Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped til maks 25000. Helst Racing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takker for rimelig raskt svar :)

 

Får bare mere og mere lyst på den TZRen. Noen som har noen argumenter mot ?

 

evt. noen andre mopeder som stiller mine krav?

8253717[/snapback]

I mot. elendig tenning(leonelli tenning)

plaget med mye små feil. som at speedometer sensoren i hjulet ryker. Elendig kåpekvalitet. Min falt ifra støtten også brakk kåpen.

Har også aprilia rs 50. Gikk på tryne i 70 med den. Og kåpen sprakk ikke engang. Eneste problemet jeg har hatt med den er at pæren forann røk :)

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg kjenner igjen det problemet du beskriver med kåpekvaliteten. Jeg fløy på trynet mot asfalt og kåpene klarte seg fint de, kun riper. (Hadde vel rundt 40-50 km/t)

 

Elendig tenning? Kunne du utdype det litt?

 

Speedometersensoren vet jeg ikke noe om, har ikke hatt noe problem med min, mulig dette er et kjent fenomen uansett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er totalt enig med evil-duck

am6 tåler mindre enn derbi motorer, sånn er det bare!

8336747[/snapback]

 

 

Begrunnelse ? Har du hørt mange som har hatt problemer ?

 

Det er deg og Evil Duck, dere hører så mye.. kan dere ikke bare lukke øra 1 eller 2 ganger så slipper vi slike diskusjoner om at ting er dårligere enn andre, bare fordi dere hører ting ?

 

Prøv motoren selv, utforsk litt, se hva det tåler, så kom tilbake med det dumme utsagnene deres.

 

Har 3 venner som har RS2, ingen problemer med det.

 

kake_fredrik : det med at speedometret på Tzr ikke fungerer, er ikke stor vits med det speedometret. Måler 15km/t feil jo..

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tzr er nok den beste og fineste Racing Mopeden :)

Jeg har en 2003 mod. gått 1817 KM, har ikke hadde noen problemer med den (kansje på grund av at den er tatt godt vare på, og helvettes lav km stand)

Den er ganske STOR, mange har trodd at det var en R6/R1, før di har snakket med meg :)

Derbi er jo en fin moped,men bare søppel. Og hvilket merke er mest kjent av derbi og en Yamaha..?

I tillegg er Tzr Sweet, har fått masse tilbakemeldinger om utseene på den ;)

men det er vell en tzr på hver plass (alle har tzr liksom)

 

Men alikavell, KJØP TZR !!

 

 

post-102864-1177363875_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Tzr er nok den beste og fineste Racing Mopeden :)

Jeg har en 2003 mod. gått 1817 KM, har ikke hadde noen problemer med den (kansje på grund av at den er tatt godt vare på, og helvettes lav km stand)

Den er ganske STOR, mange har trodd at det var en R6/R1, før di har snakket med meg :)

Derbi er jo en fin moped,men bare søppel. Og hvilket merke er mest kjent av derbi og en Yamaha..?

I tillegg er Tzr Sweet, har fått masse tilbakemeldinger om utseene på den ;)

men det er vell en tzr på hver plass (alle har tzr liksom)

 

Men alikavell, KJØP TZR !!

 

 

 

8456309[/snapback]

 

de som tror TZR er R1 eller R6 er blinde og døve . Og hva gjør derbier til søppel ? det faktum at de faktisk har bedre motorer ?? :p få høre nå da ? skikkelig spent ^^

 

edit : Yamaha mer kjent ? :p Det betyr da ikke at yamaha må være bedre ? og så tror jeg at derbi egentlig er mer kjent for sine 50cc crossere en det yamaha er.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Tzr er nok den beste og fineste Racing Mopeden :)

Jeg har en 2003 mod. gått 1817 KM, har ikke hadde noen problemer med den (kansje på grund av at den er tatt godt vare på, og helvettes lav km stand)

Den er ganske STOR, mange har trodd at det var en R6/R1, før di har snakket med meg :)

Derbi er jo en fin moped,men bare søppel. Og hvilket merke er mest kjent av derbi og en Yamaha..?

I tillegg er Tzr Sweet, har fått masse tilbakemeldinger om utseene på den ;)

men det er vell en tzr på hver plass (alle har tzr liksom)

 

Men alikavell, KJØP TZR !!

 

 

 

8456309[/snapback]

 

de som tror TZR er R1 eller R6 er blinde og døve.

8456389[/snapback]

 

 

Tullball, er ikke rart folk tror det er R6 eller en R1 når den er helt lik. Hvis du syns den ikke ligner er det du som er blind, eller full av fanboy-isme til GPR :thumbup:

 

(snakker ikke om lyden her nå, den er så fjern som bare mulig, DO'H).

