har mest lyst til å slippe og fortelle dem det, og jeg blir snart 18 så hvordan er det ting fungerer med å få bestilt en operasjon?

Lenke til kommentar

Hei. Er usikker på om eg har trang forhud eller ikkje. Klarer å trekke huden ned litt under hodet, men når eg trekker den lengre ned så får eg bare vondt. Mulig at det er strengen som er for stram? Uansett så skaper det problemer når det gjelder bruken av kondom, siden den ikkje sitter skikkelig fast. Noen som har det samme problemet og har gjort noe med det?

Lenke til kommentar
enig, alle veit at jeg har trang forhud, skal operere i april, og det er chillern liss, høvler fortsatt damer selv med litt trangt pølseskinn;D

 

 

Det finnes vel mange tilstander av dette ? du sier du har LITT trang forhud...

Du kan tydeligvis ikke ha så veldig store problemer etter hva du skryter på deg:P

 

hehe der tar du nok feil, var bare en måte å si det på, forhuden min er sykt trang og det kan gjøre veldig vondt, men pleier å smøre inn med vaselin, funker som regel med sex, men egentlig mer chill med bare runking, men det er liksom go følesen man får ved å dyppe laksen som man ikke kan unnvære!

ingen skam å ha trang forhud, skammen ligger i å ikke stå frem og fikse den ;D

Lenke til kommentar
Har bestemt meg for å kjøre på med en operasjon. Jeg bare lurer på hvordan det er med tanke på foreldre. Har mest lyst til å slippe og fortelle dem det, og jeg blir snart 18 så hvordan er det ting fungerer med å få bestilt en operasjon?

 

Kom deg til fastlegen asap, og snakk med han! Foreldre er ikke noe stress å fortelle til, de er forståelsefulle! Verre når hele skolen vet hva man bærer mellom beina, som i mitt tilfelle, men all pr er god pr ;D

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_gutt_16

Hei jeg er en gutt på 16 som har trang forhud. Jeg har viust om dette problemet lenge, og har lenge hatt lyst til å gjøre noe med det, men er ikke sikker på hva og sliter litt med å få meg til å gjøre det.

 

Situasjonen er også litt emr komplisert fro meg siden moren min er lege har jeg aldri hatt noen ordentlig fastlege. Har liksom aldri vært hos fastlegen. Hadde en mulighet vært å dra til Helsesenter for ungdom og snakke med noen der eller vil det være feil sted og jeg driter meg ut når jeg snakker ut om problemet mitt på helt feil sted?

 

En annen ting er, vil dette være mulig å gjøre hemmelig uten at noen foresatte o.l får vite om det? Vil helst ikke snakke med noen om dette siden jeg føler at det er ett ganske privat tema og snakker som regel ikke veldig privat med foreldrene mine.

 

Alle svar tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Hei jeg er en gutt på 16 som har trang forhud. Jeg har viust om dette problemet lenge, og har lenge hatt lyst til å gjøre noe med det, men er ikke sikker på hva og sliter litt med å få meg til å gjøre det.

 

Situasjonen er også litt emr komplisert fro meg siden moren min er lege har jeg aldri hatt noen ordentlig fastlege. Har liksom aldri vært hos fastlegen. Hadde en mulighet vært å dra til Helsesenter for ungdom og snakke med noen der eller vil det være feil sted og jeg driter meg ut når jeg snakker ut om problemet mitt på helt feil sted?

 

En annen ting er, vil dette være mulig å gjøre hemmelig uten at noen foresatte o.l får vite om det? Vil helst ikke snakke med noen om dette siden jeg føler at det er ett ganske privat tema og snakker som regel ikke veldig privat med foreldrene mine.

 

Alle svar tas imot med takk.

 

Alle har en fastlege, og det er ikke noe problem å gå til fastlegen din selv om du aldri har vært der før. https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbyg...visloginside.do her kan du finner ut hvem fastlegen din er. Fastlegen vil kunne gi deg en krem som du smører på penis og som muligens kan utvide forhuden. Dersom dette ikke hjelper nok, kan du få henvisning til operasjon på et sykehus. Legen og sykehuset vil ha streng taushetsplikt siden du er fylt 16 år.

Lenke til kommentar

Har endelig tatt operasjonen men det ser ut til at det ikke funket helt for meg:( (FAEN) Jeg kan dra ned forhuden når den er helt stiv viss jeg vil, men da strammer det seg til for stramt rett under penishodet, og da funket ikke runkingen, så jeg runket på min vanlige måte, men med litt bedrelse, jeg kan se tuppen av penishodet da, mens før operasjonen så jeg ingenting mens jeg runket.

 

Det jeg lurer på da, er om en sånn krem kan fikse dette for meg? kortisonkrem eller hva den heter, hvor får jeg tak i den, hvordan brukes den osv?

 

Og er det lurt å bestille en ny operasjon i tilfelle kremen ikke skulle funke og jeg må vente enda lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest nervøs..

Hei, bare hopper meg på her og ahr lyst til å spørre om et spørsmål. Da jeg prøvde å trekke foruhuden min bakover penishodet, greide jeg forsåvidt det - men gjorde vondt som faen og penishodet ble det en helt annen farge på. Virker ikke akkurat som jeg har trang forhud, for det er det nok av tror jeg. Får den tilbake, men ikke behagelig i det hele tatt !

Håper på hjelp..

 

Anonym

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...