Gå til innhold

Skal DU spille Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Skal bli spennende å se hvordan dere vil klare dere, ettersom statistikken er jo litt negativ mot zerg guilds.
Moahahah! oOphus der sa du det rett ut! :!:

 

Spennende å se nedover i tråden om de dementerer at der er det.

Tipper at du mener; "guild med ukritisk opptak". Det er jo ikke noe i veien for at guild med masse-rekruttering kan kjøre bra taktikk ingame og ikke bare vill zerging av ting, evt. vimsing.

 

Selv er jeg bekrymret for guild som ikke har en spesiell fokus. Loot og ha det moro sammen bør komme i annen rekke. Det kommer av seg selv. Selvsagt skal man være høflig mot hverandre osv, men hovedfokus bør være klart og uttalt. Guildet jeg selv joinet har faktisk åpen rekruttering. Men siden guildet har et klart tema klare mål og gjort det soleklart hva man kan vente etc., har vi faktisk ikke til nå fått noe som kan regnes som en dårlig tilvekst.

 

Hva du beskriver videre [klippet bort] stemmer veldig godt over ens med den erfaring jeg har.

 

Flere av dem vil nok ikke se launch date en gang, før de har brutt opp, eller at de splittes når folk når end game.

 

  Men ettersom dere begynner med end-game så vil det være UTROLIG vansklig å klare å gi alle medlemmer bra gear, samt gi det dem vil ha.

De som da er hardcore PvP, eller PvE spillere vil nok da velge å joine et godt etablert guild som kun fokuserer på hva dem liker på serveren og som kun har et "core" nødvendig antall med spillere. Da dette vil gi dem en mulighet til å få bra gear raskere.

Dette er temmelig nøyaktig hva jeg har sagt i denne tråden eller i andre tråder på forumet. Beskylder deg ikke for for å kopiere, men det er bare så riktig.

 

Jeg må jo si at ideene dere har med forskjellige "brukergrupper" i guilden er bra på papiret. Dere er ikke de eneste som har prøvd dette, og jeg har enda ikke sett at noen har hatt noen videre suksess med dette.

Nok en gang; spikeren på hodet!

 

EDIT:

Det jeg trur KAN fungere derimot er om dere splitter guilden i 3, akkurat slik som dere har gjort med de 3 forskjellige "kastene" ( er det slik? ) og dermed joiner 3 forskjellige servere. Slik at PvP, PvE og RP folk vil få sin "main" character på den serveren som passer dem best.

Jeg ser at det hersker en oppfatning om at an flytting av char fra server til server skal være en smal sak (ikke bare her på forumet). Finnes det noen dev kommentarer eler lignende som backer opp dette? I WoW (beklager eksempelet), så var det jo "overgangsvinduer" med tilhørende et softwarehusprebestemt valg for ny server. Jeg ser vanskelig for meg at man lett kan hoppe til hvilken som helt server når man føler for pvp, pve, rp, ffa osv. Til og med noen i guildet (mitt) tror man kan flytte hele guild. Men for alt jeg vet kan jo andre softwarehus være mindre rigide på dette enn Blizzard, selvom jeg er skeptisk ;) Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal bli spennende å se hvordan dere vil klare dere, ettersom statistikken er jo litt negativ mot zerg guilds.
Moahahah! oOphus der sa du det rett ut! :!:

Hvor kommer denne statestikken fra?

Spennende å se nedover i tråden om de dementerer at der er det. 

Tipper at du mener; "guild med ukritisk opptak".  Det er jo ikke noe i veien for at guild med masse-rekruttering kan kjøre bra taktikk ingame og ikke bare vill zerging av ting, evt. vimsing.

Det er planen ja..

