Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Henning_*
Jeg syns dere er upresise! Har dere ordnet kutt i forhuden, eller fjernet den helt. Er det fortsatt sting ved full fjerning av forhuden? Er omskjæring = fjerning av forhud?

 

Jeg er så trang at jeg ikke engang får vasket penis, så antar jeg må få fjernet hele greia. Komme jeg til å må gå sånn skikkelig sakte akkurat som om jeg har operert hofta eller? :p

 

Bestiller time i morra, huffameg så skummelt. Jeg kommer nok ikke til å fortelle dette til klassen min :p

 

Hei du. Jeg har fjernet forhuden helt. Det har vært 2 kirurger som har kikket på den, og begge annbefalte at jeg fjernet den, selv om jeg ville beholde den. Hvor mange sting jeg har etter operasjonen er jeg ikke sikker på, men 10-15 er det nok. Omskjæring er fjerning av forhud. Jeg går veldig sakte om dagen, da det er ubehagelig og gå normalt, og det vil jeg nok gjøre en stund til ser det ut som. Om du har spm, skal jeg svare etter beste evne.

Hilsen

Henning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_t_*

Tenkte jeg kunne dele min erfaring med omskjæring på Ski Sykehus.

Er forøvrig 26 år, så har slitt med dette problemet hele livet. Fikk endelig tatt mot til meg for å fikse det..

 

 

Dro opp til Aker i formiddag og tok bussen som gikk kl 10. Jeg hadde ikke time før kl 13, så det ble litt venting..

Ca kl 1230 ble jeg hentet av en sykepleier som tok meg med på et rom hvor jeg fikk skifte til sykehusklær. (veldig fancy disse trusene man skal ha på seg..) Satt her og ventet i en times tid (jeg var siste som skulle inn så det ble litt ekstra venting). Anestesilege og kirurg kom i tur og orden og pratet med meg, bestemte sammen med kirurg at full omskjæring ville være det beste.

Fikk etterhvert noen beroligende piller at sykepleier, og etter enda litt venting ble jeg hentet inn på operasjonssalen. Ble lagt på benken og fikk satt inn en kanyle i armen som skulle gi meg narkose (planen var at jeg skulle være våken under inngrepet, men jeg sovnet tvert..)

Halvtime senere våknet jeg, litt groggy men uten smerter. Ble trillet inn på et rom igjen for å la narkosen gå ut av kroppen. Etterhvert fikk jeg servert lunch, samt at krirugen tittet på såret for å se at alt var som det skulle.

Etter å ha fått noen dagers rasjon med piller og noen bandasjer kunne jeg dra hjem. Taxi hjem blir ordnet av sykehuset, betalte kun egenandel på 120kr selv.

 

Har ikke merket noen smerter overhodet etter hjemkomsten, har dog som foreskrevet av legen spist et par piller i kveld. Det blødde litt fortsatt ved bandasjebytte, men det satser jeg at går fort over.

 

Minstemann ser forøvrig veldig, la oss si ... spesiell, ut. Hoven og blå.. Litt fikling for å kunne gå på do, men det løser seg lett.

 

Jeg var hos min fastlege og diskuterte dette problemet for ganske nøyaktig ett år siden, så det har tatt litt tid før jeg fikk time i Ski.

 

 

Jeg hadde ingen smerter overhodet i løpet av dagen. De ansatte på sykehuset var veldig vennlige og profesjonelle, så det er ingenting å frykte.

 

 

.t

Lenke til kommentar
Gjest Hicks

Heisann. Tok en såkalt "snitt-operasjon" i dag. Har lest noen innlegg her på forumet som prøver å forklare hva det går ut på, men fant ikke noen god forklaring, så her kommer det jeg ble fortalt av kirurgen i dag:

 

Snitt kan fungere på flere måter - enten ved at man fjerner det trangeste båndet på forhuden og syr på igjen det ytterste på forhuden - eller at man foretar et eller flere "Z-snitt". Et "Z-snitt" har, som navnet tilsier, formen Z. Det Dette snittet gjør man på det trange båndet på forhuden, slik at den blir videre. Legen forklarte det ved at man kan holde fingertuppene på begge hender mot hverandre og så presse de inn i hverandre som to tannhjul. Da blir bredden større, og altså det trange båndet på forhuden videre. Det var dette Z-snittet jeg fikk.

