Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjedelig viss han kjenner meg igjen på gata eller noe da. Er ikke så alt for stor plass dette her, så surt viss det skulle komme ut blandt folket. Derfor har jeg tenkt på å reise til en by i nærheten å reise til legen å spørre da. Hva tror folket om det?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Random_*

Hei, lurer på om jeg går under katerogien trang forhud.

 

Er 14 btw.

 

Når den er stiv klarer jeg å dra den litt halveis over penishodet.

Når den er slapp klarer jeg lenger, men ikke helt over. Og vil IKKE prøve å dra den helt tilbake i tilfelle noe ryker. :(

 

"Hard" runking går smooth.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_gjest

Ble operert for en uke siden, og må si meg fornøyd. Har hatt trang forhud siden jeg var.. tja, jeg kan såvidt huske tiden da jeg IKKE hadde det, og nå er jeg 19.

 

For de som er redde for operasjon, eller å ta kontakt:

1: som dere ser, er dette et veldig vanlig problem, og ikke noe å skamme seg over, selv om det kanskje ikke er smalltalk-materiale.

2: Dere merker absolutt nada under operasjonen. De vet akkurat hva de gjør. Etter noen dager er smertene borte, men man er øm en stund. Den ser HELT rar ut etterpå pga sting og hevelse, men det går over, tro meg.

 

Så et spørsmål: Jeg har bare hørt dette, men er det sånn at man skal holde seg unna samleie i 4 uker? gjelder det absolutt all form for seksuell aktivitet (stakepolering også?)? for det kan bli en selvdisiplinstest av de sjeldne.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_gjest

Det kan veldig godt hende, men jeg fikk beskjed om at en i hvert fall skal ligge unna samleie i 4 uker, og det er vel det jeg har hørt andre steder og. 2 for samleie er vel litt lite, men for onani.. noen som kan bekrefte noe her?

Lenke til kommentar
Så et spørsmål: Jeg har bare hørt dette, men er det sånn at man skal holde seg unna samleie i 4 uker? gjelder det absolutt all form for seksuell aktivitet (stakepolering også?)? for det kan bli en selvdisiplinstest av de sjeldne.

Det stemmer. Ingen vits å ødelegge seg selv. Hold deg i skinnet (bokstavelig talt), så blir det kjempebra etterpå! :D

 

Litt onani må gå bra, men ikke utsett forhuden for påkjenninger enda, hvis den er hoven og du fortsatt har sting.

Bare ta det med ro, og slutt hvis du får vondt. Helt enkelt.

Endret av fredrikg-
Lenke til kommentar

Kunne ha vært interessant å hørt hva dere har fått gjort under inngrepet. Splittet huden, fjernet den helt eller bare delvis?

 

Skal selv til undersøkelse snart og vurderer å få forhuden fjernet helt.

Har tidligere operert strengen da den var for kort, og til min store overraskelse ble det ikke gjort noe med den trange forhuden samtidig. Så tilbake må jeg og nå vil jeg ikke risikere en operasjon som ikke fungerer for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*

Kunne vært greit å hørt hvordan det var å få ereksjon de første dagene etter operasjonen? Og skader det ''rehabiliteringen'' det å få mye erekjson de ukenen man må vente på å runke ?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_1492

1: Jeg fjernet en del av huden. Hør hva legen ville gjort, og hva kirurgen ville gjort. De har erfaringen, og vet kanskje hva som vil være best.

 

2: Tror ikke jeg fikk ereksjon de første to dagene, ikke engang om natten.. var livredd for å få det i frykt for at det gjorde vondt :p . Det kan være litt merkelig, kanskje ubehagelig helt i begynnelsen. Om natten når en ligger og snur seg må en kanskje være litt forsiktig. Men tror derimot at ereksjoner bare er bra etter hvert under rehabiliteringen. Det er viktig å strekke mye på forhuden etter operasjonen for å myke den opp, og kanskje en kan prøve seg litt forsiktig under ereksjon også (IKKE onani, det orker dere ikke i begynnelsen uansett). Bare litt veldig forsiktig strekking og "massasje". Det er da en virkelig merker at den trenger å mykes opp. Men en god regel: Stopp i det øyeblikket det gjør vondt.

Lenke til kommentar
Gjest nylig operert

Hei!

Grunnen til at jeg valgte å gå til legen var pga at jeg lenge (over 20 år) har sliti med stram streng og trang forhud.

Jeg opererte meg forgje onsdag. Det gikk veldig greit. Jeg gjorde dette hos en urologispesialist, altså en kirurg som kun jobber med penis. Møtte opp klokken ti og ble lagt rett på operasjonsbordet. Så fikk jeg lokalbedøvelse som ble stukket i huden over penisfeste (magen). Bedøvelsen var det eneste jeg kjente under hele inngrepet for 20 min etter kjente jeg ingen ting lengre. Var litt nervøs under ingrepet for jeg hørte klipping og det så ut som rene systua slik som de holdt på med stellet mitt. Men de (kirurgen og helsesøstra) snakket hele tiden med meg og det gikk veldig greit. Klokken kvart på elve kunne jeg kle på meg og kjørte tilbake på jobb. Pga bedøvesen følte jeg meg svimmel og kvalm så jeg dro hjem og sovna. Våkna i noen timer etterpå, sånn i fire fem tiden og da var bedøvelsen nesten borte. Gikk på dass for å pisse, og dro forhuden tilbake. Da så jeg de hadde klipt bort fremste delen av forhuden, den som før lå foran penishodet slik at forhuden nå lå over penishodet. De hadde sydd hele og det så veldig fint ut. Også hadde de skjert bort 2 cm av strengen og sydd. Det var tilsammen 24 sting. Alt så fint og det var ikke noe blod eller smerte når jeg dro tilbake forhuden for å pisse. Det gikk veldig greit. Må rense stingene 2 ganger om dagen.

