Gå til innhold

Nykjøpt x360, dvd-drev og bråk.


Belzebob

Anbefalte innlegg

Har nett slått til elkjøp sitt gamer tilbod og kjøpte meg ein x360.

 

Når eg starta den for fyrste gongen så vart eg positivt overraska, hadde forventa meg meir støy etter kva eg har lest om den. Den bråkte meir enn min PS3, men dog - dette var noko eg lett kunne leve med.

 

Desverre så varte ikkje den "gleden" lenge. Gleden varte kun til eg sette i den fyrste cd'n. Å gunjåe meg for eit bråk...

 

Eg har forstått det slik at x360 har fått ny dvd-drev ein eller anna gong, som ikkje bråker så mykje. Nokon som veit frå kva dato denne vart sett i produksjon ?

 

På min x360 er det oppgjeve produksjonsdato 22.11.2006.

 

Sjølv med høg lyd på tv'n så skjærer x360 bråket gjennom, og eg tvilar på at eg kjem til å behalde denne. Hadde difor vore greit å vete kva produksjonsdato ein skal vere på jakt etter, om nokon. Har nemleg lyst til å spele Blue dragon når det kjem ut :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:) Desverre så høyrer eg bråket så altfor godt når eg spelar. Det tok jo fullstendig av.

 

Den blir nok bytta inn, var derfor eg ville forhøyre meg om nokon viste om det var komen nytt dvd-drev til den (meiner eg har lest om det ein eller anna plass), og eventuelt frå kva produksjonsdato.

Lenke til kommentar

Altså, sitter folk og spiller Spill med lyden av og ingen oppmerksomhet til spillet? Ja den bråker når DVD spinner for fullt, men er det ikke spillet selv du heller vil ha oppmerksomheten til?

 

Når jeg spiller Gears så spiller jeg med LYD høyt eller lavt å det er sjeldent jeg tenker "uff nå bråker DVD Drevet" Heller "inn i helvete for et bråk det ble av den saga".

 

Folk må slutte og være så sårbare til lyd, litt støy skader jo ikke. Til gjengjeld har du korte loading tider, rask respons på spillet. Det teller mer synes nå jeg.

 

Spilte motorstorm til Ps3 å der brukte den lang tid på og loade. Grunnen er at selve plata går mye "tregere". Bare for og ta en sammenligning.

 

Men hvis det er en trøst går det rykter om at i mai når den nye dashboard Updaten (Fw) kommer så skal plata roe seg ned når det ikke er loading i spill...

 

Som f.eks Gears, loader oppe et map etc så roer den seg ned under kampen når du spiller multiplayer, og kjører på når et nytt map må loades.

 

Håper dette var litt til hjelp..

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Nå prøvde jeg og holde denne diskusjonen litt seriøs da så kommer du med noe så dumt _LarZen_. Du ber jo om PS3 vs xbox360 krig  :thumbdown:

8381206[/snapback]

 

Altså seriøst....X360 bråker voldsomt mye. Det er det ikke til å skyve under en stol lenger. Uansett hvilket drev som står i så bråker maskinen voldsomt mye når du spiller et spill.

 

Det at en mister fokus pga et voldsomt sus fra maskinen er et gedigent minus for folk flest.

Ja du kan overdøve maskinen med å skru lyden ikke bare litt...men mye opp på annlegget dit.

 

Altså du blir ikke plaget av det om du har høy lyd...så om du vil spille uten å vekke naboen en sein kveld så er du shit out of luck. Å sitte å spille et spill som Oblivion foreksempel...det er ikke så voldsomt mye lyd til tider der....da sitter en i sofan å hører på suuuuuuuussss.

 

Så til trådstarter.....om du er plaget av det allerede nå. Lever den tilbake asap! :)

Lenke til kommentar

Siktet til dette som du sa LarZen

Lever den tilbake and never look back! PS3 ftw!  ;) 
Skulle ha quota den så det ikke ble misforstått.

 

enig i det du sier om sene kvelder og oblivion. Men selv da blir jeg ikke plaget selv om suset høres godt. Men den høres ja, det skal sies. Så det blir opp til hver enkel hvor mye `du` tolererer støy. Å ser på det som plagsomt. Jeg iallefall blir så slukt opp i hva som skjer på skjermen så jeg tenker aldri på støyet. Selv med oblivion.

Lenke til kommentar
vent til neste xbox 360 kommer, altså den 360 elite, den skal etter hva jeg har forstått fikset dette problemet. Jeg kommer ihvertfal til å selge min premium og heller kjøpe meg en elite. Hater den elendige støyen!