 

Er forøvrig spent på hvordan det kommer til å bli etterhvert... Ser fram til å ha sex uten potensielle smerter som ødelegger hele greia Er også 26, som Ersom, og jeg angrer på at jeg ikke har skjønt at dette var lurt før. Sånn går det når man har en familie som snakker lite om slike ting :|

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Lykkeliten_*
Ok, da har det gått litt over to uker og jeg tror stinga holder på og dete ut men jeg er ikke sikker, hvordan føles det når det skjer?

MvH TiNuSsS

 

Stinga råtner på en måte bort, mine forsvant gradvis etter hver dusj, plutselig en dag bare var det ingen sting der.

Lenke til kommentar
Gjest Lillemann
Man kan ta et snitt og greier, men det virker som om flere på forumet har hatt problemet med dette snittet.

For meg var snittet helt genialt, og jeg er glad jeg slapp å fjerne hele forhuden.

 

 

Hvorfor er folk her inne så redd for å fjerne forhuden?? Jeg bare spør, har aldri vært så fornøyd med lillemann som etter at han tok lua av seg, dama er storfornøyd siden jeg holder ut lenger, og orgasmen er bare så jævlig mye bedre!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Henning_*

Jeg fjernet jo furhuden for 8 dager siden, og begynner og føle meg litt bedre. Men i går kjøpte en kompis av meg en SRT-10, (pick-up med 500 hk) som jeg selvfølgelig måtte bli med ut på test-tur.. Dette resulterte i at etter en 1/2 time med litt sinnakjøring på oslo`s dårlige veier fikk jeg kraftige blødninger rundt stingene. Det blødde slik at han fikk blod i den nyinnkjøpte bilen :ohmy: ... Så tips til dere som er på bedringens vei... ta det veldig med ro de første 14 dagene....

Mvh

Henning.

Lenke til kommentar
Gjest Dragon88

Skal ta operasjon for den ekstremt trange forhuden min i slutten av juli. Gruer meg masse... Jeg var hos en urolog i går, der han sa at han synes det var best at jeg fikk en delvis omskjæring på grunn av at jeg hadde så mye hud "til overs". Det er jo forsåvidt greit... Legen sa ikke så mye om hva som skulle skje før, under og etter operasjonen, så jeg regner med at han forteller meg det når jeg skal gjøre det.

 

Men jeg har noen spørsmål som jeg gjerne vil ha svar på. Hvordan er det med dusjing, bading og hygiene i etterkant? Jeg har lest at du må vente 4 dager etter operasjonen med å dusje/bade. Stemmer dette? Kan man kjøre bil etterpå? Jeg vil ikke fortelle det til familien min, ettersom jeg synes det er litt flaut, men må jeg ordne meg med skyss? Har veldig lyst til å bade i sommer (både i basseng og i havet), men kommer det til å bli et problem? Må jeg oppgi noen personlig kontaktperson, i tilfelle det skulle skje noe? Har ikke lyst til å ha foreldrene mine som kontaktperson i dette tilfellet, men vil heller be en god kompis. Det er jo ingen stor greie, eller hva?

Lenke til kommentar
Men jeg har noen spørsmål som jeg gjerne vil ha svar på. Hvordan er det med dusjing, bading og hygiene i etterkant? Jeg har lest at du må vente 4 dager etter operasjonen med å dusje/bade. Stemmer dette? Kan man kjøre bil etterpå? Jeg vil ikke fortelle det til familien min, ettersom jeg synes det er litt flaut, men må jeg ordne meg med skyss? Har veldig lyst til å bade i sommer (både i basseng og i havet), men kommer det til å bli et problem? Må jeg oppgi noen personlig kontaktperson, i tilfelle det skulle skje noe? Har ikke lyst til å ha foreldrene mine som kontaktperson i dette tilfellet, men vil heller be en god kompis. Det er jo ingen stor greie, eller hva?