 

Selv er jeg bekrymret for guild som ikke har en spesiell fokus.  Loot og ha det moro sammen bør komme i annen rekke.  Det kommer av seg selv.  Selvsagt skal man være høflig mot hverandre osv, men hovedfokus bør være klart og uttalt.  Guildet jeg selv joinet har faktisk åpen rekruttering.  Men siden guildet har et klart tema klare mål og gjort det soleklart hva man kan vente etc., har vi faktisk ikke til nå fått noe som kan regnes som en dårlig tilvekst.

vi har jo 3 deler av guildet, hvor hver del har sine spesifikke mål.. hvor hver del har egne offiserer og skal jobbe sammen om å få til 3 guild i et..

 

 

 

Flere av dem vil nok ikke se launch date en gang, før de har brutt opp, eller at de splittes når folk når end game.

Det er godt mulig.. men da gjelder det å hold sammen..

Lenke til kommentar
Jeg ser at det hersker en oppfatning om at an flytting av char fra server til server skal være en smal sak (ikke bare her på forumet).  Finnes det noen dev kommentarer eler lignende som backer opp dette?  I WoW (beklager eksempelet), så var det jo "overgangsvinduer" med tilhørende et softwarehusprebestemt valg for ny server.  Jeg ser vanskelig for meg at man lett kan hoppe til hvilken som helt server når man føler for pvp, pve, rp, ffa osv.  Til og med noen i guildet (mitt) tror man kan flytte hele guild.  Men for alt jeg vet kan jo andre softwarehus være mindre rigide på dette enn Blizzard, selvom jeg er skeptisk ;)

9062963[/snapback]

 

Det jeg mente med å flytte over fra server til server var nødvendighvis ikke med den samme karakteren, for dette vil nok ikke være mulig. Hvertfall ikke noe en kan gjøre som man vil med.

Det jeg mente var at man derimot har en "alt" karakter på en annen server i samme guild, her Mor'Di, om man så ville ønske det.

 

Eksempel: Man er en PvE spiller og spiller i guilden på en Normal server, samtidig så er man litt nyskjerrig på hva RP innebærer og har da muligheten til å joine samme guild (med en ny karakter) på en RP server for å få lett "introduksjon" og en guild fra starten av.

Slik er det mange fler guilds som opererer og her ser jeg ikke noen problemer.

 

Det er derfor jeg gir Hallgeirg et "varsku". For har jeg rett så er det jo mye arbeid som forsvinner ned avløpet for de øverst i guilden som har gjort mye arbeid for å prøve ut en ide som er god men som har så ofte ikke fungert.

Lenke til kommentar
Jeg ser at det hersker en oppfatning om at an flytting av char fra server til server skal være en smal sak (ikke bare her på forumet).  Finnes det noen dev kommentarer eler lignende som backer opp dette?  I WoW (beklager eksempelet), så var det jo "overgangsvinduer" med tilhørende et softwarehusprebestemt valg for ny server.  Jeg ser vanskelig for meg at man lett kan hoppe til hvilken som helt server når man føler for pvp, pve, rp, ffa osv.  Til og med noen i guildet (mitt) tror man kan flytte hele guild.  Men for alt jeg vet kan jo andre softwarehus være mindre rigide på dette enn Blizzard, selvom jeg er skeptisk ;)

9062963[/snapback]

 

Det jeg mente med å flytte over fra server til server var nødvendighvis ikke med den samme karakteren, for dette vil nok ikke være mulig. Hvertfall ikke noe en kan gjøre som man vil med.

Det jeg mente var at man derimot har en "alt" karakter på en annen server i samme guild, her Mor'Di, om man så ville ønske det.

 

Eksempel: Man er en PvE spiller og spiller i guilden på en Normal server, samtidig så er man litt nyskjerrig på hva RP innebærer og har da muligheten til å joine samme guild (med en ny karakter) på en RP server for å få lett "introduksjon" og en guild fra starten av.

Slik er det mange fler guilds som opererer og her ser jeg ikke noen problemer.

 

Det er derfor jeg gir Hallgeirg et "varsku". For har jeg rett så er det jo mye arbeid som forsvinner ned avløpet for de øverst i guilden som har gjort mye arbeid for å prøve ut en ide som er god men som har så ofte ikke fungert.

