Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Vel d va min første skole dag, litt ekkelt, alle spurt hvorfor jeg gikk rart osv, og de fikk svar, hehe :)

Hadde litt vondt, men det er mest bare ekkelt, og veldig frustrerende. men jeg får ta en dag omgangen :) Noen som har noen tips? om hvordan jeg skal klare meg igjenom neste dag?

jeg har fått meg smerte stillende og alt men men har 4 timers prøve i morgen og en lang dag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg kommet hjem, og jeg lever :)

 

Flott at det gikk bra! Fikk du noen problemer med blødninger? Har du bandasje på nå?

Jeg har ikke hatt noen problemer med blødning ennu, og jeg har ikke bandasje på, men jeg lurer på hvordan det er når stinga detter ut, er det vondt?

Lenke til kommentar
Det gjør værtfall ekstremt vondt nu, spesielt når jeg beveger på meg, samma hva jeg gjør er det vondt

 

Ja, det vondeste og mest uvante er jo at penishodet gnisser mot boksershortsen. Huden på penishodet er jo i utgangspunktet enormt følsom, og det vil ta noen uker før det ikke vil føles ubehagelig å ha klær inntil penishodet lenger. Men hold ut! Det blir utrolig bra når penishodet blir "herdet" nok. :)

Lenke til kommentar
Det gjør værtfall ekstremt vondt nu, spesielt når jeg beveger på meg, samma hva jeg gjør er det vondt

 

Ja, det vondeste og mest uvante er jo at penishodet gnisser mot boksershortsen. Huden på penishodet er jo i utgangspunktet enormt følsom, og det vil ta noen uker før det ikke vil føles ubehagelig å ha klær inntil penishodet lenger. Men hold ut! Det blir utrolig bra når penishodet blir "herdet" nok. :)

Ok tusen takk, beroligende svar. Gruer meg mest til stinga detter ut, men du sa jo at det ikke va vondt, men det blør vel sikkert litt da? og da kan det jo bli litt vondt

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Dere som sier at man må vente 2 uker med dusj overreagerer litt, det er helt ufarlig å dusje dagen etter operasjon, så lenge penis ikke blør noe veldig. Gjorde selv en slik operasjon da jeg va yngre.

 

Sykepleier på dagkirurgisk

Lenke til kommentar
Gjest ingen navn!

Hei dere. Jeg hadde en operasjon på ski sykehus på Tirsdag, hvor jeg skulle snitte opp forhuden. Kirurgen mente at det ikke ville være tilstrekkelig, så da ble hele forhuden fjernet (psykisk hardt og akkseptere synes jeg)... Var på sykehuset i totalt 5 timer, og nå 3 dager etter har jeg ingen smerter, men en del ubehag pga følsomheten i penishodet. Dette vil gå over etterhvert, men det er ganske slitsomt og gå rundt som en tulling... Er det noen som kan svare meg på hvor lenge det tar sånn ca, før ting begynner og bli normalt igjen??

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Kalle_*
Hei dere. Jeg hadde en operasjon på ski sykehus på Tirsdag, hvor jeg skulle snitte opp forhuden. Kirurgen mente at det ikke ville være tilstrekkelig, så da ble hele forhuden fjernet (psykisk hardt og akkseptere synes jeg)... Var på sykehuset i totalt 5 timer, og nå 3 dager etter har jeg ingen smerter, men en del ubehag pga følsomheten i penishodet. Dette vil gå over etterhvert, men det er ganske slitsomt og gå rundt som en tulling... Er det noen som kan svare meg på hvor lenge det tar sånn ca, før ting begynner og bli normalt igjen??

 

 

Tok meg en god uke før penishodet kunne berøres uten ubehag. Og når det kommer til nedsatt følsomhet har jeg ingen problemer, får faktisk kraftigere orgasme nå enn før omskjæringen, lykke til ;)

Lenke til kommentar

I dag var jeg inne på dagkirurgi for å snitte litt i forhuden og prøve å få gjort den litt romsligere. Min dag har vært særdeles bra uten noen egentlige plager. La meg forklare hvordan dagen forløp.

 

Ankomst på sjukehuset kl 0730, satte meg da ned på et venterom med andre folk og leste gamle ukeblad som man alltid gjør på venterom.

 

Så kom det en sykepleier inn til meg og ønsket med velkommen. Deretter fikk jeg en blå kjortel som skulle på samt ei truse som minner om de inne i badeshortser. Ganske ålreit faktisk! Jeg blei så trilla inn på operasjonsrommet. Det var egentlig det værste med hele dagen. Jeg hadde aldri vært inne på et operasjonrom før.

 

Legen spurte om jeg ville ha en beroligende sprøyte. ja takk sa jeg, og etter det gav jeg faen hehe. tror det var litt morfin han gav meg. Det kan absolutt anbefales, siden jeg da hadde lokal bedøvelse. Det ble satt opp en "skillevegg" foran ansiktet mitt, så jeg ikke ser hva som skjer. Sikkert for det beste både for meg og legene.

