Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_anonym_*

Hei

 

Jeg er også en gutt på 16 år med utrolig trang forhud. Den er vel bare 0.5-0.7 cm i diameter, og det er nå også blitt et problem mad vanlig urinering, noe som det ikke var før. Må vel komme meg til lege, og har vist dette lenge, men liksom ikke tatt mot til meg for å gjøre det.. Vil jo konfrontere mamma og pappa, men virker så flaut.. Men må jo få gjort det.. Ikke runket på vel 1 måned nå, pga at jeg ikke vi fucke det enda mer..:( Skal ta mot til meg og stikke til lege i løpet av uken.. Vil jeg da være klar til ferie i påsken? og bading osv i sommer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym17

hei!

Jeg har/hadde dette problemet selv.. Jeg hadde veldig trang forhud en stund, men prøvde hydrokortison 1% krem en stund, og det virket veldig bra. Jeg kan både i slapp og erigert tilstand dra huden tilbake uten smerter. Har ikke hatt problemer med "Right hand action" i det hele tatt. Men sex er en annen ting. Pga at huder er litt trang enda, men ikke så veldig trang så går ikke huden fram og tilbake over hodet, så jeg får ikke like god "stimulasjon" under samleie. Det er litt flaut, for jeg kommer VELDIG sent. (ofte kommer jeg ikke under samleie, men må hun/jeg må gjøre meg ferdig etterpå) Damen har ca 4-5 orgasmer før jeg kommer(de gangene jeg kommer), og det er litt flaut for begge. Hun tror at litt av grunnen er at "hun ikke er fin nok for meg". Men jeg prøver stadig å overbevise hun :p hehe. Trenger jeg å ta denne operasjonen da? føler at jeg er litt.. ehm. Seksuelt hemmet på en måte?

 

Mvh gutt på 17 ... :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Meg_*

Neida, ikke noe problem med operasjonen.

 

 

Personlig har denne operasjonen ødelagt og har vært innlagt 4 ganger grunnet den, og må inn for en til gange om noen uker.

 

Dog anbefaler jeg den og det er ikke no stress. (Bare ha det i tankene, det kan gå galt)

Lenke til kommentar
Hei jeg er en gutt på 16 som har trang forhud. Jeg har viust om dette problemet lenge, og har lenge hatt lyst til å gjøre noe med det, men er ikke sikker på hva og sliter litt med å få meg til å gjøre det.

 

Situasjonen er også litt emr komplisert fro meg siden moren min er lege har jeg aldri hatt noen ordentlig fastlege. Har liksom aldri vært hos fastlegen. Hadde en mulighet vært å dra til Helsesenter for ungdom og snakke med noen der eller vil det være feil sted og jeg driter meg ut når jeg snakker ut om problemet mitt på helt feil sted?

 

En annen ting er, vil dette være mulig å gjøre hemmelig uten at noen foresatte o.l får vite om det? Vil helst ikke snakke med noen om dette siden jeg føler at det er ett ganske privat tema og snakker som regel ikke veldig privat med foreldrene mine.

 

Alle svar tas imot med takk.

 

Alle har en fastlege, og det er ikke noe problem å gå til fastlegen din selv om du aldri har vært der før. https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbyg...visloginside.do her kan du finner ut hvem fastlegen din er. Fastlegen vil kunne gi deg en krem som du smører på penis og som muligens kan utvide forhuden. Dersom dette ikke hjelper nok, kan du få henvisning til operasjon på et sykehus. Legen og sykehuset vil ha streng taushetsplikt siden du er fylt 16 år.

Jeg har funnet ut hvem fastlegen min er, men hva skal ejg gjøre? Skal ejg ringe nummeret hans og bestille time eller hvordan funker det? Drar jeg bare bort til den addressen som er oppgitt og banker på?

Lenke til kommentar
Neida, ikke noe problem med operasjonen.

 

 

Personlig har denne operasjonen ødelagt og har vært innlagt 4 ganger grunnet den, og må inn for en til gange om noen uker.

 

Dog anbefaler jeg den og det er ikke no stress. (Bare ha det i tankene, det kan gå galt)

Sant. Da velger jeg å sette ting i perspektiv.

