Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Derimot tror jeg at Grassmere er fra full grain

 

Det bør jo være helt åpenbart at det er full grain bare av å se på bilder....

 

 

 

 

Begge deler inneholder grain.

 

Det var ikke det jeg lurte på. Det jeg lurte på var hvordan det er mulig å få for seg at Grassmere er corrected grain, som var det han egentlig mente når han sa pebble grain. Ikke ser det ut som corrected grain, og ikke står det noe om at det er det noe sted heller.

Lenke til kommentar

Nei, det stemmer ikke. Jeg spurte om det var det mye omdiskuterte skinnet som tørket fortere enn vanlig(?). Jeg trudde det var pebble grain, som skoen er i.

 

 

Og så sa Herr brun at det var mest sannsynlig corrected grain jeg snakket om som var omtalt her tidligere. Det var akkurat det jeg mente, men jeg mente ikke at skoen var i corrected grain.

Endret av hfthomas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet hva du mente. Det jeg mente var at han nok trodde at pebble grain var corrected grain. Altså, at når han hørte pebble grain så såg han for seg sko i corrected grain. Fort gjort for noen litt ferske

 

 

Som sagt ovenfor så var jeg nesten helt sikker på at skoen var i pebble grain, men jeg var ikke sikker på om det var pebble grain som var omdiskutert.

Herr brun skjønte hva jeg mente og sa at det var mest sannsynlig corrected grain jeg snakket om.

Jeg fant uansett ut av hvem av de jeg mente med litt søking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, det at skoene ikke ser ut som om de er laget av plast er jo en god start...

 

 

Jeg skulle gjerne likt å se det skoparet fra herring (eller et annet merke i den prisklassen for den saks skyld) i corrected grain som er i nærheten av å ligne på full grain.

Lenke til kommentar

Håper ingen er sure på meg. Noob og alt. :) Lurte på to tips, om noen kan hjelpe meg. Har som sagt et par semskede sko. Skal jeg kjøp noe behandling til disse? Hva Anbefales? Tips to... Om jeg skulle falle for tipset om å kjøpe noe penere til røft vær. Hvordan ser jeg da ut min engelske størrelse? 45. Vet jeg kjøper mye tilbud, men budgettet mitt er ca 1600.

Håper ikke folk er sure på meg da jeg er totalt noob hva gjelder sko og innrømmer det. :)

Lenke til kommentar

Det finnes vel en spray for å gjøre semskede sko bedre rustet til dårlig vær, men de blir fort stygge. Litt eddik blandet i vann fungerer veldig godt for å pusse vekk flekker. Utover det kan det være en idè å investere i en børste lagd for semsket skinn, så du kan holde de pene.

Lenke til kommentar

Impregnering, semsketbørste og semsket-"viskelær" er hva jeg bruker til semskede sko. Ting skal være ganske fælt om man må ty til eddik og vann dersom man jevnlig behandler skoene med impregnering og semsketbørsten :) Når du skal ha et par penere sko (type ikke Cat/HH-workboots) til røffere vær, bør du gjerne se etter om skoen har goodyear stormwelt.

Lenke til kommentar

dropkmurphy: tror du nesten må definere to ting; hva er "penere"/pent for deg og i tillegg hva er "røft" vær?

 

360 graders storm welt og dainite eller commandosåle er stikkord å se etter i den sammenheng. Jeg synes til dels dainite med 360' "bygger på" litt mye men commandosåle passer i mine øyne på ganske få sko.

 

Det er nok enkellte produsenter som lager relativt pene boots på commandosåle, men det blir for voldsomt på "vanlige" sko.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...