 

Hei, jeg ble fulstendig omskjært for 3 uker siden, og jeg syntes dusjing var veldig vondt i starten, men etter vært så gikk det bra, fikk ark av legen der det står

 

- Du kan dusje deg som vanlig, men unngå såpe og bruk av vaskeklut. Det er nok med rent vann. Ikke bruk håndkle, bruk heller føner de første dagene

 

og jeg leste en plass at du helst ikke skulle bade i salt vann værtfall, men det kan du spøre legen om etter oprasjonen sikkert :)

 

jeg syntes det var veldig flaut i starten men nå bryr jeg meg ikke, men det er jo litt fra person til person da. Og bading i salt vann var ikke lurt.

 

Jeg måtte opplyse om kontakt person men det går sikkert bra og bare ha med en over 18 år, og kjøre bil får du ikke lov til, fordi du har fått såpas mye bedøvelse. Dagen etter oprasjonen kjørte jeg scooter og jeg sykkelet, men det er ikke og anbefale, for fy ... det var vondt.

 

MvH TiNuSsS

Lenke til kommentar
Gjest Guest_sim1_*

Holla!

 

Ble i dag operert for trang forhud, kjørte seff full pakke og kappa av lua. Starta med at jeg våknet halvdau rundt 8 tiden, dro inn til Ski sykehus. Oppmøte 9.30. Fikk skifte til noen fete pasientklær og venta en halvtime ca på at legen skulle ta meg til opereasjonsbordet. Spurte om full narkose og fikk det! Husker bare sprøytestikket og litt go snakking med sykepleiern før jeg sovna inn..våkna ganske omtåka i en stol seinere. Føltes som jeg var drita i noen minutter, morsom følelse! Null smerter. Har bare litt smerter nå når jeg går, men ellers er alt vel! Hakke prøvd å urinere eller bytte bandasje enda, skal det nå snart:P Men full omskjæring pluss narkose er å anbefale!

 

Lykke til alle dere forhudspojker <3

Lenke til kommentar
Gjest Guest_morten_*

Hei!

Jeg ser her at det er mange av dere som har tatt trang forhud operasjon. Jeg sliter selv med dette, men er egentlig litt skeptisk til å operere, vil helst prøve ut andre alternativer først :p Jeg får forhuden min ned til ca. midt på hodet når penis er stiv, og håper kanskje det er mulig å kurere den på andre måter. Derfor lurer jeg på om det er noen her som har hatt positiv erfaring med kortisonsalve? Og hvilken salve er det i tilfelle snakk om?

Hilsen Morten

Lenke til kommentar
Gjest Guest_sim1_*

Dag 1 etter operasjonen. Syns folk har overdrevet når de har snakket om smerter dagene etter omskjæring. I mitt tilfelle kjenner jeg ingenting, bare litt når jeg går når penis rører borti boksern der bandasjen ikke dekker, og når jeg bytter bandasje. Ellers er alt som normalt :D

Lenke til kommentar

jeg hadde heller ingen plager som er noe å snakke om. Litt vondt å dra forhuden tilbake bare den første uka etter operasjonen. Jeg fikk en salve av legen jeg skulle smøre på under forhuden, for at det ikke skulle bli en skorpe der han hadde snittet. da var jo såret ennå ferskt så litt må man regne med, men ingenting kritisk! var ikke noe hemmet dagene derpå..

Lenke til kommentar

Noen som vet sånn cirka hva ventetiden er i Bergen?

 

Fant ut for litt siden at det ikke var vanlig at lua, som brukes mye her, sitter fast på tuppen så tenkte jeg skulle få meg en sånn operasjon, kjekt å faktisk se hvordan din egen penis egentlig skal se ut, håper også på at sexen vil bli bedre, ikke det at jeg klager på nytelsen sånn den er nå :p

 

Edit: Uttrykket lua her på forumet, hørtes nesten ut som jeg lekte med lua...

