Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

...(Tatung er en av verdens største leverandører LCD-paneler til andre merker, og produserer også hele skjermer for andre, Jeg er 99% sikker på de har laget Dell-PC-skjermen jeg har på kontoret.)...

Det er nok Sharp som er verdens største leverandør av LCD-panaler og produsere endel skjermer til andre også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenker jeg skal selge min Tatung nå, få litt bedre råd til nye spillmaskinen, synes dere 3000 med veggfeste inkludert høres ille ut?

 

er ikke sikker på hvor mye folk vil være villige til å betale.

 

Syns ærlig talt det hørtes litt mye ut, nå som tatungen er så billig, og den der andre (seco?) til 3k har kommet ut.

Lenke til kommentar

Jeg bruker som en tommelfingerregel at når man selger noe brukt, uansett om det er TV, sykkel eller skøyter, kan man maks kreve halvparten av det man selv ga. Dersom man skal selge en brukt Tatung V32MCAK, f.eks, kjøpt for 5000 for et år siden, havner man da på maks 2500. Men, siden den har vært solgt ned mot 3000 ny i det siste, er selv det i meste laget. Selv med veggfeste, som kjøperen kanskje ikke engang er interessert i, og veggfester som holder en 20kg 32" TV kan man få til 300 kr. Og nye bede TV-er er kommet på markedet til hyggelige priser. Flat-TV-er har falt bra mye i pris det siste året. Toppen 2000 kr, dersom man i det hele tatt finner en interessert kjøper, vil jeg si. Så, det mest økonomiske man kan gjøre er å beholde TV-en selv så lenge man er fornøyd med den, og ikke bruke penger på en ny TV.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det mulig å i praksis bruke denne skjermen som erstatning for vanlig PC-monitor? Altså kan man drive med tekstbehandling, regneark og surfe på nettsider med liten skrift i flere timer uten at det er plagsomt uskarpt?

 

Jeg vet at en slik billig-TV naturligvis ikke er jamførbar med en sylskarp PC-monitor. Men er det direkte dårlig eller er det greit nok?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tatung V32MAAK er en av superkjøpvarene Datakjeden, pris 3333 kr, se annonsen øverst på denne siden eller http://www.datakjeden.no/webshop/PartDetail.aspx?q=p:2129886

 

Merkelig nok ser det ut til at den er bestillingsvare samtidig som det er 100+ på lager - er dette bare en måte å si at dette er et reint webtibud som ikke kan kjøpes i de fysiske butikkene, eller er det uvisst når de kan levere? I tillegg oppgir de responstida og kontrasten for V32MCAK, selv om annonsen klart sier V32MAAK. Bildet er også feil. Kløner. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Detta e kanskje litt off-topic men klare ikkje heilt å finna et svar på det eg leite ette noe sted.

Eg har ein Tatung 32" MCAK som av og til begynne å flimra i lengre periodar, gjerna i flere timar, detta har skjedd 3 ganger på et år. Noen som har hatt samma problemet eller vet hva en bør gjør?

Lenke til kommentar

Ja, jeg har opplevd flimring kanskje tre-fire ganger på det året jeg har hatt den. Det har gjerne hatt sammenheng med litt kreativ bruk av knappene på fjernkontrollen, programvaren i TV-en blir forvirra/overbelasta?

 

Uansett: Løsningen har vært å dra ut kontakten og la TV-en være helt avskrudd en stund, og så starte opp i gjen etter noen få minutter. Omtrent som omstart på en PC.

 

PS: Jeg fikk sånn flimring igjen like etter jeg hadde skrevet dette. Det ble utløst av at jeg testet ut en ny Logitech fjernkontroll. Ja, det hjalp å dra ut strømpluggen til TV-en.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Tatung V32MCAK (eller beslektede modeller) sammen med Logitech Harmony fjernkontroll? (Jeg har modell 555, men det skal vel ikke bety så mye for programmeringen, den gjøres uansett i Logitech Harmony Remote software. Jeg har versjon 7.5.0.)

 

Jeg har et problem i forbindelse med Tatung-TV-en og denne fjernkontrollen, og det er å få den til å velge rett inngang på TV-en ved aktiviteten "se på TV". Aktiviteten skal skru på TV, Riks-TV-dekoder og velge inngang HDMI2 på TV. Problemet er at TV da bytter fra HDMI2 (som var inngangen som ble brukt sist) til PC, og skrur seg av fordi det ikke er noen signal på VGA-inngangen. Noen som har erfaring med dette og vet en løsning?