9063110[/snapback]

 

 

Det vil ta lang tid før noe sånt blir mulig og vis det kommer så koster det nok peng

men kan noen som spiller AO at går der?

 

 

Leste litt fort der jeg hehe sorry! du mener enkelt og greit to char på forskjellige

servere. det vil gå så klart

Endret av Magan
Lenke til kommentar
Eksempel: Man er en PvE spiller og spiller i guilden på en Normal server, samtidig så er man litt nyskjerrig på hva RP innebærer og har da muligheten til å joine samme guild (med en ny karakter) på en RP server for å få lett "introduksjon" og en guild fra starten av.

Slik er det mange fler guilds som opererer og her ser jeg ikke noen problemer.

Nja, skeptisk. ;) Følger deg på det du skriver om i utg.punktet å joine en Normal server. Men jeg tror det blir en for stor bøyg for folk å starte med helt blanke ark til en hver tid. Tipper man da heller blir sittende på hver sin tue.
Lenke til kommentar
Hvor kommer denne statestikken fra?

Har man spilt noen spill, samt lest i noen forum, så trenger man ingen statistikk for å se at ideen har vært prøvd ut før.

 

Enkleste eksempelet jeg kan kome på er jo at jeg ikke kan si å huske noen guilds fra noen andre spill som har startet som dette, og som har vært en "success". Mange har prøvd det, men det har gått i oppløsning relativt fort etter at de fleste ser top level.

 

Man må huske at det vil være folk som levler ganske fort. Og det å vente på en så stor guild til å komme opp til der "end-game" begynner vil ta utrolig mye lengre tid enn om man er en mindre guild med fokus på bare en ting.

 

Og er man en av dem som er top-level ganske fort og man ser andre guilds som allerede har startet med raiding og som trenger folk, så er fristelsen desverre så stor at de fleste vil nok bytte guild, da med tanke på egen "success".

 

Man kan jo si at det ikke vil skje i denne guilden pga det finnes så mange hyggelige folk, men man må også tenke på at med 200 medlemmer så er det kanskje kun 20-25 stk som er ofte på forumet. Og man kan ikke ved hjelp av disse si at HELE guilden er hyggelige mennesker som er tro til sin opprinnelige guild.

 

Nå kan det jo faktisk hende at forumet deres er flust av folk, pga 200 stk som skriver hver dag, men det trur jeg neppe. Isåfall er det en sjelden vare.

 

 

Med 2-300 mann så blir det altså ikke en enkel sak å holde av PvE raids.

Hvis alle skal være fornøyde så må man ha flere raid som må spille bra sammen, og det er neppe noen enkel ting å gjøre med så mange.

 

Men uansett, jeg er spent på å se om dere faktisk klarer dette med alle på en server.

Gjør dere det, så får dere all kudos fra meg. :)

Lenke til kommentar
Eksempel: Man er en PvE spiller og spiller i guilden på en Normal server, samtidig så er man litt nyskjerrig på hva RP innebærer og har da muligheten til å joine samme guild (med en ny karakter) på en RP server for å få lett "introduksjon" og en guild fra starten av.

Slik er det mange fler guilds som opererer og her ser jeg ikke noen problemer.

Nja, skeptisk. ;) Følger deg på det du skriver om i utg.punktet å joine en Normal server. Men jeg tror det blir en for stor bøyg for folk å starte med helt blanke ark til en hver tid. Tipper man da heller blir sittende på hver sin tue.

9063195[/snapback]

 

Jeg trur nok det er mer "vanlig" at man har alternative karakterer enn at man faktisk bare spiller på en fyr. Jeg har ihvertfall hatt flere "alter" ved flere spill jeg har spilt :)

 

Og er man medlem av en "multiplatform", eller her "multiserver" guild, så er det ikke akkurat noen "slit" å starte med blanke ark på en annen server siden man vil få hjelp fra dag 1.