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar
Gjest Omskjært og begjært
Noen som vet sånn cirka hva ventetiden er i Bergen?

 

Fant ut for litt siden at det ikke var vanlig at lua, som brukes mye her, sitter fast på tuppen så tenkte jeg skulle få meg en sånn operasjon, kjekt å faktisk se hvordan din egen penis egentlig skal se ut, håper også på at sexen vil bli bedre, ikke det at jeg klager på nytelsen sånn den er nå :p

 

Edit: Uttrykket lua her på forumet, hørtes nesten ut som jeg lekte med lua...

 

Tror ventetiden varierer veldig fra sted til sted. Jeg måtte vente over et halvt år! Så kom deg til fastlegen snarest og sleng kveita på bordet! Angående hvordan den vil se ut, blir den 10 ganger fetere;> akkurat som i blåfilmene

Lenke til kommentar
Gjest Guest_random-91
Holla!

 

Ble i dag operert for trang forhud, kjørte seff full pakke og kappa av lua. Starta med at jeg våknet halvdau rundt 8 tiden, dro inn til Ski sykehus. Oppmøte 9.30. Fikk skifte til noen fete pasientklær og venta en halvtime ca på at legen skulle ta meg til opereasjonsbordet. Spurte om full narkose og fikk det! Husker bare sprøytestikket og litt go snakking med sykepleiern før jeg sovna inn..våkna ganske omtåka i en stol seinere. Føltes som jeg var drita i noen minutter, morsom følelse! Null smerter. Har bare litt smerter nå når jeg går, men ellers er alt vel! Hakke prøvd å urinere eller bytte bandasje enda, skal det nå snart:P Men full omskjæring pluss narkose er å anbefale!

 

Lykke til alle dere forhudspojker <3

 

Jeg va hos legen min for et år siden. Jeg ble sendt til sykehuset for en sjekk. Det var lang ventetid, og det tok over 6 måneder (like over max-grensa). Da møtte jeg en kirurg som mente jeg skulle prøve salve. Jeg var selv nogså overbevist om at jeg skulle oppere, hadde pratet med en kompis, men kirurg sto på sitt, at det var vert et forsøk.

 

Jeg prøvde salven. Visstnok samme salve som for fotsopp: Daktacort. Salven hjalp meg en god del, men det var alikvel ein laaaaang vei igjen. Så etter prøve tiden (2 måneder), gikk jeg tilbake til sykehuset for ny sjekk. Jeg fikk en ny kirurg, som jeg fikk et godt forhold til med en gang. han va overbevisst om at jeg måtte opperere. Han forklarte grundig følgende:

trang forhud er ingen problem, for den vil etterhvert utvide seg. Men stiv forhud derimot, vil sprekke eller bli sår, og må derfor bli behandlet. Av ren tilfeldighet fikk jeg opperert 2 uker etter møtet med ham (idag). Jeg er 17 år, og hadde dermed lokalbedøvelse:

 

Dette er det kuleste sykehusbesøket mitt noen sinne. 4 stk jobbet for meg, og alle var kjempekoselige. Oppgaven var å fjerne en del av forhuden, ved å kjære 2 kutt, og dermed dra ut og utvide. Som sikkert en del av de andre, måtte jeg faste før opperasjonen. Da jeg endelig var komt meg i bårå, å lå inne på rommet der det skulle opperes, fikk jeg den herligste sprøyta i hele mitt liv. Og den fikk nok ekstra stor effekt pga min tomme mage. Jeg svimte nesten av:D! jeg pratet me de sykehus-ansatte hele opperasjonen, vi skulle gjennom dette sammen. Kanskje litt ubehagelig når de stakk små nåler inn u kukhodet haha. men pga forkled så jeg ingenting, og pga lokalbedøvelse gjorde det ikke veldig vondt.

 

 

Veldig herlig å ha gjort opperasjonen, blir spennede å se resultatet. I bunn å grunn er jeg skuffet over sex undervisningen jeg har fått. Lykke til, til alle dere som ikke ennå sikkert vet hva dere skal gjøre. første tips, gå til fastlege

Lenke til kommentar
Gjest guest_random-91
Hei!

