Gå til innhold

Skal DU spille Age of Conan?


Anbefalte innlegg

God Dag! Veldig fint at du passer på at vi forstår. :)

 

I Age of Conan så vil du har muligheten til pvp,pve og rp på en normal server!

enkelt og greit. Så¨det vil si at det passer oss veldig bra for kan

gjøre det de ønsker!

 

Denne debatten har vi tatt en million ganger før, alle meningene til Mor'Di står oppført på hjemmesiden. Hvis noen lurer på noe, så stikk innom og les der.

 

Takk for meg! ha en fin dag!

9066393[/snapback]

 

Er nok det som er så riv ruskendes feil.

 

En PvP spiller som elsker PvP vil ikke ha det like morro på en PvE (Normal) server, og en RP spiller vil hvertfall gå glipp av enormt mye hvis han skal gå på en PvE (Normal) server.

 

 

Tenk over det.

 

Deres RP spillere vil kun få en begrenset RP opplevelse nettopp pga at man kun kan RP'e innenfor guildens grenser. Og da i tillegg kun innenfor de som faktisk er RP spillere innenfor guilden. Altså det å drive på med RP utenfor guilden, når man er der ute solo f.eks blir bare meningsløst.

 

Prøver man seg på RP der ute så vil man bli sett litt rart på av de andre nettopp pga at man faktisk spiller på en "RP-fri" server.

 

Er man en "hardbarka" PvP spiller så går man også glipp enormt mye på en Normal server. Man mister muligheten til å møte på ugjestfrie spillere i form av World PvP om man går på en Normal server istedet for en FFA server. Den eneste formen for PvP på en Normal server er gruppe basert kontrollert PvP. Trur man at man kan gå inn i the BK aleine, så er man enten tøff, eller dum ;) ( Snakker da såklart om vanlig PvP, ikke drunken brawling, eller arena PvP, som dog også er kontrollert PvP)

 

En PvP spiller liker somsakt PvP bedre enn PvE. Og da vil han nok like å kunne blande nettopp de to tingene. PvE blir ikke kjedelig på en FFA server fordi PvP der kan komme når som helst.

 

En PvP spiller har nok lyst til å drepe en av guildens største fiender som han kanskje møter på der ute aleine i det fri, og det kan han ikke gjøre pga serverens begrensninger på en Normal server.

 

Jeg kan jo kaste opp en uendelig liste over hva en PvP og en RP spiller går glipp av om han går inn på en Normal server istedet for den serveren som passer han best, men det trur jeg dere kan tenke dere ut selv.

 

 

Og alt dette kan dere faktisk løse ved å dra ut på 3 servere istedet for kun 1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er veldig klar over forskjellen mellom forskjellige servertyper.

 

Vi vet også at ordet Zerging kommer fra RTS sjangeren, nærmere bestemt StarCraft og viser til et bruk av mange, svake og billige units for å overkomme en motstander, i motsetning til å micro-manage et fåtall spesialiserte styrker. Vi vet derfor også at ordet ikke betyr "Alle guilds som har mer enn 100/150/200 medlemmer," som virker som det dominerende tanken for øyeblikket. Zerging er en taktikk, ikke et uungåelig resultat av et stort guild.

Siden raidstørrelse har caps, er Zerging som taktikk mest sannsynlig en umulighet uansett. Zerg guild og Community er ikke samme tingen. Vi er et community, og vi er skikkelig stolte av det. Det er vanskelig å få et guild til å bli en community. Men vi er ikke zerglings, og det finnes ingen påskudd til å si at vi er det.

 

Vi begrenser oss etter modenhet. Mange av de hyggeligste spillerne jeg har spilt med, gjennom flere år med MMO erfaring, har vært 15-17 år gamle mennesker som visste hvordan de skulle oppføre seg. Mange av de teiteste griefers har vært langt oppe i tjue-årene. Aldersgrense har lite å si, istedenfor velger vi å ta inn folk, og så heller kicke ut igjen dem som ikke klarer å oppføre seg. Dette vil forsterke nivået på guildet langt mer enn å nekte alle som ikke er fylt 18 adgang - noe som utelukkende fører til at folk lyger om alderen sin.

Det sagt er gjennomsnittsalderen 22.4. Det betyr at det finnes en sum av år over 22.4 som er NØYAKTIG lik summen av år under 22.4. Noen variasjoner finnes det alltid, men det er ikke som om det kryr av elleveåringer i guildet vårt. Alle medlemmer står oppført med alder på medlemslista, så det er jo bare å stikke innom og se hvor mange jevnaldrende du finner. Aldrene våre strekker seg fra 11-44, tydeligvis. Da er det en ganske stor sjans for at du finner noen du kan leke med.

 

Som du sier, skriver bare dette for å åpne øynene til dem som lurer litt.

Lenke til kommentar
Setter pris på å bli kalt modig, setter pris på at du prøver å hjelpe.

 

Ikke for komme med angrep eller noe mot noen her, men det blir mye det samme som blir sagt gang på gang.

 

ok, dere tror ikke det kommer til å funke, det gjør vi. Vi har store baller.. ;)

Guildet blei i all hovedsak lagd for at jeg og mine venner skulle havne på samme server, det har vi nå klart uansett, så tok det litt av.. det er bra.. Vi jobber hardt for at dette skal funke, og vi skal nok få det til..

 

Takker for at du prøver å hjelpe til med å få det enda litt bedre.. ;)

9066425[/snapback]

 

Vell, modig og dumdristig er to ord som faktisk ikke er så langt ifra hverandre.

 

Jeg sier bare at planene dere har ser nydelig ut på papiret, men det har feilet før pga dere er ikke de første som har prøvd dem ut.

