Gå til innhold

Er Q-tec virkelig så ille?


Anbefalte innlegg

En ting å også være klar over er at nå er Q-tec = Trust PSUer..

 

Har vært borti en del av disse men aldri opplevd større problemer enn Ustabilitet/svake, dårlig bygd (ene datt faktisk fra hverandre ved montering i kabinett) og syk støy.

 

Bare for å si det klart så har jeg aldri opplevd eksploderende PSUer av noe merke og heller ikke at en PSU har klart å ødelegge maskinvare (flaks med tanke på antall maskiner jeg har bygget).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

8295898[/snapback]

 

Hvis den psuen var gullfraget og hadde 2 rosa vifter er den fra "dual fan gold" serien. De støyer helt sykt og det første jeg gjørde var å bytte ut viftene...

 

Angående NorthQ... så er det såklart bedre, men det er ikke en psu jeg ville kjøpt nå.

8295948[/snapback]

 

 

Stemmer det ;) Dual fan gold med to rosa vifter. Vurderte å bytte ut viftene, men på den tiden var jeg redd for å miste garantien...

 

Er fornøyd med NorthQen min, til tross for at spenningene ikke holder seg helt der de skal. Den er ikke noe monster til klokking. Men den er utrolig stillegående og ikke spesielt dyr. Likevel tror jeg ikke valget hadde falt på den om jeg skulle kjøpt PSU nå...

8296026[/snapback]

 

Hvor sexy er det ikke med rosa vifter i pc'en *drømme*

 

Jeg bare klippet opp ledningene og loddet dem på samme sted der 5volt molex kontaktene er koblet til. Den ble helt stille etter det. De viftene gikk vel på 4200rpm elr no, og på 5volt ble det ca 2000rpm, som var helt stille. Nå skal det nevnes at den bruktes i et pIII oppsett med et abit bt-133 og et nVidia

Geforce 4400ti, en dvd-spiller og en harddisk, og så nettverkskort. Da var den faktisk helt grei. Speningen lå på ca 11.8v

 

Før den hadde jeg en LITT stillere q-tec psu på samme oppsett. Den var like sterk. Den døde når jeg skulle åpne DVD-romen. Den var 400watt. Jeg holdt på å installere kknd2 og skulle bytte cd. Så trykker på knappen og pc'en blir stille. Trykker på knappen, ingenting skjer. Tar inn og ut strømmen noen ganger og trykker desperat på knappen.... Den psuen er nå blitt til billige aluminiums skruer og overskuddsplast til nye q-tecvifter

Endret av micke090
Lenke til kommentar

har selv hatt feilende q-tec'er, og har kvittet meg med alle; bortsett fra èn, som jeg fikk på garanti sist gang, som enda lever i en filserver med 5-6disker i. Det klarte den gamle også... en stund. i say no more.

 

Trust/qtek/ashima ... samma mølet.

 

Hvorfor selger butikker qtek selv om de er dårlige? Hvorfor kjøper folk lada? Hvorfor skal folk handle innbruddsalarmer på arngren? Hvorfor skal folk kjøpe borremaskiner på biltema? Hvorfor kjøper folk luxus kaffe på europris og odin pilsner?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Om noen her spørr om Q-tec er noe å satse på, så vil det jo komme 10 poster hvor folk sier av pcen kommer til å explodere og alt går bare galt og Q-tec er bare helt for jævelig osv.

 

Ser at komplett har Q-tec psu i noen av Pc-i-deler pakkene. Og om Q-tec får pcen til å brenne, så er det jo lite logisk at komplett og andre selger disse psuene.

 

Så, er Q-tec virkelig så ille som folk sier?

8295061[/snapback]

 

Det var sikkert dårlig kvalitet får mange år siden, men har nå en pc med q-tec kabinett og psu, har hatt den i 3 år nå, 24/7 i over 1000 dager med overklokket ram, cpu, gf... ingen problemer, 0 blå-skjermer, 0-problem. Noen letter etter perfeksjon etter pris, billig dårli - dyr bra. Har en kompiz som har brukt 150.000-200.000kr på 4 år()kjøpt alt på koplett, kjøpte alltid d dyreste, og alt jeg hørte hain sa va: ALDRI MEIR INTEL, ALDRI MEIR EVGA, ALDRI MEIR ATI, ALDRI MEIR MSI, ALDRI MEIR DOMINATOR! :!: Og de tingene han kjøpt var anbefalt av andre mennesker på komplett. Jeg har bygd mange billige og gode pcer som fungerer enda, der brukte jeg q-tec.. 0 problem.. Der er 3 år garanti på q-tec trur jeg.. så kjøp!