Lenke til kommentar

med 24 mann i et raid, så vil det bli vanskelig å inkludere evt 200 stykker, som nå er medlemstallet deres.Jeg vet at ikke alle vil være online samtidig, men vil tro at ca 80-100 stk vil være online samtidig(vill gjetting, greit nok), det vil være nok folk for 3-4 raids.

 

Men nå er det som nevnt lenge til launch, og mange kommer nok til å falle fra..

Lenke til kommentar
med 24 mann i et raid, så vil det bli vanskelig å inkludere evt 200 stykker, som nå er medlemstallet deres.Jeg vet at ikke alle vil være online samtidig, men vil tro at ca 80-100 stk vil være online samtidig(vill gjetting, greit nok), det vil være nok folk for 3-4 raids.

 

Men nå er det som nevnt lenge til launch, og mange kommer nok til å falle fra..

9063270[/snapback]

 

Hmm nah der du feil Border Kindgoms så vil kunne raide mange flere enn 24 :)

Har du spilt daoc for eks realmvsrealm mange ganger vi var 150 200vs 150 200

der. ser ingen grunn til at ikke Funcom skal få dette til.

 

Vis man kan kun løpe rundt 24 stk i border kingdom blir jo dere bare dumt

at man deler seg opp 24 pers grp tror jeg bare jeg fint for samarbeidet.

Endret av Magan
Lenke til kommentar
Men nå er det som nevnt lenge til launch, og mange kommer nok til å falle fra..

9063270[/snapback]

 

 

Javel har du vært i en stor guild før da siden mener dette? ja noen vil dette bort på

grunn at de ikke har mulighet eller vil spille med venn på en annen server.

 

Har selv vært i stor guild og liten guild har best erfaring at man er flere.

Hehe. Seff har man bare spilt wow så har folk kun den erfaringen

folk baserer seg på! sier ikke at du har kun spilt wow.

 

Men alle vettu det en hel flokk med småunger kom med WoW så er det veldig

mange har det av erfaring.

 

 

 

Du kan jo lese her!

http://mordi.net/index.php?p=hvorfor&lang=no

Endret av Magan
Lenke til kommentar

Jeg kan bare si at en guild som er laget som dette vil kun være "medium" i alt.

 

Om det mot formodning skulle fungere hos en av deres "kaster"(?) så vil resten av guildet se dette, og dem vil forlange å få være med på morroa, og det er da problemet starter.

Grunnen til dette er at det vil ta alt for lang tid å gi folk på rundt 200 stk det gearet dem trenger for å rykke opp til neste "level".

 

Folk som faktisk er gode og som faktisk vil få til noe i spillet vil joine guilds som har det samme målet som det dem har. De vil ikke ha tolmodighet nok til å kunne vente på 174 andre folk til å "geare" opp.

 

"Men det gjør ingenting, vi har jo så mange" kan dere si.

 

Det hjelper ikke, hva skjer i en guild der de beste, folket de fleste i guilet ser opp til forsvinner? Ja det blir en masse rot og krangling. "Hvorfor skjedde dette, er vi ikke gode nok" og gruppen blir usikker.

Får dere fikset på dette så vil det bare skje om igjen.

 

 

 

Sorry hvis dette virker som et "angrep", men det er det ikke. Jeg sier bare hva jeg trur vil skje, fordi jeg har sett det skje og opplevd det før så mange ganger.

 

 

Er det slik at dere har som mål å være et "avslappet" guild som ikke har noen særlig store mål, og dere sier ifra om dette til alle nye medlemmer, om at de ikke må forvente noen store bragder så er det jo ikke noe problem. Da er det jo deres eget skyld om de ikke blir fornøyde med hva som skjer innad i guildet.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Nå er det jo slik at det er en av tre kaster som er dedikert til raiding. (PvP og PvE) I raidene som denne kasten "arrangerer" vil ikke de andre kastene ha anledning til å delta. (Jeg tror i alle fall ikke de vil kunne få noen prioritet over folk i raiding kasten (Einherjar)) For å være med i denne kasten må du være ganske dedikert og være forberedt på at guilden vil kunne kreve at du er online på spessielle tidspunkt, og at du raider ett par ganger i uka.