 

Det er veldig farlig å kjøre bil i trafikken, og noen ganger går det galt. Det er ikke grunn til å la være å ta sertifikatet, og lappen tar du uansett.

Lenke til kommentar
Hei jeg er en gutt på 16 som har trang forhud. Jeg har viust om dette problemet lenge, og har lenge hatt lyst til å gjøre noe med det, men er ikke sikker på hva og sliter litt med å få meg til å gjøre det.

 

Situasjonen er også litt emr komplisert fro meg siden moren min er lege har jeg aldri hatt noen ordentlig fastlege. Har liksom aldri vært hos fastlegen. Hadde en mulighet vært å dra til Helsesenter for ungdom og snakke med noen der eller vil det være feil sted og jeg driter meg ut når jeg snakker ut om problemet mitt på helt feil sted?

 

En annen ting er, vil dette være mulig å gjøre hemmelig uten at noen foresatte o.l får vite om det? Vil helst ikke snakke med noen om dette siden jeg føler at det er ett ganske privat tema og snakker som regel ikke veldig privat med foreldrene mine.

 

Alle svar tas imot med takk.

 

Alle har en fastlege, og det er ikke noe problem å gå til fastlegen din selv om du aldri har vært der før. https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbyg...visloginside.do her kan du finner ut hvem fastlegen din er. Fastlegen vil kunne gi deg en krem som du smører på penis og som muligens kan utvide forhuden. Dersom dette ikke hjelper nok, kan du få henvisning til operasjon på et sykehus. Legen og sykehuset vil ha streng taushetsplikt siden du er fylt 16 år.

Jeg har funnet ut hvem fastlegen min er, men hva skal ejg gjøre? Skal ejg ringe nummeret hans og bestille time eller hvordan funker det? Drar jeg bare bort til den addressen som er oppgitt og banker på?

Heisann, ta å ring ham å bestill en time ;)

 

Jeg har selv hatt det vanskelig med trang forhud, veldig trang. Ikke snakk om noe krem her. Jeg opererte en gang da jeg var 3-4 år, pga åpningen var grodd helt igjen omtrent! Da jeg var ca 7 år måtte jeg operere på nytt, pga forhuden var grodd sammen igjen. Utrolig nok måtte jeg operere på nytt da jeg var 12 år.

 

Nå er jeg 16 år, og det at jeg forsatt har (hadde) trang forhud plager meg.

For 1 uke siden tok jeg operasjonen på nytt, jeg fikk snakke med legene som skulle operere meg dagen før operasjonsdagen. Jeg dro hjem, og skulle komme tilbake kl halv 12 neste morgen. Jeg fikk en seng, tok på meg sykehusklærne, fikk beroligende, og ventet på legene. De kjørte meg ned på operasjonsstuen, hvor jeg fikk narkose :)

 

Jeg valgte omskjæring denne gangen, forhuden min var så full av arr og den så helt rar ut, ville bare ha vekk hele greien. Da jeg var ferdig så det veldig rart ut, for jeg hadde ALDRI sett hodet mitt før.

 

Fikk dra hjem neste morgen, og det gikk helt greit. Et par dager senere begynte jeg å blø noe sykt! Og jeg måtte opp

igjen for å sjekke hva som gjorde det. Blødningene hadde stoppet, og legen fant ingen årsak, jeg fikk på meg en sånn beskyttelsesting(Sånn hvit man binder rundt livet, som beskytter tingene:)) og dro hjem igjen. Nå er det gått 1 uke og 3 dager siden operasjonen, jeg har fortsatt stingene, men gleder meg til dem går ut. Det ser helt fint ut nå, hodet har vært ganske følsomt, siden det aldri har vært ute før. Men kjenner allerede at det begynner å bli en vanesak.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest skummelt

Skal ta denne operasjonen i Mars en gang. Jeg har siden jeg har vært liten hatt trang forhud og aldri klart å dra den bak skikkelig. Men det var aldri noe problem. Helt til den dagen jeg hadde sex for første gang og det egentlig bare var en smertefull opplevelse. Dette var uten kondom (fylla, kjempelurt osv.) så sikkert litt ekstra følsomt.

