Gå til innhold

Skal DU spille Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, må få testet det.. Liker jeg det, kjøper jeg det. :)

 

Starte en klan før det har kommet ut, hmm.

 

Vel det å starte en klan før spillet er ute har vi gjordt av endel grunner..

 

1. Sørger for at hele vennegjengen blir samlet på en server, noe som på ingen måte skjedde i andre online spill..

2. Gir oss en sjanse til å bli kjent med hverandre før vi skal spille sammen..

3. Om så hele guildet skulle kolapse rett etter release, så har vi i allefall sørget for at det er mange nordmenn på samme server.

 

[edit]: Jeg tror _ikke_ at det kommer til å gå sånn med guildet, men det har vært endel av våre kritikkere som har kommet med påstandene om slikt..

Endret av hallgeirg
Lenke til kommentar

Hei.. Egentlig så tror jeg neppe jeg skal spille Age Of Conan,

 

1. Tviler på at Rp'n blir bra, ganski weak Rp fra WoW sin side, som da skulle bli så bra.

2. Jeg spiller for det meste MMORPG games pga RP, å med combat systemet å den "heavy" grafikken til AoC tviler jeg på at det blir så bra som f.eks wow er.

 

Men.. jeg har jo som sagt ikke spillt, spillet enda, om jeg syntest spillet ser bra ut (sett gameplay movies) så joiner jeg på den :)

Lenke til kommentar
1. Tviler på at Rp'n blir bra, ganski weak Rp fra WoW sin side, som da skulle bli så bra.

2. Jeg spiller for det meste MMORPG games pga RP, å med combat systemet å den "heavy" grafikken til AoC tviler jeg på at det blir så bra som f.eks wow er.

Du tror RP`n i AoC ikke har forutsetninger til å bli bra? unnskyld meg, men dette må jo være en rollplayers drøm. Du kan drepe alle som ikke er vennene dine, du kan bygge hele byer guilden din kan forme etter eget ønske. Der de kan leve, crafte og sosialisere. Det er en enorm verden, du kan tillogmed bli leiiesoldat som har sine egne ranks.

 

At du bruker grafikken imot rp forutsetninger er jo helt sykt. Det er for bra grafikk til å bli god RP, lol. Om noe burde bra grafikk forbedre spillopplevelsen, om du er RP, pvp eller pve. Grafikken har vel ikke noe med gameplayet og gjøre. Om bra grafikk virker negativt på Rollespill må da wow ha super rp. Rollespillingen i et spill har mest med hva spillerne selv gjør det til, ikke grafikk eller combat systemer.

 

Skjønner ikke helt hva du mener i nr1, ganski weak Rp fra WoW sin side, som da skulle bli så bra, ?? at wow har dårlig rp så blir det slik i aoc eller hva mener du?

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
1. Tviler på at Rp'n blir bra, ganski weak Rp fra WoW sin side, som da skulle bli så bra.

2. Jeg spiller for det meste MMORPG games pga RP, å med combat systemet å den "heavy" grafikken til AoC tviler jeg på at det blir så bra som f.eks wow er.

Du tror RP`n i AoC ikke har forutsetninger til å bli bra? unnskyld meg, men dette må jo være en rollplayers drøm. Du kan drepe alle som ikke er vennene dine, du kan bygge hele byer guilden din kan forme etter eget ønske. Der de kan leve, crafte og sosialisere. Det er en enorm verden, du kan tillogmed bli leiiesoldat som har sine egne ranks.

 

At du bruker grafikken imot rp forutsetninger er jo helt sykt. Det er for bra grafikk til å bli god RP, lol. Om noe burde bra grafikk forbedre spillopplevelsen, om du er RP, pvp eller pve. Grafikken har vel ikke noe med gameplayet og gjøre. Om bra grafikk virker negativt på Rollespill må da wow ha super rp. Rollespillingen i et spill har mest med hva spillerne selv gjør det til, ikke grafikk eller combat systemer.

 

Skjønner ikke helt hva du mener i nr1, ganski weak Rp fra WoW sin side, som da skulle bli så bra, ?? at wow har dårlig rp så blir det slik i aoc eller hva mener du?

