Gå til innhold

Skal DU spille Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok.. men du svarer jo fortsat ikke påspørsmålet mitt:

 

Ja, om man ikke har et system for å ta vare på folk og ikke klarer å kaste ut folk som ikke klarer å oppføre seg så får man nok svi..  kan du være enig med meg i at det er fair å gi alle en sjanse? og heller bedømme folk på hvordan de er, i stedet for ting de ikke kan noe for? (eks. alder, kjønn, etninsk opprinnelse og legning...)

9059193[/snapback]

Endret av hallgeirg
Lenke til kommentar
ok.. men du svarer jo fortsat ikke påspørsmålet mitt:

 

Ja, om man ikke har et system for å ta vare på folk og ikke klarer å kaste ut folk som ikke klarer å oppføre seg så får man nok svi..  kan du være enig med meg i at det er fair å gi alle en sjanse? og heller bedømme folk på hvordan de er, i stedet for ting de ikke kan noe for? (eks. alder, kjønn, etninsk opprinnelse og legning...)

9059193[/snapback]

9060328[/snapback]

 

Kommer ann på hvilken guild det skal være det. I ett spill som dette må du sikte høyt skal du gå i PvP eller FFA server.

9060237[/snapback]

Det er svaret mitt. Tolk det på den måten du føler er rett.

Lenke til kommentar

ok, beklager, da har jeg sikkert misforstått. Siden du faktisk ikke svarer på spørsmpålet mitt (siden det er et ja/nei spørsmål) men du har kommet med et utsang som er svar på mitt ja/nei spørsmål.. ok

 

Jeg vil tørre å påstå at det å ta på seg arrangeringen bak et så stort guild som vi begynner å bli er nettopp det du sier: Sikte høyt..

 

Men du har også helt rett, man må være forsiktig, og om man ikke er klar over ting du tidligere har tatt opp, kan det gå riktig galt.

 

Men nå er "Core'en" i Guildet meg og mine irl-venner, vi er nesten 50 stk i alderen 24-33 det er hele basen for guildet, så jeg tror nok vi skal klare oss.. men som sagt, viktig å huske på de tingene du tidligere har nevnt..

Lenke til kommentar

Skal bli spennende å se hvordan dere vil klare dere, ettersom statistikken er jo litt negativ mot zerg guilds.

 

Ikke for å være slem ellernoe, jeg skal bare si hva jeg mener vil skje med de mer" hardcore" medlemmene dere som ikke er i vennekretsen til de som startet guildet.

 

Det som historien har vist før er at en zerg guild er et fint sted å starte, en fin guild å begynne med ettersom man har mange å levle opp med.

Men ettersom dere begynner med end-game så vil det være UTROLIG vansklig å klare å gi alle medlemmer bra gear, samt gi det dem vil ha.

De som da er hardcore PvP, eller PvE spillere vil nok da velge å joine et godt etablert guild som kun fokuserer på hva dem liker på serveren og som kun har et "core" nødvendig antall med spillere. Da dette vil gi dem en mulighet til å få bra gear raskere.

 

Hardcore RPere må jo føle seg litt snytt ettersom dere skal starte på en Normal server, da det eneste RP spillet de kan få gjort er kunn innenfor guildens grenser og ikke som en generell server.

 

Jeg må jo si at ideene dere har med forskjellige "brukergrupper" i guilden er bra på papiret. Dere er ikke de eneste som har prøvd dette, og jeg har enda ikke sett at noen har hatt noen videre suksess med dette.

 

Men jeg ønsker dere lykke til og det skal bli spennende å se om dere blir en av de første guildene som klarer å gå igjennom med det.

 

 

EDIT:

Det jeg trur KAN fungere derimot er om dere splitter guilden i 3, akkurat slik som dere har gjort med de 3 forskjellige "kastene" ( er det slik? ) og dermed joiner 3 forskjellige servere. Slik at PvP, PvE og RP folk vil få sin "main" character på den serveren som passer dem best.

