Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Kommer aldri til å bruke kiltie tassel loafers, selv om jeg hadde fått de gratis. Bass Layton er også corrected grain... Tviler på at kvaliteten kan være særlig god.

Bass Layton:

162973_366_45.jpg

 

FTFY.

 

Konstruksjonen er rimelig solid, men lærkvaliteten er nok ikke topp. Helt enig ang. kiltie loafers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gått en periode uten et ordentlig par sorte oxfords nå, så for noen dager siden la jeg inn en bestilling på et par Herring Knightsbridge. Det slo meg imidlertid etter jeg hadde bestilt - er slike sko like essensielle nå som før?

 

"Regelen" om sorte sko etter klokken seks er det vel knapt noen som følger slavisk lenger, og et par pene semi-brogues eller oxfords i mørk brun eller burgunder slår meg som både penere og mer fleksible enn sorte oxfords. Noen tanker om dette?

 

 

(Med det sagt, jeg gleder meg selvsagt som en unge til Knightsbridgene kommer på døra!)

Lenke til kommentar

Hei, har alltid vært veldig opptatt av å ha et bredt utvalg av sko hjemme. Men det blir fort forferdelig vanskelig å oppdatere min sko garderobe da jeg bruker 48/47 (kommer litt ann på skoen jeg har forholdsvis brede føtter) Så jeg lurte på om noen visste om noen butikker som fører sko i disse størrelsene ?

Jeg kunne tenke meg noen nye boots, i sjangeren oxford boots ala:

oxford-grey-boots2of-4.jpg

Og også et par boots med litt mindre detaljer men forsatt litt røffe ala:

aldo-myrsa-men-dress-fashion-boots.jpg

 

 

Sa trenger jeg et par nye seil sko eller loafers eller hva dere vil kalle det, er ikke noe særlig kjent med merker der så da er jeg åpen for alt bare de ikke koster en formue (for de som lurer på hva jeg mener med en formue er det 2000 +)

 

Ser også for meg 2 par ''pen sko'' et par oxford eller closed lacing som det også kalles i brun med eller uten cap toe er irrelevant så lenge de ser bra ut men wingtip er helt uaktuellt. pluss et par monk straps ala lowndes men kansje ikke i den prisklassen.

 

Setter meget stor pris på tilbake melding, og vil tilføye at jeg har prøvd google og egentlig bare kommet frem til store sko i Oslo. Men der ser jo det meste (alt) ut som det er blitt hogget ut av stein desverre. Tar alle tips og råd gjerne imot :)

 

På forhånd takk :)

Endret av ryangosling
Lenke til kommentar

Sier meg enig i at de nederste av par'ene ikke var noe særlig pene. Ville vel egentlig ikke gått i dem i det hele tatt. Men så var det egentlig heller ikke ment som ''jeg vil ha de'' men mer som, jeg ønsker meg sko i disse sjangerne men i min størrelse altså 47/48 kommer ann på hvor bred skoen er. Wing tip er ytterst uaktuellt i forhold til min klesstil ellers.

 

Setter fortsatt pris på tilbake meldinger :)

 

Eksakte eksempler på boots:

sel-timper-boots-60277-216ae.jpg

324181619-4756b225-1903-44b2-9397-c6dec3054ba5.jpg

324250958-d2eccc46-c9ca-474b-a201-0d4643df1f76_1200.jpg

Lenke til kommentar

Tusen takk Christian B, dette hjalp meg virkelig. Nå vet jeg akkurat hvor jeg skal gå !

 

Hvis dere på død å liv syntes skoene er helt jævlige så greit nok si det, men kom også da gjerne med en kontring og litt om hvorfor de er jævlige, hvorfor jeg burde velge noen andre, hvilke andre jeg burde velge. Men poenget mitt er at de skal SE sånn ut legg merke til SE, kvaliteten på de skoene på bilde er totalt irrelevant fordi det er STILEN jeg er ute etter. Jeg er veldig åpen for sånn sko i bedre kvalitet selvfølgelig, men kom da gjerne med litt info. Jeg hadde jo ikke spurt om tips å råd om jeg hadde visst dette fra før. Det er vel ganske obvious, og som jeg sier hvorfor i all verden skal du gidde å ta ting ut av kontekst. Hvis du leser det jeg skrev en gang til så står det klart å tydelig. Jeg vil ha sko i denne stilen i størrelse 47/48 i prisklassen 2000. Jeg har da aldri sagt: Hei jeg vurderer å kjøpe disse noen meninger. Takk til hvorre for forsøket, men jeg er ikke fan av wing tip.

 

Håper jeg nå kanskje kan få noe konstruktivt :)

Endret av ryangosling
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kan sjekke ut resten av det Herring har også, de har mange andre boots som ikke er wing-tips. Når det gjelder kvaliteten så ville jeg forsøkt å styrt unna typiske motemerker som Gant o.l. De lager ofte ting som ser okey ut, men som varer toppen en sesong. For 2K hos Herring eller Loake får du noe som varer betraktlig lenger om du er villig til å gjøre litt vedlikehold på skoene (skopuss med skikkelig krem.)

Jeg ville også holdt meg til skinn som ser nogenlunde rent ut (uten masse fargenyanser).

Noe ala dette du er på utkikk etter?

http://www.herringsh...d=6&shoeid=3010

Endret av Hvorre™
Lenke til kommentar

Ja der var det litt patsharpx,

Hvorre: vet du om noen butikker i Oslo som fører disse eller noen sko med samme passform så jeg kan få prøvd de ut. De var kule de der ! Takk :)

 

Edit: evnt hvordan å måle ordentlig på foten så jeg får en safe passform :)

Endret av ryangosling
Lenke til kommentar

Ingen av skoene du har postet, ryangosling, er oxfordboots. Men nok om det..

 

De skoene du har postet har et, i mine øyne, feilslått forsøk på en eller annen "badboy-look". Sømmer på kryss og tvers og til og med "studs" på toecapen. Well, well.. Se etter noe som er mer elegant, og ikke "ferdigslitt" skinn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...