 

Den lokale bedøvelsen kjente jeg fint lite til. Et lite stikk var alt. Den ble da satt i forhuden, og er etter min mening å anbefale i forhold til narkose.

 

Søstrene og legene sa hele tiden hva de skulle gjøre, sånn at jeg ikke fikk noen plutselige overaskelser. Mens søstera vasket meg nedentil konsentrerte jeg meg MAX for å ikke få stå! Det gikk greit;) Kirurgen kom omsider inn i rommet og satte igang. Jeg fikk da en liten reisning under operasjonen, og det var på amnge måter reit, fordi da fikk legen testa at foruden gikk greit tilbake. Han hadde i forkant av operasjonen tenkt å ta tre snitt, men det holdt visst med ett sa han. Jeg må forholde meg til ekspertisen. Trivselen var stor for min del under operasjonen, da legene og søstrene som ikke opererte var flinke til å holde kontakt med meg. Tipper det var 4 personer inne på operasjonrommet. Kirurgen sydde så igjen og jeg ble trillet ut på et venterom. Etter et par timers søvn våknet jeg og min første tanke da var: Nå ere gjort!! Så tenkte jeg: mat.

 

Jeg hadde egentlig ingen spesielle smerter. Kjente det stakk og klødde bittelitt, men ingenting jeg kan klage over. Selv eter at bedøvelsen gikk ut har jeg ikke ahtt noen plager. Jeg får urinert på vanlig vis, jeg får dratt forhuden tilbake uten at det blør no særlig, og alt ser i det hele tatt veldig bra ut:) Nå gjelder det egentlig bare å være tålmodig de neste to-tre ukene, og følge legens instruksjoner, så skal detta gå riktig så bra. Legen kom inn på venterommet der jeg lå på slutten av dagen og kikket på penis for å se at alt var i orden, så kunne jeg dra hjem som en lettet mann. Jeg ble anbefalt å ta det en smule rolig de neste ukene med fysisk aktivitet osv. Sex-relatert aktivitet burde jeg vente med til ca tre uker har gått.

 

Jeg vil bare si til deg som sliter med trang forhud, at det er ingenting å lure på. Kom deg avgårde og få orden på stellet. Det er bedre å leve litt begransa i tre uker enn å ha et peniskompleks resten av livet!

 

Har dere spørsmål til meg så er det bare å spørre, så skal jeg svare etter beste evne. Gjorde meg mange bra erfaringer i dag:)

Lenke til kommentar

Det har gått 13 dager siden jeg ble omskjært og jeg går helt fint nå, og penis hodet kan jeg ta på men må vær litt forsiktig. Sånn ellers holder jeg på og gå på veggen, fordi jeg kan ikke ha noen sexualitet på 3 uker totalt, og nu har det gått snart to uker, vanskelig det der. Det er utrolig vondt og være kåt også, så jeg gjør mitt beste på og ikke være det, men det er utrolig vanskelig, håper det går over snart når stinga går ut hehe.

 

MvH TiNuSsS

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*

Hei TiNuSsS

 

Når det grodde hos deg, har det blødd litt innimellom? Jeg får jo som de fleste andre ståpikk om morgenen, og det er allt annet enn godt.... Nå har det gått 5 dager siden jeg ble omskjært, og det er allt annet enn behagelig.. Kan du gi meg noen erfaringer jeg kan trøste meg med??

Hilsen En som lider.

Lenke til kommentar
Hei TiNuSsS

 

Når det grodde hos deg, har det blødd litt innimellom? Jeg får jo som de fleste andre ståpikk om morgenen, og det er allt annet enn godt.... Nå har det gått 5 dager siden jeg ble omskjært, og det er allt annet enn behagelig.. Kan du gi meg noen erfaringer jeg kan trøste meg med??

Hilsen En som lider.

 

 

Jeg vet, fy f*** det gjør vondt om morgenen, men det at det er ubehaglig, og vondt ellers vil gå over snart, midten av andre uke ( denne uken her ) så ble det plutselig mye bedre, gjorde ikke så vondt noe mer, og det bli bedre og bedre får vær dag som går. Når huden på penis hodet har blitt litt " herdet " så er det ikke så veldig ubehaglig noe mer, og da får du til og gå mer normalt, men det er fortsatt litt ubehaglig. Det går bedre og bedre får vær dag som går :-) første uka gikk jeg veldig rart, og sakte, men går fortere nå :)

 

MvH TiNuSsS

Lenke til kommentar
Gjest gutt med veldig trang forhud

Jeg syns dere er upresise! Har dere ordnet kutt i forhuden, eller fjernet den helt. Er det fortsatt sting ved full fjerning av forhuden? Er omskjæring = fjerning av forhud?

 

Jeg er så trang at jeg ikke engang får vasket penis, så antar jeg må få fjernet hele greia. Komme jeg til å må gå sånn skikkelig sakte akkurat som om jeg har operert hofta eller? :p

 

Bestiller time i morra, huffameg så skummelt. Jeg kommer nok ikke til å fortelle dette til klassen min :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...