Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Hilsen meget fornøyd gutt 20 ;)

Gratulerer med vel overstått operasjon.

 

 

Til deg (yep):

Oppsøk legen din og rådfør deg med han.

Husk også på at omskjæring ikke nødvendigvis er den eneste utveien.

Man kan ta et snitt og greier, men det virker som om flere på forumet har hatt problemet med dette snittet.

For meg var snittet helt genialt, og jeg er glad jeg slapp å fjerne hele forhuden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan ta et snitt og greier, men det virker som om flere på forumet har hatt problemet med dette snittet.

For meg var snittet helt genialt, og jeg er glad jeg slapp å fjerne hele forhuden.

 

 

Hva er dette snittet? Hva gjøres med forhuden da?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_badeand_*

Tok operasjonen for ca. 2 uker siden. Åpningen har blitt ca like stor som jeg til vanlig kunne trekke tilbake forhuden. Åssen ser stingene ut? Har aldri sydd før. Legen ba meg fjerne stingene selv om de ikke hadde falt ut av seg selv innen to uker. Har noe som kan se ut som et sting på høyre side av forhuden. Jeg vet ikke om det er "tråden", eller om det er noe dritt som har satt seg fast under forhuden. Gjorde noe inn i helvete vondt da jeg prøvde å dra det ut. Men jeg har fremdeles problemer med å dra forhuden skikkelig tilbake. Kan dette være pga. stingene,eller blir jeg nødt til å ta en tur til legen og vente 6 måneder til på behandling? :(

Lenke til kommentar

Jeg fjernet hele forhuden (omskjæring) for en del år tilbake. Ble innlagt på dagkirurgi på sykehuset i Sandefjord. Legen spurte om jeg ønsker å fjerne hele forhuden, eller bare gjøre forhuden mindre trang. Jeg valgte å fjerne hele, fordi jeg så for meg at det ville bli det beste på sikt, blant annet i forhold til hygiene.

Jeg fikk lokalbedøvelse (ikke narkose). Fikk først beroligende midler, og hadde en fin rus gjennom hele operasjonen, som varte i 15 minutter. Ble deretter lagt på et rom i 4-5 timer, slik at de kunne følge med på hvordan det gikk og at blødningen stoppet. Jeg hadde litt ekstra blødning fordi jeg har litt dårlig blodkoagulering (ligger i slekta), og fikk dermed med meg litt ekstra bandasjer hjem.

Det eneste ubehagelige med hele prosessen, var det å komme hjem fra sykehuset og oppleve at det fortsatt blødde fra penis. Jeg måtte faktisk på legevakta midt på natta for å sy ett sting ekstra uten bedøvelse, fordi det blødde såpass mye. Å få sydd et sting i penis UTEN bedøvelse, er det vondeste jeg noen gang har opplevd. Men da ordnet det seg etterpå, og jeg var stolt over å ha tålt så mye smerte. smile.gif

Etter et par uker forsvant stinga av seg selv (de bruker sånne sting som går bort automatisk), og etter 14 dager var alt som normalt. Det tok noen uker før jeg ble vant til å ikke ha noen forhud, men jeg er utrolig glad for at jeg fjernet forhuden. Alt ble mye bedre etterpå.

Det var min erfaring!

Endret av hessel
Lenke til kommentar
Gjest Gjest

jeg skal omskjæres 29 mai nå! noen erfaringer hvor lang tid det tok før dere var klare igjen til å drive med litt lakentango? må være klar til sommern!!!!!!

Lenke til kommentar

Hei, jeg er 17 år og jeg ska ta forhud operasjon i morgen tidlig, gruer meg som bare faen, jeg vet nesten ikke hvor jeg ska gjør av meg akkuratt nå.

Jeg har bedt om full narkose, og jeg satser på og sove veldig tungt.

Hvordan er det i etter tid?

Tar det lang tid før du kan ha sex og drive med sexuelle aktiviteter?