 

Så vi må ikke geare opp 200 folk, vi må geare opp de som velger å være med i Einherjar, og jeg regner med at det ikke passer for alle. :)

Lenke til kommentar

Spørsmålet eller problemstillingen kommer fremdeles frem.

 

Hva vil skje om en av kastene har mer suksess en en av de andre?

 

Selvfølgelig vil flere folk bli med i den kasten hvor nye og spennende ting skjer hverdag og hvor dere klarer dere best.

 

For det er vell slik at folket kan forandre en "kaste" som dem vil sant?

Da er problemet der fremdeles.

 

Da kan dere jo la de "orginale" medlemmene av den "kasten" bare kjøre sitt eget spill slik at dem ikke blir forsinket av de andre, men vil det bli godtatt trur du?

Lenke til kommentar

Ja skjønner jeg godt bare skrev det litt for fot og litt små sur.

 

 

Skal svare litt roligere nå :D

 

som du seier vis en kaste lykkes så mye bedre en de andre

Da kan gjerne de som har mulighet for det bli med på moroa

 

ingenting som er i veien for det eneste vi kanskje måtte ja

litt tid på å finne de rette til få¨raidleder rank for eks

 

men tviler litt på at plutselig så vil folk slutte å rp

og at folk ikke liker pvp det kan jeg forstår men

er pvp addict selv. vet at vi kommer til å fokuser

på byen alle sammen som en først ting som må gjøres dette

er alle enig etter det jeg har fått med meg.

 

moro å få en stor by som mulig og at vi kan gjøre den så

spennende den kan gjøres for folk og nyttig.

 

Det Viktigste er at man har det gøy og fornøyde om det vi har planer om

gjøre sammen. noe for min del føles veldig spesielt og unikt. :()

 

Men veldig hyggelig at du vil hjelpe oss (har god føles selv på vi kommer

til å lykkes:)

 

For håpe det går like bra med dere i aoc sam i wow da :)

Endret av Magan
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg ble litt sliten av å lese det du skrev Magan, og jeg fikk ikke helt med meg alt av hva du ville frem til.

For det meste så virket det som om du ble sinna?

Samt at du ikke helt fikk med deg hva jeg mente.

 

Det er på ingen måte et angrep på guilden hvis det var det du kom frem til.

Jeg kom faktisk med et forslag og et tips til deg i ditt guild i utgangspunktet, med begrunnelser for hvorfor jeg trur det vil "falle" og med en ide til hvordan det kan fungere.

 

Og det at jeg kommer med personlige erfaringer må jo ikke bety at det ikke fungerer for deres skyld, jeg vil bare se om dere har tenkt på alle mulige problemstillinger ved det.

 

Det at noen er litt skeptiske til et konsept vil bare gjøre konseptet sterkere hvis man har noe bak som kan forhindre de store fellene.

 

Og jeg kan desverre ikke se at jeg fikk svar på noe som helst der Magan.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Bah, du rakk å svare før jeg fikk redigert svaret mitt.. Prøvde å være kjapp men ;)

 

Jeg har ikke lest så mye om det. Det jeg har forstått er at dere har "kaster" med rang under der igjen?

 

Slik at dere har 3 små guilds under 1 sant?

 

Uanset, så har du delt opp posten min på en slik måte at det blir tolket feil.

Så svar på mye av det du har spurt om ligger faktisk i et avsnitt under din egen quote.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Bah, du rakk å svare før jeg fikk redigert svaret mitt.. Prøvde å være kjapp men ;)

 

Jeg har ikke lest så mye om det. Det jeg har forstått er at dere har "kaster" med rang under der igjen?

 

Slik at dere har 3 små guilds under 1 sant?

