Gå til innhold

Skal DU spille Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jepp, vi har forstått det.. og det er forsåvidt et ok forslag, vi diskuterer det litt frem og tilbake men hele poenget meg guildet blir jo borte om man skal prøve å gjøre det slik du legger det frem..

9096229[/snapback]

Hmm? Da har jeg missforstått poenget med guilden.

 

Er det slik at guilden ikke blir stor nok lengre hvis dere deler den opp i 3?

 

Isåfall så ser det ut for meg at dere er redd for å miste "zerg" aspektene mer enn at dere faktisk gir meldemmene det dem vil ha.

 

 

Så lenge dere gjør det klart at "hos oss så får dere den og den fordelen, men dere mister også den og den muligheten" ved å gjøre som dere gjør, så er det jo greit.

Da er det jo et bevist valg som medlemmene tar.

 

Jeg tok en liten tur innom den server diskusjonen dere har, og alt som er blitt sakt der som handler om FFA servere er jo langt ut på jordet.. Folk som ikke helt vet hva det er sier jo " ja, utifra det jeg har lest så blir det Normal server" og det kun pga folk har skevet løgner om FFA serverne.

 

Jeg ville ha anbefalt alle å leste tråden jeg har laget her, eller på aoc-norge for å forstå hva som er forskjellen. Da kan medlemmene selv velge hva de vil gjøre.

 

En kan jo nesten sammenligne dette med folk som går rundt fra dør til dør for å prøve å gjøre folk kristne, eller få dem til å tru på noe bullshit.

 

 

 

Så hva handler egentlig guilden om? Jeg trudde det var å gjøre medlemmene fornøyde med at dere har flere valg?

 

Hvis dere skal gjøre det dere har som mål å gjøre, nemlig gjøre medlemmene fornøyde så burde dere fortelle sannheten om RP og FFA servere også.

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, men the covenant of mordi ser ut til å bli en kjempefin lvl up guild, der folk joiner for å være sosiale til de når en lvl og erfaring de trenger for å komme seg inn i en guild som satser mer på et område de ønsker.

 

Ikke at jeg regner med at jeg havner i denne guilden, men jeg svarte nå i tråden engang basert på topic navnet og ikke at det var en ren guildtråd (grunnen til at jeg tittet innom pga mine innlegg).

 

Morsomt å se hvordan ting løses.

Lenke til kommentar

wall-of-text-warning! skal prøve å kutte det maks ned..

man kan finne hele teksten her

 

Som svar på spørsmålet: Ja, guildet blir ikke stort/flerfoldig nok hvis man deler det i 3.

eks.

Jeg spiller rollespill, men vil muligens være med på litt raiding oppover lvl'ene hvis det er plass en dag, vil jeg gjerne være med raiding delen av guildet vårt.. eller om Battle Keepet vårt blir angrepet, vil jeg jo være med å forsvare.

 

 

Småguilds har få utbyttere, og risikere at planlagte begivenheter blir tapte når for få spillere stiller opp. Dette øker presset på hver individuelle spiller, og tvinger som regel småguilds til å velge et fokusområde. Mindre guilds er som regel rettet mot en spesifikk arena, enten det er PvP, PvE, rollespill eller noe annet. Et større guild har ikke noe behov for å vri seg i noen spesiell retning.

 

Noen mener at 'et bra guild' er friheten til å gjøre hva du vil, når du vil, med hvem du vil. Det vårt guilds hovedsakelig fokus. Andre mener at 'et et bra guild' betyr prestisje i spillet. Det er helt greit, men ikke lag noen forestillinger om at dette er mindre tilgjengelig i et stort guild.

 

Den store utfordringen til småguilds er allikevel størrelse. Mangel på folk tvinger alltid frem et valg av fokus, fordi det ikke finnes noen måte et guild på 60 mennesker kan utføre jevnlige raids, samtidig som de holder et Grenseområde, samtidig som de opprettholder en spillerby, samtidig som hvert medlem skal ha nok tid til å bare drive med sine egne greier. Bare fordi det ikke er så mange medlemmer er heller ikke dette noen indikator på kvaliteten på disse spillerne. Et småguild er like fort en samling tullinger som det kan være en samling flinke og erfarne spillere. Derfor har vi laget et stort guild, med et bredt spektrum av interesser, hvor hver spiller kan finne de vennene som passer en selv best.

