Gå til innhold

Nykjøpt x360, dvd-drev og bråk.


Belzebob

Anbefalte innlegg

Ingen vits i å bytte i ny, de bråker alle like mye. Selv leverte jeg min tilbake, bråket var jo helt utholdelig. Så jeg kommer aldri til å kjøpe 360 igjen uansett hvor mange bra spill som kommer til den.

 

Klarer rett og slett ikke leve med bråket den lager.

 

Så jeg blir nok nødt til å kjøpe PS3 selv om den ikke har noen spill som frister særlig. Selv har jeg aldri hatt problemer med støyen fra noen konsoll før jeg kjøpte 360 men av den fikk virkelig sjokk. Var jo helt latterlig.

 

Fatter ikke hva MS tenkte med da de godtok støyen den lager. 360 kommer ALDRI til å bli allemannseie nettopp pga støyen. Jeg kjenner til flere som har returnert og mange som aldri vil kjøpe den pga det.

 

Er absolutt fåtallet som spiller på anlegg med full lyd. 95% sikkert spiller med lyd fra TV'en og da blir støyen fra maskinen meget plagsom. De aller fleste vil aldri godta slikt bråk i stuene sine.

 

Trist, men sånn er det.

8383478[/snapback]

Bare for å spørre: Har du noen gang funnet volum-knappen på tv-en din. mistenker at den står på "mute" for tida.. :roll:

 

EDIT: leif

Endret av Comprade
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen vits i å bytte i ny, de bråker alle like mye. Selv leverte jeg min tilbake, bråket var jo helt utholdelig. Så jeg kommer aldri til å kjøpe 360 igjen uansett hvor mange bra spill som kommer til den.

 

Klarer rett og slett ikke leve med bråket den lager.

 

Så jeg blir nok nødt til å kjøpe PS3 selv om den ikke har noen spill som frister særlig. Selv har jeg aldri hatt problemer med støyen fra noen konsoll før jeg kjøpte 360 men av den fikk virkelig sjokk. Var jo helt latterlig.

 

Fatter ikke hva MS tenkte med da de godtok støyen den lager. 360 kommer ALDRI til å bli allemannseie nettopp pga støyen. Jeg kjenner til flere som har returnert og mange som aldri vil kjøpe den pga det.

 

Er absolutt fåtallet som spiller på anlegg med full lyd. 95% sikkert spiller med lyd fra TV'en og da blir støyen fra maskinen meget plagsom. De aller fleste vil aldri godta slikt bråk i stuene sine.

 

Trist, men sånn er det.

8383478[/snapback]

Bare for å spørre: Har du noen gang funnet volum-knappen på tv-en din. istenker at den står på "mute" for tida.. :roll:

8384347[/snapback]

 

Når jeg spilte med NORMAL lyd fra tv'en så kunne jeg nesten ikke høre hva som ble sagt i spillene pga bråket fra dvd drevet. Var i alle fall utrolig irriterende.

Selv med headset hørte jeg drevet godt under spilling.

 

Jeg vil ikke ha en konsoll hvor jeg er nødt til å ha lyd unormalt høyt. Ikke ville resten av familien eller naboer likt det noe særlig heller tenker jeg.

 

Og før du klager for mye på Larzen, sjekk vidoen hans hvor han demonstrerer lydnivået på 360.

 

 

At du kan leve med dette er bra for deg men du må da pokker meg skjønne at ikke alle godtar det der ? Jeg og mange andre jeg kjenner gjør i alle fall ikke det. Det er et skikkelig irritasjonsmoment.

Lenke til kommentar

Som sagt, vet jeg at 360`n bråker. derimot visste jeg ikke at PS3 bråkte så lite. Bra link, da den ga meg litt bedre oversikt.

 

Men samtidig: hvorfor ikke lage en film for å vise laste-hastigheten på de forskjellige spillene. Tror at det er en rimelig stor forskjell på det, skjø`! ;)

Endret av Comprade
Lenke til kommentar

@endresen

 

du mener den videoen der larZen stikker kameraet helt inntil DVD-drevet på xboxen? For det lydnivået er sikkert sammenlignbart med om du sitter i sofaen...

 

Når han går lenger bort så synes jeg lydnivået er greit... det er jo tross alt helt stille i rommet ellers.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Har spillt litt på min brors Xbox 360 og den eneste gangen jeg legger merke til støyen er når jeg fyrer opp et spill og da høres det godt pga det ikke spilles av noe lyd ellers. Mens jeg spiller legger jeg ikke mye merke til det. Min bror bruker ikke noe mer enn høyttalerne i LCD-TVen.