 

Var hos legen i høst en gang. Fastlegen min var ikke der, så jeg ble undersøkt av en annen lege. Han beroliget meg med at dette var et normalt inngrep og ikke noe å skamme seg over. Men da jeg spurte om hva inngrepet konkret innebar svarte han kontant: "Da blir du omskjært". Det skremte meg egentlig, men bedre å være omskjært å ha et normalt sexliv en å ikke ha noe sexliv.

 

Er 18 år forresten.

Lenke til kommentar
Skal ta denne operasjonen i Mars en gang. Jeg har siden jeg har vært liten hatt trang forhud og aldri klart å dra den bak skikkelig. Men det var aldri noe problem. Helt til den dagen jeg hadde sex for første gang og det egentlig bare var en smertefull opplevelse. Dette var uten kondom (fylla, kjempelurt osv.) så sikkert litt ekstra følsomt.

 

Var hos legen i høst en gang. Fastlegen min var ikke der, så jeg ble undersøkt av en annen lege. Han beroliget meg med at dette var et normalt inngrep og ikke noe å skamme seg over. Men da jeg spurte om hva inngrepet konkret innebar svarte han kontant: "Da blir du omskjært". Det skremte meg egentlig, men bedre å være omskjært å ha et normalt sexliv en å ikke ha noe sexliv.

 

Er 18 år forresten.

 

Ja det med omskjæring skremmer meg også.. Hvordan ser det ut? hvordan runker man? FY faen dette er ikke gøy..:(

Lenke til kommentar
Gjest Gjest Gjest :)

Ja da har jeg vært igjennom min andre operasjon, forskjellen var at jeg først var på sjekk på sykehuset, der sa legen at de skulle fjerne forhuden, men uheldigvis var det ikke han mannen som skulle operere meg.

det var han samme som opererte meg førstegang, når jeg sa til han at han kunne fjerne hele forhuden så sa han , neeeida det gjør vi ikke, vi bare kutter i den litt til, men nå er jeg like langt som første operasjon igjen, fordi jeg kan ikke trekke forhuden bak, så ser ut som det blir en 3dje operasjon for meg snart også, da skal jeg sørge for at han fjerner hele forhuden, for det gidder jeg ikke mere :p

Lenke til kommentar

faen alle disse feilslåtte operasjonene får meg til å ville snitte pølsehn helt! hadde jo vært litt tøft i grunn, omskjært!:D skal på operasjonsbordet i april btw. snakker vi omskjæring?

Lenke til kommentar
Gjest Elupelu

Ser mange lurer på om de trenger operasjon, men synes det er flaut å ta dette opp med lege. Jeg er sykepleier på urologisk avdeling og ser slike tilfeller nærmest daglig, og vil bare si at det ikke er noe å vegre seg for, få det fikset så fort som mulig. Vi er vant til å undersøke pasienter på en profesjonell måte, så er absolutt ingenting å være flau over. Både sykepleier og leger har taushetsplikt og ingenting vil bli sagt til foreldre uten at vi har blitt enige om det sammen. Håper dere som er bekymret tar kontakt med lege og får ordnet med en konsultasjon og får problemene bort

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_*

Dette kan være vanskelig å ta opp med lege pga. at man er sjenert.

Men det er best å ta det opp dersom man har problemer relatert til dette emnet!

Jeg er selv godt voksen, har hatt trang forhud hele livet, men dette ble aldri tatt opp hverken av mine foreldre i ungdommen, eller av noen lege på noen undersøkelser.

Fikk noen problemer pga. en lengre periode med ganske høy aktivitet! Ingen videre utdyping av dette!

Gikk til legen med problemet, trodde jeg hadde vært uheldig med valg av partner, og at det var der problemet kom fra.

Men fikk svar fra legen da han undersøkte meg, at det var kun irritasjon pga.alt for trang forhudsåpning!

Ble sendt på dagoperasjon som trådstarter forteller, måtte vente noen måneder.

På sykehuset snakket jeg med legen, han anbefalte full omskjæring men sa at de kunne også kun snitte og sy for å gjøre åpningen større.

Han argumenterte med flere fordeler av full omskjæring, dette burde din lege også kunne fortelle noe om.

Så jeg valgte full omskjæring, operasjonen var ferdig like over lunsj og jeg var hjemme samme ettermiddag.

Fikk med noen bandasjer, og smertestillende, pluss resept på flere dersom jeg skulle behøve det.

