Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Jeg kjører følgende innstillinger når det er lyst ute eller med masse lamper på i stua:

 

Bakbelysning: 45

Kontrast: 45

Lyshet: 35

Farge: 35

Skarphet: 0

Støyreduksjon: AV

 

 

Og disse når jeg skal se film når rommet er mørkt:

 

Bakbelysning: 30

Kontrast: 45

Lyshet: 30

Farge: 35

Skarphet: 0

Støyreduksjon: AV

 

Edit:

 

Kan også legge til at jeg bruker fargemodusen varm.

Endret av jobra1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har brukt V32MCHK og får full pixelmapping både over VGA og DVI->HDMI.

 

I begge tilfeller kjører jeg 1360 x 768.

 

Når jeg kjørte over HDMI brukte jeg en pc med integrert GeForce 6150 og DVI-utgang +  DVI til HDMI-kabel. Fungerte flott, men nvidia-driveren var feil satt opp. Selv om jeg valgte 1360 x768 som oppløsning måtte jeg justere litt i nvidia-programmet.

 

Husker ikke hva jeg gjorde, er en stund siden, og får heller ikke sjekket siden jeg for tiden kjører over VGA fra en annen PC.

 

Bilder, DVD, video osv ser man ikke forskjell på om du kjører VGA eller DVI. Tekst derimot er _mye_ skarpere over DVI/HDMI.

9207240[/snapback]

 

Står det inne på tven i menyen at han kjører på 1360x768 på dvi ?

Han tulla med det lenge nå med powerstrip og heile pakka uten å få det til :thumbdown:

Lenke til kommentar
Den høyeste oppløsningen jeg klarer å kjøre gjennom DVI er 1280x720.

Også må jeg bruke en 1232x692 desktop oppløsning for at bildet skal passe tv-skjermen.

 

Hvordan får dere 1360x768 oppløsning?

9207830[/snapback]

 

jeg får det lett med vga. det eneste jeg sliter med er hvis jeg kobler den bærbare til så får jeg ikke tv'n som primær skjerm. da får jeg en feilmelding om at vga er feil eller noe:S

Lenke til kommentar

Har sett to HD filmer på tven no og eg må sei at eg er mektig imponert.

Spessielt av Shawshank Redemption, syntes overaskende nok at det ver bedre bildekvalitet enn på mye nyere 300. Nå var desse riktignok rip'er så har nok noe med det å gjøre.

 

Tven her også imponert på analoge signaler, eg var litt rundt omkring på store el-varehus og sammanlikna bilde, eg vil nesten si at denne Tatungen er noko av det beste eg har sett, og eg gir han dårlige analoge luft signaler.

Lenke til kommentar
hvordan er det med lyd og sånt hvis du skal bruke pc høyttalere eller surround anlegg?? har hørt det er dprlig med tilkoblingsmuligheter med lyd på tven men d skal vel være mulig i hvert fall å ha surroung gjennom scart eller hdmi.....

9213066[/snapback]

 

jeg kjører 5.1 gjennom scart, fungerer veldig bra både til tv og pc.

Lenke til kommentar
Kan folk fortelle meg hvordan jeg får vekk den irriterende autostartmenyen uten og ha antennekabel? Eneste jeg har mulighet for å koble i TV-en er HDMI og VGA.

9210400[/snapback]

 

Du bruker dekoder forstår jeg!?

 

Koble TV direkte fra kabel eller antenne. Søk etter en kanal. Sett deretter TV tilbake til dekoder.

 

Tatung Nordic, Tom

Lenke til kommentar
Kan folk fortelle meg hvordan jeg får vekk den irriterende autostartmenyen uten og ha antennekabel? Eneste jeg har mulighet for å koble i TV-en er HDMI og VGA.

9210400[/snapback]

 

Du bruker dekoder forstår jeg!?

 

Koble TV direkte fra kabel eller antenne. Søk etter en kanal. Sett deretter TV tilbake til dekoder.

 

Tatung Nordic, Tom

9213482[/snapback]

Hvis du ser i posten min ser du at jeg ikke har noe antenne-kabel og koble i. Eneste jeg har mulighet for å koble i tv-en er hdmi og vga.

