Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Problemet med Virtual Console er vel stort sett løst?

9199160[/snapback]

Er det? Når jeg prøver å spille NES-spill på min Tatung 32" gjennom komponent-kabel får jeg bare opp en blå blinkende skjerm med "YUV" i venstre hjørne. Og ingen mengde "home"-meny > Operations Guide > Z+A+2 får spillene til å funke :/

Lenke til kommentar

Akuratt satt tven min opp og prøver å få han til å fungere skikkelig med dvi-hdmi og 1:1 Pixel mapping, men sliter litt.

Eg får satt oppløsningen 1366x768, men vista vil ikkje gi tven meir enn 25hz. På grunn av dette flimer tven mye.

Det eg trur det er er at driverene ikkje vil gi meir enn 1280x720 progressive, og når eg setter dei høgare enn det som for eksempel 1366x768 setter driverene tven automatisk over i 1080i (noko som også står på tven når eg velger 1366x786)

 

Begynner nesten å inbille meg at han ikkje støtter pixelmapping over hdmi :/

Lenke til kommentar

Hei! jeg henta tv'n min fra netshoposlo i dag tidlig, men får ikke til og bruke tv'n som primær skjerm (jeg bruker vga kabel fra en bærbar acer pc med ati kort)..

noen som kan hjelpe meg?

 

Ellers fungerer tv'n kjempebra med pc, analoge signaler kunne vært bedre som sagt før men det duger. dvd og playstation 2 er også veldig fint å se på.

har sett 300 hd-dvd fra pc'n med vga og det er utrolig bra bilde!!

Lenke til kommentar

Beklagar om eg har gått glipp av dette tidlegare i tråden.

 

Men eg lurte på korleis det å sjå fotball på analoge signal vert.

Eg er ikkje så inne i teknologien endå, men kan "analog fotball" (jaja..) seiast å vera ein av dei største "utfordringane" til ein LCD-skjerm? Tenkjer at det vert mykje smått og desse små skal røre seg fort og så vidare.

Lenke til kommentar
Jeg har samme tv og fikk til 1:1 mapping i XP, men måtte bruke oppløsning 1360 x 768 og ikke 1366 x 768.

 

Husker jeg måtte knote endel inne i driverprogrammet til nvidia før det fungerte perfekt.

9206284[/snapback]

 

Det var over vga sant ?

Prøvde å få han til å kjøre 1360x768 ovre vga og det fungerte uten alt for mykje knoting. Det samme over HDMI virker umulig.

 

Eg vil påstå at Tatung 32" ikkje støtter 1:1 pixelmapping over dvi/hdmi!

Kva som er best av vga eller hdmi til filmbruk har eg ikkje testa , men vist eg skulle brukt tven til pcbruk så hadde eg brukt vga kabling.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt V32MCHK og får full pixelmapping både over VGA og DVI->HDMI.

 

I begge tilfeller kjører jeg 1360 x 768.

 

Når jeg kjørte over HDMI brukte jeg en pc med integrert GeForce 6150 og DVI-utgang + DVI til HDMI-kabel. Fungerte flott, men nvidia-driveren var feil satt opp. Selv om jeg valgte 1360 x768 som oppløsning måtte jeg justere litt i nvidia-programmet.

 

Husker ikke hva jeg gjorde, er en stund siden, og får heller ikke sjekket siden jeg for tiden kjører over VGA fra en annen PC.

 

Bilder, DVD, video osv ser man ikke forskjell på om du kjører VGA eller DVI. Tekst derimot er _mye_ skarpere over DVI/HDMI.

Lenke til kommentar
Som jeg spurte over: Er dere fornøyd med bildet til DVD/Analog TV, og er det noget flimring, etterslep o.l. å spore?

9207275[/snapback]

 

Jeg er veldig fornøyd med dvd, analog tv kan jeg se litt støy (prikker e.l), men synes fortsatt det er bra, tror det har noe med signalet mitt og gjøre siden tv2,tvn,nrk og tv3 er mye bedre enn div. andre kanaler. jeg så litt fra norway cup på tv'n ista og merka ikke noe etterslep.

 

jeg fikk tv'n i dag så har ikke fått stilt den inn perfekt enda, kan hende jeg blir mer fornøy med analog tv når jeg finner riktige innstillinger.. Noen som har noen bra for en kjellerstue som er rimelig mørk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...