Var hjemme fra jobben èn dag, så var jeg i fin form.

Brukte ingen smertestillende, renset med antiseptisk vann fra apoteket og måtte skifte bandasje to-tre ganger pr. dag i en uke vel.

Så var det tørt, stingene var alle falt ut etter to uker og alt var grodd sammen og tørt.

Så litt rart ut i en lengre tid, over flere måneder.

Noen særlig "friskus"aktivitet var ikke på tale i vel to måneder, var selv litt forsiktig og usikker på "hvor mye det holdt"!

Men nå er det helt fint, fungere helt som det skal, ingen rare arr eller problemer.

Tok noen måneder før man ble vant til den nye situasjonen, det klødde litt pga. nå er det jo ingenting som dekker hodet, det er helt eksponert, og blir jo noe gnikket på av undertøyet når man går!

Men det blir man etterhvert vant til, også følelsen på hodet blir noe redusert ettehvert og huden blir tykkere.

Så dette er det ingen grunn til å ikke gjøre noe med, ta det opp med legen din, og det beste er vel om du klarer å ta det opp med foreldrene dine også!

Og legene har taushetsplikt!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest Gjest :)

Jeg må da ta kontakt med min lege igjen, få en ny time og få fjerna forhuden, den har begynt å bli veldig irritert, det klør masse og er ganske rø på forhuden nå, det som plager meg litt er at han kirurgen ikke gjorde det sist, selv om han som undersøkte meg først sa at det var det beste, så pga kirurgen må jeg da ta min 3dje operasjon:P

 

 

blir jo gjenganger på sykehuset :p

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Jeg må da ta kontakt med min lege igjen, få en ny time og få fjerna forhuden, den har begynt å bli veldig irritert, det klør masse og er ganske rø på forhuden nå, det som plager meg litt er at han kirurgen ikke gjorde det sist, selv om han som undersøkte meg først sa at det var det beste, så pga kirurgen må jeg da ta min 3dje operasjon:P

 

 

blir jo gjenganger på sykehuset :p

 

Får du ikke dratt den bak hodet i erigert i det hele tatt da?

 

Jeg har tatt operasjonen, men det strammer seg/samler seg opp rett bak hodet, så spm er om det må bli en ny opersjon på meg også? Jeg har alltid slitt med lav selvtillit for penisen min, men tror dere jeg bør teste ut sex nå, før jeg eventuelt kanskje må omskjæres jeg også, som jeg ser på som et ''helvete'' men må det gjøres så må det gjøres.

Det kommer sikkert til å se bra ut det og man blir sikkert fornøyd, men det er følsomheten, og hvordan man skal runke osv som skremmer meg.

Lenke til kommentar
men tror dere jeg bør teste ut sex nå

Tja. Det må du nesten vurdere selv. Bare ikke gjør det hvis du kjenner at det gjør grusomt vondt mens du holder på.

Hvis du får huden bak hodet er du vel rustet for sex, for å si det sånn, og jeg vet at sex med jevne mellomrom kan virke som en god sirkel på forhuden etter operasjon, da den er ganske trang og vanskelig i starten, men blir bedre og bedre.

 

Du kan gi det et forsøk, men ikke ha noen voldsomme forventninger. Prøv det ut.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Mhm_*

Jeg fikk utført operasjonen for 4 dager siden, legen fortalte meg at det beste var å fjerne hele forhuden, siden "åpning av forhuden" veldig ofte må gjøres om igjen. Jeg hadde ingen store problemer med dette, blødde nesten ingenting og kjente knapt stingene etterpå, anbefaler virkelig andre å gjøre det, er fortsatt hoven, men absolutt ingen smerter ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Joda_*

Føler bare en trang til å fortelle min historie.

 

Har alltid hatt trang forhud, men har ikke giddet å gjøre noe med det. Fikk meg dame, og problemene begynte. Var raskt innom her, og fant ut at jeg burde gå til legen. Forhuden ville absolutt ikke tilbake, ikke på noen måter. Mannet meg opp og snakket med fastlegen, fikk henvisning og time. Da det var hele 3 måneders ventetid, så gikk det som det måtte gå.. Klarte jo ikke å la være. Første gang var utrolig vond. Endte opp med "Spansk krage(?)", og slett som et hel.. med å få den tilbake. Etterhvert gikk det bedre, og i løpet av de 3 månedene var jeg "kurrert". Har i dag ingen problemer, og slapp å la en kniv komme nær junior :thumbup: ...

