Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_tikktakk_*
Det som irriterer meg veldig også er at i ikke-erigert tilstand er det faen ikke mye størrelse den har. (mens i erigert har den god størrelse) Kommer jeg til legen og sier "høhø, jeg har trang forhud." Så skal de komme med en tilbakemelding på noe jeg.. ikke kan vise de? Får forøvrig forhuden over i ikke-erigert tilstand lett og uten smerter.

De vil som oftest sette en liten sprøyte i lillegutten for å få den erigert. Så den vil nok være i full blomstring når de utfører sin vurdering av deg. :) Håper ikke du ble noe mindre tent på å gå igjennom med dette nå når du hørte dette.

8922201[/snapback]

 

Er det sykepleiere der under vurderinga også?! :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ble i motsettning til trådstarter, sendt hjem igjen like etterpå, og det var på bussen hjem bedøvelsen forsvant. Dette var en heller smertefull afære. der satt jeg og klypte meg fast i sete foran meg og ville aller helst skrike.

8805569[/snapback]

i likhet med deg ble jeg også sendt hjem igjen rett etterpå omskjæringen, tingen er bare at jeg måtte kjøre i 45 min for å komme meg hjem (sa nei til valium under operasjonen pga det). kjekt når bedøvelsen forsvinner på motorveien i 80, og du plutselig får store problemer med og konsentrere deg om veien. gjorde noe så jævlig vondt! var rett hjem, hive i seg noe paragin forte(?) og kontakte sjefen å fortelle fint at "jeg kommer ikke på jobb imorgen". skjønner ikke hvorfor alle skal være anonym :ph34r: her, er den for trang er den for trang..

Lenke til kommentar
Gjest Guest
fortsettelse..

 

Skal jeg gjerne ta enoperasjon eller snakke me legen? Jeg kan gått tenke meg å se en lege som kan fortelle om det, men da vil jeg helst ikke at mamma å pappa skal få vite noe om det. Fastlegen min, er en som foreldrene mine er venn me, å jeg kjenner familien, hvordan skal jeg få gjort d??

 

venlig hilsen ukjent

8941528[/snapback]

Så lenge du er 16 år gammel, har ikke NOEN leger lov å snakke med dine foreldre. De har taushetsplikt så lenge du vil at de skal holde igjen munnen :)

Så akkurat det er det ikke noe å tenke på, ta kontakt med legen å snakk med han. Tror det skal gå veldig bra.

8941665[/snapback]

 

eehm.. Legen min er kvinne, og jeg vet ikke akkurat hvordan jeg får tak i henne?! :hmm: For å si det sånn, ikke mange 16åringer som jeg kjenner i hvertfall tar kontakt me lege uten at foreldre vet noe om det... :p hvordan?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest--

Er det noen her inne som var rundt 20år-jomfru gikk til legen fikk fixet på forhuden og debuterte etter det? noen som kan forklare om alt gikk etter planen, og det var sånn du hadde sett det for deg til slutt? hvor deilig det var? :whistle:

 

Jeg definerer trang forhud hos gutter på 2 forskjellige måter. De som har komplex og ikke tør å ha sex, og de som har hatt sex og ikke er redd for utrykket til jenta når de ser saken demmes, men som likevell må ta en operasjoin for å føle seg vell. noen som er enig i dette?

Lenke til kommentar

Jeg ventet litt for lenge før jeg turte ta kontakt med lege, litt dumt siden det hele var en enkel og ok greie. Men herregud så vondt det var etter operasjonen, fikk infeksjon og dritt, såv ikke på flere dager, så viss dere kjenner smerter og ille lukt\rar væske, kontakt lege så fort som mulig!

 

Kan tru det var vondt når lillemann voskte og jeg ble kåt, haha husker enda når jeg vel etter en uke eller to endelig klarte å få utløsning. Jeg kødder ikke når jeg sier at spruten sto flere meter opp i lufta, det gikk rett i skråtaket ved senga :!:

Endret av Paraben
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Guest
Jeg ble i motsettning til trådstarter, sendt hjem igjen like etterpå, og det var på bussen hjem bedøvelsen forsvant. Dette var en heller smertefull afære. der satt jeg og klypte meg fast i sete foran meg og ville aller helst skrike.

8805569[/snapback]

i likhet med deg ble jeg også sendt hjem igjen rett etterpå omskjæringen, tingen er bare at jeg måtte kjøre i 45 min for å komme meg hjem (sa nei til valium under operasjonen pga det). kjekt når bedøvelsen forsvinner på motorveien i 80, og du plutselig får store problemer med og konsentrere deg om veien. gjorde noe så jævlig vondt! var rett hjem, hive i seg noe paragin forte(?) og kontakte sjefen å fortelle fint at "jeg kommer ikke på jobb imorgen". skjønner ikke hvorfor alle skal være anonym :ph34r: her, er den for trang er den for trang..

8944591[/snapback]

Here. Fikk beskjed om at jeg ikke fikk lov å kjøre den dagen.

Nå vet jeg ikke om du nettop har hatt operasjonen eller om du tok den for lenge siden, men det er Veldig viktig å dra forhuden tilbake når man dusjer, har vært på do, og ellers alle muligheter man får. Er men for slapp med dette, kan såret gro sammen, og man ender opp med like trang forhud. Den feilen begikk jeg.

