Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped til maks 25000. Helst Racing


Anbefalte innlegg

Hei

 

Da var det tid for å kjøp av moped da.

Leter etter en til en prislapp på maks 25 000,- Helst en racing type.

 

Hadde vært fett med El-Start og digitalt speedometer da.

 

Yamaha TZR 50, er dog usikker på om den har elstart og digital speedometer. Noen som vet dette?

 

Noen andre gode merker jeg kan og kanskje bør se på ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yamaha TZR har digitalt speedometer og elstart. Får mange fine brukte TZR til en fin pris. De er gode sykler og med kjørekomfort på topp, for min del hvertfall. Kjørte 20mil i strekk en vei uten å bli sliten..

 

Sykler som går godt med rette effektanlegg, da de fleste plombene ligger i potta. Vektforskjell på 3-5kg mellom trimpotta og orginale :fun:

 

 

Edit: skal nevnes at mopeder som disse er veldig hipp som happ. Nesten alle har samme motor, så det bunner i grunn ned til utseendet og hva du selv liker. Noen er tynne som tråsykler (Motorhispania RS) og andre er veldig brei som TZR. Så uansett hva slags råd du får i denne tråden, det bunner ned til utseendet og hva du selv liker, da fleste er ganske så lik effektmessig/kvalitet.

 

GPR har vel en egen motor, som både kan være positivt og negativt.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

argumentet mot TZR , er at lysene på den har en tendens til å sluke batteri og (totalt etter min mening, å ikke hiss dere opp) at den har AM6 motor , som etter min mening ikke er den beste motrn.

 

andre sykler du kan se på er jo Derbi GPR ( Nei jeg sier det ikke bare for jeg har den) , den har en motor med sterkere clutch , sterkere girkasse , sterkere veiv og litt mer slitesterk sylinder i forhold til den som sitter i TZR. (legger med et par bilder av min)

 

 

post-97753-1175086624_thumb.jpg

 

post-97753-1175086647_thumb.jpg

 

Ikke bli sinna på meg nå da hurt :p

Lenke til kommentar

trodde nok det at noen ble sinte ja , clutchen har ca dobblet så breie lameler , sylinderen er hardchrome (AM6 støypjern ) , veiva er balansert til 14K på derbi motorer og 12K på AM6 , og på AM6 består girkassa av et såkalla kulesystem , derbi har et annet og mer slitesterkt system en det .

 

mvh

 

edit : har dette fra fagfolk som splitter sanne motorer som et levebrød ;)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Tåpelige argumenter. AM6 er helt kurante motorer, jeg har ingenting å utsette på de. Klarer du å kjøre istykker en TZR fra ny på 2 år skal du få en medalje av meg. Det er rett og slett ikke noe å bekymre seg for på slike mopeder, med mindre du kødder med trim som veiva ikke tåler.

 

Jeg har Airsal T6 på min, kjører med orignal veiva og med uplombert potte. Dette gir meg rundt 100 km/t uansett motvind eller medvind. :)

Jeg kjører den -Ikke- som på søndagstur, det går gjerne i max akselerasjon fra 1-6 gir. Den har gått rundt 5000 nå, forresten.

 

Det jeg prøver å si med dette er at det er bagatell forskjeller fra AM6 til Derbi sine motorer. Blir bare piss å handle Derbi pga motoren etter min mening. Velg den sykkelen som du mener ser best ut!

 

Edit: Kanskje dette bildet kan hjelpe deg på vei ;p

post-24377-1175088313_thumb.jpg

Endret av Anathema
Lenke til kommentar

Nei jeg sier absolutt ikke at AM6 er dårlige motrer, men er det en så stor bagatell egentlig ? skal du trimme tåler derbi motorer en litt mer sinna sylinder en am6 uten veiv bytte , clutchen varer lenger på derbi , og sylinderen trenger ikke å kjørest inn lenger en 25 mil , og den er ikke lite lett å skjære , å glemmer du clutchen avogtil er det vel en fordel å ha girkasse som tåler litt juling .

 

MEN 50cc motorer er stort sett noe dritt uansett da :p

Lenke til kommentar
å glemmer du clutchen avogtil er det vel en fordel å ha girkasse som tåler litt juling .

8257649[/snapback]

 

Glemmer du clutchen skulle du ikke vært på veien.

 

Edit: Ikke rettet mot den slemme anda forresten, mer på generelt grunnlag - om det var noen tvil. :)

Endret av Anathema
Lenke til kommentar

Syns du kommer med helt dumme argumenter Evil-Duck. Alle Racing sykler som er på markedet nå er gode. Både aprilia, derbi, yamaha osv.

 

Og ikke kom her og si at AM6 er et argument MOT TZR, fordi AM6 er en vel så bra motor som din derbi.

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
Syns du kommer med helt teite argumenter Evil-Duck. Alle Racing sykler som er på markedet nå er gode. Både aprilia, derbi, yamaha osv.

 

Og ikke kom her og si at AM6 er et argument MOT TZR, fordi AM6 er en vel så bra motor som din wannabe derbi faenskap.

 

Ja, jeg blir personlig her.

8257727[/snapback]

 

På papiret så nei , ække den det. men vær så snild ! jeg kan ikke engang nevne derbi motorer uten at alle som kjører rundt med AMsexy motorene sine kommer og med en gang bare må starta å bryte meg ned !

 

dette har jeg snakket med fagfolk om , og forskjellene på motorene er ganske vesentlige.

 

men for guds skyld da , jeg skrev klart og tydelig at dette var mine meninger.

 

gud , kan ikke si en ting mot noen annet uten at folk skal hoppe i strupen på meg .

Lenke til kommentar

detta blir bare for dumt .

 

1. det var en grunn til jeg kjøpte derbi

 

2. jeg anbefaler det jeg liker best

 

3. jeg liker derbin min :love:

 

4. jeg har faktisk anbefalt annet en derbi

 

5. ikke over 11k ? hmm

 

6. jeg kunne sakt mange ting om deg her , men foretrekker å ikke gjøre det

 

7. jeg føler meg ferdig med dette , min anbefaling er gitt , og håper på trådstarteren vil se på den .

 

og da stakk jeg sta å kjørte på den deiiiilige derbien min :love:

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Ok , før jeg gir meg helt fra denne tråden , da må jeg bare få sakt noen ting .

 

En 50cc motor er ellers ikke noen gode motorer san helt basic uansett . om du velger AM6 så vil den motoren holde i lange baner egentlig (vet jeg sier mot meg selv nå , men for bare være) så håper ingen har blitt fornærmet og ingen skade skjedd

 

mvh den onde anda :)

Lenke til kommentar

Yes. Da tror jeg vi alle var enige. Personangrep er veldig unødvendig, hvertfall mot intedanende ender, som tross alt argumenterer saklig.

 

Oppsummering: *Ja* det er kanskje forskjeller som tilsynelatende skulle helle Derbi sin vei mtp motorer, men i det store og hele er dette så minimale forskjeller at det ikke skulle ha noe å si for valg av moped.

Med den lille kunnskapen jeg har om motorer er dette det eneste logiske jeg kan få ut av det :)

Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar

Heh, ante det kom til å bli vilt her. Evil duck, neste gang du sier det du sier, kom med linker og informasjon som støtter det du sier.

 

 

Men da gjentar jeg meg selv, og sier at det er minimale forskjeller på markedet idag, det bunner i grunn ned på design og hvilke du syns er tøff.

 

Hvordan komforten er spiller og inn, så prøv de forskjellige syklene du vurderer og ta det derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...