Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Da var MCGIen plugget og stilt inn. Førsteinntrykket er at dette er MYE tv for pengene. Synes absolutt den duger på analoge signaler og designet er intet mindre enn lekkert. Dessuten ble jeg positivt overrasket over lydkvaliteten, var litt lite bass, vet dog ikke om dette kan stilles inn...

9467218[/snapback]

man kan vel ikke forvente bassorgier fra en tv? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir litt missunelige på de som får MCGI'en :p

 

Menneh, jeg bor i Bergen og det står at den skal komme på døren i morgen mellom 5 og 7, så da gjør den nok det :D

 

Taper jeg mye kvalitet på å spille av DVD på en gammel PS2 iforhold til en dvdspiller som kan oppskalere DVD'er? Altså, er dette veldig merkbart?

Lenke til kommentar
Da var MCGIen plugget og stilt inn. Førsteinntrykket er at dette er MYE tv for pengene. Synes absolutt den duger på analoge signaler og designet er intet mindre enn lekkert. Dessuten ble jeg positivt overrasket over lydkvaliteten, var litt lite bass, vet dog ikke om dette kan stilles inn...

9467218[/snapback]

Kva for TV signal bruker du? Bruker du samme innstillingene som MCHK'en? Det som ligger inne på dette forumet?

Lenke til kommentar
Da var MCGIen plugget og stilt inn. Førsteinntrykket er at dette er MYE tv for pengene. Synes absolutt den duger på analoge signaler og designet er intet mindre enn lekkert. Dessuten ble jeg positivt overrasket over lydkvaliteten, var litt lite bass, vet dog ikke om dette kan stilles inn...

9467218[/snapback]

Kva for TV signal bruker du? Bruker du samme innstillingene som MCHK'en? Det som ligger inne på dette forumet?

9468007[/snapback]

 

Har vanlig analog antennekabel rett fra veggen. Bruker nokså nøyaktig de innstillingene som ligger i begynnelsen av denne tråden. Nå gjelder det bare å teste ut PS3en med HDMI-kabel når jeg får den i neste uke :)

Lenke til kommentar
Da var MCGIen plugget og stilt inn. Førsteinntrykket er at dette er MYE tv for pengene. Synes absolutt den duger på analoge signaler og designet er intet mindre enn lekkert. Dessuten ble jeg positivt overrasket over lydkvaliteten, var litt lite bass, vet dog ikke om dette kan stilles inn...

9467218[/snapback]

Kva for TV signal bruker du? Bruker du samme innstillingene som MCHK'en? Det som ligger inne på dette forumet?

9468007[/snapback]

 

Har vanlig analog antennekabel rett fra veggen. Bruker nokså nøyaktig de innstillingene som ligger i begynnelsen av denne tråden. Nå gjelder det bare å teste ut PS3en med HDMI-kabel når jeg får den i neste uke :)

9468308[/snapback]

Korleis sertv signalet ut? Klart og fint eller som eit russisk tv sendin?

Lenke til kommentar
Blir litt missunelige på de som får MCGI'en :p

 

Menneh, jeg bor i Bergen og det står at den skal komme på døren i morgen mellom 5 og 7, så da gjør den nok det :D

 

Taper jeg mye kvalitet på å spille av DVD på en gammel PS2 iforhold til en dvdspiller som kan oppskalere DVD'er? Altså, er dette veldig merkbart?

9467674[/snapback]

 

ja dette er nok merkbart, ikke at bildet blir dårlig på vanlig dvd, men det blir bedre med oppskalering

Lenke til kommentar
Da var MCGIen plugget og stilt inn. Førsteinntrykket er at dette er MYE tv for pengene. Synes absolutt den duger på analoge signaler og designet er intet mindre enn lekkert. Dessuten ble jeg positivt overrasket over lydkvaliteten, var litt lite bass, vet dog ikke om dette kan stilles inn...

9467218[/snapback]

Kva for TV signal bruker du? Bruker du samme innstillingene som MCHK'en? Det som ligger inne på dette forumet?

9468007[/snapback]

 

Har vanlig analog antennekabel rett fra veggen. Bruker nokså nøyaktig de innstillingene som ligger i begynnelsen av denne tråden. Nå gjelder det bare å teste ut PS3en med HDMI-kabel når jeg får den i neste uke :)

9468308[/snapback]

Korleis sertv signalet ut? Klart og fint eller som eit russisk tv sendin?

9468334[/snapback]

Fikk MCGI'en på lørdag. Det ser helt ok ut med analogt tv-signal, men vil ikke si det er alt for høy kvalitet. PS3 med HDMI-kabel derimot, ah:D det er herlig:P men så har jo jeg gått fra en 21'tommers kasse-Hitachi med scart så da er det vel ikke så rart at jeg synes det er helt knall kvalitet på MCGI'en. Men allikevel så tror jeg den gamle Hitachi'en min hadde minst like bra kvalitet på TVbildene som MCGI'en. Jeg har enda ikke prøvd MCHK-innstillingene da..
Lenke til kommentar
Da var MCGIen plugget og stilt inn. Førsteinntrykket er at dette er MYE tv for pengene. Synes absolutt den duger på analoge signaler og designet er intet mindre enn lekkert. Dessuten ble jeg positivt overrasket over lydkvaliteten, var litt lite bass, vet dog ikke om dette kan stilles inn...

