Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Det er høst og på tide med nye modeller fra Tatung, og det kan se ut til å være en ny "Tatung 32" til 5000" med nytt lCD-panel på vei, V32MAAK. Ser dønn lik ut som V32MCAK, men igjen er det litt bedre kontrast (1:1500 reell, 1:6000 dynamisk). Responstida er også litt bedre, 6,5ms. Mulig noe lavere strømforbruk også, ellers ser den lik ut i spesifikasjoner og utseende.

http://www.tatung.eu/product_tv_detail@ID=8_en.php

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er høst og på tide med nye modeller fra Tatung, og det kan se ut til å være en ny "Tatung 32" til 5000"

Ser Amentio og NetShop allerede har lagt ut MAAK for salg til hhv 4156,- og 4150,- (uten å ha dem lager ennå, riktignok). Hvis dette ikke er et rent introduksjonstilbud, så kan kanskje tråden døpes om til "Tatung 32" til 4000"...

Lenke til kommentar
Haha.. Og eg som akkurat har kjøpt meg den gamle versjonen. Jaja, den dekker i alle fall mitt behov :)

Ja, det er så vidt jeg kan se ikke akkurat noen revolusjonerende endringer, så det er sikkert like greit å kjøpe MCAK mens den finnes til den prisen den har nå, som å vente på MAAK og attpåtil betale mer for den.

Lenke til kommentar

Kommer helt klart til å kjøpe den nyste Tatungen. Ringer Amentio i morgen og spør når de får den inn :)

Kan noen gi link fra Netshop? Klarer ikke å finne Tatungen der.

 

 

Edit: Andre enn meg som har lagt merke til at Amentio har skrevet feil?

 

Amentio:

Screen Size 32"

Aspect Ratio 16:9

Brightness 500 cd/m2

Contrast Ratio 1200:1 (6000:1)

Resolution 1366 x 768

Response Time 8 ms

Viewing Angle 178/178

HD Ready Yes

Full HD No

Color System PAL / SECAM

LCD 100Hz No

 

 

Tatung.eu:

Screen Size 32"

Aspect Ratio 16:9

Brightness 500 cd/m2

Contrast Ratio 1500:1 (6000:1)

Resolution 1366 x 768

Response Time 6.5 ms

Viewing Angle 178/178

HD Ready Yes

Full HD No

Color System PAL / SECAM

LCD 100Hz No

 

Ser ut som de bare tok specs fra forrige versjon.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
Ser Amentio og NetShop allerede har lagt ut MAAK for salg til hhv 4156,- og 4150,- (uten å ha dem lager ennå, riktignok). Hvis dette ikke er et rent introduksjonstilbud, så kan kanskje tråden døpes om til "Tatung 32" til 4000"...

Da MCAK kom var også Amentio veldig billig mens de ikke hadde den på lager - bli ikke overasket om prisen krabber opp mot 5000 når de har fått inn noen bestillinger.

Lenke til kommentar
Kommer helt klart til å kjøpe den nyste Tatungen. Ringer Amentio i morgen og spør når de får den inn :)

Kan noen gi link fra Netshop? Klarer ikke å finne Tatungen der.

Da MCAK kom var også Amentio veldig billig mens de ikke hadde den på lager - bli ikke overasket om prisen krabber opp mot 5000 når de har fått inn noen bestillinger.

Og nå har Amentio satt prisen ned ytterligere til 3995,-. Litt morsomt er det jo at det synes som grossistpris også har fulgt med inn i spesifikasjonene (2630,-)...

Netshop holder sin pris uendret på 4150,-.

Ser ut som Amentio har rettet opp speken sin, mens NetShop nok går på en blemme når de antyder at MAAK har PIP.

 

Er ikke spesielt sorry over nettopp å ha brukt tre og en halv tusing på MCAK - den er rett og slett verdt pengene og vel så det. Man kan alltids vente på at noe nytt skal dukke opp - det vil det gjøre, og så kan man fortsette å vente på neste nyhet før man bestemmer seg... Trives helt ypperlig med MACK'n, jeg - og ønsker at alle som velger MAAK blir like fornøyde! :thumbup:

 

Edit: korrigert pris.

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
Er ikke spesielt sorry over nettopp å ha brukt tre og en halv tusing på MCAK - den er rett og slett verdt pengene og vel så det. Man kan alltids vente på at noe nytt skal dukke opp - det vil det gjøre,

Amen.

 

Jeg er spent på om det neste som dukker opp blir MAAK med digital tuner som støtter MPEG4 og Conax...

