Gå til innhold

Er Q-tec virkelig så ille?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skal du bruke pc-en til? skal du bare ha en billig pc er q-tec mer en greit nok.

8295124[/snapback]

 

Skal ikke ha ny pc, bare lurer på om Q-tec er så ille som Complexity og mange andre sier at den er.

8295146[/snapback]

Enkelt og greit, Nei de er ikke så ille.

 

Mange bare sier det andre mener om den. Sikkert flere som ikke engang har vært borti q-tec.

8295153[/snapback]

Neida, q-tec er ikke så ille...

 

Neivell:

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=8868

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=8867

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=25002

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=8863

 

Dette var bare noen FÅ eksempler. HOLD DEG UNNA QTEC!

Lenke til kommentar
Så om Q-tec er så ille, hvorfor selger så mange net butikker dem da. Når kunden opplever at psuen grilla pcen, så kommer jo han eller hun sefølgelig til å klage.

 

Sparer ikke butikkene seg for mye prblemer med å ikke selge disse dårlige psuene da?

8295178[/snapback]

Jeg har ikke sett en eneste qtec psu på komplett da.. (de bruker huet)

Lenke til kommentar
Hellemyr  02/04-2007 : 20:40 

Så, er Q-tec virkelig så ille som folk sier?

He he, ja Hellermyr, jeg vet ikke om du føler at du begynner å ha dannet deg et grunnlag for hvor bra Q-tec er.

Denne tråden minner meg litt om TT-bigwater (vannkjøling-sett). Selv om feilraten er svært høy, og produktet oser av dårlig kvalitet, vil det alltid være en del som mener noe annet. Og det vil alltid også være noen som ikke har hatt problemer.

 

Men når du nå leser alle innleggene her, og ikke mist legger til brukererfaringene fra prisguiden som Storleer postet litt over her, bør det jo gi en viss indikasjon på hva du kan regne med fra Q-tec.

Lenke til kommentar

Om kompisen min nede i gata some ikke kan så mye om data, spør om Q-tec, så vil jeg si til han:

 

Q-tec er en psu som blir ødelagt litt oftere enn andre, oser ikke av god kvalitet på delene, bråker veldig. Men det støreste problemet med den er at den oppgitte effekten er feil, så når man plugger til hardware som drar 500W på en 500W q-tec så går det galt. Men om du skal ha det i en svak liten kotorpc, til din mor, så passer den fint, men vil ikke anbefale deg å kjøpe den, gå heller for en annen.

 

Det er ivertfal hva jeg ville ha sakt til en som spørr meg om den.

Lenke til kommentar
Om kompisen min nede i gata some ikke kan så mye om data, spør om Q-tec, så vil jeg si til han:

 

Q-tec er en psu som blir ødelagt litt oftere enn andre, oser ikke av god kvalitet på delene, bråker veldig. Men det støreste problemet med den er at den oppgitte effekten er feil, så når man plugger til hardware som drar 500W på en 500W q-tec så går det galt. Men om du skal ha det i en svak liten kotorpc, til din mor, så passer den fint, men vil ikke anbefale deg å kjøpe den, gå heller for en annen.

 

Det er ivertfal hva jeg ville ha sakt til en som spørr meg om den.

8316754[/snapback]

:thumbup:

Lenke til kommentar

til dere som "trur" pc'r bruker over 350w!

 

min pc:

c2d e6300@2333mhz

sapphire radeon 1950pro 256mb

p5n-e sli

2gb ddr2 ram GeIL (2brikker)

4 hardisker av varierende størrelse + en 2.5" over usb

2 dvd brennere

et par ekstra vifter.

forbruk fra kontakt ved full last på 1 kjerne og skjermkort : 230w

forbruk fra kontakt ved IDLE: 140w

 

servern min:

pentium [email protected]

i945pa-plf

1gb ddr2 667mhz (2brikker)

GF 7100GS 128mb ddr3

1 harddisk 40gb

1dvd-rom

 

trekker ca 105w ved full last

trekker ca 60w ved IDLE målinger tatt fra kontakt.

 

det vil si at, om jeg var uheldig med en q-tec psu hadde den streika lenge før den oppgitte watten.

Lenke til kommentar
til dere som "trur" pc'r bruker over 350w!

 

8318382[/snapback]

 

Vel, du har en middels konfigurert maskin. Prøv en X6800 med dual 8800GTX i SLI ++

8319180[/snapback]

 

de som svirav 20k på et oppsett velger ikke en 400w psu heller?!! og isåfall ikke en q-tec :) .. mine systemer er det mulig at folk velger dorlige dritt-psu'er på. for de ikke koster 20k å sette opp!

