Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Eg ser at dere skryter mykje av denne Tatungen, men kva samenliger dere denne skjermen med? Kan den sammenligne med TV til 10.000 feks? Kor store krav har dere? Eg er ute etter ein billig skjerm som kan kjøre godt på vanlig tv og bør ikkje sjå ut som rusisk tv sending.

9214465[/snapback]

Du vil få mye bedre TV til 10.000. Den viser bra bilde, men det må mye knoting til for og få et bra bilde, innstillingene som er når du får TV-en er ikke bra. Den er god på HD-signaler, meget god, og det er det eneste jeg har prøvd også. Men du kan som sagt få mye bedre om du går opp i pris.

9214586[/snapback]

Korleis er den på spill da? xbox 360, ps2, wii?

9214710[/snapback]

Koblet brutterns Xbox360 opp mot TVen via component, og det ble riktig bra. Har også tilkoblet HTPCen min via VGA, og det blir riktig gode bilder. Krever dog at man stiller litt på bildet, da den er veldig lyssterk og har noe kraftig rødskjær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sweet, jeg tenker på å henge den opp på veggen jeg også, da TV-bordet jeg skal kjøpe blir for lavt.

9214471[/snapback]

Hvor høyt skal du henge den? Har hørt at man ikke skal sette den for høyt. 50-100 cm over gulvet skal være bra har jeg hørt. Dette fordi øyets hvilestilling er ikke rett frem, men noen grader nedover.

Lenke til kommentar
Koblet brutterns Xbox360 opp mot TVen via component, og det ble riktig bra. Har også tilkoblet HTPCen min via VGA, og det blir riktig gode bilder. Krever dog at man stiller litt på bildet, da den er veldig lyssterk og har noe kraftig rødskjær.

9214737[/snapback]

Hvordan fikk du bort det rødskjæret, hvilke innstillinger har du?

Lenke til kommentar
Sweet, jeg tenker på å henge den opp på veggen jeg også, da TV-bordet jeg skal kjøpe blir for lavt.

9214471[/snapback]

Hvor høyt skal du henge den? Har hørt at man ikke skal sette den for høyt. 50-100 cm over gulvet skal være bra har jeg hørt. Dette fordi øyets hvilestilling er ikke rett frem, men noen grader nedover.

9214757[/snapback]

 

Ah, det har jeg ikke tenkt over. Kanskje jeg skal la den stå å spare et par kroner da. Grunnet til at jeg ville ha den høyere enn 45 cm som er borets høyde, er Wii kontrollen som fungerer best med en litt høyere TV. Men vi får se.

 

edit: Hvordan er PS3 med denne TVen?

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Koblet brutterns Xbox360 opp mot TVen via component, og det ble riktig bra. Har også tilkoblet HTPCen min via VGA, og det blir riktig gode bilder. Krever dog at man stiller litt på bildet, da den er veldig lyssterk og har noe kraftig rødskjær.

9214737[/snapback]

Hvordan fikk du bort det rødskjæret, hvilke innstillinger har du?

9214888[/snapback]

Tror ikke det er noe poeng i å liste opp innstillingene mine her fordi jeg ikke har tatt meg tid til å stille den ordentlig inn. Fargeinstillingene gjør du ved å gå inn på Meny -> Forinnstillinger -> Fargemodus -> Bruker. Da dukker innstillingene for de tre primærfargene opp litt lengre ned på menylista. Du burde ha et bilde i bakgrunnen som har f.eks. fire-fem vertikale striper. Den første bør være helt hvit, neste 25 % svart, 50 % svart osv. Da ser du lett om du har et rødskjær eller et skjær av en av de andre to fargene. Har du tilkoblet med PC med Windows MCE så finnes det en grei guide for å stille inn TVen.

Lenke til kommentar
Har du tilkoblet med PC med Windows MCE så finnes det en grei guide for å stille inn TVen.

 

hvor finner jeg dette programmet:D?

9215402[/snapback]

Nå sitter jeg ikke akkurat foran HTPCen, men det skal være ganske enkelt å finne. Ligger under instillinger i selve MediaCenter-delen. Veileder/guide for oppsett av mediacenter eller oppsett av TV. Du finner det om du titter. :)

Lenke til kommentar
Sweet, jeg tenker på å henge den opp på veggen jeg også, da TV-bordet jeg skal kjøpe blir for lavt.

9214471[/snapback]

Hvor høyt skal du henge den? Har hørt at man ikke skal sette den for høyt. 50-100 cm over gulvet skal være bra har jeg hørt. Dette fordi øyets hvilestilling er ikke rett frem, men noen grader nedover.

9214757[/snapback]

Kommer vel an på hvordan du sitter med hodet. Rett opp og ned eller hvilende bakover på sofaen/stolen. ;) Før har jeg av og til irritert meg over å ikke kunne lene meg bakover i stolen uten å anstrenge meg for å se på skjermen. Nå er det ikke noe problem..

Lenke til kommentar
Beklagar om eg har gått glipp av dette tidlegare i tråden.

 

Men eg lurte på korleis det å sjå fotball på analoge signal vert.

Eg er ikkje så inne i teknologien endå, men kan "analog fotball" (jaja..) seiast å vera ein av dei største "utfordringane" til ein LCD-skjerm? Tenkjer at det vert mykje smått og desse små skal røre seg fort og så vidare.

9206479[/snapback]

 

 

Bump it.

Lenke til kommentar
Beklagar om eg har gått glipp av dette tidlegare i tråden.

 

Men eg lurte på korleis det å sjå fotball på analoge signal vert.

Eg er ikkje så inne i teknologien endå, men kan "analog fotball" (jaja..) seiast å vera ein av dei største "utfordringane" til ein LCD-skjerm? Tenkjer at det vert mykje smått og desse små skal røre seg fort og så vidare.

9206479[/snapback]

 

 

Bump it.

9227220[/snapback]

Dersom du ikke har gode singaler kan du nok bli skuffet. Jeg har sett litt fotball på denne TVen, og jeg syntes ikke det var verst. Merket lite til etterslep, men dersom du er kresen kan du kanskje merke det på harde skudd. Du skal da riktig nok se nøye etter, og du skal være mer kresen enn gjennomsnittet. Har sett andre LCD-TVer som er *langt* dårligere enn denne. Vil nesten anbefale deg å ta opp en kamp på DVD, og så ta den med til en butikk som har denne for å se med egne øyne. Fra meg får den i alle fall godkjent.

Lenke til kommentar
Jeg kan avkrefte et hvert rykte rundt dette og si at fotballkamp på denne tven, men analoge signaler vel og merke, er helt ubruklig. Det samme med Tour de France. I 720p derimot tror jeg det skal bli ganske bra, men det spiller vel mindre rolle for de fleste enda.

9227712[/snapback]

720p er selvfølgelig bra, men bare man går til anskaffelse av en vanlig digitaldekoder så er det det vanvittig mye bedre enn med en vanlig analog TV-kabel. Vil uansett aldri anbefale noen å kjøpe en LCD-TV til bruk på analoge sendinger. Enten så ser man da lite på TV, eller så skaffer man seg en digitaldekoder.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...