Gå til innhold

Skal DU spille Age of Conan?


Anbefalte innlegg

hehe ja sant. hadde litt krøll med nettet på jobben.. men uansett. combat systemet ser ikke ut til å være noe for pvp, etter min mening hvertfall. Så et lite klipp der bare en Mølje slo på hvem som helst :p
Hvorfor ikke? AoC har allerede vunnet prisen for "Best PVP experience" i leipzig, verdens største spillmesse. Syntes selv det er perfekt til pvp, kan du utype hvorfor du ikke tror det funker i pvp? Spillets hovedfokus er pvp.

 

se på høre side av siden, alle merittene.

 

http://www.ageofconan.com/wsp/conan/fronte...p;template=main

 

Jeg må ærlig inrømme at det visste jeg ikke. jeg har vel bare skiti på leggen nå jeg da?

men vel.. alle kan vel ta litt feil :innocent:

Uansett. syntest bare combat systemet så så.. "Trykk her å ta en vestre sving med dit våpen" type spill :p Men jeg har vel feil tenker jeg. Men jeg er fortsatt lit skeptisk på det combat systemet.. Kansje ikke et spill som jeg er helt hekta på, men tiden vil vise

Endret av ThomasAT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg må ærlig inrømme at det visste jeg ikke. jeg har vel bare skiti på leggen nå jeg da?

men vel.. alle kan vel ta litt feil :innocent:

Uansett. syntest bare combat systemet så så.. "Trykk her å ta en vestre sving med dit våpen" type spill :p Men jeg har vel feil tenker jeg. Men jeg er fortsatt lit skeptisk på det combat systemet.. Kansje ikke et spill som jeg er helt hekta på, men tiden vil vise

Ja det er lett å se et lite klipp eller lese en liten fil å gjøre opp en mening :p vi har alle gjort det, ofte fordi vi allerede har gjort os opp en mening på forhånd. Siden man feks er fan av et annet spill man ikke vil skal "miste" tronen.

 

Kombatsystemet til wow er jo trykk her å sverdet går rett fram uansett, i AoC kan man velge mellom forskjellige vinkler for å utføre kombos, som i spill som Tekken. Dette er for a skape variasjon, spilleren må mestre disse komboene av variert vanskelighetsgrad. Her er hvilke typer PvP du vil finne i AoC:

 

1. PvP i settinger lignende wow battlegrounds med flere forskjellige temaer, capture the flag osv.

2. Drunken brawling, helt uavhengig av level eller utstyr, en lv 22 kan ta en lv 70. Man drikker alkohol på en av de mange barene, de forskjellige alkoholene har egne effekter,feks øl gjør deg slagkraftig men treg, vin gjør deg smidig osv. Så gjelder det å finne en blanding, si 3 øl + 2 vin. Jo fullere du er jo fllere bonuser og minuser får du, snøvling/balanse osv.

3. Siege PvP, du kan bygge din egen by eller battlekeep (type festning) som kan bleires og forsvares. Det finnes katapulter, rambukker og siege dyr.

 

Og selvfølgelig world Pvp, der du dreper folk rundt i verdenen (pvp server) Border kingdoms er et land der det alltid er pvp samme hva for server. Der bygger man byene og festningene. Når man dreper noen i BK får man blood money, som kan brukes til pvp skills, siege items og andre items. Det er 20 PvP levler uavhangig av de vanlige levlene, hver pvp level gir deg tillgang på nye bonuser og angrep.

 

Treff regnes utifra om du faktisk treffer, men det vil jo selvfølgelig være litt statistikk inni bildet med tanke på hvilket

utstyr du og motstanderen din har, for å regne ut skade, det er jo ikke til å komme unna.

:thumbup:

Dette er jo faktisk også realistisk. Det er en grunn til at soldater faktisk kledde seg i metall om de kunne. Jo for å dempe slaget. Hvordan skal du ellers regene ut skaden et sverd/øks gjør Avean? for ikke alle hugg er dødelige, selv ikke i hodet ;)

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
WoW er vel litt mer en det. kansje figurene ikke skifter så mye på måten dem slår på men.. Skal love deg at PvP er mer en å høyre clicke å trykke på en knapp ;)

jeg var på et høyt ranket arena team, fikk marshal gear før TBC. så jeg vet hva wow pvp er. Spamming av 2 skills er mye av vanelig pvp.

 

Heh.. alt kommer jo så ann på.. men om du fixer å komme på høy arena rating med 2 knapper så må jeg nesten see det :p level 60 bg's.. Mye har skjedd siden den tid. å BG's sier ikke så jækla mye om skillen din, det tar bare tid og nerding for "rank 14" så lenge du har et team med VT (nesten ikke need det heller). Kan alle gjøre det. Jeg har selv spillt i pre-mades osv. På level 60. Der er det mer om samarbeid en 1vs1. Å det jeg ikke er helt sikker på er hvor random den 1vs1 saken kommer til å bli i AoC pga combat systemet. Men som jeg har sagt jeg vet ikke så alt for mye om AoC, så en film der dem forklarte det, men imponerte ikke veldig.

Lenke til kommentar
Der er det mer om samarbeid en 1vs1. Å det jeg ikke er helt sikker på er hvor random den 1vs1 saken kommer til å bli i AoC pga combat systemet.

Det er like mye sammarbeid i pug BG`s også. dere må jo sammarbeide for å holde ressusjene i AB osv, ellers taper man, kan ikke nekte for å ha tapt en god del også :p Så du har rett i at det ikke bare er spam fireball, men er det også. Arenatemaet var ikke 1v1, jeg hadde 2v2 og 3v3. mye sammarbeid der.