Lenke til kommentar

en ser på bremseskivene , rammen, svinghjule , felgene , kåpene og ellers helle oppsette til sykkelen at det ikke kan være noen tungsykkel . Jeg påstår heller ikke at GPR ligner på noen heftig tung sykkel. Jeg ville nok forveklset en TZR for å være tung sykkel før en GPR , på grunn av TZR har så oppblåste kåper :p

 

så å komme å si at en moped i det hele ligner på en tung sykkel er dauføtt.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Tzr er nok den beste og fineste Racing Mopeden :)

Jeg har en 2003 mod. gått 1817 KM, har ikke hadde noen problemer med den (kansje på grund av at den er tatt godt vare på, og helvettes lav km stand)

Den er ganske STOR, mange har trodd at det var en R6/R1, før di har snakket med meg :)

Derbi er jo en fin moped,men bare søppel. Og hvilket merke er mest kjent av derbi og en Yamaha..?

I tillegg er Tzr Sweet, har fått masse tilbakemeldinger om utseene på den ;)

men det er vell en tzr på hver plass (alle har tzr liksom)

 

Men alikavell, KJØP TZR !!

 

 

 

8456309[/snapback]

 

de som tror TZR er R1 eller R6 er blinde og døve.

8456389[/snapback]

 

 

Tullball, er ikke rart folk tror det er R6 eller en R1 når den er helt lik. Hvis du syns den ikke ligner er det du som er blind, eller full av fanboy-isme til GPR :thumbup:

 

(snakker ikke om lyden her nå, den er så fjern som bare mulig, DO'H).

8456582[/snapback]

De må være ganske tåkete i synet hvis de ikke ser forskjell på en TZR og en R1 eller R6. Dessuten er da ikke TZR stor!? Herregud, prøvd noen ordentlige sykler? De hadde ikke veid over det dobbelte heller hvis de ikke hadde vært noe større..

 

Og hva mener du med at Derbi bare er søppel? Det blir jo som jeg skal si; "Jeg kjører Derbi (noe som jeg gjør), og derfor er alt annet bare søppel!"

Begynner å bli temmelig lei av idiotiske kommentarer og spydigheter her..

 

Derbi er forresten ganske store innenfor racing, når det gjelder 125 ccm klasser.. Så søppel e det vel ikke helt..

Lenke til kommentar
en ser på bremseskivene , rammen, svinghjule , felgene , kåpene og ellers helle oppsette til sykkelen at det ikke kan være noen tungsykkel . Jeg påstår heller ikke at GPR ligner på noen heftig tung sykkel. Jeg ville nok forveklset en TZR for å være tung sykkel før en GPR , på grunn av TZR har så oppblåste kåper :p

 

så å komme å si at en moped i det hele ligner på en tung sykkel er dauføtt.

8456699[/snapback]

Når man ser nøyere etter, ja. Tar man en titt uten å kjenne til alt som fins av R moped, er det lett å bli lurt av utseendet(Den mest åpenbare forskjellen er potta).

 

Jonas, jo, TZR er stor. Den er like brei som min brors 1000cc GSXR, så vær å snill, ikke snakk om ting du ikke vet noe om(720mm vs 690mm). Ser du dem side ved side er de overraskende like i form. tungsykler har nesten som mål å bli så liten som mulig, og R mopeder har nesten som mål å bli større (Uthula TZR kåper osv :p )

 

Kilder

http://www.suzukicycles.com/Products/GSXR1...cs/Default.aspx

http://www.yamaha-motor.no/produkter/moped...?view=techspecs

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

jeg er sta som et esel og står fortsatt på mitt. Har du prøvd å såtti TZRen (antar du har tzr ) opp ved siden din brors GSX ? vist ikke vil du nok få en temmelig stor overaskelse. Tviler bare utrolig stærkt på at noen som vet hva en R6 eller R1 er vil overhode forveksle TZR med disse. det blir bare for dumt å diskutere dette . Moped vil aldri ligne på noen tung sykkel uansett hvordan en vrir og vender på det , det er annet en størrelsen på sykkelen som teller med vettu ;)

Lenke til kommentar
jeg er sta som et esel og står fortsatt på mitt. Har du prøvd å såtti TZRen (antar du har tzr ) opp ved siden din brors GSX ? vist ikke vil du nok få en temmelig stor overaskelse. Tviler bare utrolig stærkt på at noen som vet hva en R6 eller R1 er vil overhode forveksle TZR med disse. det blir bare for dumt å diskutere dette . Moped vil aldri ligne på noen tung sykkel uansett hvordan en vrir og vender på det , det er annet en størrelsen på sykkelen som teller med vettu ;)

8456807[/snapback]

Jepp, og jeg står fortsatt på midt. Hadde TZR for ei stund siden, for gammelt for det tullet nå. Men ja, vi satte de opp mot hverandre, derfor jeg kan på det grunnlaget si det jeg sa tidligere,

 

Ser du dem side ved side er de overraskende like i form.

 

...Og det er jo fordi de er like. De er omtrent like høy, like brei, og like "maskulin" om du vil i formen(TZR med sine oppblåste kåper).

 

Hovedmomentene som skiller dem er størrelsen på potta, dekkbredde, og størrelsen på tanken, utenom det er det ikke så enorme forskjellen, såfremt du ikke ser mer nøye på spesifike ting.

 

Har man kjørt TZR en stund, får man ofte kommentarer, "oi, viste ikke at det var en moped", folk i biler ruller ned ruta for å høre på lyden for å avgjøre hva det er forno, etc. Det er ikke til å unngå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...