Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merk: men en VGA tilkobling vil man bare få lyd på tv-en med en minijack kabel. Og med s-video får man bare lyd fra en rød/hvit phono tilkobling. Og med en DVI til HDMI tilkobling av bilde, er det umulig å koble til lyd på tven.

Endret av Snerk
Lenke til kommentar

Nå har jeg alle kabler og tven har kommet (tok ett døgn fra Amentio!).

Er det bare å plugge VGA-kabelen og minijacken mellom tven og macen, stille inn at tv-bildet skal klone bildet på dataskjermen, er det noe som kan gå galt? Har hørt skrekkhistorier om skjermer som tar kvelden.

Lenke til kommentar
Merk: men en VGA tilkobling vil man bare få lyd på tv-en med en minijack kabel. Og med s-video får man bare lyd fra en rød/hvit phono tilkobling. Og med en DVI til HDMI tilkobling av bilde, er det umulig å koble til lyd på tven.

For ikke å glemme, hvis du har HDMI utgang på PC så kan du få både lyd og bilde på TV'en via HDMI inngangen på TV'en.

Jeg har Tatung 32" MCHK og Gigabyte ga-ma78gm-s2h HK og det funker fett.

Lenke til kommentar
Er denne TV'n å anbefale til studentar med liten plass, og lite budsjett? Går det an å kjøpe tv'n i butikk her i Trondheim? Eller må eg bestille?

Ja, jeg sitter på en 12 kvadrat hybel med denne TVen, og den er -perfekt- størrelse. Datakjeden i Trondheim skal selge den.

 

Når jeg spilte PS3 i går så mista TVen plutselig HDMI-signalet i et sekund før den var tilbake igjen, og det skjedde et par ganger... Håper det fikses med å bytte kabel, eller at det i verste fall er PS3en, for service på Tatung tar nok mye kortere tid enn på PS3.

Lenke til kommentar
Ja med en hdmi-hdmi kabel funker jo selfølgelig lyd.

Gitt at du har hdmi all the way da. Går jo ikke dersom du skal ha dvi til hdmi-adapter og så hdmi-kabel inn til tven. Ville vært så mye bedre om tven hadde kommet med støtte for dvi+minijack lyd-inn samtidig, eller evt også hdmi+minjack lyd-inn samtidig.

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Jeg tror tven min er halvdød nå. Jeg har bare lyd men ikke noe bilde på tv-sendinger, mens jeg har både lyd og bilde når jeg bruker den som pc-skjerm og sånn. Noen idéer om hva jeg eventuelt kan ha fått trykket på/kommet borti/hva som er galt, og hvordan jeg kan få rettet det opp?

Lenke til kommentar

Jeg har en Panasonic TX-32LX60F, og lurer på om jeg kan koble denne til PC via HDMI? Eller må jeg bruke MCAK'en. I bruksanvisningen til Panasonic-tv'en står det bl. a. "Anvend ikke TV-apparatet i en uavbrutt periode sammen med TV-spill eller PC." Og under beskrivelse av innganger står det at man ikke må koble til en PC med TTL-utgang (5 V.). Og til slutt, under beskrivelse av HDMI-inngangene står det at det ikke er "beregnet" til bruk med PC. Betyr dette at jeg KAN koble til PC'en via HDMI?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...