Da jeg gikk for å legge meg tok jeg en parasett for å "ungå" ereksjon, men det hjalp ikke for jeg våknet på natten med svie i forhuden. Men det gikk over og jeg blødde ikke og det gikk veldig fint. Nå har det gått en stund og det har begynt å klø litt, men kun pga at stingene gror. Jeg er veldig fornøyd med hele inngrepet, og hivs noen skulle syns det høres "grusomt" ut så kan jeg si at de smertene jeg har hatt til nå er så og si de samme smertene jeg har hatt etter å hatt samleie.

 

Jeg ser frem til å se sluttresultatet.

Bare si ifra hvis det er noen spørsmål! Jeg anbefaler på det sterkeste å gjøre dette så tidlig som mulig... for jeg angrer meg veldig for at jeg ikke har gjort dette før.

Lenke til kommentar
Hei!

Grunnen til at jeg valgte å gå til legen var pga at jeg lenge (over 20 år) har sliti med stram streng og trang forhud.

Jeg opererte meg forgje onsdag. Det gikk veldig greit. Jeg gjorde dette hos en urologispesialist, altså en kirurg som kun jobber med penis. Møtte opp klokken ti og ble lagt rett på operasjonsbordet. Så fikk jeg lokalbedøvelse som ble stukket i huden over penisfeste (magen). Bedøvelsen var det eneste jeg kjente under hele inngrepet for 20 min etter kjente jeg ingen ting lengre. Var litt nervøs under ingrepet for jeg hørte klipping og det så ut som rene systua slik som de holdt på med stellet mitt. Men de (kirurgen og helsesøstra) snakket hele tiden med meg og det gikk veldig greit. Klokken kvart på elve kunne jeg kle på meg og kjørte tilbake på jobb. Pga bedøvesen følte jeg meg svimmel og kvalm så jeg dro hjem og sovna. Våkna i noen timer etterpå, sånn i fire fem tiden og da var bedøvelsen nesten borte. Gikk på dass for å pisse, og dro forhuden tilbake. Da så jeg de hadde klipt bort fremste delen av forhuden, den som før lå foran penishodet slik at forhuden nå lå over penishodet. De hadde sydd hele og det så veldig fint ut. Også hadde de skjert bort 2 cm av strengen og sydd. Det var tilsammen 24 sting. Alt så fint og det var ikke noe blod eller smerte når jeg dro tilbake forhuden for å pisse. Det gikk veldig greit. Må rense stingene 2 ganger om dagen.

Da jeg gikk for å legge meg tok jeg en parasett for å "ungå" ereksjon, men det hjalp ikke for jeg våknet på natten med svie i forhuden. Men det gikk over og jeg blødde ikke og det gikk veldig fint. Nå har det gått en stund og det har begynt å klø litt, men kun pga at stingene gror. Jeg er veldig fornøyd med hele inngrepet, og hivs noen skulle syns det høres "grusomt" ut så kan jeg si at de smertene jeg har hatt til nå er så og si de samme smertene jeg har hatt etter å hatt samleie.

 

Jeg ser frem til å se sluttresultatet.

Bare si ifra hvis det er noen spørsmål! Jeg anbefaler på det sterkeste å gjøre dette så tidlig som mulig... for jeg angrer meg veldig for at jeg ikke har gjort dette før.

 

 

Det jeg stusset litt på var at du faktisk dro på jobb samme dag:S

Tror et par dager fri er lurt! ellers hørtes det ganske betryggende ut.

Er selv 21 år og har operasjon i januar.

I mot settning til deg så har jeg ikke turt å gått inn i noe sexuelt forhold, noe som har plaget meg noe sykt, så anbefalingen er å gjøre det så fort som mulig ja.

Lenke til kommentar
Gjest Anonym gjest

Høøøh. Var hos fastlegen i dag, egentlig på grunn av noe annet, men samtidig mest på grunn av denne tråden, heh. Etter at det første ærendet var over, nevnte jeg at det var en ørliten ting til han måtte hjelpe meg med; jeg trengte en henvisning. Fikk beskjed om å legge meg ned, og vise ham problemet, men han mente på det ikke skulle være nødvendig med noe operasjon, og jeg fikk i første omgang en krem som skal smøres på i seks uker. Jeg tror ikke det er nok, men jeg håperhåper!

Lenke til kommentar

Har ikke lest igjennom tråden, men kan nå si at jeg gikk igjennom en sånn operasjon da jeg var liten. Det eneste jeg husker var at det som trigget det hele var en uutholdelig smerte da jeg pissa og at den første operasjonen ble utført av en turnuslege som gjorde en feil slik at jeg måtte tilbake igjen for en ny operasjon. Trodde ikke det var så mange som sleit med dette egentlig.

Lenke til kommentar

Et spørsmål: jeg lurer på om det bare er den strengen som er like ved urinrøret som er for kort hos meg. Det går i grunn greit å dra forhuden tilbake, men denne tråden holder mer igjen enn selve forhuden.

 

Har dette "fenomenet" et navn, og hvordan behandles det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...