 

Det kan jo godt hende at jeg ikke vet alt, men ingenting som er blitt fortalt her har heller fått meg overbevist at det kan fungere. Så jeg står ved mitt.

 

Og dere som er kamerater har vell de samme interessene? Og hadde falgt samme server samme hva? Deres "community" blir jo ikke dårligere om dere er på 3 servere. Dere er for mange at man kan si "en for alle og alle for en". Med 200++ stk så er det umulig å bli kjent med andre, og som du selv sier, man blir nok mest sannsynlig kjent med folk med samme interesser.

 

Putter dere de menneskene under den serveren hvor de hører hjemme så er nok sjansen større der at man blir kjent, enn om man putter alle under en server, der 2/3 av folket ikke liker serveren "in the first place". Sjansen er da stor for at en del av deres "community" vil bryte ut og starte en ny karakter på en annen server.

 

Uansett:

Lykke til, og kudos til dere om dere faktisk klarer det selvom sjansen er liten.

Lenke til kommentar

Som vi har sagt tidligere:

Vi sier ikke at alle servertyper er like.

Det vi sier er at det ikke til nå er gitt ut noen offentlig informasjon som tilsier at det faktisk blir forskjellige servertyper. Tvert imot viser alle beskrivelser og skriv til at det finnes en type server, og aktiviteter blir bestemt av hvor du er i verden heller enn hvilken server du spiller på.

Lenke til kommentar
Vi er veldig klar over forskjellen mellom forskjellige servertyper.

 

Vi vet også at ordet Zerging kommer fra RTS sjangeren, nærmere bestemt StarCraft og viser til et bruk av mange, svake og billige units for å overkomme en motstander, i motsetning til å micro-manage et fåtall spesialiserte styrker. Vi vet derfor også at ordet ikke betyr "Alle guilds som har mer enn 100/150/200 medlemmer," som virker som det dominerende tanken for øyeblikket. Zerging er en taktikk, ikke et uungåelig resultat av et stort guild.

Siden raidstørrelse har caps, er Zerging som taktikk mest sannsynlig en umulighet uansett. Zerg guild og Community er ikke samme tingen. Vi er et community, og vi er skikkelig stolte av det. Det er vanskelig å få et guild til å bli en community. Men vi er ikke zerglings, og det finnes ingen påskudd til å si at vi er det.

 

En guild som tar inn alt og alle er en "zerg" guild samme hva. Man kan se på en CS clan som har 30 medlemmer at de kan være en "zerg" clan bare fordi de tar inn alt samme hva som kommer inn, så her er 30 medlemmer "mye". Så det har ingenting med medlemmer å gjøre, heller mer om rekrusjons taktikken å gjøre.

 

Det at raidstørrelse har caps er ikke blitt bekreftet, så det er bare spekulasjoner fra din side.

 

Vi begrenser oss etter modenhet. Mange av de hyggeligste spillerne jeg har spilt med, gjennom flere år med MMO erfaring, har vært 15-17 år gamle mennesker som visste hvordan de skulle oppføre seg. Mange av de teiteste griefers har vært langt oppe i tjue-årene. Aldersgrense har lite å si, istedenfor velger vi å ta inn folk, og så heller kicke ut igjen dem som ikke klarer å oppføre seg. Dette vil forsterke nivået på guildet langt mer enn å nekte alle som ikke er fylt 18 adgang - noe som utelukkende fører til at folk lyger om alderen sin.

Det sagt er gjennomsnittsalderen 22.4. Det betyr at det finnes en sum av år over 22.4 som er NØYAKTIG lik summen av år under 22.4. Noen variasjoner finnes det alltid, men det er ikke som om det kryr av elleveåringer i guildet vårt. Alle medlemmer står oppført med alder på medlemslista, så det er jo bare å stikke innom og se hvor mange jevnaldrende du finner. Aldrene våre strekker seg fra 11-44, tydeligvis. Da er det en ganske stor sjans for at du finner noen du kan leke med.

 

Som du sier, skriver bare dette for å åpne øynene til dem som lurer litt.

9066568[/snapback]

Alder på hva som helst har ingenting med det jeg kom for å diskutere i første omgang. Jeg svarte bare på hva du skrev, og sa at det var feil.

Det at du nå fremdeles sier at med et gjennomsnitt tall på 22 at det betyr at man har like mange folk over som under sier jo at du ikke helt har orden på ganske enkel mattematikk. Det ble sakt at dere har en moden medlemsliste, noe som jo er feil. Og med moden så mener jeg alder og ingenting annet.

Faktum er faktisk at dere har over 60% av medlemmene som er 20 år og mindre, dette med rask hoderegning, så det er selvfølgelig litt +- her.

 

Nå kom ikke jeg for å diskutere medlemmer i det hele tatt, mer om planene deres om å ha 3 guilds under 1 guild på samme server.

 

Svar på mine problemstillinger og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Som vi har sagt tidligere:

Vi sier ikke at alle servertyper er like.

Det vi sier er at det ikke til nå er gitt ut noen offentlig informasjon som tilsier at det faktisk blir forskjellige servertyper. Tvert imot viser alle beskrivelser og skriv til at det finnes en type server, og aktiviteter blir bestemt av hvor du er i verden heller enn hvilken server du spiller på.

9066592[/snapback]

Desverre så har du feil nok en gang her.

 

Hvis du tar turen innenfor Funcoms offisielle AoC forum, så vil du legge merke til at jeg har rang King der, altså mer enn 1500 poster på forumet.

 

Så når jeg sier at det vil være flere forskjellige servere så sier jeg det faktisk fordi jeg vet at dette er tilfellet.

 

Normal

PvP

RPvP

 

--Er de 3 servertypene som er SIKRE servere. Det kan godt hende man vil få flere siden det er mye snakk om man vil ha Player Loot servere eller ikke.