 

Oi dæven.. sorry jeg skreiv litt feil her..

 

Men jeg kan prøve å forklare litt på nytt jeg. jeg skjønner at du syntest det er sykt, fordi det gjør jeg også om jeg så hadde ment det på den måten der. jeg satt å tenkte på RP å skreiv Rp det jeg mente.. er PVP at pvp fungsjonen kansje ikke vil bli så bra som f.eks WoW. fordi at grafikken er så bra at gjenomsnitt's marskiner vil henge litt igjen -tror- jeg. som sagt vet jeg jo ikke dette her.. å jeg vet ikke helt hva jeg syntest om combat systemet for pvp. Men det var det jeg mente.

 

Men ja.. fordi jeg vet hvor mange folk som spiller som viser -0- respect for Rp're.. men ja.. jeg vet at spillet er optimalt for det. å det hadde vært drit fett om det funka på den måten. Men på en måte så har jeg min lille tvil ;)

 

Egentlig bare det at jeg ble ganski skuffa over WoW sin Rp. Meste parten som Rp'r fra wow sin side går jo ikke etter wow's Lore.. det er for det meste bare "cyber sex" etc som går rundt.

 

Men som sagt jeg har mine tvil. Men om det kommer til å bli så bra som folk sier. så skal man ikke se bort i fra at jeg har lyst til å spille det.. meste kommer ann på ossen combat systemet blir i PvP, mest derfor jeg skal spille.

 

Å for og svare på noe annet. Mange WoW spillere går fra WoW til AoC. Så tror ikke det blir så stor forandring med spillerne som spiller, spillet. om du skjønner

Endret av ThomasAT
Lenke til kommentar
PVP at pvp fungsjonen kansje ikke vil bli så bra som f.eks WoW. fordi at grafikken er så bra at gjenomsnitt's marskiner vil henge litt igjen. som sagt vet jeg jo ikke dette her.. å jeg vet ikke helt hva jeg syntest om combat systemet frefor pvp.

Nå kan man også drive spillet på direct x9, istedenfor direct x10. Du kan også justere grafikk kvaliteten. Man kan spille på eldre maskiner, men de må jo ha litt futt i seg. Kan ikke si at PvP i wow er så supert at det gjør noe ;)

 

Men ja.. fordi jeg vet hvor mange folk som spiller som viser -0- respect for Rp're.. men ja.. jeg vet at spillet er optimalt for det. å det hadde vært drit fett om det funka på den måten. Men på en måte så har jeg min lille tvil ;)

 

Disse har ingenting å gjøre på en RP server. Spilleren på en RP server skal drive med rp, om de åpenbart ikke gjør det og ødelegger andres rollespill opplevelse kan de bli kicket fra serveren av en GM (hvertfall i wow)

 

Egentlig bare det at jeg ble ganski skuffa over WoW sin Rp. Meste parten som Rp'r fra wow sin side går jo ikke etter wow's Lore.. det er for det meste bare "cyber sex" etc som går rundt.

fordi wow fullstendig friter i warcraft loren.

 

Å for og svare på noe annet. Mange WoW spillere går fra WoW til AoC. Så tror ikke det blir så stor forandring med spillerne som spiller, spillet. om du skjønner

stemmer at mange wow spillere vil starte AoC, men er 18 års aldersgrense, og laget for en eldre gruppe gamere.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
1. Tviler på at Rp'n blir bra, ganski weak Rp fra WoW sin side, som da skulle bli så bra.

2. Jeg spiller for det meste MMORPG games pga RP, å med combat systemet å den "heavy" grafikken til AoC tviler jeg på at det blir så bra som f.eks wow er.

Du tror RP`n i AoC ikke har forutsetninger til å bli bra? unnskyld meg, men dette må jo være en rollplayers drøm. Du kan drepe alle som ikke er vennene dine, du kan bygge hele byer guilden din kan forme etter eget ønske. Der de kan leve, crafte og sosialisere. Det er en enorm verden, du kan tillogmed bli leiiesoldat som har sine egne ranks.

