Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Betalte 799 for docksides på obs, tror det var en veldig ålreit pris. Tittet på timberland på XXL, de på tilbud, de hadde mange par i butikk, men de var altfor myke i sidene. Føler at docksides gir litt mer støtte.

 

XXL Tiller, hvis noen skulle lure.

Timberland og Sperry er veldig myke sammenlignet med Sebago. Tåler ikke så heavy bruk langs vannet som docksides.

 

Edit: Kan leggetil at Sebago har lang "gå inn" tid. Bruker fort 1 år før de er myke og har formet seg helt. Timberland og Sperry er ferdig "inn gått" etter et par uker.

Endret av Dockside
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, gikk en liten tur ute uten sokker, kanskje 10 minutter gange. Har fått revet bort det meste av hud på begge helene.

Tror jeg skal prøve å legge de i vann over natten, og gå dem inn mens de tørker.

 

Vet du om dette vil hjelpe? Jeg kjøpte dem hovedsaklig for å bruke dem under sydenopphold denne sommeren.

Lenke til kommentar

Sånne no-show-sokker fra H&M er veldig greie.
Koster vel bare 79,- for en firepakning, så tror jeg det er en salgs hæl-beskytter innebygd.
Eneste problemet er at det ser veldig dumt ut hvis du tar av skoene når du f.eks skal på besøk, men å gå barbeint er vel ikke mye bedre.

Lenke til kommentar

Kjøpte sokkene du nevner, sportstape og compeed. Satser på å teste dem bløte, etter å ha tapet igjen hælene, gir tilbakemelding om dette får fortgang på break-in.

 

Har også bestilt jodhpur fra septieme langeur, i rå-skinn, så jeg kan "male" dem selv, satser på en brun farge, med noe spennende patina, de har mye fint på nettsiden, anbefaler å ta en titt!

Lenke til kommentar

Kjøpte sokkene du nevner, sportstape og compeed. Satser på å teste dem bløte, etter å ha tapet igjen hælene, gir tilbakemelding om dette får fortgang på break-in.

 

Har også bestilt jodhpur fra septieme langeur, i rå-skinn, så jeg kan "male" dem selv, satser på en brun farge, med noe spennende patina, de har mye fint på nettsiden, anbefaler å ta en titt!

Planlegger du å legge på farge selv, eller å la Septieme Largeur lage en patina for deg? Vet de tilbyr det for en litt høyere pris. Legg ut bilder i bildetråden uansett!

Lenke til kommentar

Ja, gikk en liten tur ute uten sokker, kanskje 10 minutter gange. Har fått revet bort det meste av hud på begge helene.

Tror jeg skal prøve å legge de i vann over natten, og gå dem inn mens de tørker.

 

Vet du om dette vil hjelpe? Jeg kjøpte dem hovedsaklig for å bruke dem under sydenopphold denne sommeren.

Har blitt oppfostret på dockside sko. Det første jeg gjør hver gang jeg kjøper et nytt par, er å ta de med til nærmeste strand (saltvann) og gå med skoene på ut i sjøen. Det er beste måten å "knekke" skoene inn på.

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av Dockside
Lenke til kommentar

 

Ja, gikk en liten tur ute uten sokker, kanskje 10 minutter gange. Har fått revet bort det meste av hud på begge helene.

Tror jeg skal prøve å legge de i vann over natten, og gå dem inn mens de tørker.

 

Vet du om dette vil hjelpe? Jeg kjøpte dem hovedsaklig for å bruke dem under sydenopphold denne sommeren.

Har blitt oppfostret på dockside sko. Det første jeg gjør hver gang jeg kjøper et nytt par, er å ta de med til nærmeste strand (saltvann) og gå med skoene på ut i sjøen. Det er beste måten å "knekke" skoene inn på.

 

Edit: Skrivefeil.

Har desverre ikke noe saltvann tilgjengelig nå, men jeg kan alltids blande litt salt i vannet jeg skal la de ligge i over natten. Da får de vel også en mer "ekte" patina?

Lenke til kommentar

Det går helt sikkert greit med ferskvann. Da ødelegges de ikke så fort heller.

De blir ikke ødelagte av saltvann. De er ment til bruk ved havet. Har fortsatt tilgode å ødelegge et par på under 5 års bruk enda så mye juling de får. Kan anbefale chelsea leather food (fåes kjøpt på ebay) om mann er redd for at saltvannet skal spise opp sømmene.
Lenke til kommentar

Bruker dere pusseskinn når dere pusser skoa? Selv bruker jeg bare en gammel t-skjorte, men lurer på om det har noe å si...

Jeg bruker bare en hvit t-skjorte.

 

Skrev dette innlegget i cafeern, men det passer vel egentlig bedre her:

 

Noen racere på skopuss her? Sitter og pusser sko til i morgen og lurer på om det er noen her som har noen gode tips for å få til en bra shine, fortrinnsvis på toecap og hel. Er kjent med grunnteknikken med voks og vann, men har ikke fått dreisen på det ved tidligere forsøk. Prøvd kjerringråd som f.eks å "buffe" med en nylonstrømpe uten at det har hjulpet nevneverdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...