 

Uanset, så har du delt opp posten min på en slik måte at det blir tolket feil.

Så svar på mye av det du har spurt om ligger faktisk i et avsnitt under din egen quote.

9064027[/snapback]

 

HEhe meg i mitt beste øyblikk det :p

 

 

Ja under Mor'di så er det tre kaster som arbeider sammen.

er veldig trøtt nå men vis jeg seier det litt enkelt nå da :)

 

En rank som passer for de fleste type spillere sånn aoc er lagt

opp til. ikke sånn at pvp folka ikke gidder å finne på ting

med alle andre i guilden, vi kommer alle til å dra på pvp for ta en

borg som et eks. guilden er veldig sosial og åpen for ja det gjør

son en slags aktivitet i aoc. mange ting har vi kommet på. bare håper

det detter en vis nøkkel i lomma snart så vi kan teste og lære llitt mer om

åssen det fungerer. Take care!

Lenke til kommentar

Diskusjonen her er jo meningsløs nok til å ikke joine guildet, i mitt hodet.

 

Jeg er veldig klar over at Funcom lover at dette spillet vil være for en "casual" spiller. Men når man ser på hvordan guilder og pvp systemer er, så må da vel noen få noen bjeller i hodet å skjønne at om man ikke er sterk her, så kommer man ingen vei.

 

Guildet må beskytte landsbyen, og utkonkurere andre sterke, så de ikke får tatt over makten. Det er jo ingen tvil om at en "random pick up" guild aldri vil være en av de sterke. Det svekker jo 90% av opplevelsen.

 

Hva om player looten skulle bli innført på en pvp server? Stakkars useriøse aktører som er 14 og velkommen til en verden der krigen om makt herjer.

Lenke til kommentar
Jeg trur nok det er mer "vanlig" at man har alternative karakterer enn at man faktisk bare spiller på en fyr. Jeg har ihvertfall hatt flere "alter" ved flere spill jeg har spilt :)

 

Og er man medlem av en "multiplatform", eller her "multiserver" guild, så er det ikke akkurat noen "slit" å starte med blanke ark på en annen server siden man vil få hjelp fra dag 1.

9063232[/snapback]

Det har du nok rett i. kanskje mine personlige preferanser som spiller meg et puss. Egentlig er jeg "imot" alter. Har vel knapt hatt noen selv.

 

Mulig dette burde vært en egen tråd igjen, men har lyst til å liste litt:

 

"legetime" grunner til å ha alter:

1. Du har ikke funnet den karakteren du er mest komfortabel med ennå. Mao. du har begynt på karakterer som du tror ikke blir din main.

2. Du har lyst til å hjelpe noen i gang som du synes fortjener det, eller har en buddy som kjøpte spillet lenge etter deg, som har lyst til å ha deg i party.

 

Hvorfor jeg er i mot alter:

1. Det tar mot mye av spesialiseringen og det velfungerende gode teamplayet.

2. Det tar bort mye immersiveness og rollespillfølelse

3. Spillet tar for mye tid fra før.

4. a) Masse nag i /g om å hjelpe på quester og dungeoner du selv har farmet til det kjedsommelige når du var på det nivået, og som du nå trodde du var ferdig med.

b) Du er kanskje en person som har vært snill for en gangs skyld og hjulpet person X på noe du ikke fikk xp, blodpenger eller loot på nettopp. Og nå kommer han på og maser fra sin alt. Det fører til mye kjedelig gameplay fror deg selv, og man bruker masse tid på ting som ikke er kompetativt. Heller vil jeg mene at dette drar guildet ned i søla. Dette er også litt egoistisk. Synes det bør være "ta og gi".

 

Hvis alle hadde fokus på alter hadde spillet blitt uutholdelig imo. Det finnes vel faktisk også MMO'er som ikke tillater mer enn en main tror jeg.

 

Jeg kunne fylt på mer her, også i direkte relevanse til AoC, men holder igjen litt for å sjekke interessen for temaet.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...