 

Har spillt igjennom Gears of War en gang (og 2 halve) og noen timer med Dead Rising.

Lenke til kommentar
ikke? det var synd. vet ikke hvor jeg hadde fått det fra, men jeg trodde det skulle blir fikset i Elite.  :(

8381755[/snapback]

Det gikk rykter om at Elite skulle bli mer stillegående for en tid tilbake, men disse har i ettertid blitt avkreftet. Jeg har lest disse selv, og var en av dem som trodde jeg endelig kunne se frem til en stillegående 360.

 

Egentlig ganske kjipt at den bråker så fælt. Dersom det bare er DVD-drevet som er problemet, så burde det jo være en enkel sak å legge inn justeringsmuligheter på maks rotasjonshastighet i menyen eller noe sånt. Noe i likhet med hastighetsjusteringene man finner i Plextools og Nero Drivespeed på PC, hvor man f.eks. kan få en 40X CDROM til å senke hastigheten til maks 8X.

 

Selv hadde jeg i så fall glatt valgt å justere ned til et lavt støynivå selv om det hadde betydd at jeg måtte ventet en god del lenger mens spillene lastet. :yes:

Lenke til kommentar
Ingen vits i å bytte i ny, de bråker alle like mye. Selv leverte jeg min tilbake, bråket var jo helt utholdelig. Så jeg kommer aldri til å kjøpe 360 igjen uansett hvor mange bra spill som kommer til den.

 

Klarer rett og slett ikke leve med bråket den lager.

 

Så jeg blir nok nødt til å kjøpe PS3 selv om den ikke har noen spill som frister særlig. Selv har jeg aldri hatt problemer med støyen fra noen konsoll før jeg kjøpte 360 men av den fikk virkelig sjokk. Var jo helt latterlig.

 

Fatter ikke hva MS tenkte med da de godtok støyen den lager. 360 kommer ALDRI til å bli allemannseie nettopp pga støyen. Jeg kjenner til flere som har returnert og mange som aldri vil kjøpe den pga det.

 

Er absolutt fåtallet som spiller på anlegg med full lyd. 95% sikkert spiller med lyd fra TV'en og da blir støyen fra maskinen meget plagsom. De aller fleste vil aldri godta slikt bråk i stuene sine.

 

Trist, men sånn er det.

8383478[/snapback]

Bare for å spørre: Har du noen gang funnet volum-knappen på tv-en din. istenker at den står på "mute" for tida.. :roll:

8384347[/snapback]

 

Når jeg spilte med NORMAL lyd fra tv'en så kunne jeg nesten ikke høre hva som ble sagt i spillene pga bråket fra dvd drevet. Var i alle fall utrolig irriterende.

Selv med headset hørte jeg drevet godt under spilling.

 

Jeg vil ikke ha en konsoll hvor jeg er nødt til å ha lyd unormalt høyt. Ikke ville resten av familien eller naboer likt det noe særlig heller tenker jeg.

 

Og før du klager for mye på Larzen, sjekk vidoen hans hvor han demonstrerer lydnivået på 360.

 

 

At du kan leve med dette er bra for deg men du må da pokker meg skjønne at ikke alle godtar det der ? Jeg og mange andre jeg kjenner gjør i alle fall ikke det. Det er et skikkelig irritasjonsmoment.

8384413[/snapback]

Herregud, må være noe galt med den 360'n på den video'n der, min lager nesten ikke lyd.. hører vifta litt, men langt fra så mye.. :ermm:
Lenke til kommentar
Du står kanskje ikke så nær 360`n heller da?

 

Pluss at rommets geometri kan ha noe med lyden å gjøre, for å gå inn på det tekniske.

8386002[/snapback]

Har 360 rett foran meg på bordet ved siden av tv'n i et passe lite rom ., jeg er fornøyd med min hvertfall :thumbup: Min er 1 måned gammel , men det skulle ikke ha noe å si.. :)

Lenke til kommentar

Ser at det er mange som er hårsåre på bråket fra 360en.. Men jeg kan si at en gjennomsnittlig 360 ikke bråker mer enn en gjennomsnittlig PC. Har fått inn litt av hvert i der jeg jobbet tidligere og noen av de morsome jobbene blir å teste lydnivået i et ellers rolig miljø.

Men det er ikke til å stikke under bordet at det er forsjellig lydnivå på enkelte 360er..

 

Et rykte var jo at spring update skulle spinne ned DVDen når den ikke var 'så mye i bruk', eller noe om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

vel litt ot men. jeg gjorde en lyd test på ps3'en min(den hadde nettopp blitt spillt på i en haltime også slått tilbake til xmb. det er en slags øyestikker lyd i bakgrunne men det er ikke ps3'en det tror jeg er kameratet d.v.s jeg hørte ikke den lyden før etter jeg sa filmen) (og jeg tror det er noe som er en smule galt med ps3'en min) til og begynne med har jeg kameraet helt inntil ps3'en også går jeg bakover på slutten er jeg ca 2 m unna.