Dette gjelder selvfølgelig på FFA servere.

Uansett, disse er sikre servere.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
[klipp]Det at raidstørrelse har caps er ikke blitt bekreftet, så det er bare spekulasjoner fra din side.[klipp]
Mener å huske at Athelan eller den tidligere community lederen Silmarillon (eller no') sa det skulle være cap. Nøyaktig hva den blir satt til har alltid vært uvisst, men at det blir føler jeg meg trygg på.

 

Ellers så vil jo LoS utgjøre en nærmest en hel server alene.

Lenke til kommentar

Det har aldri blit sakt at det SKAL være en cap, men at de må se på det som en mulighet å legge inn.

 

Og at det kom helt ann på hvordan det vil se ut i beta.

 

Det hele spørs vell egentlig på hva serveren vil tåle, så det blir på en måte en "sikkerhetsmargin" greie om de må ha caps på.

Lenke til kommentar
Det har aldri blit sakt at det SKAL være en cap, men at de må se på det som en mulighet å legge inn.

 

Og at det kom helt ann på hvordan det vil se ut i beta.

 

Det hele spørs vell egentlig på hva serveren vil tåle, så det blir på en måte en "sikkerhetsmargin" greie om de må ha caps på.

9067421[/snapback]

En veldig bra sikkerhetsmargin for å bla kunne garantere en del av game mechanicsen. Mye blir borte dersom det bar blir 1-2 guild per server. Det må i så fall være for WoW dropoutsene som ønsker de 2 faksjonene hehe.

 

I tillegg vil man kunne avtale hvem som får hvilke keep etc. Har ikke sjekket med bookmakerne men tror caps har relativt lave odds ;)

Lenke til kommentar

Nå blir det mye småplukkeri, men bare for at det skal være sagt:

Frem til jeg ser forskjellige servertypes på den offisielle AoC informasjonen, så antar jeg at det ikke vil finnes forskjellige servertypes. Jeg tenker meg at FFA kommer til å skje før eller siden, fordi "hardcore PvP" folk vil grine seg til det. Det er greit.

 

Når det kommer til Zerg guilds: Nei. Det finnes en markant forskjell på et guild som tar imot absolutt alle uten forbehold, og Mor'Di. Denne forskjellen har jeg pekt ut så mange ganger nå, at jeg bare referer til "hvorfor så stort guild" delen på www.mordi.net.

 

Og angående min spekulasjon på raid størrelse: Det vil finnes en cap på raids, fordi det ikke er utførlig å ikke ha en cap. Et raid på 100 folk i et PvE instance er for eksempel ikke så gunstig, hverken for serveren eller for balansen i systemet. Tilsvarende er en altfor høy player limit på PvP raids en avvikling av fordelen som ligger i at noen prestige classes utvider party-limiten med x medlemmer. Ingen vits å ha ekstra medlemmer evnen hvis du allikevel kan ha uendelig medlemmer. Det er ikke spekulasjon hvis det er uungåelig. Dette har jeg også pekt ut noen ganger på hjemmesiden, tror jeg.

 

Det du sier angående hva man mister på grunn av at man ikke nødvendigvis er på en server-type som passer best for ens egen spillestil er litt satt på spissen. Servertype går ikke foruten spillestil - det blir selvfølgelig et valg av prioriteter. Fordelen ved å være i et stort guild, kontra den eventuelle gleden av å spille på en annen servertype. I et massively multiplayer online roleplaying game, pleier ikke rollespill å bli sett så skjevt på. Alle former for PvP som har noen reward, eller som på noen som helst måte går utenom ganking, går an på en Normal server. Tilsvarende får PvE folk fred til å gjøre det de vil. Et servervalg bestemmer ikke spilleopplevelsen din, det er det din egen spillestil og spillestilen til dem rundt deg som gjør. Mor'Di hjelper med å finne folk med en liknende spillestil før spillet starter, slik at du kan nyte spillet med venner rundt det helt fra starten av. Ikke sikkert at det blir 200 av dem, men selv om du bare liker 10%, er 20 folk en ganske grei vennegjeng det også.

 

Ingen communities har regelen at alle må være venner med alle, og kjenne alle. Dette er heller ikke poenget i Mor'Di. Men for mange spillere er fordelene ved å bli med i et guild som Mor'Di store, hovedsakelig fordi det hjelper spillere med å opprette et sosialt nettverk. Også fordi det tilbyr et hjem til spillere som ofte ikke ville fått plass i mer "hardcore" guilds på grunn av manglende spilletid, motivasjon, eller annet. Vi holder ikke på idiotene, selvfølgelig, men vi vil at alle i alle fall skal ha en sjans til å gjøre spilleopplevelsen noe spesielt. Like barn leker bra de, men det er ikke så dumt å prøve å være litt kreative.

 

Det sterkeste argumentet mot å bli med i Mor'Di er servertype. Mor'Di kommer mest sannsynlig på å spille på en Normal server, ettersom dette er den servertypen som er mest åpen for alle aktiviteter, og som er mest vennlig overfor spillere som ikke digger PvP. Og jeg tror det kommer til å finnes ganske mye ikke-lagbasert PvP muligheter i border kingdoms. Minigames og roaming PvP er to muligheter.

Du har 1500 poster på AoC forumene, og jeg har startet og ledet endgame guilds før. Dette ser fint ut på papiret, det er jeg helt enig i. Det kommer også til å funke, ettersom jeg har sett tilsvarende oppsett funke før. Det blir kanskje ikke det nye Nihilum, men så er jo ikke det poenget heller.

