Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Hva har lønnen hans med saken å gjøre? Han har salgserfaring, det har tydeligvis ikke du. Hvordan du da kan latterliggjøre salgserfaringen hans skjønner jeg lite av.

 

Må bare beklage hvis jeg har blandet oxfords og derbys. Tenker å ha det til daglige sko, dvs mye med jeans. De to jeg linket til så jo ut til å passe bra til det, men godt mulig det ikke var oxfords.

Bor i Trondheim hvis det hjelper noe?

 

Legger ved link til skoene igjen. Brun, blå og grå. (tror dog blå er dumt med tanke på jeans)

Er dette såkalte Derbys?

 

Alle skoene du linket til der er derbys, ja :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare beklage hvis jeg har blandet oxfords og derbys. Tenker å ha det til daglige sko, dvs mye med jeans. De to jeg linket til så jo ut til å passe bra til det, men godt mulig det ikke var oxfords.

Bor i Trondheim hvis det hjelper noe?

 

Legger ved link til skoene igjen. Brun, blå og grå. (tror dog blå er dumt med tanke på jeans)

Er dette såkalte Derbys?

Det er derbys alle sammen ja. Forskjellen på oxfords og derbys er om snøringen er åpen eller lukket.

 

Illustrasjon:

derbyvsoxford2-300x171.png

Endret av Herr Brun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må bare beklage hvis jeg har blandet oxfords og derbys. Tenker å ha det til daglige sko, dvs mye med jeans. De to jeg linket til så jo ut til å passe bra til det, men godt mulig det ikke var oxfords.

Bor i Trondheim hvis det hjelper noe?

 

Legger ved link til skoene igjen. Brun, blå og grå. (tror dog blå er dumt med tanke på jeans)

Er dette såkalte Derbys?

 

Vet ikke om du lurte på hva vi mente, men jeg syns brune og blå var penest. Hvis jeg måtte velge hadde jeg tatt blå.

Lenke til kommentar

Tar gjerne imot meninger og. Tror likevel jeg burde holde meg unna blå ettersom jeg ofte går i blå jeans. Men er helt enig, de var veldig pene.

 

Det jeg trenger hjelp til er egentlig å finne noen gode her i Norge (Trondheim). Må nok ha noen av bedre kvalitet enn hva man får for 1000,-. Men er usikker på om jeg får det på de vanlige skobutikkjedene.

Lenke til kommentar

 

Dette er sjølvsagt berre sprøyt. Det er butikkane, ikkje produsentane, som gjev rabattar når dei skal tømme lagere mellom sesongar. Berre den siste mnd har ein kunne handle både Tricker's og Loake til mellom 30 og 50%. Har sjølv benytta meg av det, utan å tvile på kvaliteten til produsenten...

 

30 og 50 % på den prisen er noe helt annet enn 70%

Han kjøpte et par til 200 kroner. Allikevel tjener mest sannsynlig både butikk og produsent på det.

Du har mest sannsynlig funnet de skoene Loake ikke lager i England. De er billigere å lage, kjøpe og har ikke fullt så god kvalitet som de som blir laget i England

 

Si ifra den dagen du finner et par Loake til 70% av prisen forresten.

Lenke til kommentar

Noen som har gode forslag til mørkebrune/burgunder derbies?

 

Har Herring Hampstead i chestnut og vurderer den samme bare i burgunder. Men samtidig så tenker jeg at hvis skoen skal være mest mulig allsidig bør den helst være en derby og mørkebrun.

 

Føler at Herring fører mest oxfords og relativt få derbies i mørkebrun. Dessuten er det først derbies så er de veldig "landlig" i stilen. Jeg kunne tenke meg noe á la Hampstead bare som en derby.

 

Makspris 2500 med frakt/toll/mva.

 

Angående diskusjonen med salg så er det nesten aldri salg på "staples" hos Herring Shoes, altså bestselgerne som f. eks Hampstead, Knightsbridge o.l.

 

Husker fra sist salg på Herring Shoes at det var en del salg der det er relativt skrapt i størrelsene, sko som var corrected grain og sko med mildt sagt spesielt utseende som trolig ligger lenge på lageret til Herring Shoes.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Noen som har gode forslag til mørkebrune/burgunder derbies?

 

Har Herring Hampstead i chestnut og vurderer den samme bare i burgunder. Men samtidig så tenker jeg at hvis skoen skal være mest mulig allsidig bør den helst være en derby og mørkebrun.