Lenke til kommentar

Her er noen bilder av min Tatung. Den ble kjøpt på Netshop.no. Har nå hatt den i snart en mnd. og stort sett fornøyd.

 

tatung1.jpg

En grunn til at jeg kjøpte meg flat-TV og veggoppheng var å få TV'en opp og utenfor rekkevidde til min sønn (så lenge det varer da) :p

 

tatung2.jpg

DVD og Video-spiller over TV. Ikke det mest praktiske (eller estetiske) stedet men det fungerer greit.

 

tatung3.jpg

Opphenget kosta litt under halvparten av det TV'en kosta. Det er en Vogels VFW 432 Hyllen til Video/DVD er Vogels TVA 2046 De ble begge kjøpt på Deal.no.

 

Det som er artig med denne armen er...

 

tatung4.jpg

Jeg kan se på TV mens jeg vasker opp eller lager mat

 

og..

 

tatung5.jpg

Jeg kan bruke den som en sekundær skjerm til PC'en :whistle:

 

DVD'en er koblet via komponent og madammen og jeg har sett igjennom begge StarWars triologiene og er så langt fornøyd med bildet. Lyden er litt så som så, helt ok fra TV'en, men jeg har ikke noe ekstra lyd (ennå) og siden vi har småbarn og naboer, så kan vi ikke skru opp volumet for mye heller.. :hrm:

 

Armen til veggfestet er litt tregt å flytte på. Men sålangt går det greit og jeg har sluttet å være nervøs for å ødelegge noe hvergang jeg skal justere TV'en.

 

Jeg har dårlig antenne så bildene fra det analoge bakkenettet er så som så. Som sagt, bilde fra DVD er upåklagelig (etter fininstilling av TV'en)

 

Angrer ikke på kjøpet! :thumbup:

Lenke til kommentar
Eg ser at dere skryter mykje av denne Tatungen, men kva samenliger dere denne skjermen med? Kan den sammenligne med TV til 10.000 feks? Kor store krav har dere? Eg er ute etter ein billig skjerm som kan kjøre godt på vanlig tv og bør ikkje sjå ut som rusisk tv sending.

9214465[/snapback]

Du vil få mye bedre TV til 10.000. Den viser bra bilde, men det må mye knoting til for og få et bra bilde, innstillingene som er når du får TV-en er ikke bra. Den er god på HD-signaler, meget god, og det er det eneste jeg har prøvd også. Men du kan som sagt få mye bedre om du går opp i pris.

Lenke til kommentar
Eg ser at dere skryter mykje av denne Tatungen, men kva samenliger dere denne skjermen med? Kan den sammenligne med TV til 10.000 feks? Kor store krav har dere? Eg er ute etter ein billig skjerm som kan kjøre godt på vanlig tv og bør ikkje sjå ut som rusisk tv sending.

9214465[/snapback]

Du vil få mye bedre TV til 10.000. Den viser bra bilde, men det må mye knoting til for og få et bra bilde, innstillingene som er når du får TV-en er ikke bra. Den er god på HD-signaler, meget god, og det er det eneste jeg har prøvd også. Men du kan som sagt få mye bedre om du går opp i pris.

9214586[/snapback]

Korleis er den på spill da? xbox 360, ps2, wii?

Lenke til kommentar
Kan folk fortelle meg hvordan jeg får vekk den irriterende autostartmenyen uten og ha antennekabel? Eneste jeg har mulighet for å koble i TV-en er HDMI og VGA.

9210400[/snapback]

 

Du bruker dekoder forstår jeg!?

 

Koble TV direkte fra kabel eller antenne. Søk etter en kanal. Sett deretter TV tilbake til dekoder.

 

Tatung Nordic, Tom

9213482[/snapback]

Hvis du ser i posten min ser du at jeg ikke har noe antenne-kabel og koble i. Eneste jeg har mulighet for å koble i tv-en er hdmi og vga.

9213829[/snapback]

Du får ikke fjernet den uten å ha søkt etter kanaler. Se om du kan få lånt en bordantenne eller bare en stump med antenne ledning..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...