 

En PvP spiller spiller ikke nødvendigvis PvP HELE tiden. En rollespiller er ikke nødvendigvis ALLTID i character. En PvE spiller er ikke bare i raids. De fleste blander aktivitetene sin ganske mye. De gjør hovedsakelig en ting, og gjerne litt av alt annet. Ved å ha en community hvor alle aktivitetene er tilgjengelig, som i et guild, betyr det at folk kanskje prøver aktiviteter de ellers ikke ville prøvd, og det vil uansett gjøre det mye lettere å finne noe å gjøre på når man ikke gjør noe organisert.

 

Tror det dekker det meste. Til syvende og sist mener vi nok forskjellig, og problemet ligger vel akkurat der. Frem til spillet kommer ut, er det ingen av oss som vet noenting som helst, vi kan bare snakke fra erfaring og fatte-evne. Jeg har svart på disse tingene sikkert femti ganger nå, og kommer sikkert til å besvare disse samme spørsmålene femti ganger til før launch. Derfor sier jeg det bare rett ut: Å føre denne debatten videre er ikke vits. Enten blir det en krangel, også kommer vi ikke frem til noe, ellers blir det en skikkelig lang og tidkrevende diskusjon hvor vi ikke kommer frem til noe.

 

Dersom noen vil bli med, les informasjonen om guildet. Se etter om det ser gjennomtenkt ut, og hvis det høres ut som noe du vil være med å prøve å få til, så bli med. Hvis ikke, finn et annet guild som passer stilen din bedre, eller prøv deg på egenhånd og se hvem du møter. Jeg har prøvd store guilds, små guilds, og jeg har prøvd å starte alene på bar bakke. Jeg synes alle de tre er morsomme. Småguilds har en egen atmosfære, det å starte alene gir muligheten for venner man ikke ellers hadde fått, og store guilds blir en slags blanding av de to. Til syvende og sist, så er det smak og behag.

Lenke til kommentar
med 24 mann i et raid, så vil det bli vanskelig å inkludere evt 200 stykker, som nå er medlemstallet deres.Jeg vet at ikke alle vil være online samtidig, men vil tro at ca 80-100 stk vil være online samtidig(vill gjetting, greit nok), det vil være nok folk for 3-4 raids.

 

Men nå er det som nevnt lenge til launch, og mange kommer nok til å falle fra..

9063270[/snapback]

 

Hmm nah der du feil Border Kindgoms så vil kunne raide mange flere enn 24 :)

Har du spilt daoc for eks realmvsrealm mange ganger vi var 150 200vs 150 200

der. ser ingen grunn til at ikke Funcom skal få dette til.

 

Vis man kan kun løpe rundt 24 stk i border kingdom blir jo dere bare dumt

at man deler seg opp 24 pers grp tror jeg bare jeg fint for samarbeidet.

9063327[/snapback]

 

tenkte PvE jeg da...blir det ikke Pve raid?

Lenke til kommentar
Nå blir det mye småplukkeri, men bare for at det skal være sagt:

Frem til jeg ser forskjellige servertypes på den offisielle AoC informasjonen, så antar jeg at det ikke vil finnes forskjellige servertypes. Jeg tenker meg at FFA kommer til å skje før eller siden, fordi "hardcore PvP" folk vil grine seg til det. Det er greit.

Se på AoC FAQ'en, den er "ur-gammel". Ting forandres hver dag når spillet er slik som det er nå, i beta. Tilogmed Siege fremgangsmåten er forandret nå. Man har ikke den samme "bygg opp et Battle Tent og avtal et angrep" lengre, dette ble kastet bort i desember, og man vil ha bestemte tidsperioder på dagen, eller i uka hvor guilds kan angripe et Keep nå. Eller man må kontrollere flere "poster" utenfor et Keep før en kan "få lov" til å angripe.

 

En FFA server er "bankers" ettersom Mr.Gaute Godager selv har sakt at spillet skal ha en slik server. Da med RP.

 

Har du lyst til å ikke høre på meg og fortsette å være uvitende så er det ikke mitt problem.

Når det kommer til Zerg guilds: Nei. Det finnes en markant forskjell på et guild som tar imot absolutt alle uten forbehold, og Mor'Di. Denne forskjellen har jeg pekt ut så mange ganger nå, at jeg bare referer til "hvorfor så stort guild" delen på www.mordi.net.

Hva er forskjellen? Tar ikke Mor'Di inn alt og alle?

 

En guild som tar inn alt som går og kryper er desverre et Zerg guild.

Om det er positivt eller negativt får dere finne ut av selv.

 

Og ja, jeg har lest "hvorfor så stor" posten, den ble faktisk postet her inne på forumet hos AB sitt rekrutterings tråd. Noe som ikke ble så godt tatt imot.

Og angående min spekulasjon på raid størrelse: Det vil finnes en cap på raids, fordi det ikke er utførlig å ikke ha en cap. Et raid på 100 folk i et PvE instance er for eksempel ikke så gunstig, hverken for serveren eller for balansen i systemet. Tilsvarende er en altfor høy player limit på PvP raids en avvikling av fordelen som ligger i at noen prestige classes utvider party-limiten med x medlemmer. Ingen vits å ha ekstra medlemmer evnen hvis du allikevel kan ha uendelig medlemmer. Det er ikke spekulasjon hvis det er uungåelig. Dette har jeg også pekt ut noen ganger på hjemmesiden, tror jeg.

Her har du missforstått igjen. Det finnes et raid cap på PvE (som er 24 btw), det jeg mente var om det skulle være en raid cap på PvP. Den er ikke satt, og jeg vil fundere på hvordan dem vil gjøre det siden Keeps o.l i The Border Kingdoms ikke er "instansiert". Om det blir et stort problem i Beta så må dem jo gjøre noe med det, så ja dette er ikke bestemt helt enda.

 

Så du trur at den "ha et ekstra medlem" funksjoen er rettet mot "large scale" battles?

 

Denne er jo ment for "group content" og PvE raids.

