Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

10ms!? Og bare 1000:1 kontrast? Nei, ikke noe for meg dette her ser jeg, testvinner eller ikke. Vil heller anbefale denne (som virker som den billigste 32" som faktisk har et brukbart panel):

 

Phillips 32PFL5322

9486478[/snapback]

 

noob :)

man skal aldri bedømme en tv ut ifra dens specs...

en tv med 30000:1 i kontrast trenger ikke å være en god tv...

Den kan være dårlig på andre områder som gjør tv'en i helheten dårlig..

hvis en tv er rimelig og for eksempel har et enormt kontrastforhold er det ofte dær for å selle, for mange folk kjøper utifra spesifikasjoner

Endret av engjac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10ms!? Og bare 1000:1 kontrast? Nei, ikke noe for meg dette her ser jeg, testvinner eller ikke. Vil heller anbefale denne (som virker som den billigste 32" som faktisk har et brukbart panel):

 

Phillips 32PFL5322

9486478[/snapback]

 

noob :yes:

9486552[/snapback]

Er det nokon test av Philipsen? Eg er kjempe fornøyd med Tatungen. Den skal brukast til XBOX360 spill. Så betre bilde/pris får du ikkje :thumbup:

 

Har også prøvd den på TV, men der kan den nok bli betre. PS2 ikkje fornøyd, men eg trur det er kablene.

Lenke til kommentar
Jeg var å så denne komponent kabelen på expert nå nettopp, til 199 kr. Hvordan skal man koble den til ps2'en? Jeg spiller litt gt4 for øyeblikket og er misfornøyd med grafikken. Vil denne kabelen hjelpe mye? Bildet er veldig rølpete.

9487262[/snapback]

 

vel playstation 2 er jo ikke bra grafisk uansett, men det er nok på grunn av at lcd tv'er er lagd for fremtiden med hovedmål i å vise hd, mens ps2 var laget for å være på vanlige bilderørs tv'er.

men d kan sikkert hjelpe litt med nye kabler..

Endret av engjac
Lenke til kommentar

Ok, noen som har PS2 her og kan si ifra om de har merket noen store forskjeller? Er det verdt de 200 kronene?

 

Og jeg lurer på om tven tar noe som helst strøm når det røde lyset tar på (seff tar den strøm men er dette merkbart) ettersom at jeg har gammeldagse foreldre som ikke liker ting som står og tar strøm :p

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Fikk min V32MCGI for litt over en uke siden, og er sålangt kjempefornøyd. Har hatt noen problemer, men stort sett alle har løst seg... Stort sett.

 

Det er bare én ting som irriterer meg forferdelig mye med denne tv'n. Jeg byttet faktisk ut den gamle av nettopp denne grunnen, og det er PIPING! Tv'n er helt stille så lenge den ikke står på (altså standby), men så fort jeg skrur den på kommer det en veldig høyfrekvent lyd ut fra toppen av tv'n. På toppen, litt til venstre.

 

Har noen andre samme erfaring, eller bør jeg bruke angrerett (kjøpt hos komplett)? Er ikke sikker på om alle MCGI'er er sånn, eller om det bare er min, for om det bare er min så vil jeg gjerne få byttet, da dette ellers er en super tv (i forhold til prisen såklart).

 

Hadde også, som noen nevner over et sted, problem med fargene på x360. Dette forsvant etter at jeg starta tv og xbox på nytt, og har aldri kommet igjen siden. Grunnen vet jeg ikke, men det var akkurat som om tv'n måtte restarte for at de nye instillingene mine (hadde justert etter innstillingene på dette forumet) skulle funke skikkelig. Nå er ihverfall alt helt topp.

 

 

Takker for alle svar ang. piping. Om jeg skal få byttet må jeg gjøre det før tirsdag 18.9.

Lenke til kommentar

Dette var noe jeg kunne høre før, eller så er det bare at min tv ikke lager den lyden. Denne lyden virker det som at bare noen kan høre og jeg har hørt den på flere tver. Er den virkelig så høy at den faktisk plager? Jeg hørte den bare når jeg skrudde på tven for det meste så for meg gikk det fint. Jeg har MCHK.

 

Takker for svar gormers btw, men har noen personlig erfaring med dette?

Endret av cFc
Lenke til kommentar
Fikk min V32MCGI for litt over en uke siden, og er sålangt kjempefornøyd. Har hatt noen problemer, men stort sett alle har løst seg... Stort sett.

