Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte dem, Dag! Gubbete? Nei, de vil bygge opp en nydelig og personlig patina, awesome er mer riktig. Husk å putte farge på tungen.

 

Takk for det.

Jeg er svært forsiktig med farge på noen av mine sko. Kun hvis de har fått seg en skramme, og ikke alltid da heller. Ellers vil jeg at de skal eldes med verdighet, og bruker bare nøytrale kremmer, og en og annen gang voks eller en gang eller to i året minkolje. Jeg vil at det skal synes at skoene er brukt - men samtidig velstelt og tatt vare på.

 

Grunnen til at jeg kjøpte akkurat disse lyse - som jo er uvanlig - var får å se hvordan de vil utvikle seg over tid. Tror de kan bli veldig fine.

Lenke til kommentar

Er du såpass voksen at du kan bruke sko som Christian B postet ville jeg også vurdert om jeg skulle ha meg et par med dobbel-monks. Jeg synes i hvert fall det er stilig, problemet er at jeg finner så og si ingen annledninger hvor jeg selv kan bruke dem selv. Hadde jeg vært litt eldre og kanskje vært i en mer profesjonell jobb ville jeg kjøpt et par på flekken. Disse f.eks.

 

Ja det ble en smule stivt i forhold til resten av min "stil" som ikke er moden nok til å matche et par såpass classy sko. Jeg er på jakt etter noe vesentlig mer casual enn det. Skoene var dog råstilige, men det får bli noen år til :) I mit nåværende arbeidsmiljø er det ikke så formell kleskode og jeg kommer nok neppe til å kjøpe skinnsko i denne omgang, med mindre det er semsket eller ubehandlet og ser litt "røfft" ut. Jeg er for ordens skyld 25.

 

Edit: La til sitat

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Det ser ut som de allerede har fått seg en runde med litt krem. Jeg har light brown fra Saphir til et par av mine boots, og de er den første beholderen avbildet. Jeg tror den kremen vil passet meget godt med paret ditt.

 

Åja, det er standard med tre-fire omganger med krem straks de er ute av esken og før første bruk. Disse har fått litt mer, brukte Saphir renovateur, - som jeg tror kun er i nøytral, og en omgang med Boston Minkoil innimellom.

Lenke til kommentar

Har selv veldig lyst på et par Loake Litchfield's, som jeg kan bruke til høsten. Men må si jeg holder litt igjen. Har aldri hatt sko som likner. Tenker da spesielt på mønsteret, da jeg er vant med sneakers og lignende. Alle skoene mine er vel mer casual/streetwear, men elsker utseendet på Litchfield's :)

Lenke til kommentar

Er du såpass voksen at du kan bruke sko som Christian B postet ville jeg også vurdert om jeg skulle ha meg et par med dobbel-monks. Jeg synes i hvert fall det er stilig, problemet er at jeg finner så og si ingen annledninger hvor jeg selv kan bruke dem selv. Hadde jeg vært litt eldre og kanskje vært i en mer profesjonell jobb ville jeg kjøpt et par på flekken. Disse f.eks.

Ja det ble en smule stivt i forhold til resten av min "stil" som ikke er moden nok til å matche et par såpass classy sko. Jeg er på jakt etter noe vesentlig mer casual enn det. Skoene var dog råstilige, men det får bli noen år til I mit nåværende arbeidsmiljø er det ikke så formell kleskode og jeg kommer nok neppe til å kjøpe skinnsko i denne omgang, med mindre det er semsket eller ubehandlet og ser litt "røfft" ut. Jeg er for ordens skyld 25.

Edit: La til sitat

 

Jeg er 21 og bruker dem med jeans på skolen. Vanskelig å finne noen som er mindre formelle og fortsatt kan klassifiseres som halvformelle. Hva med et par Clark's desert boots i beeswax?

 

Det ser ut som de allerede har fått seg en runde med litt krem. Jeg har light brown fra Saphir til et par av mine boots, og de er den første beholderen avbildet. Jeg tror den kremen vil passet meget godt med paret ditt.

 

Åja, det er standard med tre-fire omganger med krem straks de er ute av esken og før første bruk. Disse har fått litt mer, brukte Saphir renovateur, - som jeg tror kun er i nøytral, og en omgang med Boston Minkoil innimellom.

 

Jeg vil anbefale deg å lese gjennom Hanger Projects guide og gjøre nødvendige innkjøp, selv om det blir litt av en investering, så er det absolutt verdt det. Har også hørt mye rart om minkoil.

Lenke til kommentar

Er du såpass voksen at du kan bruke sko som Christian B postet ville jeg også vurdert om jeg skulle ha meg et par med dobbel-monks. Jeg synes i hvert fall det er stilig, problemet er at jeg finner så og si ingen annledninger hvor jeg selv kan bruke dem selv. Hadde jeg vært litt eldre og kanskje vært i en mer profesjonell jobb ville jeg kjøpt et par på flekken. Disse f.eks.