 

Man er 6 maks i en party uten noen commanders, mens man kan være 10 stk med 4 commanders. I raids så er man maks 20 uten noen commanders og man er 24 med 4 commanders.

 

Jeg håper virkelig ikke at det er du som gir medlemmene deres informasjon angående spillet, da den informasjonen vil være fullstendig feil hvis denne trenden fortsetter.

Det du sier angående hva man mister på grunn av at man ikke nødvendigvis er på en server-type som passer best for ens egen spillestil er litt satt på spissen. Servertype går ikke foruten spillestil - det blir selvfølgelig et valg av prioriteter. Fordelen ved å være i et stort guild, kontra den eventuelle gleden av å spille på en annen servertype. I et massively multiplayer online roleplaying game, pleier ikke rollespill å bli sett så skjevt på. Alle former for PvP som har noen reward, eller som på noen som helst måte går utenom ganking, går an på en Normal server. Tilsvarende får PvE folk fred til å gjøre det de vil. Et servervalg bestemmer ikke spilleopplevelsen din, det er det din egen spillestil og spillestilen til dem rundt deg som gjør. Mor'Di hjelper med å finne folk med en liknende spillestil før spillet starter, slik at du kan nyte spillet med venner rundt det helt fra starten av. Ikke sikkert at det blir 200 av dem, men selv om du bare liker 10%, er 20 folk en ganske grei vennegjeng det også.

Det er jo helt greit om 200 av dere faktisk har lyst til å dra på en Normal server, men da er også ingen av dem en ordentlig PvPer eller en RP spiller.

 

Hvis du trur at du kan spille din RP spille stil som vanlig uten reaksjoner på en vanlig server så hversågod. Da har du faktisk ikke spilt på en RP server før kontra en normal server.

 

Trur du at ganking er noe som skjer hele tiden på en FFA server så har du også aldri spilt på en FFA server før heller. Du vet hva ganking betyr sant?

 

Der trur jeg du har missforstått hele mitt poing. Les hva som er problemer med Zerg guilds igjen. Det kan godt hende at 20 personer i guilden er verdens beste mennesker, men det hjelper lite når det er mennesker rundt som trar dem ned i søla. Et troll drar deg ned på ditt nivå og banker dritten ut av deg fordi han har mer erfaring med det.

Ingen communities har regelen at alle må være venner med alle, og kjenne alle. Dette er heller ikke poenget i Mor'Di. Men for mange spillere er fordelene ved å bli med i et guild som Mor'Di store, hovedsakelig fordi det hjelper spillere med å opprette et sosialt nettverk. Også fordi det tilbyr et hjem til spillere som ofte ikke ville fått plass i mer "hardcore" guilds på grunn av manglende spilletid, motivasjon, eller annet. Vi holder ikke på idiotene, selvfølgelig, men vi vil at alle i alle fall skal ha en sjans til å gjøre spilleopplevelsen noe spesielt. Like barn leker bra de, men det er ikke så dumt å prøve å være litt kreative.

Igjen så ser man problemet med å være en zerg guild, man tar inn alt. Hva er egentlig grunnen til at folk ikke klarer å få guilds? Kan grunnen være at dem faktisk er drittsekker? Alle med normal folkeskikk kan i et spill klare å finne seg en guild. Det er de som faktisk har blitt kastet ut før som vil joine dere fordi dere ikke har noen restriksjoner.

 

Det er jo greit, dere kan jo bare kicke han ut igjen, men da har dere allerede brukt masse energi på å få han ut, og å diskutere om det.

 

Mitt poeng er egentlig ikke disse folkene som ikke får guilds, det er egentlig hva deres mål som guild er? Skal dere være en guild å regne med på serveren når det gjelder PvE og PvP? Er det nei, så har jeg ingen ting jeg har problemer eller ingen problemstillinger for dere. Da kjører dere jo deres eget "casuale" stil.

Er det ja, så har jeg kommet med flere problemstillinger før i tråden her, disse har fremdeles ikke blitt svart.

Det sterkeste argumentet mot å bli med i Mor'Di er servertype. Mor'Di kommer mest sannsynlig på å spille på en Normal server, ettersom dette er den servertypen som er mest åpen for alle aktiviteter, og som er mest vennlig overfor spillere som ikke digger PvP. Og jeg tror det kommer til å finnes ganske mye ikke-lagbasert PvP muligheter i border kingdoms. Minigames og roaming PvP er to muligheter.

Du har 1500 poster på AoC forumene, og jeg har startet og ledet endgame guilds før. Dette ser fint ut på papiret, det er jeg helt enig i. Det kommer også til å funke, ettersom jeg har sett tilsvarende oppsett funke før. Det blir kanskje ikke det nye Nihilum, men så er jo ikke det poenget heller.

Det er klart, har dere bare "casual" PvPere som ikke har noe imot det å gå glipp av det man kunne ha fått opplevd på en FFA server så er jo ikke problemet der lengre.

 

Men ikke kom til meg å si at ingen av deres medlemmer har lyst til å dra på en FFA server?

 

Spørsmålet er, har du ledet et lignendes guild før? Og hvordan gikk det med det?

Hadde det fremdeles vært oppe og gått så hadde dere vell ikke startet et nytt guild her og heller tatt den andre guilden over til dette nye og spennende spillet?

En PvP spiller spiller ikke nødvendigvis PvP HELE tiden. En rollespiller er ikke nødvendigvis ALLTID i character. En PvE spiller er ikke bare i raids. De fleste blander aktivitetene sin ganske mye. De gjør hovedsakelig en ting, og gjerne litt av alt annet. Ved å ha en community hvor alle aktivitetene er tilgjengelig, som i et guild, betyr det at folk kanskje prøver aktiviteter de ellers ikke ville prøvd, og det vil uansett gjøre det mye lettere å finne noe å gjøre på når man ikke gjør noe organisert.