Lenke til kommentar

mulig jeg slenger inn et spørsmål som allerede er besvart, men er ikke 1500:1 som er kontrastnivået på den nyte Tatung-tven noe lavt?

 

Jeg tenker opp i mot denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351137 (koster 500 mer) den har 15000:1 - utgjør ikke det en vesentlig forskjell?

 

Tatung frister veldig ift. Lommeboka, men er det verd det å gå opp 500kr i pris så gjør jeg det.

Lenke til kommentar
mulig jeg slenger inn et spørsmål som allerede er besvart, men er ikke 1500:1 som er kontrastnivået på den nyte Tatung-tven noe lavt?

MAAK har reellkontrast 1500:1, og dynamisk 6000:1. Det er et lavere tall enn 15000:1, og ser kanskje ikke så fint ut i reklamen. Men gir det dårligere bilde?

 

Jeg har MCAK, med reell kontrast 1200:1. Hva den dynamiske er, interesserer meg ikke, da jeg svart er tilnærmet svart og mye svartere enn på kino, og hvitt ser hvitt ut. Jeg ser aldri på TV med "dynamisk"-modusen på, unntatt når sola flommer inn i stua, i normalt innelys blir det for sterk kontrast og slitsomt å se på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fått meg en sånn her Tatung-TV nå, og må si meg fornøyd med den, utenom to ting, og den ene er, som egentlig ikke er så farlig da, at det kommer en merkelig lyd fra den når jeg skrur den av og på. Og den andre tingen er, er at det virker som om signalet fall ut når jeg spiller PS3 via HDMI, altså, at skjermen blir blå i et par sekunder, mens jeg spiller. Noe som er irriterende i lengden.

 

Flere som har erfart det samme, og vet hva jeg kan gjøre for å evt. fikse det?

Lenke til kommentar
Har et spørsmål, er tatungen god til å se vanlige tv programmer med? Min samsung 32" 6 serie er ikke det, så vurderer å benytte meg av angreretten, og bruke noe av pengene på en ps3 istedenfor.

Dersom du med "vanlige" mener analoge kabel-TV-signaler (eller analogt bakkenett der det fortsatt finnes), så kommmer det an på signalkvaliteten der du bor, og hvor kresen du er.

 

For et halvt år siden, før jeg fikk meg digital-dekoder, ville jeg svart at Tatung har en en bra analog mottaker, som gjør det beste ut av dårlige signaler. Men etter at jeg fikk digitalboksen og har DVD-kvalitet på TV-sendinger, synes jeg de analoge TV-bildene er elendige, samenliknet med hva jeg er vant med nå.

 

Basert på erfaringene med min gamle Samsung 20" bilderørs-TV og Samsung LCD-TV-er jeg har sett hos andre, selv billige tre år gamle S-serie-modeller, har Samsung i likhet med Tatung helt greie analoge tunere. Bruker du angretten og bytter til Tatung kan du kanskje få noen penger til overs, men hvis du er kresen på TV-bildet, bør du kanskje bruke pengene på digital dekoder og abonnement, uansett hvilken LCD-TV du velger.

Lenke til kommentar

Har hd dekoder fra canal digital, men det er likevel store firkanter på skjermen når jeg ser sport blant annet. Veldig irriterende da jeg ser det meste av sport, fikk opplyst av en annen her på forumet for en stund siden at tv-en ikke var den beste til og nedskalere oppløsningen(husker ikke helt hva han sa, kan hende det ikke er riktig det jeg sier nå men) og at det kunne være feilen, så har litt lyst å bytte tv, men har sendt en mail til stdet der jeg kjøpte den og samsung for å høre om det kan være feil på tv-en, så vi får se....

Lenke til kommentar
Har hd dekoder fra canal digital, men det er likevel store firkanter på skjermen

OK, Det kan være en "kjent feil" på Samsung som ikke Tatung V32MCAK (og sannsynligvis ikke V32MAAK) er rammet av, de har ikke for mye fancy prosessering. Samsungs bildeforbedringsprogram DNIe eller hva det nå heter kan i enkelte tilfeller lage artifakter. Og på noen modeller lar den seg ikke skru av, men forsøk i menyene dine om du kan skru av noe bildebehandling. Les om dette i en test fra i fjor, jeg vet ikke om det gjelder din TV.

 

Edit: Feilen kan sikkert ligge i dekoderen og/eller i sendingene også. Da vil det ikke hjelpe å bytte TV. Men du har kanskje sett samme type sendinger med samme boks og en annen TV før du fikk Samsungen, slik at det er sannsynlig at problemet ligger i TV-en, og ikke i dekoder eller sending?

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...