Hva mener du med random i 1v1? at det er et mer sofistikert combat system enn wow så er det ikke bra? siden det krever mer av hverenkelt spiller å mestre systemet? bare lurer på hva du mener med random, ikke for å kritisere eller kverulere, bare skjønte ikke hva du mente der ;)

Lenke til kommentar

På grund av at du liksom "mekker" en combo da kan du si. Si at du møter en face to face, der du løper også skal dere sloss. da bruker man dette combat systemet med en venstre sving der over til en høyre osv osv. Men er det noe murlig het for å blokkere? Med wow syntest jeg det er greit fordi der må du ha Timing og kontroll over det du gjør. silence etc etc (Spiller mage & rogue). Men ossen blir detta med Age of Conan.. er det liksom den første som får in en combo så dør man? mye tåler man? health bar? :p

Lenke til kommentar
På grund av at du liksom "mekker" en combo da kan du si. Si at du møter en face to face, der du løper også skal dere sloss. da bruker man dette combat systemet med en venstre sving der over til en høyre osv osv. Men er det noe murlig het for å blokkere? Med wow syntest jeg det er greit fordi der må du ha Timing og kontroll over det du gjør. silence etc etc (Spiller mage & rogue). Men ossen blir detta med Age of Conan.. er det liksom den første som får in en combo så dør man? mye tåler man? health bar? :p

de tåler nokk en del, et spill som har hovedfokus på pvp har ikke gjort pvpèn ræva ;) man blokker akkurat som i wow, ved % sjanser. en combo er et mer kraftfult angrep, du har mange comboer, bare at en combo for en meele er som et kraftfult angrep fra en wow car. castere har et annet system calt spellweaving. der du adder flere spells til en kraftig en, men jo flere spells du adder jo farligere blir det med backfire og soul corruption. Timingen i wow i pvp er vel så som så, du kan interupte spells i aoc også. (jeg hadde war for tbc og mage etter) ja det er health bar

Lenke til kommentar
På grund av at du liksom "mekker" en combo da kan du si. Si at du møter en face to face, der du løper også skal dere sloss. da bruker man dette combat systemet med en venstre sving der over til en høyre osv osv. Men er det noe murlig het for å blokkere? Med wow syntest jeg det er greit fordi der må du ha Timing og kontroll over det du gjør. silence etc etc (Spiller mage & rogue). Men ossen blir detta med Age of Conan.. er det liksom den første som får in en combo så dør man? mye tåler man? health bar? :p

de tåler nokk en del, et spill som har hovedfokus på pvp har ikke gjort pvpèn ræva ;) man blokker akkurat som i wow, ved % sjanser. en combo er et mer kraftfult angrep, du har mange comboer, bare at en combo for en meele er som et kraftfult angrep fra en wow car. castere har et annet system calt spellweaving. der du adder flere spells til en kraftig en, men jo flere spells du adder jo farligere blir det med backfire og soul corruption. Timingen i wow i pvp er vel så som så, du kan interupte spells i aoc også. (jeg hadde war for tbc og mage etter) ja det er health bar

 

Hehe okay.. Ser ut som vi har dratt det litt "out of topic" men uansett. ved dette har jo jeg fått et bedre bilde av AoC da kan man si. i den grad at jeg begynner å bli trøtt på WoW. Men ser ut some jeg har blitt klokere, å sånn som det ser ut nå, kommer jeg vel helt sikkert til å kjøpe det. Hadde vært kjekt om jeg kunne testa Beta'n men..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

lenge siden dette topicen var aktiv.. blei litt blasert når aoc blei utsatt.. men det har ikke kommet i veien for The Covenant of Mor'Di.. nå nærmer vi oss 400 medlemmer..!! håper det er flere som kunne tenke seg å være med.. stikk innom guildsiden vår på: www.mordi.net og sjekk det ut..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Jeg må bare si det: Det guildnavnet der hadde vært morsomt på en PvE/PvP-server, men på en RP-server så er det bare idiotisk.

Tror dere virkelig at et guildnavn som "The Covenant of Your Mum" ville ha fantes i Conan-universet? Jeg er VELDIG sikker på at det guildnavnet der, om det ikke blir endret av Funcom (noe jeg tror det vil bli), vil bli sett på som latterlig og useriøst.

Jeg begynner å tvile på at guildlederen er over 18, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

vi har ikke bestemmt hvilken type server vi skal på enda, men det ser ut til å råde en hviss pvp-stemmning på fourm.. skal lage en poll etterhvert når det nermer seg release.

 

når det gjelder navnet så er den diskusjonen så gammel at den har fått barnebarn.. hele arumentet ditt er jo helt selvmotsigende.. du sier at "The Covenant of Your Mum" ikke ville ha fantes i Conan sitt univers og det er jeg ganske enig i.. det er derfor vi IKKE heter det..

 

Mor'Di betyr kun din mor på norsk.. ikke noen andre språk som jeg vet om.. og om du ikke fatter at alle som ikke er norske (sikker 95%++) av spillerene ikke fatter det, men bare syns det høres kult ut, så har det ikke noe å si hva _du_ syns..

 

og når det gjelder funcom så har jeg snakket med endel som jobber med age of conan og alle jeg har snakket med har syns at navnet var veldig morsomt..

 

siste ps-ting: vi har ikke en guildleder.. vi har et "counsil of seven" de 4 som starta guildet \ 3 som er valgt inn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...