Gå til innhold

Er Q-tec virkelig så ille?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle Strømforsyninger med aktive PFC "sliter" med dette problemet til en viss grad, DVS alle kvalitetsPSUer ::p

 

Men det er ett faktum at iallefall 600w modulære modellen til MIST på langt nær er like stillegående som den 500w kablede modellen er (500w mod. har jeg ikke hørt noe om)

 

Har en 430W seasonic og en 500w mist i huset. Det er deilig stille :)

Lenke til kommentar
Alle Strømforsyninger med aktive PFC "sliter" med dette problemet til en viss grad, DVS alle kvalitetsPSUer ::p

 

Men det er ett faktum at iallefall 600w modulære modellen til MIST på langt nær er like stillegående som den 500w kablede modellen er (500w mod. har jeg ikke hørt noe om)

 

Har en 430W seasonic og en 500w mist i huset. Det er deilig stille :)

8453854[/snapback]

 

Gjør de det? Jeg har bare merket det på et lite mindre tall (hørbar piping altså).

 

AtW

Lenke til kommentar
Det aller største problemet jeg hadde med min Q-tec var at den støyet helt forfedelig... Var en 400watt med doble 80mm vifter. Støyen var faktisk helt uuholdelig, og du vet ikke hvor ille det er før du har opplevde det selv. Vet ikke om alle modellene er like ille, men...

 

Men grunnen til at jeg sendte den i retur var at en av spenningen plutselig fløy i været(ble doblet elns):O... Er ikke sikker på om dette var PSUen skyld, men det var et fint påskudd for å få en ny... Fikk en NorthQ i retur:D

8295898[/snapback]

Hvis den psuen var gullfraget og hadde 2 rosa vifter er den fra "dual fan gold" serien. De støyer helt sykt og det første jeg gjørde var å bytte ut viftene...

8295948[/snapback]

Eg hadde den 550w q-tec psuen... :blush:

- Kjøpte ikke ALLE denne da den ble introdusert?

 

Det som var dumt, var at den tok knekken på 3 av 5 WD harddisker..

Bytta PSU til NorthQ og isenere tid (nå) har eg OCZ ModStream 450W og Hiper Type-R, sistnevnte er eg MEGET fornøyd med, kjøpte 2 sånne 580W Type-R på tilbud...

Lenke til kommentar

Noen bilder av maskinen @ 2004 en gang

Kan legge ut litt bilder fra hva eg brukte q-tec'en til etter vi oppdaget svakhetene ved den, hehe, kjørte den som PSU 2 i bunnen på kabinettet, noe modifisert, og den drev 1 x 12v kompressor til fløytene, hehe, og alle viftene og noenlysene og vannpumpen... av/på bryter i front v/ radiator nr.2... hehe... Genialt!

Hadde denne maskinen med meg på ByLAN 05...

 

Edit, 2005 ikke 2004...

Endret av tjuetre
Lenke til kommentar
Hva skal du med en trompet og en colakork i kabinettet?

8455358[/snapback]

Som sagt, denne maskinen hadde eg på ByLAN05 og tenkte no bare eg skulle kødde meg litt, og heldig for MEG var det noen dritt unger der med gassfløyte som FORT ble overdøvet av MEG.

 

Ang. den colacorken så HAR den en visjon, nemli støtte den minste radiatoren..(var nemlig et lite tomrom mellom radiatoren og frontpanelet..) Så vet du det..

Lenke til kommentar

Q-tec er bare søppel ja, desverre.

 

Dvs. de FLESTE q-tec'enen gjør jo det de skal, men det er gjevn over dårlig kvalitet på alt de lager, og når du kan få en helt ålreit PSU eller kabinett for 50-100 kr mer, så hvorfor i alle dager skal man da gå for det desidert dårligste "lada" merket man kan finne?...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Kanskje fordi de har brukt Seasonic for OEM build av Mist psu og at de således deler felles komponenter ??

8460572[/snapback]

 

Trodde ikke Mist brukte seasonic?

 

AtW

8460742[/snapback]

 

Hvem er det som produserer de for Microplex da ... : Fortron Source / Topower /Hiper Group ?

Uansett er det flere av disse (les :produsentene) som benytter felles komponenter i sine strømforsyninger .

 

Mist PSUene blir jo laget (etter Microplex spec) av en PSU produsent .

Lenke til kommentar
Kanskje fordi de har brukt Seasonic for OEM build av Mist psu og at de således deler felles komponenter ??

8460572[/snapback]

 

Trodde ikke Mist brukte seasonic?

 

AtW

8460742[/snapback]

 

Hvem er det som produserer de for Microplex da ... : Fortron Source / Topower /Hiper Group ?

Uansett er det flere av disse (les :produsentene) som benytter felles komponenter i sine strømforsyninger .

 

Mist PSUene blir jo laget (etter Microplex spec) av en PSU produsent .

8460915[/snapback]

 

Husker ikke helt hvem det er, har fått den infoen en gang, kan det være en tysk produsent av noe slag? Jeg tror jeg hadde husket det om det var seasonic eller FSP ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
the QTec Triple Fan 650W can only be described as a clown's supply. Buy at your own peril and don't say we didn't warn you

 

:!:

8461153[/snapback]

 

Når man først skal "disse" Q-tec så er dette måten å gjøre det på.. :D

Lenke til kommentar
Hva skal du med en trompet og en colakork i kabinettet?

8455358[/snapback]

Som sagt, denne maskinen hadde eg på ByLAN05 og tenkte no bare eg skulle kødde meg litt, og heldig for MEG var det noen dritt unger der med gassfløyte som FORT ble overdøvet av MEG.

 

Ang. den colacorken så HAR den en visjon, nemli støtte den minste radiatoren..(var nemlig et lite tomrom mellom radiatoren og frontpanelet..) Så vet du det..

8457119[/snapback]

Får man kjøpt sånne "trompeter" til pc'n?

 

I så fall, hvor??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...