Gå til innhold

Er Q-tec virkelig så ille?


Anbefalte innlegg

Husker ikke helt hvem det er, har fått den infoen en gang, kan det være en tysk produsent av noe slag? Jeg tror jeg hadde husket det om det var seasonic eller FSP ihvertfall.

 

AtW

8461019[/snapback]

En ting er sikkert. De er meeeget like i konstruksjon og alt annet egentlig. Samme strømpingen, samme svarte kabelhåndtak på 4 molexene, samme perforeringsmønster på chassis...

 

Quote forminsket av moderator

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har selv en Q-tec psu, har hat dn i snart 3 år :w00t: . Så jeg har ikke hat noen problemer med dn. Men jeg fikke høre av en kompis at de tar lett fyr, pc min står på 24/7 så jeg er litt skeptisk når jeg er på skolen :ermm: . Men jeg har tenkt å invistere i en ny en :thumbup: .

8465882[/snapback]

 

de tar ikke fyr. ikke mer enn andre i alle fall.

 

har lest denne tråden nå, hvert eneste innlegg. mange her lyser av gode ideer men absolutt ingen forklaring på hvorfor Q-Tec er dårlig. de bare er dårlige. slike ideer forkludrer debatten. absolutt alle strømforsyninger kneler om de blir overbelastet. da hjelper det ikke om de heter gud eller satan.

 

men for å strekke denne enda litt lengre ut; den absolutt eneste frittstående produsenten av strømforsyninger jeg er happy med er Chieftec.. sånn er det bare..

Lenke til kommentar
Jeg har selv en Q-tec psu, har hat dn i snart 3 år :w00t: . Så jeg har ikke hat noen problemer med dn. Men jeg fikke høre av en kompis at de tar lett fyr, pc min står på 24/7 så jeg er litt skeptisk når jeg er på skolen :ermm: . Men jeg har tenkt å invistere i en ny en :thumbup: .

8465882[/snapback]

 

de tar ikke fyr. ikke mer enn andre i alle fall.

 

har lest denne tråden nå, hvert eneste innlegg. mange her lyser av gode ideer men absolutt ingen forklaring på hvorfor Q-Tec er dårlig. de bare er dårlige. slike ideer forkludrer debatten. absolutt alle strømforsyninger kneler om de blir overbelastet. da hjelper det ikke om de heter gud eller satan.

 

men for å strekke denne enda litt lengre ut; den absolutt eneste frittstående produsenten av strømforsyninger jeg er happy med er Chieftec.. sånn er det bare..

8465961[/snapback]

 

Q-Tec sine PSU har manglet overbelastings beskyttelse OCP/OVP (dvs at de skrur seg av ved overbelastning) .

Dette har gjort at de kunne belastes og belastes og belastes til det sier poff.

Lenke til kommentar
Får man kjøpt sånne "trompeter" til pc'n?

I så fall, hvor??

8461613[/snapback]

HEHEHE, nei man får vel ikke direkte kjøpt slik til PC..., men er jo med data og bil som med alt annet, bare å bruke fantasien.

Liksom, data og bil går jo ann å kombinere.., i og med 12V.

 

Så eg tok bare utav kompressoren, som er 12V og fløytene og relèet og en skaffet meg en vippebryter fra Biltema og flekket det i datan, men, som sagt, hadde dette på Qtec PSUen, vet jo ikke hvor mye ampere den kompressoren drar, så var best å være på den sikre siden. Den drar sikkert ikke mange amp. men man vet jo aldri og strømmen gikk ganske så ofte... ca hver 3 gang eg brukte fløyta.. Men da var det bare å slå av og på igjen PSUen med strømbryteren i front, så starta alle viftene, vannpumpen og hehe, fløyta var i business igjen.

 

Her fant eg skikkelig båthorn på biltema 12V men er usikker på om det er kompressor på denne eller om den bare går på strøm?

 

Ellers får du bare stikke innom en bilsjappe, eg kjøpte dette på en MEKK butikk.

De har sikkert slike kompressorfløyter andre steder, du kunne jo kjøpe flertonehorn (melodifløyte) hehe, liksom, for å overgå MEG hehe..... se for deg, lacoca-racha (alvorlig usikker på stavemåte) i datan din... passe sjeft!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...