Jeg ser her at det er mange av dere som har tatt trang forhud operasjon. Jeg sliter selv med dette, men er egentlig litt skeptisk til å operere, vil helst prøve ut andre alternativer først :p Jeg får forhuden min ned til ca. midt på hodet når penis er stiv, og håper kanskje det er mulig å kurere den på andre måter. Derfor lurer jeg på om det er noen her som har hatt positiv erfaring med kortisonsalve? Og hvilken salve er det i tilfelle snakk om?

Hilsen Morten

 

 

Jeg va hos legen min for et år siden. Jeg ble sendt til sykehuset for en sjekk. Det var lang ventetid, og det tok over 6 måneder (like over max-grensa). Da møtte jeg en kirurg som mente jeg skulle prøve salve. Jeg var selv nogså overbevist om at jeg skulle oppere, hadde pratet med en kompis, men kirurg sto på sitt, at det var vert et forsøk.

 

Jeg prøvde salven. Visstnok samme salve som for fotsopp: Daktacort. Salven hjalp meg en god del, men det var alikvel ein laaaaang vei igjen. Så etter prøve tiden (2 måneder), gikk jeg tilbake til sykehuset for ny sjekk. Jeg fikk en ny kirurg, som jeg fikk et godt forhold til med en gang. han va overbevisst om at jeg måtte opperere. Han forklarte grundig følgende:

trang forhud er ingen problem, for den vil etterhvert utvide seg. Men stiv forhud derimot, vil sprekke eller bli sår, og må derfor bli behandlet. Av ren tilfeldighet fikk jeg opperert 2 uker etter møtet med ham (idag). Jeg er 17 år, og hadde dermed lokalbedøvelse:

 

Dette er det kuleste sykehusbesøket mitt noen sinne. 4 stk jobbet for meg, og alle var kjempekoselige. Oppgaven var å fjerne en del av forhuden, ved å kjære 2 kutt, og dermed dra ut og utvide. Som sikkert en del av de andre, måtte jeg faste før opperasjonen. Da jeg endelig var komt meg i bårå, å lå inne på rommet der det skulle opperes, fikk jeg den herligste sprøyta i hele mitt liv. Og den fikk nok ekstra stor effekt pga min tomme mage. Jeg svimte nesten av:D! jeg pratet me de sykehus-ansatte hele opperasjonen, vi skulle gjennom dette sammen. Kanskje litt ubehagelig når de stakk små nåler inn u kukhodet haha. men pga forkled så jeg ingenting, og pga lokalbedøvelse gjorde det ikke veldig vondt.

 

 

Veldig herlig å ha gjort opperasjonen, blir spennede å se resultatet. I bunn å grunn er jeg skuffet over sex undervisningen jeg har fått. Lykke til, til alle dere som ikke ennå sikkert vet hva dere skal gjøre. første tips, gå til fastlege

Lenke til kommentar
Gjest Guest_sim1_*
Jeg er 17 år, og hadde dermed lokalbedøvelse:

 

Jeg er selv 17 år, og jeg fikk narkose, bare å spørre om det så får man det! Og angående ventetiden, 4-6 uker uten seksuell aktivitet som det står man må vente..det er bullshit. Allerede en uke og to dager senere hadde jeg den glede å motta en herlig blåsejobb! Greide fint å komme :D Nå har det gått 3 uker snart, og selv om noen sting fortsatt sitter i, er det null stress med det seksuelle!

Lenke til kommentar
Gjest Dragon88

En ting som jeg har lurt på... har alle dere som har tatt operasjonen fortalt det til noen i forkant av inngrepet? Jeg kommer nok til å la være å fortelle det til noen, ettersom jeg ikke klarer å snakke om penisen min med familien... Det blir bare for flaut. Har bare fortalt det til en av bestevennene mine foreløpig. Håper det er andre der ute som er i samme situasjon som meg og ikke forteller/fortalte det til noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...