Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt et AntecP182 prosjekt igang altfor lenge, men mye å tenke gjennom og kjøpe.

 

Kommer nok til legge ut mest info her:

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=43763

 

Men her er noen bilder av en IKKE ferdig maskin.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
pc_b8_front_both.jpg

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
pc_b8_inside.jpg

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
pc_b8_back.jpg
Endret av Panter
Lenke til kommentar
Panter:

 

Det var en meget spennende front. Kan du fortelle litt mer om den? Evnt om du har bilder av worklog så legg det gjerne ut ;)

 

Fin innvendig i kassa di, ser alle kjører på stort sett samme løsninger når det gjelder kabler osv..

9621660[/snapback]

 

Takk. Har dessvere ingen worklog, men kommer som sagt til å legge ut mere info på spcr forumet.

 

Fronten, grillen er laget av fronten på noen gamle høyttalere. Fungerer meget bra, den med viften sitter som støpt selv om den ikke er skrudd fast ennå og ser meget bra ut. Den med viftekontrollen sitter også fast uten skruer. Foto med blitz gir litt feil inntrykk.

Blir vel til at det er mange like P182 der ute ja. Løsningen de har laget er jo bare genial med å skjule kabler så skulle bare mangle at byggere ikke bruker den muligheten.

 

Kommer som sagt mere om PC-en snart, den er i sluttfasen nå. V.1.0 er mer eller mindre ferdig, men målet er nok ikke nådd før V.2.1... :-)

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Er det mulig å få festet to vifter utenfor skjermkortet? Er det noe ekstra utstyr eller noe jeg kan lage selv? En som trekker inn luften under luftinntaket og et som drar luften ut igjen? Behøver ikke å se bra ut, det praktiske som teller! Skulle gjerne ha ned temperaturen noen grader! Send gjerne link hvis det er noe jeg kan gjøre for å få festet vifene!

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvordan jeg bor plassere viftene i P182 for best lufstrom? Vet at det var masse snakk om dette for noen sider siden, men jeg er litt lat av meg :blush:

 

Ellers kommer det noen bilder fra mitt kabinett i lopet av helgen.

9628090[/snapback]

 

Er ikke så fantastisk mange valg. Kabinettet er ment til å kun bruke de viftene som følger med for minst mulig støy, men siden du er ute etter bedre luftstrøm er det ene alternativet i front der det øverste harddiskracket er. Tar du ut racket kan det settes en vifte der, har du racket kan det settes en vifte utenpå hvis ikke skjermkortet er i veien. Noen poster over viser også en som har tatt tre av 5.25brønnene og satt inn en 120mm (?) vifte. Er ikke så veldig mange andre valg. Evt. lage hull i kabinettveggen. P190 har det ser jeg, skulle ønske P182 hadde det også, alt for varmt ved skjermkortet :(

 

Noe som bringer meg til posten over:

Er det mulig å få festet to vifter utenfor skjermkortet? Er det noe ekstra utstyr eller noe jeg kan lage selv? En som trekker inn luften under luftinntaket og et som drar luften ut igjen? Behøver ikke å se bra ut, det praktiske som teller! Skulle gjerne ha ned temperaturen noen grader! Send gjerne link hvis det er noe jeg kan gjøre for å få festet vifene!

Veldig interessert i akkurat det samme. Under skjermkortet må det være mulig å feste en 60mm vifte som kan blåse ut luft gjennom ribbene bak. Evt. kan man prøve å styre luften fra vifta i front kun ned under skjermkortet. Vet ikke om det vil fungere men. Bruk fantasien ;) finnes ingen fasit

Lenke til kommentar
Plasser den disken i den nedre brønnen!

9629925[/snapback]

 

Talking to me? Har du enda ikke skjønt hva som er neste steg i byggeprosessen? :-)

 

Hint:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
pc_b8_preview.jpg

9629937[/snapback]

 

Hehe, jeg kunne telle 5 disker. Har du planer om 7 disker i kabinettet, eller skal du bytte ut noen? Tør jeg spørre om det er 500GB varianten? I såfall har du en fin filserver ;)

Lenke til kommentar
Hehe, jeg kunne telle 5 disker. Har du planer om 7 disker i kabinettet, eller skal du bytte ut noen? Tør jeg spørre om det er 500GB varianten? I såfall har du en fin filserver ;)

9630312[/snapback]

 

Det er nok flere nedider gitt.. For å holde deg litt mere på pinebenken kan du telle antall plasser jeg nå har i PC-en. Om du ser de 3 bak den øverste viften da.

Ja, Samsung 500GB.

Lenke til kommentar
Hehe, jeg kunne telle 5 disker. Har du planer om 7 disker i kabinettet, eller skal du bytte ut noen? Tør jeg spørre om det er 500GB varianten? I såfall har du en fin filserver ;)

9630312[/snapback]

 

Det er nok flere nedider gitt.. For å holde deg litt mere på pinebenken kan du telle antall plasser jeg nå har i PC-en. Om du ser de 3 bak den øverste viften da.

Ja, Samsung 500GB.

9630348[/snapback]

 

Aiai, du har laget opplegg der også. Kom litt dårlig frem på bildene. Hvilket betyr at du har kjøpt disker for en liten formue. Si meg, hvordan er støynivået i maskina di nå? Er jo litt forskjellig hva folk mener om støy...

Lenke til kommentar
Si meg, hvordan er støynivået i maskina di nå? Er jo litt forskjellig hva folk mener om støy...

 

PC-en er fortsatt ennå ikke satt i bruk så jeg kan ikke uttale meg om temperatuerer ol, men inntrykket jeg har av støynivået nå i testfasen med 1 Hd er at denne for meg er stille som graven..

Selv om det totalt er 7 stk 120mm vifter.

Lenke til kommentar
Si meg, hvordan er støynivået i maskina di nå? Er jo litt forskjellig hva folk mener om støy...

 

PC-en er fortsatt ennå ikke satt i bruk så jeg kan ikke uttale meg om temperatuerer ol, men inntrykket jeg har av støynivået nå i testfasen med 1 Hd er at denne for meg er stille som graven..

Selv om det totalt er 7 stk 120mm vifter.

9630492[/snapback]

 

Shit, du har mange vifter. Er det virkelig nødvendig føler du? Selv opplever jeg at en forran HDD kassa oppe, en nede mellom HDD og PSU samt en som trekker ut bak gjorde maskina langt mer stille og kjøligere. Nå kjører jeg Scytje Ninja+ passivt kjølt, har lagt OC på hylla for en stund...

 

Tror nok at jeg ikke ville merket en vifte til på CPU kjøler, for etter at Raptoren forsvant så har det blitt mektig stille der inne.

Lenke til kommentar
Shit, du har mange vifter. Er det virkelig nødvendig føler du?

 

Tja, vet ikke helt ennå, men har harddisker 3 steder så vil ha vifte de stedene. Cpu og Psu er 2 andre.

Så må jeg ha noe som drar varmen ut bak. Kunne muligens droppet den på toppen, men tror ikke støynivået på en til spiller noen rolle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...