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Jeg har samme problem og prøvd mye forskjellig for å få det til, Logitech programmet har ikke inne riktig funksjon for inputs på denne tven. Det går ann å ringe til Logitech så kan de legge inn riktige funksjoner, men har aldri orket å tatt meg tid til dette og har blitt vant med at det ikke fungerer helt som det skal. Bruker analogt tv signal på den og da bytter den jo bare fra TV til TV når jeg skrur den på.

 

Du er velkommen til å ringe de så det blir riktig, da oppdaterer de det i databasen sin, og jeg kan få det riktig hos meg også :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg skulle gjerne også likt å vite mer om V32MAAK. Så vidt jeg kan se av spesifikasjonene på den og V32MCAK er de helt like når det gjelder kabinett, tilkoblinger og funksjoner, sannsynligvis ingen nevneverdig forskjell på software, kun selve LCD-panelet er nytt med bedre kontrast og respons. Som forsåvidt er en viktig oppgradering.

 

Jeg var også innom tre Datakjedebutikker i desember for å se etter den nye, men de var ikke utsolgt for den gamle, det var den de hadde i butikken. Og den TV-en ser jeg hjemme hver dag.

 

Aftenposten som har vært ivrige på å teste Tatung, har så vidt jeg ser ikke brydd seg om V32MAAK. Den har kanskje for lite nytt å by på til å ha nyhetens interesse. Og selv om den fortsatt skulle være best til sin pris, har prisene generelt falt så mye at det ikke er langt opp i pris til andre TV-er som f.eks. LG3000. Eller billigmodellene fra Samsung, Philips etc som har mer kjente navn, uten at de nødvendigvis er bedre.

 

Tatung har havna litt i ei bakevje. De trenger å komme med noe nytt som f.eks. Norges billigste TV-er med bakkenett-tuner og laveste strømforbruk i sin størrelse og klasse, kanskje billigste fullHD 32", samt mindre oppgraderinger som modifisert design, flere HDMI-innganger, med PC-støtte (pixelmapping) etc. Eller de må satse på å igjen bli suverent billigst. Men om prisen settes under 3000 får de sannsynligvis minimal fortjeneste.

Lenke til kommentar
Tatung har havna litt i ei bakevje. De trenger å komme med noe nytt som f.eks. Norges billigste TV-er med bakkenett-tuner og laveste strømforbruk i sin størrelse og klasse, kanskje billigste fullHD 32", samt mindre oppgraderinger som modifisert design, flere HDMI-innganger, med PC-støtte (pixelmapping) etc. Eller de må satse på å igjen bli suverent billigst. Men om prisen settes under 3000 får de sannsynligvis minimal fortjeneste.

 

Sier du at oppfølgeren også har 1:1 pixelmapping, isåfall hvordan kan man se det på spesifikasjonene

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke garantere at den har pixelmapping. Men spesifikasjonene som er oppgitt for PC-inngangen på MCAK og MAAK er like. Sidene "Connectivity: PC Setting" og "PC Input Preset Timing Table" i manualen for MAAK er så vidt jeg kan se identisk med manualen som fulgte med min MCAK, så det skulle være rart om de hadde endret TV-en på det området.

 

Men du, om du skal kjøpe denne TV-en, ikke vent for lenge. Jeg har i dag sett at den har gått ut av sortimentet til mange nettbutikker som pleide å føre den. Jeg vil ikke spekulere i hva det kan bety.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at med det skjermkortet med DVI-utganger kan du bruke den øverste (lyse) kabelen her, http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=22464335

Jeg har fem meter tilsvarende kabel fra Clas med HD15M i begge ender, mellom TV-en og bærbar PC med Nvidia GeForce 8600M GS, og den gir helt greie skarpe og fine bilder uten støy eller forstyrrelser. Clas Ohlson har kabler med helt grei kvalitet, mulig noen som er superkresne ikke er enig.

 

Også trenger du en lydkabel, dersom du skal ha lyden fra PC i TV-ens høytalere. Jeg tror det er denne jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...