 

At du bruker grafikken imot rp forutsetninger er jo helt sykt. Det er for bra grafikk til å bli god RP, lol. Om noe burde bra grafikk forbedre spillopplevelsen, om du er RP, pvp eller pve. Grafikken har vel ikke noe med gameplayet og gjøre. Om bra grafikk virker negativt på Rollespill må da wow ha super rp. Rollespillingen i et spill har mest med hva spillerne selv gjør det til, ikke grafikk eller combat systemer.

 

Skjønner ikke helt hva du mener i nr1, ganski weak Rp fra WoW sin side, som da skulle bli så bra, ?? at wow har dårlig rp så blir det slik i aoc eller hva mener du?

 

Oi dæven.. sorry jeg skreiv litt feil her..

 

Men jeg kan prøve å forklare litt på nytt jeg. jeg skjønner at du syntest det er sykt, fordi det gjør jeg også om jeg så hadde ment det på den måten der. jeg satt å tenkte på RP å skreiv Rp det jeg mente.. er PVP at pvp fungsjonen kansje ikke vil bli så bra som f.eks WoW. fordi at grafikken er så bra at gjenomsnitt's marskiner vil henge litt igjen. som sagt vet jeg jo ikke dette her.. å jeg vet ikke helt hva jeg syntest om combat systemet frefor pvp. Men det var det jeg mente.

 

Men ja.. fordi jeg vet hvor mange folk som spiller som viser -0- respect for Rp're.. men ja.. jeg vet at spillet er optimalt for det. å det hadde vært drit fett om det funka på den måten. Men på en måte så har jeg min lille tvil ;)

 

Egentlig bare det at jeg ble ganski skuffa over WoW sin Rp. Meste parten som Rp'r fra wow sin side går jo ikke etter wow's Lore.. det er for det meste bare "cyber sex" etc som går rundt

 

Å jeg har lyst til å spille et spill som man kan bli -God- I pvp, som f.eks WoW med Arena's, 1vs1 Duels, litt gear based osv. Men jeg må ærlig inrømme at jeg ikke veit -SÅ- mye om AoC

Lenke til kommentar
hehe ja sant. hadde litt krøll med nettet på jobben.. men uansett. combat systemet ser ikke ut til å være noe for pvp, etter min mening hvertfall. Så et lite klipp der bare en Mølje slo på hvem som helst :p
Hvorfor ikke? AoC har allerede vunnet prisen for "Best PVP experience" i leipzig, verdens største spillmesse. Syntes selv det er perfekt til pvp, kan du utype hvorfor du ikke tror det funker i pvp? Spillets hovedfokus er pvp.

 

se på høre side av siden, alle merittene.

 

http://www.ageofconan.com/wsp/conan/fronte...p;template=main

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Men du må se det i forhold til annet, at AoC fikk en pris for "Best PvP" sier ingenting. Hva er Best PvP ? Per idag syns jeg MMORPG`s er grusomme spill siden det er ingen player skill involvert, alt er basert på hvem som har de beste tallene på sin karakter. Uinteressant for min del. Orker ikke å grinde 100 timer for å bevise at jeg er god, jeg er god fra før av.

Lenke til kommentar
Men du må se det i forhold til annet, at AoC fikk en pris for "Best PvP" sier ingenting. Hva er Best PvP ? Per idag syns jeg MMORPG`s er grusomme spill siden det er ingen player skill involvert, alt er basert på hvem som har de beste tallene på sin karakter. Uinteressant for min del. Orker ikke å grinde 100 timer for å bevise at jeg er god, jeg er god fra før av.