 

Vi tenkte på alle disse tingene og mer når vi lagde modellen til Mor'Di. Ved å kompartmentalisere aktivitetene i spillet satser vi på å kunne ha fokuset til et småguild i de kastene hvor det er ønskelig, samtidig som vi kan tilby friheten til et stort guild. Vi mener at med flere folk i guildet, har hvert medlem større sjans til å treffe noen de virkelig liker.

 

phuff... der fikk jeg kutta ned endel.. skal prøve å ikke komme med flere wall-of-text nå... :blush:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
det finnes det endel meninger om.. ikke sant..?

9164381[/snapback]

Hehe, det var bare på kødd da ;)

Det spørs vell egentlig i hvilket sammenheng man snakker om. ^^

 

Men det ser jo litt mørkt ut med tanke på antall folk som kun er registrert på forumet hos dere da?

Jeg mener, 107 stk er jo 1/3 av guilden som ikke har sakt hei engang på forumet deres.

 

Aner ikke om de henger på IRC eller VT/TS men... hvis ikke så må du vell regne med at det blir et relativt stort frafall i rekkene deres i starten.

Et frafall skjer jo uansett guild, men jeg ble faktisk litt overrasket at det var såpass mange som kun var registrert der.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Bare meg som blir mer og mer kritisk til Age of Conan ? Har gledet meg til spillet i flere år men nå som vi er så nærme lanseringen kritiserer jeg alt jeg kommer over omtrent. Er så sykt mye informasjon som mangler fortsatt om spillet, hittil har vi ikke sett fulle slåssesystemet i aksjon. De har hele tiden vist oss samme greiene med 2-3 forskjelle angrep, ingen klipp om crafting som visstnok skal være veldig stort i spillet. Ingenting om PvP kamper som f.eks Siege og Arena kamper.

 

Greitnok jeg vet de har skrevet om det på websiden men jeg snakker om ordentlig klipp som viser noe av det. Er helt merkelig at de ikke slipper ut noe om det enda, de må seriøst markedsføre seg litt mer. Blizzard slapp jo tonnevis av info 1 år før release så folk hypet det opp så til grader at det ble en massiv suksess ved lansering. Planlegger jo en guild selv som jeg har lagt ned mye arbeid ned i men tør seriøst ikke å offentliggjøre noe enda før jeg faktisk har spilt spillet. Håper de begynner med gameplay betaen snart ihvertfall.

 

En ting er sikkert, jeg nekter å spille nok ett grinde spill. Har sløst bort nok tid på andre MMO`s og det nekter jeg å gjøre mer. Age of Conan har og blir ordentlig skillbasert på personen og ikke noe jalla statistikk som avgjør en kamp eller ikke. Da kaster jeg spillet i søpla helt seriøst.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Bare meg som blir mer og mer kritisk til Age of Conan ? Har gledet meg til spillet i flere år men nå som vi er så nærme lanseringen kritiserer jeg alt jeg kommer over omtrent. Er så sykt mye informasjon som mangler fortsatt om spillet, hittil har vi ikke sett fulle slåssesystemet i aksjon. De har hele tiden vist oss samme greiene med 2-3 forskjelle angrep, ingen klipp om crafting som visstnok skal være veldig stort i spillet. Ingenting om PvP kamper som f.eks Siege og Arena kamper.

 

Greitnok jeg vet de har skrevet om det på websiden men jeg snakker om ordentlig klipp som viser noe av det. Er helt merkelig at de ikke slipper ut noe om det enda, de må seriøst markedsføre seg litt mer. Blizzard slapp jo tonnevis av info 1 år før release så folk hypet det opp så til grader at det ble en massiv suksess ved lansering. Planlegger jo en guild selv som jeg har lagt ned mye arbeid ned i men tør seriøst ikke å offentliggjøre noe enda før jeg faktisk har spilt spillet. Håper de begynner med gameplay betaen snart ihvertfall.

 

En ting er sikkert, jeg nekter å spille nok ett grinde spill. Har sløst bort nok tid på andre MMO`s og det nekter jeg å gjøre mer. Age of Conan har og blir ordentlig skillbasert på personen og ikke noe jalla statistikk som avgjør en kamp eller ikke. Da kaster jeg spillet i søpla helt seriøst.

