Gå til innhold

Skal DU spille Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Tror vi må lage en egen tråd om betaling, da folk ikke klarer å se det positive i det. Om du har et MMO du liker, er det ofte bare det du hovedsaklig spiller. Men om vi skal følge tankegangen din da, 5 MMO's f.eks, blir 500 spenn i mnd, ikke spesielt avskrekkende det heller. Men man må ha tid til å spille også.

 

Personlig spilte jeg 2mmo og 3 vanlige spill til "vanlig" de siste 3-4 årene. Dvs, det ene mmo'et ble hovedsaklig satt på vent, da jeg hadde lite tid til å spille det så seriøst som jeg ville.

 

Og det er ikke snakk om fast avgift for f.eks cs og andre sånne spill, men dette er spill som det kreves ganske mye ekstra av hardware osv for å kjøre.

 

På noen dager var det 100k personer som meldte seg på AOC beta, det sier vel ca hva funcom har i vente. Ikke nok å ha en gammel p3 i et hjørne på en dobbel isdn linje som server lengre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror vi må lage en egen tråd om betaling, da folk ikke klarer å se det positive i det. Om du har et MMO du liker, er det ofte bare det du hovedsaklig spiller. Men om vi skal følge tankegangen din da, 5 MMO's f.eks, blir 500 spenn i mnd, ikke spesielt avskrekkende det heller. Men man må ha tid til å spille også.

 

Personlig spilte jeg 2mmo og 3 vanlige spill til "vanlig" de siste 3-4 årene. Dvs, det ene mmo'et ble hovedsaklig satt på vent, da jeg hadde lite tid til å spille det så seriøst som jeg ville.

 

Og det er ikke snakk om fast avgift for f.eks cs og andre sånne spill, men dette er spill som det kreves ganske mye ekstra av hardware osv for å kjøre.

 

På noen dager var det 100k personer som meldte seg på AOC beta, det sier vel ca hva funcom har i vente. Ikke nok å ha en gammel p3 i et hjørne på en dobbel isdn linje som server lengre.

8394201[/snapback]

Det jeg prøvde å få frem var at utviklingen/fremtiden ved spilling på nettet kommer til å bli dyrt da flere og flere spillutviklere tar seg betalt for dette(noe de selvsagt skal da de må tjene penger).Selv om du ikke kan/har tid/råd til å spille alt på engang som du skriver kan du ikke mene at 500 spenn i mnd ikke er avskrekkende?Et tidligere innlegg her skrev du at du hadde problemer med å skrape sammen 30kr!Tenk om CS og andre gratis spill skulle koste litt også?Husk at ikke alle er gjeldfrie eller bor hjemme.

Lenke til kommentar

hørt om ironi? eller tok du 30 spenn i uka seriøst?

 

Nei, jeg synes ikke 500 spenn på spill i mnd er galt, men jeg har nå passert 25, så ser kanskje på ting litt anderledes enn de litt yngre (no offence).

 

Ser ikke noen grunn til at tilbud som f.eks det steam leverer skal bli gjort om til at du må betale en fast sum i mnd for å f.eks spille hlX, da disse spillene i utgangspunktet har et helt annet kostnadsgrunnlag å dekke inn igjen.

Lenke til kommentar
Tenk om CS og andre gratis spill skulle koste litt også?

8394495[/snapback]

Det blir feil å sammenligne CS, BF og slike spill med MMO. På CS o.l. er serverne startet opp av brukerene selv, og i motsetning til serverene på MMO der utgiveren er verter og holder vedlikehold på det. Som oftest står det også alltid en GM klar til å hjelpe om det skulle være noe. Var slik i WoW ihvertfall. Skal ikke se bort ifra at det er en tilsvarende løsning på AoC.

Lenke til kommentar

Diskusjonen rundt MMO-utgiften finner dere her. Det er et spørsmål som er oppe ofte av utenforstående, spesielt etter WoW da populariteten av spillet gjorde sjangeren mer synelig. Men jeg har til gode å se en MMO-spiller, som har lengre erfaring med spill i sjangeren klage over de små utgiftene, det er som ofte utenforstående. Men men, ta det i den designerte tråden, her er det AOC :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
hvor har du hørt om det? jeg gleder meg som bare det til å få beta.. nå er vi 60 medlemmer i The Covenant of Mor'Di!!

8406366[/snapback]

Hvordan vet du at du kommer til å få beta?

Lenke til kommentar
hvor har du hørt om det? jeg gleder meg som bare det til å få beta.. nå er vi 60 medlemmer i The Covenant of Mor'Di!!

8406366[/snapback]

Hvordan vet du at du kommer til å få beta?

8406795[/snapback]

 

:innocent:

det har jeg ikke sagt. men om jeg får det så gleder jeg masse til å få det.. ;)

Lenke til kommentar

Både gruer og gleder meg til å få testet betaen. Jeg har altfor store forhåpninger tror jeg. For meg hviler dette spillet på slåssesystem, siden naturlig nok så er det som gjelder i slike spill. Jeg orker ikke enda ett spill hvor level og utstyr teller mest. Jeg synes sånne konsept er latterlig dårlig og fortjener å dø ut så fort så mulig.

 

Håper vi virkelig kan mestre slåssingen og at jeg kan stå der og rekke fingeren til en Level 60.

Lenke til kommentar

Sånn det ser ut per dags dato, kommer AOC først til pc, så senere på høsten vil det komme til xbox360. Det har ikke kommet noe info om at det vil komme til hverken mac eller ps3, så det skjer mest sannsynlig ikke.

 

Såklart, om det blir en megahit i wow standar, kan alt hende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...