 

Årsaken til at jeg forteller dette er at jeg selv satt igjen med en følelse av at opperasjon var det eneste som ville virke. Min erfaring var heller at om du har en kjæreste som du stoler på, så er det beste utvei. I alle fall for meg ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Lykkelig_*

Får vel skrive min lille historie. Dere som bor i Oslo-området drar mest sannsynlig til Aker Universitetssykehus og blir operert på dagkirurgisk avdeling i Ski. Dette gjorde jeg i alle fall. Gikk forbausende raskt, fikk operasjonen bare en måned etter legebesøket.

 

Jeg tok sykebussen som går fra Aker til Ski sykehus (gratis) tidlig på morgenen, og ble møtt av en veldig dyktig intensivsykepleier på dagkirurgisk. Jeg fikk skifte til sykehusklær og fikk snakket med anestesilege og kirurgen. Jeg sa at jeg veldig gjerne ville sove under inngrepet og dette var ikke noe problem. Kirurgen fortalte meg at veldig veldig mange forhudsoperasjoner gir dårlig resultat, så på Ski sykehus anbefalte de full omskjæring, greit nok.

 

Kom raskt inn på operasjonsstuen der jeg fikk en veneflon i armen med beroligende middel. Jeg fikk også EKG-padder på brystet (for å overvåke hjerterytmen under operasjonen). Siden jeg studerer sykepleie var jeg enormt interessert i det som skjedde rundt meg og snakket gladelig med anestesipleieren, men like fort som jeg kom inn sovnet jeg uten å merke noe som helst.

 

Våknet opp i en seng, med "gardiner" trukket rundt, så jeg var i mitt eget lille rom. Rundt armen hadde jeg en blodtrykksmåler som målte blodtrykket mitt hver 10. minutt automatisk. Intensivsykepleieren min kom inn og spurte hvordan det gikk og var veldig snill og hyggelig. Etter ca 40 min med hvile fikk jeg sitte på oppvåkningen og fikk servert frokost og noe å drikke. Kjente ingen smerter i underlivet, men penis så VELDIG rar ut. Var litt pinlig da jeg måtte på do og ikke klarte å tisse pga bandasjene, men pleieren min skjønte dette veldig godt og hjalp meg så jeg fikk tømt blæra. (Man føler seg virkelig ivaretatt på dette sykehuset!) Fikk snakket med kirurgen igjen og det ble bestilt taxi til meg.

 

Fikk med meg papirer der det var nøye beskrevet når jeg skulle ta de smertestillende tablettene jeg hadde fått med, og fikk også bandasjer for å skifte på såret. Taxien tok meg helt til døra i Oslo, og dette betalte jeg bare 120 kr for(!)

 

Nå, en uke senere er såret grodd veldig fint, har ikke hatt smerter i det hele tatt. Ikke fortvil om penis ser rar ut den første tiden (Min så ut som en blodig potet!). Blødde nesten ingenting, dusja etter 2 dager og blodskorpene forsvant. Penishodet er utrolig følsomt, siden jeg aldri har kunnet trekke bak forhuden, men dette har kommet seg.

 

Dette ble veeeeeldig langt, men håper det hjelper for noen å lese det da, jeg anbefaler virkelig å fjerne hele forhuden, det er rart i begynnelsen, men nå synes jeg det ser kjempebra ut!

 

Hilsen meget fornøyd gutt 20 ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_yep

Blir 18 til jul og jeg klarer ikke i det hele tatt å dra forhuden bak penishodet når den er slapp, jeg klarer det mindre enn halveis. Det er kun i dusjen jeg får det til, og når jeg da skal rulle den tilbake, bruker jeg ofte 5-10 på å gjøre dette. Fordi det er så smertefullt.

 

Men når jeg ikke klarer å dra forhuden tilbake i slapp tilstand, antar jeg fjerning av all forhud(omskjøring?) er eneste løsning. Noe spesielt jeg trenger å vite før jeg bestiller time hos legen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...