 

 

 

testen

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
vel litt ot men. jeg gjorde en lyd test på ps3'en min(den hadde nettopp blitt spillt på i en haltime også slått tilbake til xmb. det er en slags øyestikker lyd i bakgrunne men det er ikke ps3'en  det tror jeg er kameratet d.v.s jeg hørte ikke den lyden før etter jeg sa filmen)  (og jeg tror det er noe som er en smule galt med ps3'en min)  til og begynne med har jeg kameraet helt inntil ps3'en også går jeg bakover på slutten er jeg ca 2 m unna

...og?

Lenke til kommentar
ikke? det var synd. vet ikke hvor jeg hadde fått det fra, men jeg trodde det skulle blir fikset i Elite.  :(

8381755[/snapback]

Det gikk rykter om at Elite skulle bli mer stillegående for en tid tilbake, men disse har i ettertid blitt avkreftet. Jeg har lest disse selv, og var en av dem som trodde jeg endelig kunne se frem til en stillegående 360.

 

Egentlig ganske kjipt at den bråker så fælt. Dersom det bare er DVD-drevet som er problemet, så burde det jo være en enkel sak å legge inn justeringsmuligheter på maks rotasjonshastighet i menyen eller noe sånt. Noe i likhet med hastighetsjusteringene man finner i Plextools og Nero Drivespeed på PC, hvor man f.eks. kan få en 40X CDROM til å senke hastigheten til maks 8X.

 

Selv hadde jeg i så fall glatt valgt å justere ned til et lavt støynivå selv om det hadde betydd at jeg måtte ventet en god del lenger mens spillene lastet. :yes:

8385404[/snapback]

 

Problemet blir at i spill hvor det streames kan man ikke sette ned farten. I spill hvor den lader hvert brett etter hvert så hadde det jo vært greit. Men mange spill i dag streamer hele tiden.

 

endresen, innleggene dine begynner og bli uvanlig irriterende og begynner å grense over til usakligheter pga dine veldige overdrivelser!

 

?

 

Overdrivelser for deg kanskje, realitet for mange andre. Bråker 360 mye mer enn PS3 og Wii ? Udiskutabelt ja. Da må du også bare godta at mange ikke orker bråket fra maskinen. Hva er så rart med det ?

 

Hvis noen synes PC'en deres bråker såpass at de ikke vil ha den så er vel ikke det så rart ?

Lenke til kommentar
Overdrivelser for deg kanskje, realitet for mange andre. Bråker 360 mye mer enn PS3 og Wii ? Udiskutabelt ja. Da må du også bare godta at mange ikke orker bråket fra maskinen. Hva er så rart med det ?

Da kan du vel droppe uttalelser som:

-Når jeg spilte med NORMAL lyd fra tv'en så kunne jeg nesten ikke høre hva som ble sagt i spillene pga bråket fra dvd drevet.

-Selv med headset hørte jeg drevet godt under spilling.

 

Siden hvis dette er sannheten, og du kan si dette med en hånd på hjertet, har du en feilprodusert Xbox.

Lenke til kommentar

Fyfa1,er så lei disse sutrekoppene med flaggermushørsel som stadig klager på den forferdelige støyen til xbox360.Kjøpte min des 2005 og er svært fornøyd,det samme er flere kompiser som har 360,ingen havarier eller støy klager fra noen.Når det gjelder havarier har jeg tatt knekken på 3 Playstationer og 2 Ps2 .Er ingen fanboy av noen konsoller,men min Nintendo64,sega m drive,saturn,xbox +3do(noen som husker den?) er det liv i den dag i dag.Selvfølgelig kan det være at noen bråker mer enn andre,men uansett blir en fjær til fem høns tror jeg...

Lenke til kommentar
-Når jeg spilte med NORMAL lyd fra tv'en så kunne jeg nesten ikke høre hva som ble sagt i spillene pga bråket fra dvd drevet.

-Selv med headset hørte jeg drevet godt under spilling.

 

dette gjelder hos meg goså, overdriver ikke, jeg må ha voumet på tv'n over midten for at de lavere lydene i spillet skal bli ordentlig tydelig, serriøst boksen høres jo ut som den skal lette etter at den har stått på en lita stund.

 

det som er bra er at den ikke bråker like mye når jeg ser film, for hadde den gjort det så hadde jeg ihvertfal droppet å se film med den.

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...