9467218[/snapback]

Kva for TV signal bruker du? Bruker du samme innstillingene som MCHK'en? Det som ligger inne på dette forumet?

9468007[/snapback]

 

Har vanlig analog antennekabel rett fra veggen. Bruker nokså nøyaktig de innstillingene som ligger i begynnelsen av denne tråden. Nå gjelder det bare å teste ut PS3en med HDMI-kabel når jeg får den i neste uke :)

9468308[/snapback]

Korleis sertv signalet ut? Klart og fint eller som eit russisk tv sendin?

9468334[/snapback]

Fikk MCGI'en på lørdag. Det ser helt ok ut med analogt tv-signal, men vil ikke si det er alt for høy kvalitet. PS3 med HDMI-kabel derimot, ah:D det er herlig:P men så har jo jeg gått fra en 21'tommers kasse-Hitachi med scart så da er det vel ikke så rart at jeg synes det er helt knall kvalitet på MCGI'en. Men allikevel så tror jeg den gamle Hitachi'en min hadde minst like bra kvalitet på TVbildene som MCGI'en. Jeg har enda ikke prøvd MCHK-innstillingene da..

9470093[/snapback]

Iflg forumet her så er ikkje fabrikkinnstillingene noko bra, men viss du bruker verdiene som er inne på dette forumet så skal tven bli bedre.

Lenke til kommentar

Har eit nokre nye spørsmål.

 

Spørsmål 1

No har eg motatt min MCGI og nå lurer eg på kva som er best å koble dekoderen med. Eg har no 2 dekodere som går i kvarandre med scart og så har ein scart fra den eine over til TV'en.

 

Spørsmål 2

Prøvde PS2 og vart veldig skuffet. Har koblet med vanlig ledninger inn i ein scart kontakt(rød, kvit svart) og bildet var utydlig. Er det nokon som har eit kjempe tips slik at det blir bra både med innstilling og kabel. Eg hadde bedre bilde på ein vanlig CRT tv.

 

Spørsmål 3

Prøvde også XBOX360 med komponent og der vart det fargeforstyrelse på bildet. Dette fulgte med over til tv også. Slo av og på og det var vekk. Er det nokon som har tips på kva eg bør gjøre?

 

Spørsmål 4

Eg har også ein Wii og den har eg ikkje prøvd enda, men bør eg ha ein annan kabel inn til TV der også?

 

Spørsmål 5.

Er LCD meir følsom på kabler osv enn vanlig billedrør for der såg eg ikkje forskjell når eg byttet kabler.

Lenke til kommentar
Glem det, det er fikset :D Men på tv 2 så er det mange striper nedover skjermen, jeg vedder på at dette er pga min antenne tilkobling. Hvordan finner man ut om antennen er digital eller analog?

9481445[/snapback]

Tror at du kan se det på ledningen du har i TVen. Hvis f. eks. det er scart istedenfor bare en ledning så har du digital.

 

Angående det jeg spurte om i stad så var det bare å trykke på APC knappen på fjernkontrollen.

Men jeg fikk nå et nytt spørsmål: hva slags lydinstillinger har dere? Jeg bruker BBE men det virker som TVen stiller seg inn automatisk til bakgrunnsstøy og lignende slik at hvis det har vært helt stille blir lyden høy i førsten, men så blir den litt lavere. Men det kan godt henne at dette er pga spillkonsollen min.

Lenke til kommentar
Har eit nokre nye spørsmål.

 

Spørsmål 3

Prøvde også XBOX360 med komponent og der vart det fargeforstyrelse på bildet. Dette fulgte med over til tv også. Slo av og på og det var vekk. Er det nokon som har tips på kva eg bør gjøre?

 

9478113[/snapback]

 

Sjekk oppløsninga på xbox. Sett den 1360x768. Jeg fikk oxo sånne forstyrrelser når jeg kjørte for høy oppløsning.

Endret av gurban
Lenke til kommentar

Menneh, jeg fikk ikke bilde på Gran Turismo 4 i går. Jeg prøvde to ganger, men det funket ikke. JEg prøvde både Killzone og en film uten problemer, men med Gran Turismo så stoppet skjermen rett etter en loading lyd. Da ble det svart og det kom verken lyd eller bilde.

 

Er dette pga playstationen eller tv'en? Og hvor i Bergen får man kjøpt denne komponentkabelen? Er den bedre enn vanlig scart? Eller er vanlig scart komponent? Er litt forvirra :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...