Hvordan er det med gym og bevegelse ellers etter operasjonen?

Blør det veldig i etter tid?

Er det vondt hvis du før ereksjon?

 

MvH TiNuSsS

Endret av TiNuSsS
Lenke til kommentar

TiNuSsS: du skriver ikke om du skal fjerne hele forhuden, eller bare snitte opp så du får mindre trang forhud.

 

Ved fjerning av hele forhuden (omskjæring) bør du ikke dusje eller drive med seksuelle aktiviteter på minst 2 uker. Ved snitt i forhuden, blir arret/såret mye mindre, og gror fortere. Men du bør holde deg unna seksuelle aktiviteter i minst 2 uker. Dette får du også bra informasjon om på sykehuset. Dersom du har normal blodkoagulering, vil nok blødningen stoppe samme dag som operasjonen, noen timer etter. Ereksjon kan føles ubehagelig de første dagene etterpå, spesielt hvis du har fjernet hele forhuden. Da strammer stingene seg, og det blir vondt ved ereksjon.

Lenke til kommentar
TiNuSsS: du skriver ikke om du skal fjerne hele forhuden, eller bare snitte opp så du får mindre trang forhud.

 

Ved fjerning av hele forhuden (omskjæring) bør du ikke dusje eller drive med seksuelle aktiviteter på minst 2 uker. Ved snitt i forhuden, blir arret/såret mye mindre, og gror fortere. Men du bør holde deg unna seksuelle aktiviteter i minst 2 uker. Dette får du også bra informasjon om på sykehuset. Dersom du har normal blodkoagulering, vil nok blødningen stoppe samme dag som operasjonen, noen timer etter. Ereksjon kan føles ubehagelig de første dagene etterpå, spesielt hvis du har fjernet hele forhuden. Da strammer stingene seg, og det blir vondt ved ereksjon.

 

Jeg ska ha omskjering ja, men kan jeg ikke dusje på 2 uker? det kommer jo til og lukte som helvete?

Lenke til kommentar

Ved omskjæring tar det lenger tid før såret gror. Det blir sydd rundt hele penishodet, og sting blir også satt rundt hele hodet. Jeg regner med at du får sting som løser seg opp selv, etter 1-2 uker. Da slipper du å fjerne stingene på annen måte. Jeg råder deg til å være veldig forsiktig med fuktighet i nærheten av penis, ettersom såret rundt penis gror mye fortere når det er tørt. Du kan jo dusje resten av kroppen, men beskytte penis-området.

 

Nå skal det sies at jeg har litt dårlig blodkoagulering, derfor tok det lenger tid før det grodde for meg, ihvertfall 2 uker. Hos deg kan det gå fortere.

 

Hvis du ikke oppfordrer noen til å lukte på din penis, så er det ingen som vil merke noen vond lukt. Dessuten vil du ha penis i bandasje de første dagene, for å beskytte stingene og såret.

 

Lykke til!

Endret av hessel
Lenke til kommentar
Ved omskjæring tar det lenger tid før såret gror. Det blir sydd rundt hele penishodet, og sting blir også satt rundt hele hodet. Jeg regner med at du får sting som løser seg opp selv, etter 1-2 uker. Da slipper du å fjerne stingene på annen måte. Jeg råder deg til å være veldig forsiktig med fuktighet i nærheten av penis, ettersom såret rundt penis gror mye fortere når det er tørt. Du kan jo dusje resten av kroppen, men beskytte penis-området.

 

Nå skal det sies at jeg har litt dårlig blodkoagulering, derfor tok det lenger tid før det grodde for meg, ihvertfall 2 uker. Hos deg kan det gå fortere.

 

Hvis du ikke oppfordrer noen til å lukte på din penis, så er det ingen som vil merke noen vond lukt. Dessuten vil du ha penis i bandasje de første dagene, for å beskytte stingene og såret.

 

Lykke til!

men jeg får til og gå på do?