8381510[/snapback]

 

Ikke meninga å øddlegge for deg...men dem har ikke og skal ikke gjøre noe med "bråket" til X360 på Elite versjonen.... :thumbdown:

Lenke til kommentar
vent til neste xbox 360 kommer, altså den 360 elite, den skal etter hva jeg har forstått fikset dette problemet. Jeg kommer ihvertfal til å selge min premium og heller kjøpe meg en elite. Hater den elendige støyen!

8381510[/snapback]

 

Ikke meninga å øddlegge for deg...men dem har ikke og skal ikke gjøre noe med "bråket" til X360 på Elite versjonen.... :thumbdown:

8381614[/snapback]

 

ikke? det var synd. vet ikke hvor jeg hadde fått det fra, men jeg trodde det skulle blir fikset i Elite. :(

Lenke til kommentar

Det meste av bråket kommer av DVD drevet, og regelen er vel slik at hvor nyere maskin hvor mer stillegående er drevet.

 

De kommer også til å gå over til 65 nm CPU på X360 (noe som også PS3 vil gjøre), dette vil medføre mindre varmeutvikling og da dermed mindre viftestøy (kanskje den berger med kun kjøleribber også?). Men tror ikke de skulle implementere det før senere i år (andre kvartal kanskje? Linky!).

Lenke til kommentar

Ingen vits i å bytte i ny, de bråker alle like mye. Selv leverte jeg min tilbake, bråket var jo helt utholdelig. Så jeg kommer aldri til å kjøpe 360 igjen uansett hvor mange bra spill som kommer til den.

 

Klarer rett og slett ikke leve med bråket den lager.

 

Så jeg blir nok nødt til å kjøpe PS3 selv om den ikke har noen spill som frister særlig. Selv har jeg aldri hatt problemer med støyen fra noen konsoll før jeg kjøpte 360 men av den fikk virkelig sjokk. Var jo helt latterlig.

 

Fatter ikke hva MS tenkte med da de godtok støyen den lager. 360 kommer ALDRI til å bli allemannseie nettopp pga støyen. Jeg kjenner til flere som har returnert og mange som aldri vil kjøpe den pga det.

 

Er absolutt fåtallet som spiller på anlegg med full lyd. 95% sikkert spiller med lyd fra TV'en og da blir støyen fra maskinen meget plagsom. De aller fleste vil aldri godta slikt bråk i stuene sine.

 

Trist, men sånn er det.

Lenke til kommentar

Beklager men jeg må rett og slett le av alle dere som er så sårbare at dere ikke klarer å spille Xbox med maskina skrudd på :p

 

Eneste gangene jeg merker støyen er når den loader inn spillet fra Dashboard og når kl er 4 på natta og jeg skal legge meg (merk: kl 4 på natta har jeg sjeldent på noe lyd)

 

Spiller dere data uten PC'en på også da eller?

Lenke til kommentar
Altså seriøst....X360 bråker voldsomt mye. Det er det ikke til å skyve under en stol lenger. Uansett hvilket drev som står i så bråker maskinen voldsomt mye når du spiller et spill.

 

Det at en mister fokus pga et voldsomt sus fra maskinen er et gedigent minus for folk flest.

Ja du kan overdøve maskinen med å skru lyden ikke bare litt...men mye opp på annlegget dit.

 

Altså du blir ikke plaget av det om du har høy lyd...så om du vil spille uten å vekke naboen en sein kveld så er du shit out of luck. Å sitte å spille et spill som Oblivion foreksempel...det er ikke så voldsomt mye lyd til tider der....da sitter en i sofan å hører på suuuuuuuussss.

 

Så til trådstarter.....om du er plaget av det allerede nå. Lever den tilbake asap! :)

8381244[/snapback]

Du er fremdeles usæriøs, og jeg lukter PS3-fanboy på 100 mils avstand(avhengig av hvor du bor så klart). Den bråker, å nekte for det hadde ikke bare gjort meg til en 360-fanboy, men stokk døv. Men du tar rimelig hardt i når du sier at du vekker naboene for å overdøve støyen.

aldri, ALDRI har lyden vært noe problem for meg. Har aldri blitt ufokusert av den, har aldri trengt å skyve den under en stol, og aldri har jeg vært shit out of luck.

 

hmm... ble dette innlegget for "fanboy-ish" mon tro? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...