Det jeg snakker om er folk som brenner for PvP, eller som brenner for RP.

Er det ingen av deres medlemmer som gjør det så er det som sakt ingen problem.

 

Men er det det så vil dere møte på problemer.

 

Som sakt, en RP spiller hos dere vil kun få gjøre RP innenfor guildens grenser, og grensene innenfor hvem som er RP spillere der igjen.

 

Altså la oss si at dere er delt opp i 3 like store grupper så vil det si at RP spillerne vil få gjøre det dem liker best med kun 66 spillere istedet for 10,000 på en RP server.

(Tallene tatt litt i spissen men du skjønner vel hva jeg mener)

Tror det dekker det meste. Til syvende og sist mener vi nok forskjellig, og problemet ligger vel akkurat der. Frem til spillet kommer ut, er det ingen av oss som vet noenting som helst, vi kan bare snakke fra erfaring og fatte-evne. Jeg har svart på disse tingene sikkert femti ganger nå, og kommer sikkert til å besvare disse samme spørsmålene femti ganger til før launch. Derfor sier jeg det bare rett ut: Å føre denne debatten videre er ikke vits. Enten blir det en krangel, også kommer vi ikke frem til noe, ellers blir det en skikkelig lang og tidkrevende diskusjon hvor vi ikke kommer frem til noe.

9069505[/snapback]

Det er helt greit, som sakt jeg gir dere kudos om dere faktisk klarer å oppnå noe med guildet.

 

Det jeg fremdeles ikke har fått svar på er hva dere har tenkt å gjøre med guildens mer "hardcore" spillere?

 

Problemstilling ligger fremdeles usvart som en post jeg har skrevet litt lengre opp her.

 

"Ahh... Hvor ble det av "wall of text" advarselen?" ;)

Lenke til kommentar

Det var jo litt aggressivt, men ok.

Åja. Wall of Text warning, tror jeg.

 

Jeg orker ikke ta spillinformasjondebatten med deg. Du har 1500 poster, du har helt sikkert rett i alt du sier, jeg vet ikke hvor jeg skal sjekke en gang. Det jeg derimot har, er nok erfaring med dataspill til å vite at begrensninger på antall er ikke bare en systembasert begrensning, men også en taktisk en. Vi ser jo fort når spillet kommer ut, men jeg tviler sterkt på at det er mulig å samle, si, hele Mor'Di inn i ett raid.

 

Du har feil angående Zerg guilds. For det første er det ingen av medlemmene våre som kryper, og for det andre, anser vi rekrutterings og eliminerings prosessen som ganske enkel. Hvis du har vært i et guild, og det har du sikkert, så vet du at folk som kommer til å ødelegge blir synlige temmelig fort. Et større guild, hvor alle spillere ikke nødvendigvis kjenner alle, takler også en større andel teite folk, fordi det alltid er noen som liker dem. Og dem har vi også plass til. Trial perioder er en del av rekrutteringen, og etter min erfaring, så er den også effektiv. Kanskje ikke 100%, men noen drittsekker finner du alltid, det må en rett og slett bare tåle. Zerging er ikke et objektivt beskrivende adjektiv, det er en fornærmelse. 24 folk fra et stort guild som klarer et encounter, er like imponerende som 24 fra et lite guild som gjorde nøyaktig det samme. Det er ikke slik at prestisjen vokser når medlemstallet krymper. Det er sant at uerfarne folk på en PvP slagmark kan ødelegge for andre, som er noe av grunnen til at vi valgte å gjøre det lett for erfarne PvPere å finne hverandre. I et så stort guild, er det ikke nødvendigvis slik at alle må være med på alt. Store medlemstall tillater oss å drive med mer enn en ting om gangen, noe som igjen utvider valgene for hva en vil drive med.

Når det kommer til folk som ikke klarer å få guilds: Noen er drittsekker, men de fleste drittsekker har guilds. Det er feigt å si at de er drittsekker, bare fordi de ikke har tiden eller forståelsen til å bli med i et guild som har noe å tilby. De er også en minoritet, ettersom de fleste får plass i ett eller annen bittelite ubetydelig guild hvor ingen vet noe, og ingen kjenner noen, og ingen kommer noe særlig videre.

 

Du og jeg har annerledes definisjoner av hardcore. Du mener person som spiller mye, og jeg mener person som er flink å spille. Disse to er ikke nødvendigvis synonyme. Vi har ingen illusjoner om å trekke til oss spillerne som liker å være den første i Europa som gjør ett eller annet, og som er villige til å ofre hele livet sitt for prestisje i ett spill. Dette er spillere med et stort behov for å føle seg unike og å hevde seg, og det er antonymt med et stort guild. Slike spillere leker utelukkende sammen, og har en tendens til å oppføre seg som drittsekker mot alle som ikke er like dedikerte som seg selv. Vi har ingenting imot slike spillere, kanskje vi til og med fostrer et par, men Mor'Di ble ikke laget med disse folkene i tankene. Folk som er så flinke å spille rollespill at den minste distraherelse ødelegger alt, hører helt klart hjemme på en RP server. Folk som er så fantastisk harde i PvP at de helst vil løpe rundt alene mot folk i PvE utstyr, er nok ment for en PvP server. Men for folk som spiller nok til å gjøre en innsats, eller som bare spiller litt, er Mor'Di kjempe bra. Det er organisert og gjennomtenkt, og det er laget for å åpne spillet for så mange som mulig.