 

Det er bare én ting som irriterer meg forferdelig mye med denne tv'n. Jeg byttet faktisk ut den gamle av nettopp denne grunnen, og det er PIPING! Tv'n er helt stille så lenge den ikke står på (altså standby), men så fort jeg skrur den på kommer det en veldig høyfrekvent lyd ut fra toppen av tv'n. På toppen, litt til venstre.

 

Har noen andre samme erfaring, eller bør jeg bruke angrerett (kjøpt hos komplett)? Er ikke sikker på om alle MCGI'er er sånn, eller om det bare er min, for om det bare er min så vil jeg gjerne få byttet, da dette ellers er en super tv (i forhold til prisen såklart).

 

Hadde også, som noen nevner over et sted, problem med fargene på x360. Dette forsvant etter at jeg starta tv og xbox på nytt, og har aldri kommet igjen siden. Grunnen vet jeg ikke, men det var akkurat som om tv'n måtte restarte for at de nye instillingene mine (hadde justert etter innstillingene på dette forumet) skulle funke skikkelig. Nå er ihverfall alt helt topp.

 

 

Takker for alle svar ang. piping. Om jeg skal få byttet må jeg gjøre det før tirsdag 18.9.

9490695[/snapback]

Da burde du nok bytte den, min piper ikke i det hele tatt. Den er så og si helt lydløs når den er på. Kan ikke høre den et par meter i fra i det hele tatt. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med tv'en min:D selv om den ikke er en mester på analoge signaler akkurat da:P
Lenke til kommentar
Dette var noe jeg kunne høre før, eller så er det bare at min tv ikke lager den lyden. Denne lyden virker det som at bare noen kan høre og jeg har hørt den på flere tver. Er den virkelig så høy at den faktisk plager? Jeg hørte den bare når jeg skrudde på tven for det meste så for meg gikk det fint. Jeg har MCHK.

 

Takker for svar gormers btw, men har noen personlig erfaring med dette?

9490816[/snapback]

 

Nei, haf faktisk ikke prøvd komponentkabler ennå engang :p , men jeg bare gjetter ut ifra ting jeg har lest på forumet.

 

En annen ting: jeg bruker instillinger som er postet her, og så bruker jeg ofte fargevalget varm. Men jeg synes at gul noen ganger kan bli litt eh "pissegul", er det noen som føler det slik også? Er kanskje mest når jeg spiller så jeg pleier ikke å ha på "varm"

Lenke til kommentar

Tv'n piper ikke (noe særlig ihvertfall) med en gang jeg skrur den på, men om den har sått på en tid piper den mye værre. Når jeg skrur den på er pipingen som han over beskriver: Hørbar bare om jeg dytter øret inntill, men etterhvert hører jeg pipingen helt fra stua og inn i kjøkkenet, det er ikke så langt som det høres ut som :p , men likevel...

 

Men hvordan skal man egentlig gå fram når man vil bytte tv'n hos komplett? Har jo angrefrist, men da må jeg vel levere inn den jeg har nå, og så kjøpe en ny en til den nåværende gjeldende prisen? Jeg fikk den for 4500,- , så da frister det jo ikke å måtte legge ut tusen kroner ekstra. Eller finnes det noen annen mulighet? Kan jo selvfølgelig også kjøpe fra andre steder, men lurer bare på om det finnes en enklere måte å få reparert/skaffet ny tv på.

Lenke til kommentar

Er det nokon som har lagt merke til når ein ser på TV med MCGI og det er at når eit ansikt/person blir intervjuet og personen får bevegelse på ansiktet så virker det som nesen henger litt igjen. Er det nokon som har lagt merke til dette? Ser ut som eit geletryne i bevegelse.

 

Kan vere at alle LCD tver har dette da eg alltid har sett på CRT(billedrør).

 

Billedrør er nok best på tv titting fortsatt er min konklusjon. Desse LCD tvene som koster feks 20.000,- er dei sylskarpe på tv titting?

 

Eg snakket med ein som har litt peiling og han sa at på LCD tv'er så vil det alltid vere dårleg da sendingen ikkje er betre. Det blir meir fremhevet på ein LCD.

Lenke til kommentar

Har noen nye spørsmål.

 

Eg prøvde å koble til min bærbar pc på VGA. Eg ser på tatungen når eg starter opp pcen, men når windows kommer så forsvinner det og det står ingen VGA innstilling slåes av. Så slår tven seg av. Er det noko eg må stille inn PC/TV?

 

 

Når dere skriver sette fargen på varm, korleis gjør eg dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...