Lenke til kommentar
har selv hatt feilende q-tec'er, og har kvittet meg med alle; bortsett fra èn, som jeg fikk på garanti sist gang, som enda lever i en filserver med 5-6disker i. Det klarte den gamle også... en stund. i say no more.

 

Trust/qtek/ashima ... samma mølet.

 

Hvorfor selger butikker qtek selv om de er dårlige? Hvorfor kjøper folk lada? Hvorfor skal folk handle innbruddsalarmer på arngren? Hvorfor skal folk kjøpe borremaskiner på biltema? Hvorfor kjøper folk luxus kaffe på europris og odin pilsner?

8304537[/snapback]

 

For å være smart :yes:

Hvorfor kjøpe to HI-FI høtalere til 1.2millioner kroner, som kostet ikke mere enn 1000kr

å produsere?

Kjøpe lada? Jepp, lada idag har like god kvalitet som Chrysler. Zå-Zå.

Seff, skal alt være Hi-Fi da?

Lenke til kommentar

kasey: er det derfor du kjører sykkel? Fordi du aldri ble godkjent med 4 hjul? :D

 

Men fra spøk til revolver: du har jo et poeng, men det er ikke særlig godt.

 

Det å sammenligne en lada med en chrysler er jo bare gøy. Rettferdig sammenligningsgrunnlag :)

 

Og ikke snakk stygt om HIFI.... bass er min gud og lyd er min styrke. Amen.

Lenke til kommentar

Jeg har en venn som hadde Q-Tec, på et enkelt 939 opsett. En harddisk, en DVD-ROM og så videre. Den fungerte helt fint, mens vi ertet han på skolen med vår "Q-TEC SUXX0r" generalisering. Men så vidt jeg vet lever PSU-en den dag i dag. Riktignok er den ikke noe jeg ville montert i mitt system, jeg holder meg til min gode gamle OCZ 520W noe. Men konklusjonen er vel at Q-TEC fungerer greit til billige OEM maskiner.

Lenke til kommentar

Man får det man betaler for. Mine erfaringer er at dette ikke er så linjært som mange ønsker. Det er derfor "det er dyrt å være fattig" faktisk holder vann.

 

Jeg har laget en generell graf som viser dette.. se vedlegget.

 

Det vil ofte lønne seg å bruke 20 - 30% mer for å få den kvaliteten man føler seg komfortabel med. Tenk deg slik at hvis du får trøbbel med strømforsyning og det tar deg noen timer å ordne det selv eller sende inn er det 3 arbeidstimer du faktisk har brukt på det - det tilsvarer fort >600 kr. Ved å da bruke 200 kr ekstra kunne dette vært unngått, og du har totalt spart penger.

 

Det finnes selvsagt helt klare avvik fra denne logikken, men de er sjeldne - og du kan alltids være heldig.

 

edit: Takker! Komfortabel er det!

post-14557-1175689013_thumb.jpg

Endret av coRnflEks
Lenke til kommentar
edit: Hvordan skrives komfertabel?

8307093[/snapback]

Komfortabel :thumbup:

 

Tid er tydeligvis penger coRnflEks, for min del er det vel mer snakk om å spare seg for ergrelser med de aller dårligste produktene.

Lager forresten Antec sine egne psu?

Jeg har kjøpt noen Antec kabinetter som er omtrent i samme prisklasse som Q-tek (litt over var det vel dog) og selv om kvaliteten er lav der også, har jeg blitt veldig mye mer fornøyd. Men snakker da om kabinett uten psu :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en Q-tec PSU i gamle systemet mitt i 4 år. Denne fungerte ypperlig til vanlig PC bruk. Skal du OC eller lignende, altså oppgaver som stiller strenge krav til leveranser på rails etc, bør du se på ett litt dyrere merke.

Men til "normal" PC bruk vil jeg tro at Q-tec fungerer.. Selv om jeg vil anbefale deg å spandere på deg selv 200kr ekstra :)

Lenke til kommentar

Ja, Q-tec er virkelig så ille.

 

http://youtube.com/watch?v=AZTvxAjf_DY

 

 

 

For its rediculously low cost, the QTec Triple Fan 650W can only be described as a clown's supply. Buy at your own peril and don't say we didn't warn you. The worst supply on test by quite some margin and a complete misadvertisement of capabilities, suckering people into a poor purchase.

 

Recommended system: None whatsoever.

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...