Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Fikk meg en liten støkk nå nettopp. Jeg har MCHK-modellen, og da jeg slo på for å spille PS3 via HDMI flimret og rullet bildet. Restart av PS3 hjalp ikke, og flimringen lot til å være der på dv-modusen også. Jeg var på vei til å feilsøke mer da jeg simpelthen kuttet strømmen i noen sekunder. Det hjalp, nå er bildet fint igjen. Men er dette et dårlig tegn? Har noen opplevd det samme for så å miste TV-en fullstendig noe etterpå?

Lenke til kommentar

Dette har skjedd med min også ett par ganger, og tven fungerer helt fint i dag :)

Hos meg bruker det å skje om jeg skrur på xboxen samtidig som jeg driver å bytter til 16:9 visning på tven, for om tven står på auto så tror tven noen ganger at det er 4:3 signal og noen ganger setter den på teit panorama visning

 

Edit: jeg har MCAK og ikke MCHK

Endret av Smeltelim
Lenke til kommentar
Disse TV-ene gjør litt rare ting av og til, men kommer sterkt tilbake. Tatung har sjel. Litt som Alfa Romeo.

Tja, når det gjelder driftsikkerhet og gjøre rare ting som må løses med omstart, synes jeg ikke Tatungen er noe verre enn de fleste PC-er jeg har brukt. Eller Macintosher. Heller bedre.

 

Nå har jeg også funnet ut hvorfor volumkontrollen av og til henger seg opp: Det ser ut til at dersom den er innstilt på en svak analog kanal slik at den veksler mellom MONO og STEREO, eller en ekstern kilde hvor TV-en ikke registrerer en stabil lydkilde, ja da virker ikke volumkontrollen. Løsningen er å bytte kanal eller kilde til et sted lyden er helt OK, justere lyden.

 

Men det mest underlige med disse TV-ene nå, er at det ser ut til at de ikke lenger selges. Med unntak av noen restevarer, er de gått ut fra sortimentet til Datakjeden og de fleste nettbutikker. Er de trukket fra markedet mens Tatung og General Electric planlegger lanseringen av General Display?

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Kanskje ikke så lett å slå seg opp som selvstendig merke i disse tider, da er det en tanke å kjøpe seg inn i et sikkert hardt rammet amerikansk selskap. Det kunne ikke falle meg inn å kjøpe et fjernsyn med GE-logoen på, så de bør gjøre en god jobb med å distansere seg fra kjerring-imaget.

Lenke til kommentar

Det du ser der er oppløsninga PS#-en sender fra seg, og det er 720p i perfekt 16:9-forhold. Samme format som RiksTV-boksen min sender når jeg velger 720p. Og et av mange formater denne TV-en (og mange andre TV-er) klarer fint å skalere til LCD-panelet sitt på 1366*768 piksler. 1366*768 er et skikkelig pussig format som sannsynligvis ingen spillkonsoller eller dekodere sender fra seg - jeg aner ikke hvorfor TV-produsentene har valgt dette...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har MCAK 32 tommer. Får ikke noe bilde over HDMI med PS3. Den finner frem til en oppløsning når jeg skrur på ps3'en (720x567), men skjermen forblir helt svart. Er det noe man kan gjøre med dette eller er det bare en feil? Er det en bestemt rekkefølge man må gjøre ting i. Bildet blir jo helt forjævelig elendig med analoge signaler..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På høyere oppløsninger på xbox 360 (720p og 1080i), så har det skjedd noe rart med TVen. Etter ca et minutt så begynner bildet å "rulle". Steder der det er klar fargeforskjell som f. eks hvit skrift på svart bakgrunn, så ser det ut som det renner vann. Dvs bildet er ikke rolig selv om det skal være det. Noen som har opplevd det samme? Nå har jeg hatt min v32 mcgi en god stund nå da men...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bestilte meg en V32MAAK før helgen, men fikk ved en feiltakelse tilsendt en V32MCAK. Jeg aksepterte det mot reduksjon i prisen. 2800 ,- er vel en grei pris for en ny MCAK? Har lest litt tidligere om at digital tilkobling fra PC til TV har vært litt trøblete med denne TV'en, men hadde selv ingen problemer med dette via DVI-HDMI-kabel. Er dette noe de har rettet opp fra tidligere? Noen som vet hvordan MAAK funker opp mot dette og 1:1 pixelmapping?

Endret av mrbravo
Lenke til kommentar

MrBravo: Hvor fikk du tak i den TV-en? Jeg trodde ikke det var noen som førte dem eller hadde dem på lager lenger? Det kan vel i grunn se ut som at Tatung har trukket seg fra markedet, og skal relansere seg, først i USA, seinere på verdensbasis, under navnet General Electric.

 

Men 2800 for en MCAK, eller en MCAK for 2800kr, bør være greit nok. Jeg var en av dem som kjøpte MCAK for 4995kr før jul i 2007, og mente den gang at jeg hadde fått en kjempebra TV i forhold til prisen. Sammenliknet med dagens TV-er til 5000kr har den riktignok litt svak kontrast, slik at man har vansker med å få alle nyansene i hvitt/lysegrått og svart/mørkegrått samtidig, men det er ikke så plagsomt at jeg regner med å bytte ut min på mange år ennå.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte gjennom Euro-Tec. Tror egentlig ikke at de fører MCAK heller, men den ble sendt feil for MAAK'en jeg egentlig bestilte. Sikkert noen rester som har lurt seg inn på lageret deres. MAAK'en skal jo ha et litt bedre panel som er mer konkurransedyktig mot nyere skjermer i samme prisklasse. Har ikke fått sett på MAAK'en noe sted enda, men må si at jeg er særdeles fornøyd med MCAK sålangt. Mer enn godt nok bilde og enkel i bruk, både til vanlig tv-titting (analogt) og tilkobling til PC. Skal sies at jeg kommer fra en billig ti år gammel 25" CRT-skjerm ;)

 

Jeg synes ikke jeg kan forvente noe mer til den prisen heller. Har tross alt omtrent ikke funnet billigere 26"-ere. :)

Håper bare ikke MAAK'en er mer enn 500 kr bedre, og at jeg dermed ikke har gjort et dumt valg ved å ta MCAK'en.

Egentlig i den forbindelsen at jeg lurte på om noen visste mer om forskjellene mellom dem og om det er gjort endringer på software på MCAK'ene som finnes på markedet i dag.

 

Takk for svar forresten :)

Lenke til kommentar

Forskjellen på den V32MAAK-ET1 og MCAK som var i salg i Norge er så vidt jeg kan se kun selve panelet. Hvis det er noen softwareforskjeller, er de så så små at de ikke har brydd seg med å markedsføre dem.

 

Derimot har det vært vist en protoyp på nok en TV med nøyaktig samme design og ennå bedre kontrast, og ikke minst mye lavere strømforbruk, V32MAAK-ET2 på bransjemesser. Den hadde vært kjekt å ha, men jeg mistenker den aldri kom verken i salg eller vanlig produksjon.

 

Både MCAK og MAAK er begge i praksis utgått fra markedet. De få TV-ene som Euro-Tec har til 2990 er muligens de eneste 32" Tatung på markedet nå, og det virker som de er litt forvirret på om det er MCAK eller MAAK de selger. Vet du om de har begge, eller er alle sju eksemplarene MCAK lik den du har fått tak i, slik at det uansett ikke nytter å bytte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...