Lenke til kommentar
Så om Q-tec er så ille, hvorfor selger så mange net butikker dem da. Når kunden opplever at psuen grilla pcen, så kommer jo han eller hun sefølgelig til å klage.

 

Sparer ikke butikkene seg for mye prblemer med å ikke selge disse dårlige psuene da?

8295178[/snapback]

Jeg har ikke sett en eneste qtec psu på komplett da.. (de bruker huet)

8315951[/snapback]

 

Jeg kjøpte min dual-fan gold 450watt med rosa vifter derfra :p Var vel 11år :D

Lenke til kommentar
...

Jeg kommer til Qtec's unnsetning fordi jeg har en 550W Gold i serveren som jeg kjøpte for ...omtrent tre år siden på ebay for 15 £ (Enermax 550 kostet vel 1200,- eller noe slikt da)

 

Den driver en dual AMD XP2500+, en minnemodul, tre PCI kort inkl VGA, fem nye disker, CD-ROM og 2x 120mm vifter. Spenningene er på 5.03V og 12.05V (målt med multimeter direkte i molex)

 

PSU'en er ikke akkurat slik den var orginalt (10 molexplugger på tre forlengede ledninger, og uten "case") men kjøleribbene blir ikke varme i det hele tatt (uten metall rundt har jeg mulighet til å kjenne på temperaturen hele tiden) selv med kun en 120mm Evercool alu vifte @5V til å blåse på seg.

3369329[/snapback]

Denne maskinen hadde allerede for to år siden dradd en dual K7 i tre år. Det gjorde den ett år til før hovedkort ble byttet til et N-force2 med en enkel Barton @ 2200 MHz som den dro helt til januar i år når han jeg deler leilighet med trengte et nytt hovedkort til kjøkkenserveren. Maskinen kjørte også på et punkt vifteløst i ett døgn uten problemer.

 

Så min mening er at Q-tec gir deg det du betaler for. På et ukritisk billig laveffektsystem vil nok en slik PSU gjøre jobben helt fint, og at maskinen garantert vil sprenge, kortslutte eller brenne opp er bare tull og FUD.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Q-tec.. den tok kvelden under en særdeles heftig kamp i HF2 :!: den dro med seg hovedkortet og prosessorn.. jaja shit happens, even to me :(

 

Nå har jeg gått til innkjøp av en NesteQ NV600 på ja 600 watt :cool:

hvorvidt jeg trenger 600 watt har jeg ei formening om, bryr meg ikke det spøtt heller... det som er viktig er at den er extern og står på glassbordet her i sølv :-)

den er så stille at fyttegrisen..

jeg har ASUS M2N32-SLI Deluxe Socket AM2, 4 Hd og 2 skjermlkort i sli, club3d 7600gs, ville ha de vifteløse siden jeg hater støy :-P jeg har en AMD 64x2 dual 5200+, 2x1GbRam, fett lydkort en haug med usb dill dall :dribble: allikavell sier den ikke et pip og jeg sitter 30cm unna...

 

kjellthore har helt rett... svi av en masse på hk og skjermkort og spar inn på en psu..nå er det lenge siden jeg har hørt om noe som har tatt "knekken\rotta" på en cpu eller et hovedkort eller skjermkort om ikke det var en psu men hva hvet vel jeg :hmm:

MrLee er og inne på noe vesentlig der :roll:

 

ehhh ja den har eget display som er ganske så kult

Endret av Arnesahn
Lenke til kommentar

Min erfaring med Q-tec strømmforskyning er :

2 mnd bruk , ingen klokking , PANG flamme ut bak -brenne tapeten

Heldigvis døde bare strømmboxen.

Den fulgte med i et aopen kabinett trur jeg.( eller så var jeg så fattig at jeg kjøpte den)

Jeg vil heller anbefale at du lager en hjemmelaget bombe med internettoppskrifter . Mener det er større % kjangse fra Q-tec død enn amatørbomber.

Endret av War
Lenke til kommentar
Min erfaring med Q-tec strømmforskyning er :

2 mnd bruk , ingen klokking , PANG flamme ut bak -brenne tapeten

Heldigvis døde bare strømmboxen.

Den fulgte med i et aopen kabinett trur jeg.

Jeg vil heller anbefale at du lager en hjemmelaget bombe med internettoppskrifter . Mener det er større % kjangse fra Q-tec død enn amatørbomber.

8383727[/snapback]

 

HeHe helt passe konklusjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...