 

Føler at Herring fører mest oxfords og relativt få derbies i mørkebrun. Dessuten er det først derbies så er de veldig "landlig" i stilen. Jeg kunne tenke meg noe á la Hampstead bare som en derby.

 

Makspris 2500 med frakt/toll/mva.

 

Angående diskusjonen med salg så er det nesten aldri salg på "staples" hos Herring Shoes, altså bestselgerne som f. eks Hampstead, Knightsbridge o.l.

 

Husker fra sist salg på Herring Shoes at det var en del salg der det er relativt skrapt i størrelsene, sko som var corrected grain og sko med mildt sagt spesielt utseende.

 

Hva med Loake Badminton? http://www.pediwear.co.uk/loake/products/2454.php

Lenke til kommentar

Hva med Loake Badminton? http://www.pediwear....oducts/2454.php

 

De ser jo relativt kurant ut og er del av Loakes 1880-linje OG med gummisåle! (sliter ned lærsåler rel. fort) :hmm:

 

Eneste aberet er at jeg kun har sko som er "F" mtp. bredde og disse er "G" som er noe videre.

 

Gjorde noen raske søk og ser at Loake på sine hjemmesider kun kaller skoen Badminton mens II-tallet står andre steder, er det to ulike modeller eller er det bare benevnelsen som varierer?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Må det være herring? Meermin og Carmina har pene brune derbys i henholdsvis lav (Classic line Meermin) og middels (Meermin sin LM og det meste av Carmina) prisklasse.

 

Neida, er åpen for Pediwear og andre også.

 

Kan høre med Meermin om de har brune derbys på lager, hvis ikke er ventetiden veeeeeeldig lang. :p

 

Carmina kan jeg og sjekke ut, men hva er go-to nettsiden for å kjøpe Carmina? Ser ut som de selger direkte fra egen e-butikk, men skulle gjerne hatt noen flere alternativer.

Lenke til kommentar

30 og 50 % på den prisen er noe helt annet enn 70%

Han kjøpte et par til 200 kroner. Allikevel tjener mest sannsynlig både butikk og produsent på det.

Du har mest sannsynlig funnet de skoene Loake ikke lager i England. De er billigere å lage, kjøpe og har ikke fullt så god kvalitet som de som blir laget i England

 

Si ifra den dagen du finner et par Loake til 70% av prisen forresten.

 

Klarte ikke dy meg, ikke bli sur da. For her får du Loake Sahara og Nevada fra UK til 70%

http://www.shopstyle.co.uk/browse/mens-shoes?fts=loake+shoes+sale&fl=d3

 

Var bare å google Loake boots 70%.

 

Det er jo tross alt nyttårsalg, men snart er det over.

Lenke til kommentar

Det at skoene blir solgt fra UK, betyr ikke at det er laget i Northhampton. Loake har en billigere linje som jeg ikke husker navnet på. En del av disse skoene er produsert i India, eller et annet Asiatisk land. Dermed har de høyere profitmargin pga lavere produksjonskostnad. Hvis du lærer deg litt logisk tenkning så ser du at dette stemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at skoene blir solgt fra UK, betyr ikke at det er laget i Northhampton. Loake har en billigere linje som jeg ikke husker navnet på. En del av disse skoene er produsert i India, eller et annet Asiatisk land. Dermed har de høyere profitmargin pga lavere produksjonskostnad. Hvis du lærer deg litt logisk tenkning så ser du at dette stemmer.

 

Det gjelder sef alle de merkene dere liker som jeg finner til 70%........

Lenke til kommentar

Ser at Markowski har salg for øyeblikket. Har ikke kikket så nøye igjennom, men det kan helt sikkert være mulig å gjøre en god deal, hvis noen her er ute etter nye sko. Markowski er vel så vidt jeg vet kjent for å være gode sko til en rimelig penge.

 

http://www.markowski...fr/home-en.html

 

 

Det gjelder sef alle de merkene dere liker som jeg finner til 70%........

 

Hvis du ser på de skoene du linket til sammenlignet med Loake 1880-modellene på Pediwear elle Herring så burde du også forstå at det en viss kvalitetsforskjell bare ved å se bilder av skoene.

Endret av JorgenH
Lenke til kommentar

Det gjelder sef alle de merkene dere liker som jeg finner til 70%........

Du er faktisk en vaspeis. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva som står i sålen på skoen min. Være det seg Barker, John Lobb eller Jack and Jones. Det eneste jeg bryr meg om er kvalitet. Linjene fra Loake og andre engelske skoprodusenter som ikke er produsert i England holder ikke samme kvalitet som det de lager i England.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...