Og hvordan er det med piller og smertestilende, hva er det jeg får?

Lenke til kommentar

Do-besøk er ikke problematisk. Du surrer bandasjen rundt penis, slik at du får en åpning for tissing.

 

Du får med en del smertestillende, det kan hende du må innom apoteket for å hente mer. Be gjerne om å få med litt ekstra fra sykehuset, både av smertestillende OG bandasje. I mitt tilfelle trengte jeg litt ekstra av begge deler.

 

Dersom du opplever ubehag, og du merker litt blødning f.eks. på kvelden etter operasjonen, kan det være trygt å dra innom legevakta for å sjekke at alt er ok.

 

Jeg vil generelt anbefale at du dropper jobb eller skole på operasjonsdagen og dagen etter operasjonen. Du trenger litt tid på å komme deg (mest psykisk).

 

Uansett: etter 1-2 uker med litt forsiktig behandling av penis, blir ALT mye bedre, og du blir etter noen uker vant til å ikke ha forhud. Resultatet etter å ha fjernet forhuden, er mye bedre seksuelt enn før man fjerner forhuden. Det var ihvertfall min erfaring. :)

Endret av hessel
Lenke til kommentar
Do-besøk er ikke problematisk. Du surrer bandasjen rundt penis, slik at du får en åpning for tissing.

 

Du får med en del smertestillende, det kan hende du må innom apoteket for å hente mer. Be gjerne om å få med litt ekstra fra sykehuset, både av smertestillende OG bandasje. I mitt tilfelle trengte jeg litt ekstra av begge deler.

 

Dersom du opplever ubehag, og du merker litt blødning f.eks. på kvelden etter operasjonen, kan det være trygt å dra innom legevakta for å sjekke at alt er ok.

 

Jeg vil generelt anbefale at du dropper jobb eller skole på operasjonsdagen og dagen etter operasjonen. Du trenger litt tid på å komme deg (mest psykisk).

 

Uansett: etter 1-2 uker med litt forsiktig behandling av penis, blir ALT mye bedre, og du blir etter noen uker vant til å ikke ha forhud. Resultatet etter å ha fjernet forhuden, er mye bedre seksuelt enn før man fjerner forhuden. Det var ihvertfall min erfaring. :)

Jeg ska droppe skolen i mårra ( dagen jeg blir operert ) men jeg kan nesten ikke droppe skolen på tirsdagen, vi har et lite framlegg som tar 15 min men det va OT, Hvordan er det med ting som gym? og svette? og alkohol holdig drikke?

Lenke til kommentar

Gym/svette/fuktighet MÅ du være forsiktig med. Du kan spørre på sykehuset om du kan få med en erklæring du kan vise til gym-læreren.

 

Alkohol kan du sikkert drikke, men som kjent blir det vanskeligere å ta vare på penis i alkoholisert tilstand. ;P

 

De er veldig flinke til å gi informasjon på sykehuset, så du kan godt spørre om så mye som mulig mens du er der også.

Lenke til kommentar
Gym/svette/fuktighet MÅ du være forsiktig med. Du kan spørre på sykehuset om du kan få med en erklæring du kan vise til gym-læreren.

 

Alkohol kan du sikkert drikke, men som kjent blir det vanskeligere å ta vare på penis i alkoholisert tilstand. ;P

 

De er veldig flinke til å gi informasjon på sykehuset, så du kan godt spørre om så mye som mulig mens du er der også.

ok takk for hjelpen :p ska skrive i mårra om hvordan det gikk :p gruer meg som bare f:S

Endret av TiNuSsS
Lenke til kommentar
Jepp, du får fortelle i morra. :)

Da har jeg kommet hjem, og jeg lever :), det gjør ikke noe veldig vondt nå, men det kommer vel det også, det gikk kjempe bra, jeg sov godt å våkna opp veldig dopa :) nesten sånn som på lørdags kvelden :)

 

MvH TiNuSsS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...