Guildet deler spillerne opp og spleiser dem sammen i avdelinger basert på hovedinteresser, det har du sikkert lest om. Nøyaktig hvor aktiv hver gren blir, må bli opp til spillerne. Vi har ikke behov for at noen av dem absolutt må bli kjempeaktive, men vi vil jo ikke være en hindring for spillerne våre. Vi er forberedt på å rekruttere og organisere det som er nødvendig for å la hardcore spillere ta for seg utfordringene som de liker på sine egne premisser. Vi er vennlige og vi velkommer alle, men vi er ikke en barnehage. Vi vil ikke si nøyaktig hvor hardt vi har tenkt å satse på PvE eller PvP, simpelthen fordi vi vil se hvor spillerne våre ligger når spillet kommer ut. Jeg har vært med i serverstart guilds før, og jeg vet at det hviler mange overraskelser fra spillerne i de første ukene etter launch. Hvis vi ser at en god del av spillerne våre er seriøse raidere vil vi bulke ut PvE delen av guildet vårt til det fungerer. Tilsvarende for PvP, hvis vi ser at vi har folk som kan utføre det, vil vi sikkert sikte oss inn på Border Kingdoms. Det er fremdeles lenge igjen før launch, derimot, og frem til da handler det om råstoff.

 

Jeg har vært med og startet både et mindre, men fremdeles stort guild før, og et mindre, mer hardcore guild. Begge to var fra WoW, selv om jeg har spilt andre MMOer. Begge to finnes fremdeles. Jeg forlot guildet fordi jeg ikke ville spille AoC på samme måte som jeg spilte WoW, fordi det har jeg rett og slett ikke tid til. Jeg har jobb, studier, og den tiden jeg har må jeg spre litt. Det lille guildet var det som oppnådde desidert mest endgame-messig, men det er dermed ikke sagt at det store guildet ikke gjorde det bra, og ikke var et hyggelig sted å være. Tanken om Mor'Di var mer inspirert av et langt større russisk guild på serveren, som det gikk veldig bra med. Jeg likte ikke tanken helt i begynnelsen (av stort sett de samme grunnene som deg), men jeg hadde noen venner innenfor, og de virket som om de hadde det skikkelig koselig. Så da tenkte jeg at AoC var en sjans til å få til noe slikt, og så langt har det gått veldig bra. Forumene våre er hyggelige - det er selvfølgelig ikke 200 medlemmer som poster hver dag, men de blir stadig mer aktive - og vi har en god plan.

 

Du overdriver veldig når det kommer til hvor absolutt servervalg er. Jeg har spilt på RP, PvP, RPPvP og Normal server. Den som skiller seg mest ut er PvP server, som er mer kompetitivt, og virker som det har et noe mindre modent publikum. Det er i alle fall det jeg har observert ut ifra ventrilo.

RP servere har ok RP, men ofte ikke det beste, fordi det har en tendens til å virke tvunget. På RP servere har man også mange som virkelig går inn for å ødelegge RP. På PvP servere er RP veldig vanskelig, men guild-by hjelper jo selvfølgelig mot dette.

Normal serverer har tendenser til å være roligere, men ligger ikke nødvendigvis foran PvP servere i PvE, tross i at presset er mindre. Dette kan bli annerledes i AoC enn i andre spill, fordi PvE og PvP utstyr ikke er det samme. Normal servere har ganske ofte RP, selv om den selvfølgelig ikke er på langt nær like utbredt som på RP servere. På den annen siden, de som faktisk gidder å spille rollespill på en Normal server, de har i alle fall rette ånden.

 

 

Dette føles som om det kommer til å ta kjempelang tid. Jeg synes det er synd at du ikke er med oss. Du kan gjøre mye bra tror jeg. Prøv å se muligheter istedenfor hindre. Det finnes alltid en risiko for at ting ikke fungerer; men funker det, blir det dødsbra.

Endret av Sazrak
Lenke til kommentar

Virker som om jeg snakker med en politiker.. Fikk jeg noe svar på det jeg virkelig spurte om nå? Eller trakk du ord ut av mine setninger for å forklare hva dette ordet betyr?

 

Uansett, jeg har fremdeles ikke sett svar på det jeg kom inn hit for å si.

 

Dere har altså 3 kaster, om dere vil satse på PvP eller PvE kommer ann på hvordan det går?

 

Så da lurer jeg på det. Hvordan skal dere gjøre de mere "hardcore" spillerne fornøyde? Og når jeg snakker om "hardcore" så snakker jeg om de som vil fremover i spillet, det handler lite om tid eller ferdighet, men mer disse to samlet under en.

 

Det som vil skje om dere lykkes i f.eks PvE, så vil alle i guilden se dette og dem vil være med på morroa. Altså dem skifter kaste fra PvP, eller RP, eller hva det er til PvE fordi det er faktisk der tingene foregår, der morroa skjer. Det er da problemet oppstår pga det tar alt for lang tid å gjøre klar 2-300 stk til neste dungeon, når man tenker på å "geare" dem opp.

 

Og man vil til slutt ende med at de som for lengst er klare for neste dungeon men som ikke kan dra dit pga guilden fremdeles venter på fler til å bli klare, vil forlate guilden til en annen guild som er der dem vil være.

 

Folket i guilden vil reagere på at deres forbilder dro og dere må gjøre det samme om igjen. Dere kommer dere kanskje videre til noen fler dungeons, men det vil alltid stoppe opp fordi... Ja, du vet. Og vi vil se det samme skje igjen, folk drar fra guilden pga de vil noe mer, og dere må fylle demmes plass og geare dem opp igjen..

 

Det var dette jeg kom hit for å se et svar på, men istedet har jeg fått svar på alt annet uinteressangt.

 

Om dere skal være "casual" så er jo ikke det problemet der lengre, og det er det svaret jeg er ute etter... Men hvis ikke dette er tilfellet, så ja? Hvordan blir dette løst?

