Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hjelp!

 

ser ikke ut for at tv'en oppfatter hdmi kabelen!

jeg har en hdmi fra ps3 til tv, men når jeg trykker på hdmi kanalen på tv'en er bare bildet blått...hva kan være galt?

9513577[/snapback]

 

Kanskje PS3 sender ut 1080P som ikke tv'en takler?

9513718[/snapback]

 

ja kan hende...den gjorde det på den forrige tv'en jeg brukte den på...skal se

9514368[/snapback]

Jeg kjører PS3 med HDMI-kabel på MCGI'en, det går helt plettfritt og bildet er veldig bra. HDMI-kabelen og PS3'en skalerer seg selv så av og til blir det blått bilde i 0,5 sek når jeg f. eks. går ut av et spill og til PS3 menyen, men ellers er det alltid bilde.

Lenke til kommentar

Ja no har eg hatt MCGI i huset i ca ei veke og eg er delvis fornøyd.

 

På TV og da har eg parabol(digitalt) så er den elendig. No er det slik at eg er vant med veldigt godt billedrør tv og der var det sylskarpt. I går feks så satt eg å såg på dette 71 grader nord programmet og dette var heilt elendigt. Det var kornete og uskarpt. Er det nokon som har opplevd det samme?

 

XBOX360 så var det heilt topp. Ingenting å utsette.

 

Wii delvis fornøyd. Litt uskarpt, men det kan ha med at eg kjører scart.

 

PS2 samme som wii litt uskarp.

 

 

Eg bruker dei innstillingene som er brukt på AVFORUM.

 

konklusjonen så er TV'et ikkje brukande på TV, PS2 og Wii :thumbdown: . Viss ein skal bruke den til XBOX360 så er den heilt topp :thumbup: . No har eg kanskje større krav enn mange her inne så det var kanskje dumt å kjøpe sånn billig tv, men ungene får kanskje bruk for den. Eg kommer ihvertfall å sette opp igjen min CRT TV. Eg har angrefrist, men til ein pris på ca kr 4000,- så gidder eg ikkje.

Lenke til kommentar
Er det sant? Drit, jeg brukte nettopp 1200 kr på dvd spiller med oppskaleringsmulighet og hdmi kabel. Kjipt at den ikke var god på dette ass. Men det ser vel fortsatt bedre ut enn på vanlig dvd uten oppskalering?

9520364[/snapback]

Eg har prøvd MCGI på Monsterbedriften(tegnefilm) og der var den også kjempebra med vanlig utgang. Dette glemte eg.

Lenke til kommentar
Ja no har eg hatt MCGI i huset i ca ei veke og eg er delvis fornøyd.

 

På TV og da har eg parabol(digitalt) så er den elendig. No er det slik at eg er vant med veldigt godt billedrør tv og der var det sylskarpt. I går feks så satt eg å såg på dette 71 grader nord programmet og dette var heilt elendigt. Det var kornete og uskarpt. Er det nokon som har opplevd det samme?

 

XBOX360 så var det heilt topp. Ingenting å utsette.

 

Wii delvis fornøyd. Litt uskarpt, men det kan ha med at eg kjører scart.

 

PS2 samme som wii litt uskarp.

 

 

Eg bruker dei innstillingene som er brukt på AVFORUM.

 

konklusjonen så er TV'et ikkje brukande på TV, PS2 og Wii :thumbdown: . Viss ein skal bruke den til XBOX360 så er den heilt topp :thumbup: . No har eg kanskje større krav enn mange her inne så det var kanskje dumt å kjøpe sånn billig tv, men ungene får kanskje bruk for den. Eg kommer ihvertfall å sette opp igjen min CRT TV. Eg har angrefrist, men til ein pris på ca kr 4000,- så gidder eg ikkje.

9519411[/snapback]

 

Noen flere som deler samme synspunkt?

Lenke til kommentar

[...]

konklusjonen så er TV'et ikkje brukande på TV, PS2 og Wii :thumbdown: . Viss ein skal bruke den til XBOX360 så er den heilt topp :thumbup: . No har eg kanskje større krav enn mange her inne så det var kanskje dumt å kjøpe sånn billig tv, men ungene får kanskje bruk for den. Eg kommer ihvertfall å sette opp igjen min CRT TV. Eg har angrefrist, men til ein pris på ca kr 4000,- så gidder eg ikkje.

9519411[/snapback]

 

Noen flere som deler samme synspunkt?

9525041[/snapback]

Jeg er mer fornøyd med tv'en enn som så. Har bare analogt kabel-signal, men synes bildet er helt greit. I alle fall ikke noe problem å se på tv.

Bruker den også til DVD og da bruker jeg komponent-kabler. Da synes jeg bildet er bra.

Kommer vel helt an på hva man forventer og hvor kresen man er.

Lenke til kommentar
hjelp!

 

ser ikke ut for at tv'en oppfatter hdmi kabelen!

jeg har en hdmi fra ps3 til tv, men når jeg trykker på hdmi kanalen på tv'en er bare bildet blått...hva kan være galt?

9513577[/snapback]

 

Kanskje PS3 sender ut 1080P som ikke tv'en takler?

9513718[/snapback]

 

ja kan hende...den gjorde det på den forrige tv'en jeg brukte den på...skal se

9514368[/snapback]

Jeg kjører PS3 med HDMI-kabel på MCGI'en, det går helt plettfritt og bildet er veldig bra. HDMI-kabelen og PS3'en skalerer seg selv så av og til blir det blått bilde i 0,5 sek når jeg f. eks. går ut av et spill og til PS3 menyen, men ellers er det alltid bilde.

9518939[/snapback]

 

har fått d til nå...måtte ta ps3 til 1080p tvën i huset og nedskalere den til 720p , så unket det...

Lenke til kommentar
Er det noen som har erfaringer med kvalitetsforskjellen på MCGI og MCHK?

9520152[/snapback]

Det jeg la merke til er at den nye modellen er bedre til å justere bildet i auto slik at den fjerner sorte områder oppe og nede automatisk. Ellers har den 2 * hdmi mot den gamle som har 1. Så også at det skulle være flere finesser på lyden uten at jeg har sammenlignet i praksis.

Lenke til kommentar
Lyden spiller liten rolle for meg, men jeg har da den eldre tatungen.. 32" svart fin sak :p Ekstremt fornøyd med kvaliteten på den. Aluminium ;)

9530196[/snapback]

 

jeg og, må bare si det igjen! Skjønner ikke hvorfor man egentlig klager veldig på analoge signaler, for de er ikke så ille om man sitter noen meter unna.

Lenke til kommentar

Dette er sikkert eit spørsmål som har blitt tatt opp fleire gonger, men eg spør likevel. Kva er forskjellen på MCHK og MCGI?

 

Eg har forresten høyrt at det skal komme ein ny tatung 32" som tar signal frå det nye bakkenettet med mykje dei same spesifikasjonane som MCHK. Stemmer det? I tilfelle, når kjem den og kva vil den koste?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Veldig merkelig sak som hendte her nå, koblet til psp med komponent kabel og det virket fint en stund, men så begynte skjermen å se ut som om den hadde skrudd ned bitdypden eller gudene vet hva. grønnskjær på lys, og "skarpe kanter" ble utdypet med lilla etc. Trodde det var noe med PSPen, men var slik når jeg skrudde over på DVD også, som er via hdmi. tok ut strømmen og atte den i igjen, og da var den tilbake til normalt. noen som har peiling på hva det her var?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...