Ja det ble en smule stivt i forhold til resten av min "stil" som ikke er moden nok til å matche et par såpass classy sko. Jeg er på jakt etter noe vesentlig mer casual enn det. Skoene var dog råstilige, men det får bli noen år til I mit nåværende arbeidsmiljø er det ikke så formell kleskode og jeg kommer nok neppe til å kjøpe skinnsko i denne omgang, med mindre det er semsket eller ubehandlet og ser litt "røfft" ut. Jeg er for ordens skyld 25.

Edit: La til sitat

 

Jeg er 21 og bruker dem med jeans på skolen. Vanskelig å finne noen som er mindre formelle og fortsatt kan klassifiseres som halvformelle. Hva med et par Clark's desert boots i beeswax?

 

Jeg skal ikke påberope meg noe mer enn svært moderat kunnskap/kjennskap til (sko)mote så mulig begrepet halvformell ikke var korrekt i forhold til det jeg prøvde å beskrive. Uansett så hadde desert boots helt klart ikke gått igjennom filteret da jeg søkte tidligere og er noe jeg absolutt kan gå med. Jeg har dog tidligere bare brukt dette om høsten/vinteren så hvordan er det å gå med såpass høy kappe nå som varmen gradvis overtar værbildet?

Lenke til kommentar

Er du såpass voksen at du kan bruke sko som Christian B postet ville jeg også vurdert om jeg skulle ha meg et par med dobbel-monks. Jeg synes i hvert fall det er stilig, problemet er at jeg finner så og si ingen annledninger hvor jeg selv kan bruke dem selv. Hadde jeg vært litt eldre og kanskje vært i en mer profesjonell jobb ville jeg kjøpt et par på flekken. Disse f.eks.

Ja det ble en smule stivt i forhold til resten av min "stil" som ikke er moden nok til å matche et par såpass classy sko. Jeg er på jakt etter noe vesentlig mer casual enn det. Skoene var dog råstilige, men det får bli noen år til I mit nåværende arbeidsmiljø er det ikke så formell kleskode og jeg kommer nok neppe til å kjøpe skinnsko i denne omgang, med mindre det er semsket eller ubehandlet og ser litt "røfft" ut. Jeg er for ordens skyld 25.

Edit: La til sitat

 

Jeg er 21 og bruker dem med jeans på skolen. Vanskelig å finne noen som er mindre formelle og fortsatt kan klassifiseres som halvformelle. Hva med et par Clark's desert boots i beeswax?

 

Det ser ut som de allerede har fått seg en runde med litt krem. Jeg har light brown fra Saphir til et par av mine boots, og de er den første beholderen avbildet. Jeg tror den kremen vil passet meget godt med paret ditt.

 

Åja, det er standard med tre-fire omganger med krem straks de er ute av esken og før første bruk. Disse har fått litt mer, brukte Saphir renovateur, - som jeg tror kun er i nøytral, og en omgang med Boston Minkoil innimellom.

 

Jeg vil anbefale deg å lese gjennom Hanger Projects guide og gjøre nødvendige innkjøp, selv om det blir litt av en investering, så er det absolutt verdt det. Har også hørt mye rart om minkoil.

 

Skal lese den siden.

Minkoil gjør læret litt mer elastisk og det former seg lettere etter foten, synes jeg. Hva rart har du hørt?

Lenke til kommentar

Er du såpass voksen at du kan bruke sko som Christian B postet ville jeg også vurdert om jeg skulle ha meg et par med dobbel-monks. Jeg synes i hvert fall det er stilig, problemet er at jeg finner så og si ingen annledninger hvor jeg selv kan bruke dem selv. Hadde jeg vært litt eldre og kanskje vært i en mer profesjonell jobb ville jeg kjøpt et par på flekken. Disse f.eks.

 

Ja det ble en smule stivt i forhold til resten av min "stil" som ikke er moden nok til å matche et par såpass classy sko. Jeg er på jakt etter noe vesentlig mer casual enn det. Skoene var dog råstilige, men det får bli noen år til :) I mit nåværende arbeidsmiljø er det ikke så formell kleskode og jeg kommer nok neppe til å kjøpe skinnsko i denne omgang, med mindre det er semsket eller ubehandlet og ser litt "røfft" ut. Jeg er for ordens skyld 25.

 

Edit: La til sitat

Hva med noe som dette?

trickers-midnight-suede-derby-brogue-ss2011-1.jpg

 

Disse fra Trickers, søk etter "suede derby".

 

Lenke til kommentar

Fått et nytt par sko fra New York i dag. ENDELIG har jeg mitt første par Bass sko. Dem har jeg hatt lyst til å prøve ut lenge:

8444318021517616_XOe7vrwk.jpg

 

Bass Layton. En del av deres Weejuns-serie. Oppkalt etter oss "Norweejuns". Formatet heter "kiltie tassel", uten at jeg kan oversette det til norsk rent øyeblikkelig.

 

Det er ingen som har større utvalg av mokkasiner enn Bass. De er et av de gamle gode amerikanske merkene, på lik linje med Levi´s, som har spesialisert seg på sko av denne typen - som George Henry Bass fikk inspirasjon for i Norge.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...