Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del synes jeg egentlig dainite-såler er det beste alternativet på de fleste boots. Liker en litt røffere såle på sko som i all hovedsak er ment for hverdagsbruk. Synes dog det blir litt voldsomt med commandosåler og lignende.

 

Enig. Boots og "ruskeværsko" foretrekker jeg Dainite eller lignende gummisåler på. Pensko og penværssko kan godt ha lærsåle.

Lenke til kommentar

Det kan vel være et poeng å impregnere dem med ett eller annet før du begynner å bruke dem, men ellers trenger du egentlig ikke gjøre så mye. Semskede sko er ganske enkle å vedlikeholde.

 

Da jeg impregnerte skoene mine for første gang gikk jeg automatisk ut i fra at impregneringssprayen hadde trukket seg inn i skinnet, og at jeg ikke trengte å tørke av dem. De var ikke sørlig pene etterpå, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen butikker med godt ut valg av sko i brede fits? Gjerne bredere enn G.

Grændsens tar inn noen modeller i bredere enn vanlig, og kan så vidt jeg vet bestille en del også. Dette har jeg fra en kjenning som har noen pailabber av en annen verden, og fortalte at han fikk tilbud om hjelp der en gang.
Lenke til kommentar

Har fått noen stygge flekker p åskoa. Vet ikke om det er saltflekker.

 

Er det Renomat som er tingen da?

 

Renomat "stripper ned" alt av voks o.l. på skoen, slik at man på en måte kan begynne på nyttt, f. eks der hvor man har bommet med hvilken farge på voksen osv eller skoene rett og slett bare har bygget seg opp et kraftig lag med skitt.

 

Hvis det er saltflekker så funker eddik/vann i en 50/50-blanding utmerket for å få vekk slikt. Saphir har også et produkt beregnet på dette. Usikker om det er bedre/enklere enn eddik/vann, prisen var uansett grei dersom man bestiller annet fra AFPOS.

 

http://www.afinepair...t-stain-remover

 

Det er forøvrig gode beskrivelser av alle produktene fra Saphir på AFPOS sin nettside.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...