 

Når jeg ville ta kontakt med fastlegen min, ba jeg mor om nummeret hans, og da hun spurte hva jeg skulle sa jeg bare at jeg helst ville holde det for meg selv.

Senere ble det avslørt, uten at det var noe dramatisk. Lykke til folkens :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest
Jeg ventet litt for lenge før jeg turte ta kontakt med lege, litt dumt siden det hele var en enkel og ok greie. Men herregud så vondt det var etter operasjonen, fikk infeksjon og dritt, såv ikke på flere dager, så viss dere kjenner smerter og ille lukt\rar væske, kontakt lege så fort som mulig!

 

Kan tru det var vondt når lillemann voskte og jeg ble kåt, haha husker enda når jeg vel etter en uke eller to endelig klarte å få utløsning. Jeg kødder ikke når jeg sier at spruten sto flere meter opp i lufta, det gikk rett i skråtaket ved senga  :!:

8967151[/snapback]

 

 

Infeksjon og dritt? hørtes ikke særlig bra ut, og du måtte kontakte lege igjen? :s hadde vært fint med noen skikkelige positive poster her.

Jeg har mot alle odds vært hos lege, men venter på operasjon.

Lenke til kommentar

Dere må jo selvsagt behandle forhuden deres som et hvilket som helst annet sår dere har etter en operasjon. Den må passes på. Noen ganger vaskes, noen ganger smøres.

Det finnes en rekke regler som f.eks. begrenset seksuell aktivitet og ingen bading i saltvann eller svømmehaller.

 

Jeg fikk ingen infeksjoner overhodet og minimalt med smerter generelt i etterkant når jeg tok min operasjon. Håper det er litt oppmuntrende da hvertfall. :)

 

(PS: Husk rent undertøy... :hmm: )

Lenke til kommentar
Gjest gjest..--..

Selv har jeg hatt sex x-antall ganger og det går fint, måtte bare lære dama runke teknikken først :whistle:

8944491[/snapback]

 

Hvordan går det for seg da? Som normalt? Stusset også på hvorfor man ikke kan bruke kondom med for stram forhud. Må den trekkes ned før kondomen tres på?

Lenke til kommentar
Bare lurte på om noen kan forklare hva trang forhud er? 

9012328[/snapback]

 

Når penis blir stiv og klar for sex skal penishodet (glans) være synlig.

Det vil si at huden (forhuden) som ligger som et beskyttende lag rundt penishodet må trekkes fullstendig tilbake bak penishodet.

 

Trang forhud kan oppleves på forskjellige måter.

Noen får forhuden trukket tilbake, men under så store smerter at sex rett og slett gjør vondt. Den stramme huden klemmer rundt penis og fører til mye smerte og ereksjonssvikt.

 

Andre har såpass trang forhud at de ikke klarer å føre forhuden bak hodet, hverken i slapp eller stiv tilstand, og dette oppleves som et gigantisk hinder for sexlivet.

 

Husk på. Operasjoner mot trang forhud utføres mye med stort sett gode resultater (i følge legen min), og her i denne tråden kan du finne svar på mange spørsmål.

Hvis du er i tvil må du ikke være redd for å spørre enten her i tråden, eller kanskje kontakte fastlege.

Det ingrepet som kreves for å fikse forhuden er uten tvil verdt bryet, ettersom sexlivet blir løftet til et nytt nivå.

 

Lykke til. Fredrik :)

Lenke til kommentar
Gjest poik16

Hei

 

Har veldig trang forhud.

Får den ikke over hoden, uansett om den er slapp.

 

Så jeg lurte på hva alternativene mine er, når jeg ikke vil ta operasjon.

Lenke til kommentar
Hei

 

Har veldig trang forhud.

Får den ikke over hoden, uansett om den er slapp.

 

Så jeg lurte på hva alternativene mine er, når jeg ikke vil ta operasjon.

9069399[/snapback]

 

Som Stakan sier kan du prøve å strekke forhuden mens du smører den med Hydrokortison eller noe sånt.

 

Allikevel vil jeg anbefale et besøk til legen.

Det er overhodet ikke farlig, og resultatene blir antageligvis bra! ;)

Lenke til kommentar
Hei

 

Har veldig trang forhud.

Får den ikke over hoden, uansett om den er slapp.

 

Så jeg lurte på hva alternativene mine er, når jeg ikke vil ta operasjon.

9069399[/snapback]

 

Hei, det er sant som det blir sagt her at det går an å forsøke å strekke forhuden , men i visse tilfeller er kirurgi ikke til å unngå, jeg vet fordi jeg har faglig kompetanse på dette. Dette er ikke en stor prosedyre, lokalbedøvelse og en veldig kortvarig affære, utført av en urolog bør det være, men vil du i utgangspunktet ikke gjøre det, kan du likevel søke hjelp hos lege. Du kan evt. si at du ønsker å henvises til en urolog og bare være ærlig på at du i utgangspunktet ikke vil opereres, du kan likevel få gode råd om hvaog hvordan du i ditt tilfelle kan gjøre for å strekke forhuden. :yes:

Lenke til kommentar
Gjest poik16

Trur heller jeg satser på den der Hydrokortison kremen...

Jeg har ikke hastverk, og kan gjerne bruke den i lang tid :p

 

Får jeg kjøpt den på apotek, reseptfri?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...