seff sier best PvP noe. det sier at i forhold til andre mmo per dags dato er dette noe som er veldig lovende/bra. De som sier det ikke er noe player skill innvolvert i PvP har ikke spilt mye pvp etter min mening. (sier ikke at du ikke har det) Har du spilt Arena 1v1 eller 2v2, da er skills enormt viktig. Har sett folk fra min tidligere guild i full T4 og annet loot fra serpethsire og the eye, blitt grisedrept av folk med mye lavere kvalitet på utstyret sitt. Hvorfor vant de, jo fordi de er skilled i pvp. Bare se på Pvp filmer på youtube der ser du noen av de beste pvp erne ta på seg crappy gear og drepe andre spillere (som også har hatt høy pvp rank) gear er viktig, med skills er også viktig i feks arena.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Det kaller jeg ikke spilleegenskaper, det er noe enhver kan lære seg. I Age of Conan vil forsvar bli avgjort on Rolls, altså statistikk mellom deg og din fiende. Du er ikke i kontroll over kampen men mer en passiv tilskuer. Som han ovenfor nevnte, de videoene han har sett så står spilleren og slasher seg gjennom alt og enhver mens han får 20 sverdhugg som burde tatt livet av han for lenge siden. Dette blir for dumt ! All spenningen forsvinner jo rett ut vinduet når det er såpass passivt gameplay.

 

For all del det er ett MMORPG og 100% realtime gameplay sier folk er umulig, MEN jeg syns Funcom burde vente til det faktisk er mulig før dem slipper dette. Klarer dem ikke å lage gode spill så burde dem la være. MMORPG`s som dem er idag klarer jeg ikke, jeg må ha ett spill hvor jeg kan bli god i, ikke pga jeg sitter og grinder småe ubetydelige fiender hver dag.

Lenke til kommentar
Det kaller jeg ikke spilleegenskaper, det er noe enhver kan lære seg. I Age of Conan vil forsvar bli avgjort on Rolls, altså statistikk mellom deg og din fiende. Du er ikke i kontroll over kampen men mer en passiv tilskuer. Som han ovenfor nevnte, de videoene han har sett så står spilleren og slasher seg gjennom alt og enhver mens han får 20 sverdhugg som burde tatt livet av han for lenge siden. Dette blir for dumt ! All spenningen forsvinner jo rett ut vinduet når det er såpass passivt gameplay.

du kaller det spilleegenskaper, at alle kan lære seg det. ja selvfølgelig, de aller fleste kan bli god i noe om de øver. Det kalles av de fleste skills. Mener du at det skal komme naturlig, at når du setter deg ned foran skjermen så enten er du allerede god eller så kommer du aldri til å bli det?

Passivt tilskuer? håper du har lest opp om combat systemet og dynamikken i spillet? ikke bare sett noen filmer på youtube som så mange andre har gjort, og satt seg en mening utifra 3 min skurrete film på nettet. det som blir avgjort av rolls er block/defence. Siden lagg kan bli et stort problem. Du må svinge sverdet selv. Om du ikke har spilt spillet selv har du vel veldig liten innsikt til å utale deg om det ikke er spenning (om du ikke har beta)

Kan virkelig ikke se for meg et mmo i denne klassen der du skal dø av en pil eller et hugg, Det hadde blitt kjedelig det. selv om det er realistisk. han med bua dreper alle, fordi han er gjemt i en busk og sniper 12 mann før noen kommer nær nokk til å gi han et hugg.

 

gode spill er vel enhvers personlige mening. tror ikke mange tusen mennesker vil vente på et spill siden noen ikke syntes det er realistisk nokk.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
I Age of Conan vil forsvar bli avgjort on Rolls, altså statistikk mellom deg og din fiende. Du er ikke i kontroll over kampen men mer en passiv tilskuer. ... Dette blir for dumt ! All spenningen forsvinner jo rett ut vinduet når det er såpass passivt gameplay.

 

Hæææ? Hva i all verden prater du om? Høres jo ut som det er WoW/andre mmorpgs du snakker om...

 

Det du sier der er jo nettopp det Age of Conan vil forsøke å få slutt på.

Man klikker ikke bare på noen ikoner og ser på kampen, man må kjempe den selv, velge mellom de 6 vinklene du kan

svinge sverdet, utføre komboer etc.

Treff regnes utifra om du faktisk treffer, men det vil jo selvfølgelig være litt statistikk inni bildet med tanke på hvilket

utstyr du og motstanderen din har, for å regne ut skade, det er jo ikke til å komme unna.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...