9165614[/snapback]

 

Klagesvar #1 og Klagesvar #2

 

Som du ser så er du ikke den første til å klage over informasjonen.

 

Jeg syns folk er blitt for bortskjemte etter hva WoW gjorde.

De gav jo ut ting i hytt og pine, der lite stemte faktisk med hvordan spillet var når det kom ut.

 

Man hadde jo hype på hero classes, battlegrounds og den slags men hvor var dette når spillet kom ut?

 

WoW hadde masse info, men masse av det var feilinformasjon.

Lenke til kommentar

Uansett får man mest sannsynlig ikke vite spesifikke ting som stats, spells til alle klasser osv før launch som har blitt nevnt tidligere av devs/community folk. Måten de markedsfører nå er fremdeles retta på folk som aldri har hørt om spillet, uansett hvor lite sannsynlig det er.

 

Derfor viser de det samme slossesystemet, med de samme klassene med den samme armoren osv... Selv om det nylig forandret seg litt med alle hands-on previews som har vært.

 

Dessuten er det ganske greit å spille et spill man føler man ikke har spilt fra før ved å vite alle detaljene ;) Med mindre man er med i beta eller noe slikt riktignok.

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar

Jeg har kikka litt på det her i det siste (til PC), og det ser jo ganske fantastisk ut.

 

Får mer og mer lyst til å begynne å spille det her jeg! :)

 

Da kan jeg i hvertfall være med fra begynnelsen, i motsetning til WoW, hvor alle kompisene mine er lvl 70, og jeg sitter på 44.... :p

Lenke til kommentar
Bare meg som blir mer og mer kritisk til Age of Conan ? Har gledet meg til spillet i flere år men nå som vi er så nærme lanseringen kritiserer jeg alt jeg kommer over omtrent. Er så sykt mye informasjon som mangler fortsatt om spillet, hittil har vi ikke sett fulle slåssesystemet i aksjon. De har hele tiden vist oss samme greiene med 2-3 forskjelle angrep, ingen klipp om crafting som visstnok skal være veldig stort i spillet. Ingenting om PvP kamper som f.eks Siege og Arena kamper.

 

Greitnok jeg vet de har skrevet om det på websiden men jeg snakker om ordentlig klipp som viser noe av det. Er helt merkelig at de ikke slipper ut noe om det enda, de må seriøst markedsføre seg litt mer. Blizzard slapp jo tonnevis av info 1 år før release så folk hypet det opp så til grader at det ble en massiv suksess ved lansering. Planlegger jo en guild selv som jeg har lagt ned mye arbeid ned i men tør seriøst ikke å offentliggjøre noe enda før jeg faktisk har spilt spillet. Håper de begynner med gameplay betaen snart ihvertfall.

 

En ting er sikkert, jeg nekter å spille nok ett grinde spill. Har sløst bort nok tid på andre MMO`s og det nekter jeg å gjøre mer. Age of Conan har og blir ordentlig skillbasert på personen og ikke noe jalla statistikk som avgjør en kamp eller ikke. Da kaster jeg spillet i søpla helt seriøst.

9165614[/snapback]

 

Er litt enig her. Har ikke sett så veldig mye til innhold i spillet, og har ikke sett så veldig mange forskjellige NPCs som man kan banke heller.

Lenke til kommentar

Neinei...

 

Men meg, innebefattet, liker ikke å vite ALT, ALLE aspekter ved hele spillet før det i det hele tatt har kommet. :!:

 

Mye av gleden er jo å finne ut noe nytt kult, oppdage kule steder osvosv, ikke lese seg til hele storyen og hele spillet, for så å spille det og si: "nei fy faen det her var kjedelig"

 

Gleder meg fortsatt veldig til spillet, jeg.

 

-Binko.

Lenke til kommentar

Vel dette er ikke som alle andre spill, ett MMORPG er ganske stort av skala og Funcom prøver å videreutvikle denne elendige sjangeren med noe helt nytt. Derfor kunne det vært av interesse å faktisk vise noe av dette i form av videoklipp eller noe. Vi vet jo seriøst ingenting om spillet nesten, videoklippene er stort sett uferdige og viser ingenting av det som skal gjøre AoC så bra.

 

Selv planlegger jeg Guild i dette spillet men det er put on hold inntil videre før jeg vet at dette er noe å satse på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...