 

Samtidig bruker dere kun et forum som dere har nå, og er en guild med flere brukerbaser på forskjellige servere. Om noen som er en PvE kar, men som vil joine RP serveren også så er han jo allerede medlem av guilden deres og kan lage en alt på den serveren med en umiddelbar "acceess" til guilden der også.

 

Dette trur jeg ville ha fungert best, og det ville ha gitt alle medlemmene det de vil ha.

For nå så vil jeg nok tru at PvPere og RPere spesiellt ikke vil være helt fornøyd med en Normal server. Har jeg rett?

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Number of members registered: 191

Average Age: 22.4

Det vil jo si at av 191 stk er halvparten over 22 år gamle..

vi har 60 stk som er 25 år eller eldre

og 23 som er 30+

og 1 på 44

Men ja, jeg ser vi har endel som er noe yngre også, men mye av det er lillebrødre til folk i guildet og folk som har fått være med på tross av alder.. Jeg har heletiden sagt at vi har 18-års aldersgrense i guildet, og med det mener jeg at jeg kommer til å behandle alle voksent og med respekt,  og jeg forventer at alle andre gjør det samme..

 

Nei, over halvparten er ikke nødvendigvis eldre enn 22. De som er eldre trekker gjennomsnittet opp, han som er 44 og de 23 som er over 30 trekker gjennomsnittet veldig mye opp. Du kan da ha mange fjortiser og likevel ha en relativt høy gjennomsnittsalder. Og siden 84 medlemmer er eldre enn 25 vil jeg nok tro dere har relativt mange småunger

Lenke til kommentar
hvis du leser resten av den posten så ser det ikke er det som er hovedpoenget men hvis vi skal fokusere på små matematiske-feilskrivinger så ser du at det er noe helt annet som er budskapet mitt..

9062328[/snapback]

 

Tenkt på noe av det jeg skrev da?

 

Å ha en stor guild som er "fastsatt" på flere servere?

Lenke til kommentar
hvis du leser resten av den posten så ser det ikke er det som er hovedpoenget men hvis vi skal fokusere på små matematiske-feilskrivinger så ser du at det er noe helt annet som er budskapet mitt..

9062328[/snapback]

 

Tenkt på noe av det jeg skrev da?

 

Å ha en stor guild som er "fastsatt" på flere servere?

9062366[/snapback]

Ja, det var en ide, vi har tenkt litt på det, tar det med offiserene våre, men jeg tror det mister litt av poenget..

 

men når jeg leser posten din

De som da er hardcore PvP, eller PvE spillere vil nok da velge å joine et godt etablert guild som kun fokuserer på hva dem liker på serveren og som kun har et "core" nødvendig antall med spillere. Da dette vil gi dem en mulighet til å få bra gear raskere.

så tror jeg ikke jeg har klart å formidle poenget til hele greiene.. men jeg kan prøve å forklare om du vil?

 

jeg mener hvorfor skulle de leave guildet? Hvis vi klarer å ha ene delen som raiding-del?

Lenke til kommentar
De som da er hardcore PvP, eller PvE spillere vil nok da velge å joine et godt etablert guild som kun fokuserer på hva dem liker på serveren og som kun har et "core" nødvendig antall med spillere. Da dette vil gi dem en mulighet til å få bra gear raskere.

så tror jeg ikke jeg har klart å formidle poenget til hele greiene.. men jeg kan prøve å forklare om du vil?

 

jeg mener hvorfor skulle de leave guildet? Hvis vi klarer å ha ene delen som raiding-del?

9062492[/snapback]

 

Poenget mitt står fremdeles.

 

Det nytter ikke å gjøre 3 spillergrupper glade på en og en server alene.

 

Drar man på en Normal server, så går PvP spillerne og RP spillerne glipp av noe de ellers ikke hadde gjort. Men siden dem nå må følge en guild eller sitt guild for å være "snill" så vil jo det være bra det, men de vil fremdeles spille på en server som ikke heeeelt er "dems" greie, og man kan risikere å miste dem pga dem går til den serveren hvor de hører hjemme.

 

Om du istedet har et felles forum og felles medlemmer over 3 servere hvor dem kan spille fritt med sin "main" og "alt" karakter så er det jo fremdeles like "bra", eller bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...