 

 

BTW: Denne diskusjonen om RP velger jeg å ignorere da jeg syns det jeg leser blir litt for dumt.

 

Tvunget RP på en RP server? ::roll eyes::

Lenke til kommentar

Jeg antok du hadde forstått dette, siden du sier du har lest guild informasjonen. Men her er teskjeene.

 

Guildet satser på PvE og PvP, ikke en av gangen. Dette er mulig. Hvis du mener at det ikke er mulig, har du aldri prøvd. Hvor hardt vi satser på hver, blir bestemt av medlemmene våre, post-launch. Flytting mellom kaster er ikke umiddelbar, og tilgang til noen av ranksene er ikke garantert - ikke alle kan være med på all PvE, og ikke alle på all PvP.

 

Dermed ikke sagt at ikke alle kan gjøre noe, men både "hardcore" ranken for PvE og "hardcore" ranken for PvP er lukkede ranks som krever en viss innsats for å oppnå.

 

Du tror at alle tenker som deg. Det gjør de ikke. Bare fordi det går bra for noen i PvE, betyr ikke at samtlige i guildet får lyst til å bli etterpådiltere. Selvfølgelig får PvE grenen mer prestisje hvis den gjør det bra, men vi holder oss til s faste raidgroups som mulig for å unngå at en raidgroup skal bli splittet for å trene opp nye raiders. Vi har ikke noe behov for å ha alle raiders på samme nivå. Når det er sagt, vet jeg at det finnes mange som tror de har lyst til å raide, men de aller fleste mister lysten når de erfarer hvor mye arbeid som er involvert.

Folk som setter "prestisje" over all sosial intelligens eller solidaritet, hører ikke hjemme i Mor'Di.

 

Vi er casual-friendly, og vi går langt for at casual spillere skal kunne nyte spillet hos oss. Men jeg liker ikke tittelen casual-guild, fordi den gjør at visse idioter avfeier guilden eller lar vær å gi tanken en sjanse, fordi de absolutt vil være hardcore. Hvis du leter etter noe mer presist, kommer du ikke til å finne det. Du har lyst å sette guilden i en bås, og den hører ikke hjemme i noen av dem. Mor'Di er et sted for alle.

 

Det er de klareste svarene du kommer til å få. Jeg skal ta dem en gang til.

 

Mor'Di er både et casual og et hardcore guild.

Hardcore spillere har egne ranks i guildet, som gjør det lettere for dem å identifisere hverandre, og som gir tilgang til visse planlagte events, som for eksempel raids. Disse ranksene har klare krav, som ikke alle kan oppfylle. Dette fører til at skikkelig harde raiders, PvE eller PvP, kan organisere ting utenom det som er tilgjengelig for andre medlemmer.

Lenke til kommentar
[klipp]En FFA server er "bankers" ettersom Mr.Gaute Godager selv har sakt at spillet skal ha en slik server. Da med RP.
Jepp, men om den kommer på launch er vel en annen ting.... De sa ihverfall det til å begynne med. Er den satt til launch nå?

 

[klipp]det jeg mente var om det skulle være en raid cap på PvP. Den er ikke satt, og jeg vil fundere på hvordan dem vil gjøre det siden Keeps o.l i The Border Kingdoms ikke er "instansiert". Om det blir et stort problem i Beta så må dem jo gjøre noe med det, så ja dette er ikke bestemt helt enda.
Jepp, sant det. Men en eller annen form for regulasjon av antall vil det nok bli. Ellers så vil jo et mediumsized guild zerges av alle andre som danner en giga koalisjon, og motsatt i forsvar.

 

[gigaklipp ;)]

Mitt poeng er egentlig ikke disse folkene som ikke får guilds, det er egentlig hva deres mål som guild er? Skal dere være en guild å regne med på serveren når det gjelder PvE og PvP? Er det nei, så har jeg ingen ting jeg har problemer eller ingen problemstillinger for dere. Da kjører dere jo deres eget "casuale" stil.

Er det ja, så har jeg kommet med flere problemstillinger før i tråden her, disse har fremdeles ikke blitt svart.

For meg ihvertfall virker guildet som et casual guild. Også på bakgrunn av hva jeg har lest her. Tipper at de ikke tar mål av seg til å bli noe "server first" på bossene, eller innta samtlige keep og holde dem. Tipper dette guildet kommer til å gå med i koalisjon slik som mange andre. ;) Det er helt fair det.

 

[klipp]

Spørsmålet er, har du ledet et lignendes guild før? Og hvordan gikk det med det?

Hadde det fremdeles vært oppe og gått så hadde dere vell ikke startet et nytt guild her og heller tatt den andre guilden over til dette nye og spennende spillet?

Ehm..? Ser mange mange fordeler med å danne et helt freshed guild. Å dra guldet over fra WoW er ikke uproblematisk. Husk alle "this is not WoW" fra det offisielle forumet. Mange som kommer vl faktisk ikke føle seg hjemme. Mange vil også gå rett for 24-25 mans raidene, og bli der, fordi det det er det de er vandt med fra WoW

 

Starter man et freshed guild kan man rette feil som er nærmest umulig å fikse pga hitorikk etc i det gamle guildet, og man får muligheten til å basere det i større grad på det nye spillets fordeler og game mechanics.

 

[klipp]

Det jeg fremdeles ikke har fått svar på er hva dere har tenkt å gjøre med guildens mer "hardcore" spillere?

Tipper de kommer til å gå til annet guild relativt fort. Har sett det samme i et annet norsk guild i WoW. Men kjernen av RL venner vil nok være igjen og holde det gående og det vil nok være limet i dette guildet.

 

En annen ting er de må passe på at de ikke behandler de medlemmene som ikke RL venner annen rangs. Det skjer veldig underbevisst ofte. Da vil guildet oppleves som kaldt.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...